Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ-H Επιστήμη του αρνητικού συναισθήματος




Μια εκλαϊκευτική θεολογική μέθοδος άνευ διδασκάλου

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Περιγράφει και αρνείται με πάθος την Εκκλησία που υπηρέτησε για 20 χρόνια και την οποία καταγγέλλει σήμερα πως είναι νεκρή! Αυτή την δραματική αντίφαση της ζωής του θα προσπαθεί να λύσει για το υπόλοιπο της ζωής του. Υπάρχουν και άλλοι σύγχρονοί μας που προσπαθούν ακόμη σε προχωρημένη ηλικία να λύσουν πανομοιότυπες αντιφάσεις!

Ας δούμε τα χαρακτηριστικά αυτής της Εκκλησίας όπως μας τα δίνει ο Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ, για να φωτίσουμε το κείμενο του κ. Μέσκου! «Ένα πράγμα θα σας πω και αυτό είναι το πιο βασικό: Αν ο ίδιος ο Κύριος και η Παναγία, δεν μου φανέρωναν την ζωή σας, δεν θα πίστευα ότι μπορεί να υπάρχει μια τέτοια ζωή! Ο Κύριος μού είπε ότι στη ζωή σας τα πνευματικά με τα κοσμικά και τα κοσμικά με τα πνευματικά είναι τόσο στενά συνδεδεμένα, ώστε είναι αδύνατον να ξεχωρίσουμε το ένα από το άλλο, και ότι Αυτός ο ίδιος αποφάσισε να έχετε μια τέτοια ζωή και ότι η ανθρωπότητα στο μέλλον θα ακολουθήσει αυτόν ακριβώς το δρόμο, αν θελήσει να σωθεί, και ότι όλα αυτά είναι σύμφωνα με το θέλημα Του, και ότι μόνο γι’ αυτό το λόγο μου επιτρέπει να σας αποκαλύψω κάτι από τη ζωή σας, για να μην χαθείτε βλέποντας τόσες δυσκολίες στο δρόμο σας». Αυτή την Εκκλησία υπηρετούν αληθινοί ιερείς οι οποίοι συμπαρίστανται στον πόνο και στις δοκιμασίες της πίστεώς των, όπως το θέλει ο Κύριος. Συχνά και άγιοι ιερείς. Ο κ. Μέσκος δεν ανήκε σ' αυτούς τους αγαθούς. Διότι υπάρχουν και οι πρώτοι! Οι οποίοι έφτιαξαν σιγά-σιγά μια άλλη, πλασματική Εκκλησία, την θεολογία της οποίας καταγγέλλει ο Μέσκος. Αποτελούσε και αποτελεί μέρος της εξάλλου! Το γεγονός πως έφυγε από ιερεύς δεν σημαίνει πως έπαψε να είναι μέλος αυτής της Εκκλησίας. Εξάλλου δεν υπήρξε ποτέ ιερεύς.

Ο ίδιος στην σημ. 85 του 1ου κεφαλαίου του βιβλίου του περιγράφει την εξέλιξη της Εκκλησίας στην οποία ανήκει, με τα λόγια του κ. Βασιλειάδη. Η αρχέγονη πηγή αυτής της Εκκλησίας δεν είναι πλέον οι Απόστολοι, αλλά η “πηγή των Λογίων”. Στην πηγή αυτή δεν αναφέρονται ο Σταυρός και η Ανάσταση. Αυτή η αρχέγονη χριστιανική παράδοση είναι διαφορετική από εκείνη που εκπροσωπούσε το κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου. Χαρακτηριστικό της στοιχείο δεν ήταν η κάθετη σωτηριολογική σχέση των πιστών με τον σταυρωθέντα και αναστάντα Χριστό, αλλά η “εσχατολογική”, η οριζόντια εκκλησιολογική διάσταση! ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ.

Αυτή η εσχατολογική διάσταση είναι εξελικτική! Διότι η εξέλιξη του πολιτισμού προήλθε σαν έννοια από την χριστιανική εσχατολογία της Δύσεως! Ο κ. Μέσκος, όπως θα δούμε, έχει πολλά να πει και εναντίον της εσχατολογίας και της Ιστορίας αλλά και εναντίον της θεώσεως, δηλαδή εναντίον της σωτηριολογικής σχέσεως των πιστών με τον Χριστό! Ο ίδιος πιστεύει πως είναι μια νέα αποκαλυπτική μορφή ανθρώπου, ελευθερωμένος παντελώς από την θρησκεία, καβάλα στο άρμα της Επιστήμης, πρότυπο για τους ανθρώπους του μέλλοντος. Ο Βολταίρος της Ελλάδος, μόνον λίγο προς το άγαμος. Θύμα και θύτης του εαυτού του! Το Άρσεν που θα αντικαταστήσει τους Κολοκοτρωναίους της λαϊκής μας παραδόσεως που εμποδίζουν την εξέλιξή μας!

Ο Αρσένιος Μέσκος λοιπόν, ο Α-χριστος!

(Συνεχίζεται)

Αμέθυστος

Δεν υπάρχουν σχόλια: