Η αλήθεια και η ιστορία θα δεχθούν το επόμενο μεγάλο χτύπημα στο θέμα της πενταρχίας. Όπως οι οπαδοί του Ζηζιούλα, του παιδαγωγικού ινστιτούτου, (οι οποίοι κατέλαβαν ήδη την Αρχιεπισκοπή, από το ραδιόφωνο μέχρι τα περιοδικά της και με την Ακαδημία Βόλου καταλαμβάνουν σιγά-σιγά και την Θεολογική σχολή Θεσσαλονίκης), προσπάθησαν να αλλοιώσουν την Ιστορία με τα γνωστά επιστημονικά βιβλία της Ιστορίας που μας έφεραν άνω κάτω πριν λίγο καιρό, έτσι θα αλλάξουν και την Εκκλησιαστική Ιστορία. Ισχυρίζονται ήδη λοιπόν πως το πρωτείο του πάπα προκύπτει από την πενταρχία.
Από την εργασία του Αγίου Νεκταρίου, “Μελέτη περί των αιτιών του σχίσματος”, ο οποίος γνώριζε πολύ καλά τις κρυμμένες αιτίες της αλλαγής ημερολογίου και μας ετοίμασε αυτό το φοβερό όπλο, προκύπτουν τα εξής: Στην ψευτοσύνοδο της Ρώμης, του 868, κατεδικάσθη ο Μ. Φώτιος και οι οπαδοί του και έγινε προσπάθεια να εμφανισθεί ένας τύπος ενώσεως με κυριαρχική την εξουσία του πάπα. Η προσπάθεια αυτή καλύφθηκε με το θέμα ακριβώς της πενταρχίας. Στην ψευτοσύνοδο αυτή αναγγέλλεται πως οι αποφάσεις δεν πάρθηκαν από τον πάπα μόνον αλλά από τους πέντε πατριάρχες: τον Ρώμης, Κων/πόλεως, Αλεξάνδρειας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων. Παρότι όμως οι πατριάρχες της Ανατολής έπεσαν στην παγίδα δεν δέχτηκαν κανένα πρωτείο. Έτσι ο Ιεροσολύμων Ηλίας, είπε «Τις κεφαλές των πατριαρχείων στον κόσμο έθεσε το Πνεύμα το Άγιο, έτσι ώστε τα σκάνδαλα που εμφανίζονται στην Εκκλησία του Θεού δι’ αυτών να αφανίζονται». Η αρχή της πενταρχίας η οποία “καθιερώθη” από την σύνοδο αυτή, είναι αντίθετη προς τα δεδομένα των οικουμενικών συνόδων, καθώς η αρχή αυτή περιορίζει τον χαρακτήρα των οικουμενικών συνόδων, διότι αφαιρεί από τις υπόλοιπες εκκλησίες το δικαίωμα να συζητούν περί των Εκκλησιαστικών πραγμάτων. Η Αρχή αυτή είναι όμοια με το αλάθητο του πάπα, με μόνη διαφορά πως οι αλάθητοι είναι πέντε, αντί ενός. Η σύνοδος αυτή αποδοκιμάστηκε τελικώς και έχασε τον χαρακτήρα της οικουμενικής συνόδου ακόμη δε και αυτόν της ιεράς συνόδου. Διότι οι αντιπρόσωποι των πατριαρχείων ήταν αντιπρόσωποι των Σαρακηνών, οι οποίοι επείσθησαν να εμφανισθούν στην σύνοδο σαν αντιπρόσωποι των πατριαρχείων. Αμέθυστος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου