Το ένα κουτάκι γίνεται πολλά και, όλα μαζί, από αφηρημένα μοτίβα μετατρέπονται σε πολύχρωμες παραστάσεις που ντύνουν με τις ψηφιακές αναλογίες τους κτίρια, έπιπλα και κοσμήματα.
Η τεχνολογία παραμένει για πολλούς ένα μεγάλο μυστήριο. Παρ’ όλα αυτά, το πίξελ (συνδυασμός των λέξεων pictureelement) είναι λίγο-πολύ γνωστό. Πρόκειται για ένα μικρό τετράγωνο, το οποίο μαζί με χιλιάδες άλλα συνθέτουν την ψηφιακή εικόνα. Αν κοιτάξετε την οθόνη της τηλεόρασης ή του ηλεκτρονικού υπολογιστή, χρησιμοποιώντας έναν μεγεθυντικό φακό, θα δείτε χιλιάδες τέτοια κουτάκια. Τα πολύχρωμα πίξελ δεν άφησαν αδιάφορους τους ντιζάινερ. To 2007, το σχεδιαστικό δίδυμο MikeandMaaike εμπνεύστηκε τα Stolenjewels, την πιξελαρισμένη εκδοχή μιας σειράς φημισμένων κοσμημάτων, τα σχέδια των οποίων τυπώθηκαν επάνω σε δέρμα αφού πρώτα έγινε η αναπαραγωγή τους σε μεγέθυνση. Ο ισπανός σχεδιαστής υφασμάτων ChristianZuzunaga αποτυπώνει πολύχρωμα πίξελ επάνω στην πρώτη ύλη της δουλειάς του. Ετσι, σε συνεργασία με τη δανέζικη εταιρεία υφασμάτων Kvadrat, το 2007 «έντυσε» τον καναπέ Springfield της PatriciaUrquiola για τη Moroso και το 2008 τα καθίσματα Shanghai για τη LigneRoset. Την ίδια χρονιά ο Γάλλος FrancoisAzambourg εμπνεύστηκε το επιτοίχιο ρολόι Pixelγια τη LigneRoset (υποψήφιο για τα BritInsuranceAwards 2009). Το ρολόι αποτελείται από λακαριστό μεταλλικό σκελετό, μια κυψελοειδή κατασκευή από φάιμπεργκλας και αλουμίνιο, καθώς και 300 λευκά LED. Στον τομέα της αρχιτεκτονικής, οι Αυστριακοί Splitterwerk σχεδίασαν το κτίριο FrogQueen στο Γκρατς της Αυστρίας το 2007, για μια εταιρεία μηχανικών, για το οποίο την επόμενη χρονιά κέρδισαν υποψηφιότητα για το WorldArchitectureFestival. Επάνω στα τεράστια πάνελ αλουμινίου με τα οποία επενδύθηκε το κτίριο, εκτυπώθηκαν με την τεχνική της μεταξοτυπίας μικρά μοτίβα, που πολλά μαζί συνθέτουν κάθε πίξελ. Ενα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα της τάσης αποτελεί η φοιτητική εστία του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης από το ολλανδικό γραφείο MarliesRohmer: η πρόσοψη του κτιρίου Smarties (2009) αποτελείται από μια σύνθεση πολύχρωμων ταμπλό αλουμινίου με αρκετά ενδιάμεσα κενά, εν είδει παραθύρων.
Δημοσιεύθηκε στο BHMΑDECO, τεύχος 24, σελ. 68-72, Σεπτέμβριος 2009.
Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου