H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΟ ΛΙΒΑΝΟ - GREEK ORTHODOXY IN LEBANON
Οι
Έλληνες ορθόδοξοι Χριστιανοί στο Λίβανο αποτελούν μόνο το 5% του
συνολικού πληθυσμού της χώρας. Ο όρος Ελληνορθόδοξοι πρέπει να είναι
σαφής:προσδιορίζει όχι Έλληνες αλλά
Λιβάνιους στην υπηκοότητα, και Ρωμιούς στην εθνότητα, που ανήκουν στην
Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία και είναι κάτω από το Ελληνικό Ορθόδοξο
Πατριαρχείο της Αντιοχείας που τώρα εδρεύει στην Δαμασκό. Για μια
μικροσκοπική θρησκευτική μειονότητα, οι Λιβάνιοι Ελληνορθόδοξοι,
καυχιόνται να έχουν το μόνο Ελληνικό Ορθόδοξο πανεπιστήμιο στον κόσμο,
που ούτε η Ελλάδα με 98% Ορθόδοξο πληθυσμό δεν έχει. Παραλλήλως
λειτουργεί η Μπελεμέντειος Ορθόδοξος Θεολογική Σχολή, της οποίας οι
σπουδαστές προέρχονται από τον Λίβανο, την Συρία και άλλες Αραβόφωνες
χώρες. Η εκμάθηση της Αρχαίας και Νέας Ελληνικής είναι υποχρεωτική,
πολλοί δε καθηγητές είναι από την Ελλάδα. Επιπλέον κατανέμουν πάνω από
300 εκκλησίες και μοναστήρια, σε 6 επισκοπικές περιφέρειες. Ζουν κυρίως
στην περιοχή της Κούρας στο βόρειο Λίβανο, όπου διαμορφώνουν μια σχετικά
σημαντική κοινότητα, αλλά βρίσκουμε Ελληνορθόδοξους στις πόλεις και τα
αστικά κέντρα. Στη Βηρυτό, την πρωτεύουσα, καταλαμβάνουν μια πολύ
σημαντική θέση. Αντιπροσωπεύονται, αφενός, από ανθρώπους φτωχούς,
εργάτες και προσκολλημένους στις παραδόσεις και αφετέρου, από ένα είδος
αριστοκρατίας από τραπεζίτες, μεγάλους επιχειρηματίες και σε αυτούς που
εργάζονται σε αυτό-φιλελεύθερα επαγγέλματα, όπως στη πολιτική και στον
τύπο. Η διάσημη τραγουδίστρια του Λιβάνου, η Φεΐρούζ όπως και η
οικογένεια της, ανήκουν στην Ελληνορθόδοξη θρησκευτική μειονότητα.
Πολλοί Ελληνορθόδοξοι βρίσκονται επίσης στο νοτιοανατολικό και
βορειοανατολικό Λίβανο, κοντά στην Τρίπολη. Οι Ελληνορθόδοξοι του
Λιβάνου θεωρούν ότι αντιπροσωπεύουν την Βυζαντινή Ανατολική αυτοκρατορία
και την Εκκλησία και αισθάνονται ότι είναι πιο ανατολίτες και από τους
Μουσουλμάνους τους ίδιους. Υιοθετούν πλήρως τη θεωρία του Παναραβισμού
και του κοσμικού κράτους. Οι Λιβάνιοι Ελληνορθόδοξοι είναι δεμένοι και
αισθάνονται ένα μέρος της Μέσης Ανατολής, αντίθετα από τους Μαρωνίτες
που κατά πλειοψηφία θεωρούν ότι οφείλουν την υποταγή τους στο Παρίσι και
την Ρώμη. Επίσης, οι Λατίνοι σταυροφόροι κατέστησαν θύμα τους την
Βυζαντινή Ορθόδοξη Εκκλησία όσο και τους Μουσουλμάνους και αυτό
δημιούργησε ένα δεσμό και μια συγγένεια μεταξύ τους. Η Ορθόδοξη
μειονότητα στο Λίβανο τείνει να προσδιορίζεται με τους αδελφούς της στη
Συρία. Δεν πρέπει να αναμένουνε να πάνε σε πόλεμο για ένα Χριστιανικό
Λίβανο, ο οποίος θα είναι για ένα Λίβανο μικρότερο από αυτόν που είναι
σήμερα, και αποσυνθεμένος από την Αραβική Ένωση. Αντίθετα, πιθανώς δεν
θα αντιτάσσονταν σε ένα Λίβανο που θα ενώνεται με τη Συρία, δεδομένου
ότι αυτό θα συνέβαλλε στην ενίσχυση της κοινότητάς τους και της
Ορθόδοξης κοινότητας σε όλη την περιοχή. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν
πιο πολλοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί στη Συρία απ' ότι στο Λίβανο, και οι
Ορθόδοξοι στη Συρία και το Λίβανο είναι μαζί πιο πολυάριθμοι από τους
Μαρωνίτες. The
Greek Orthodox Christians in Lebanon make up only 5% of the total
population in the country. By stating Greek Orthodox it should be made
clear that they are not Greek by nationality but Lebanese, and Rum by
ethnicity, who belong to the Greek Orthodox Church headed
by the Greek Orthodox Patriarchate of Antioch, now residing in
Damascus. Yet for a tiny religious minority group, the Lebanese Greek
Orthodox, boast the only Greek Orthodox University in the world, which
even Greece with a 98% Orthodox population does not have. At the same
time, they run the Balamand Orthodox Theological Faculty, with students
coming from Lebanon, Syria and other Arabic-speaking countries. The
learning of the Ancient and Modern Greek language is obligatory and many
professors are from Greece. In addition they have over 300 churches and
monasteries ,divided up in 6 Bishopric districts. They live mostly in
the region of Koura in northern Lebanon where they form a relatively
important community, we find the Greek-Orthodox in the cities and the
urban centers. In Beirut, the capital, they occupy a very important
position. They are represented, on the one hand, by the poor,
industrious and traditionalist people, in general, and on the other
hand, by a kind of money aristocracy made of bankers, big tradespeople
and the self-liberal professions: politics, press. The famous Lebanese
singer Fairuz, and her family, belong to the Greek Orthodox cummunity.
Many Greek Orthodox are also found in the southeast and northeast of
Lebanon, near Tripoli.The
Greek-Orthodox believe that they represent the Byzantine Oriental
Empire and Church and feel they are more oriental than the Muslims
themselves. They fully adopt the thesis on Arabism and secularism. The
Greek Orthodox are wedded and feel a part of the Middle East, unlike the
Maronites who by and large feel that they owe their allegiance to Paris
and Rome. Also, the Latin Crusades victimized the Byzantine Orthodox
Church as well as the Muslims and this created a bond and an affinity
between them. The Orthodox minority in Lebanon tends to identify with
their brethren in Syria. They will not be ready to go to war for a
Christian Lebanon, which is for a Lebanon smaller than it is today, and
detached from the Arab League. On the contrary, they would probably not
be opposed to a Lebanon united to Syria, as this would contribute to
strengthening their own community and the Orthodox community throughout
the region... In fact, there are more Orthodox Christians in Syria than
in Lebanon, and the Orthodox in Syria and Lebanon together are more
numerous than the Maronites.
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου