Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Τώρα που αρχίζει η νηστεία θα ακούσουμε για άλλη μια φορά όλα αυτά τα ωραία «αγαπουλίστικα» λογάκια.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Ότι δεν χρειάζονται νηστείες, ότι αυτή η νηστεία εισήχθη αργότερα, ότι σημασία έχει η καρδιά σου και η καλοσύνη σου κλπ.
Η νηστεία είναι στην ουσία μια ερωτική κίνηση σε σχέση με το πρόσωπο του Χριστού. Μια περίοδος πνευματικής γυμναστικής ώστε να τοποθετήσω τον εαυτό μου σε μια άλλη πνευματική τροχιά. Από το σκοτάδι στο Φως. Από την αρρώστια στη θεραπεία και την ίαση. Ένας αποφασιστικός θεληματικός υπαρξιακός προσανατολισμός, ελεύθερα, χωρίς εξαναγκασμούς και πιέσεις. Ο αγώνας αυτή την περίοδο δεν είναι μόνο στις τροφές. Δεν μένω εκεί. Ξεκινάω από εκεί για να βυθιστώ στην καρδιά μου. Θα ξεκινήσω από την κοιλιά για να πάω στην καρδιά. Θα κάνω εγκράτεια στην επιθυμία να τρώω κάποια φαγητά ώστε να μάθω να συγκρατούμαι και να μην τρώω τον συνάνθρωπό μου. Να ανοίξω «πόρτες» και «παράθυρα» στο δωμάτιο της καρδιάς μου για να μπει ο Χριστός και να δω τι υπάρχει μέσα και να αρχίσω τις πνευματικές τακτοποιήσεις, που έλεγε και ο Άγιος Παϊσιος.
Φυσικά είναι αδιανόητο να κάνω νηστεία χωρίς Εκκλησιασμό, Θεία Κοινωνία, Εξομολόγηση και Προσευχή.
Οι περισσότεροι αδερφοί μένουν στο διατροφικό κομμάτι κι αυτό φυσικά συνιστά ειδωλολατρία ή τουλάχιστον μια ωραία διατροφική θρησκευτική δίαιτα για κάποιες μέρες. Πολλοί μένουν στο διατροφικό κομμάτι από συναισθηματική θρησκοληψία. Έτσι για να πούνε στον Χριστό ότι έκαναν και κάτι για Εκείνον, οπότε να είναι καλά στην υγεία τους και να μην πάθουν κάτι κακό. Γι’ αυτό και η νηστεία είναι ολοκληρωτική. Δεν μπαίνει απλά ένα όργανο του ανθρώπου στη νηστεία πχ το στομάχι. Αλλά ολοκληρωτικά ο άνθρωπος. Κρατάμε χαλινάρια από όλα τα μέλη του σώματος ώστε με την άσκηση να γίνουν μέλη του σώματος του Χριστού. Να βρούνε άλλο νόημα και άλλη προοπτική. Πολλοί αδερφοί μας χαίρονται που κατάφεραν να βγάλουν διατροφικά τη νηστεία και να χάσουν κάποια κιλά. Αυτό δεν είναι κακό και φυσικά είναι ένα αποτέλεσμα όχι ο ουσιαστικός σκοπός. Αν νηστεύει το στομάχι αλλά όχι το στόμα από την κατάκριση τότε έχουμε υποκρισία. Το θέμα είναι τι θέλουμε και γιατί θέλουμε να το κάνουμε αυτή την ευλογημένη περίοδο.
Δεν έχει ο Θεός ανάγκη τη νηστεία μου και τον αγώνα μου γενικότερα. Ούτε ο γιατρός έχει ανάγκη τις θεραπείες μου. Εγώ έχω και νιώθω την ανάγκη. Θέλω να τη δω αλλιώς που λένε και οι νέοι.
Αν αποφασίσεις να νηστέψεις και θέλεις πραγματικά να αγωνιστείς αυτή την περίοδο, να το κάνεις ολοκληρωτικά αλλιώς δεν έχει νόημα.
Το ερώτημα είναι το εξής . . .
Θα γεννηθεί ο Χριστός και η καρδιά μου θα μείνει στα σκοτάδια της ή θα κάνω την κίνηση να προσανατολιστώ προς τον ήλιο της δικαιοσύνης για να βρω το πραγματικό νόημα της ζωής;
Καλό αγώνα σε όλους . . .
π.Σπυρίδων Σκουτής

3 σχόλια:

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

... και το ζευγάρι φυσικά, μπορεί

μετά από κοινού επιθυμία
και απόφαση

να περικόψει παράλληλα με όλα τ'άλλα, και...
το .. δικαίωμα στο... σεξ(!)
που... τού δίνει ο γάμος(...)

κατά τα μέτρα και τής ηλικίας βέβαια, που πολύ βοηθούν...

γιατί η νεότητα, πιο αχαλινωτη σ'αυτά (κι από πεποίθηση... κουλτούρα... αλλά και φύση...)
δυσκολεύεται σε τέτοιου είδους... παλληκαριές...

που... ακονίζουνε το σώμα

κι ανανεώνουνε τον έρωτα
(οταν υπάρχει)

και δυναμώνουν την αγάπη...!

Νεκτάριος είπε...

Η νηστεία του όλου είναι 365οστή αναγκαιότητα.

Εμμανουήλ είπε...

Μετά από την πτώση του Αδάμ και της Εύας στον αρχαίο Παράδεισο του Θεού, η ανθρώπινη φύση είναι άρρωστη στην ψυχή και στο σώμα.
Η θλιβερή πραγματικότητα του μετα-πτωτικού άρρωστου ανθρώπου, περιγράφεται εμμέσως αλλά σαφώς στην Ευαγγελική παραβολή του Καλού Σαμαρείτη.

Η νηστεία και όσα άλλα προτείνει η Εκκλησία, όπως η Εκκλησία παρουσιάζεται από τους Οσίους της Εκκλησίας, είναι ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ μέσα της μετα-πτωτικής άρρωστης ανθρώπινης φύσης.

Η νηστεία δόθηκε σαν εντολή από τον Θεό και στην ΠΡΟ-πτωτική κατάσταση των δυο Πρωτόπλαστων (ήταν ο απαγορευμένος καρπός), αλλά τότε το νόημα ήταν διαφορετικό: οι άνθρωποι μέσα από την υπακοή τους προς τον Θεό, θα βρισκόντουσαν σε συνεχή και άμεση προσωπική σχέση με τον Θεό, δηλαδή με την ΠΗΓΗ της ΖΩΗΣ, από τον οποίο θα αντλούσαν συνεχώς την όντως ΖΩΗ.