Σύμφωνα με μια νέα μελέτη ο θρυλικός Ολλανδός καλλιτέχνης είχε μια διαισθητική κατανόηση του φυσικού κόσμου.
Ο πίνακας, που ζωγραφίστηκε τον Ιούνιο του 1889 , έχει γοητεύσει εκατομμύρια ανθρώπους για πάνω από έναν αιώνα με την απεικόνιση ενός στροβιλιζόμενου γαλάζιου ουρανού, κίτρινου φεγγαριού και αστεριών που χρησιμοποιούν μια έκρηξη χρωμάτων και σχημάτων.
Van Gogh’s masterpiece explains why stars twinkle
— TheBrainMaze TBM (@thebrainmaze) September 18, 2024
What lies beneath the swirling patterns of Vincent van Gogh's iconic masterpiece? In this video, we explore the scientific mysteries hidden within "The Starry Night”. pic.twitter.com/o3JHeSw26J
Κάθε αστέρι στον θρυλικό πίνακα είναι “εγκλωβισμένο” σε κυματισμούς κίτρινου χρώματος, που λάμπουν με αντανακλάσεις σαν φως στο νερό.
Οι πρωτοποριακές πινελιές του προβληματικού καλλιτέχνη δημιουργούν μια ψευδαίσθηση κίνησης του ουρανού.
Τώρα, οι επιστήμονες ανέλυσαν τον πίνακα του Βαν Γκογκ για να αποκαλύψουν αυτό που αποκαλούν «κρυφή αναταραχή» στην απεικόνιση του ουρανού από τον ζωγράφο.
Ο εμβληματικός πίνακας του Vincent van Gogh The Starry Night (Έναστρη νύχτα)απεικονίζει εντυπωσιακά τις αστρονομικές αρχές του ουρανού μας, ανακάλυψαν πρόσφατα επιστήμονες. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη ο θρυλικός Ολλανδός καλλιτέχνης είχε μια διαισθητική κατανόηση του φυσικού κόσμου. Ο πίνακας, που ζωγραφίστηκε τον Ιούνιο του 1889 , έχει γοητεύσει εκατομμύρια ανθρώπους για πάνω από έναν αιώνα με την απεικόνιση ενός στροβιλιζόμενου γαλάζιου ουρανού, κίτρινου φεγγαριού και αστεριών που χρησιμοποιούν μια έκρηξη χρωμάτων και σχημάτων.«Με μια ψηφιακή εικόνα υψηλής ανάλυσης, μπορέσαμε να μετρήσουμε με ακρίβεια το τυπικό μέγεθος των πινελιών και να το συγκρίνουμε με τις κλίμακες που αναμένονται από τις θεωρίες αναταράξεων», εξήγησε ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ο Yongxiang Huang.
Ερευνητές που ειδικεύονται στην κίνηση ρευστών συνέκριναν τις πινελιές στον πίνακα με φύλλα που στροβιλίζονται σε μια χοάνη ανέμου.
Εξέτασαν τη σχετική κλίμακα και την απόσταση των περιστρεφόμενων πινελιών και υπολόγισαν τη σχετική φωτεινότητα των ποικίλων χρωμάτων.
Από
αυτές τις προσεκτικές παρατηρήσεις, υπολόγισαν το σχήμα, την ενέργεια
και την κλιμάκωση της ατμόσφαιρας που απεικονίζεται στον πίνακα.
Η
μελέτη διαπίστωσε ότι η εικόνα ευθυγραμμίζεται με έναν κανόνα της
φυσικής που είναι γνωστός ως νόμος του Κολμογκόροφ που προβλέπει την
ατμοσφαιρική κίνηση.
Συνολικά, οι επιστήμονες λένε ότι η προσεκτική χρήση της κλίμακας και της φωτεινότητας από τον καλλιτέχνη «αιχμαλωτίζει με ακρίβεια» τους κανόνες πίσω από τις αναταράξεις της ατμόσφαιρας και της ενέργειας στην κίνηση του αέρα από μικρές σε μεγάλες κλίμακες.
Διαπίστωσαν ότι ορισμένοι από τους νόμους που ισχύουν στη φυσική των πραγματικών ουρανών ισχύουν και στην απεικόνιση του καλλιτέχνη.
Ο θρυλικός καλλιτέχνης φαίνεται να έχει συλλάβει πολλαπλές διαστάσεις της φυσικής με «εκπληκτική ακρίβεια», σύμφωνα με τους ερευνητές.
Artist Cizza Israel Bernal's three-dimensional video piece draws inspiration from Van Gogh's iconic works, "Starry Night" and "Sunflowers," with the Palacio de Bellas Artes in Mexico City serving as the backdrop.
— Science girl (@gunsnrosesgirl3) February 14, 2024
pic.twitter.com/OgqqPhBPW5
5 σχόλια:
... μήπως ἁπλᾶ(;)
ἡ εἰλικρίνεια ἑνός ἀνθρώπου,
(ποὺ ἐξαιτίας της ...βρέθηκε πεταμένος σὲ μιὰν ἄκρη)
ποὺ ἔζησε μέσα στὴν τότε πιὸ μεγάλη φούρια καὶ στὸ ξεκίνημα ἑνός κόσμου ποὺ ἄρχιζε νὰ κατασκευάζει μηχανές
που θἄβάζαν τον ἄνθρωπο στὴν ἄκρη
τον ἔκανε φουριόζο, θυμωμένο, μὲ μιά πρωτόγνωρη μανία καὶ ὁρμή
νὰ ζωγραφίζει συνεπαρμένος μὲ ταχύτητα καὶ μὲ παλμό καὶ μὲ
νευρώδεις πινελιές
τὸν κόσμο του...
ὄταν οἱ ἄλλοι Ιμπρεσσιονιστές ζοῦσαν ἀπολαμβάνοντας τὰ ἀπογευματινά πίκ-νίκ τους
μέσα στὰ πᾶρκα στο γλυκό νωχελικό καὶ πλούσιο Παρίσι
που ὅλοι φαινόταν πῶς μπορούσανε νὰ ζοῦνε μὲ μιὰν ἄνεση
ἀφοῦ οἱ ἀποικίες ξεζουμίζονταν καθῶς ἦταν σωστό καὶ μπορετό καὶ πρέπον καὶ συμφέρον... ;
Θα ήθελα παρακάτω την γνώμη σας για την παρακάτω εικόνα :
https://www.flickr.com/photos/162498301@N07/54006432355/in/album-72177720320454003/lightbox/
μα δεν είναι θέμα γνώμης,
αλλά τι λένε οι Πατέρες,
πως αν και υπάρχουν κάποιες λίγες εικόνες
που δείχνουν τον Θεό Πατέρα ως Γέρων,
δεν είναι πρέπον, αλλά το ορθόδοξα σωστό είναι
να συμβολίζεται η Αγία Τριάδα με την φιλοξενία του Αβραάμ.
... θα μπορούσε κάποιος να μας πεί βέβαια,
πως "ο Υιός είναι εκτύπωμα τού Πατρός"
και πως "αναπαυόταν προαιωνίως στους Κολπους του Πατρός Του"
όμως, νομίζω, πως αρκετά ξεκάθαρα προβάλλει την
κακοδοξία του μακαρίτη Περγάμου και μάλιστα
καθ'υπερβολήν
γιγαντώνοντας τον Πατέρα...
άλλωστε, έτσι κι αλλιώς ποιός σοβαρός άνθρωπος σε τέτοιους καιρούς που ζούμε πιστεύει πως μπορούμε να προτείνουμε κάτι που δεν υπάρχει στην εικονογραφικη μας παράδοση ...
χωρις να καινοτομίσουμε... ;
... δυστυχώς η προσπάθεια
αγιοποίησης, κυρίως καλλιτεχνών από την
Νέα... αρχέκακη εποχή
με το να τους αποδίδονται υπεράνθρωπες ικανότητες,
είναι μία πρακτική που από χρόνια εφαρμόζεται
με πιό εξόφθαλμο παράδειγμα τον Μότσαρτ
που αφού τον μετέτρεψαν σε μιά χαζοχαρούμενη καρικατούρα μέσα από ένα χολλιγουντιανό μπλοκμπαστερ που τον... προσγείωσε,
από απρόσιτο γίγαντα και "ιερόν τέρας" παλαιάς κοπής
(καθώς ήταν κάποτε όλο αυτό το... "πανθεον" τών κλασσικων μουσικών)
σε προσιτό ποπ είδωλο
ενώ μία σειρά επιστημονικοφανών άρθρων
μιλούσαν για τις υποτιθέμενες ιαματικες ικανότητες τής μουσικής του
επενδύοντας και φορτωνοντας την προσωπικότητά του με μία
περιττή μ ε τ α φ υ σ ι κ ή
αίγλη...
Δημοσίευση σχολίου