Εγκατέλειψε τον παλαιό του εαυτό
όπως το φίδι το παλιό του δέρμα.
Πήρε τη μορφή του Αγγέλου
όπως το σκουλήκι τη μορφή της πεταλούδας.
Γέννησε την αγάπη όπως
η έγκυος το παιδί της.
Κατέβηκε μέσα του η Αγία Ταπείνωση
όπως το γάλα στους μαστούς της λεχώνας.
Δεν μπόρεσε να ξεφύγει
απ' την Αλήθεια.
Τελέστηκε μέσα του ο αγιασμός.
Τον καταδίωξε το έλεος
και τον ανάγκασε να γίνει όλος φως.
Νικήτας Καυκιός
όπως το φίδι το παλιό του δέρμα.
Πήρε τη μορφή του Αγγέλου
όπως το σκουλήκι τη μορφή της πεταλούδας.
Γέννησε την αγάπη όπως
η έγκυος το παιδί της.
Κατέβηκε μέσα του η Αγία Ταπείνωση
όπως το γάλα στους μαστούς της λεχώνας.
Δεν μπόρεσε να ξεφύγει
απ' την Αλήθεια.
Τελέστηκε μέσα του ο αγιασμός.
Τον καταδίωξε το έλεος
και τον ανάγκασε να γίνει όλος φως.
2 σχόλια:
Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Βολουδάκης, (Κυριακή 12/2/2023, 12:30).
Η ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΕΡΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ (Κυριακή του Ασώτου).
"Κυριακή του Ασώτου
Ο "πατρικός οίκος" είναι η Εκκλησία. Ο νεώτερος γιός αποφάσισε να διακόψει τον Εκκλησιασμό του. Και όποιος αποχωρήσει από τον Πατρικό Οίκο, ο δικός του οίκος, ο εαυτός του, αποπροσανατολίζεται. Πρώτο βήμα για να ξεκοψει κανείς είναι η ασέβεια και η υπεροψία. Ο μικρός γιός απαιτεί το "επιβάλλον μέρος" της πατρικής περιουσίας. Μιας περιουσίας για την οποία δεν κοπίασε.
Γιατί άφησε το πατρικό σπίτι ο νεώτερος υιός και όχι ο πρεσβύτερος; Γιατί το να φύγει είναι "νεωτερισμός", είναι πρωτοβουλία.
Ο μεγαλύτερος γιός, τόσα χρόνια στο πατρικό σπίτι δεν είχε πάρει τον χαρακτήρα του Πατέρα. Μένει στο σπίτι του Πατέρα, αλλά δεν έχει καμία σχέση με τον Πατέρα. Ίσως είναι χειρότερος και από τους υπηρέτες. Βλέπουμε στους υπηρέτες που τον ενημέρωσαν, δεν έκαναν ειρωνικά σχόλια, δεν φάνηκε ότι αποδοκίμασαν την συμπεριφορά του Πατέρα, ενώ εκείνος οργίσθηκε εναντίον του και δεν ήθελε να μπει στο σπίτι.
Ο Θεός δεν θέλει να μας κρατάει αιχμαλώτους. Περιμένει να του ζητήσουμε για να μας δώσει. Με την μετάνοια του ασώτου, ο πατήρ επαναφέρει τον γυιό στην προτέρα εξουσία και δόξα. Η στολή η πρώτη συμβολίζει το Βάπτισμά μας και ο μόσχος ο σιτευτός είναι το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.
Η αμαρτία έχει τόσο πολύ βαθιά εισχωρήσει στην ανθρώπινη ύπαρξη που ο καθένας δεν μπορεί να δει τον εαυτό του αν δεν του το επισημάνει κάποιος άλλος. Και όταν ο άλλος μας το επισημαίνει, πρέπει να προσέξουμε την αντίδρασή μας. Η επισήμανση κάνει τον άνθρωπο να ντραπεί και να συνηδειτοποιήσει το λάθος του. Άν αντιδράσει στην παρατήρηση, αντιστέκεται προσπαθώντας να δικαιολογήσει τον εαυτό του. Σωτηρία είναι να ακούμε πώς μας βλέπουν οι άλλοι."
https://www.youtube.com/watch?v=U6sPsukeT20
Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, Πνευματικά Γυμνάσματα Μελέτη ΙΕ΄: Στήν παραβολή τοῦ Ἀσώτου.
https://www.hristospanagia.gr/ἁγίου-νικοδήμου-τοῦ-ἁγιορείτου-πνε-8
Δημοσίευση σχολίου