Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.Για μένα η τέχνη είναι αναγκαία όταν το μυαλό ξεφεύγει. 
Η τέχνη για μένα είναι αναγκαία για να διατηρούμε την επαφή μας με το ελάχιστο της ύπαρξής μας… Υπάρχουν πολλές προκλήσεις στη ζωή που μας οδηγούν σε μια τρέλα. Πολλές ανθρώπινες δυνατότητες μπορούν να μας παρασύρουν ως άτομα και να μας κάνουν να νιώσουμε θεοί επί Γης… Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο… Η επαφή με την τέχνη βάζει μέτρο στην εκ φύσεως υπερβολή μας. Τελικώς η τέχνη αποδεικνύει ότι ο ευαίσθητος είναι ο ικανός να συναντηθεί με την ευτυχία, και όχι ο αναίσθητος. Η τέχνη είναι συνθετικός κρίκος για την κοινωνική δομή. Η τέχνη ανατρέπει τους κώδικες εξουσίας. Ο Βαν Γκογκ με τα κριτήρια μιας ορθολογιστικής κοινωνίας που έχει την τάση να ανάγει την υλική δύναμη σε κυρίαρχο κώδικα αξιολόγησης των ανθρώπων ­είναι ένας άχρηστος που παίζει όλη μέρα με τα χρώματα και δεν μπορεί να βγάλει ούτε τα προς το ζην. Αν δεν υπήρχε η τέχνη να αναποδογυρίσει τα κοινωνικά πρότυπα, ο Βαν Γκογκ θα ήταν ένα πρότυπο προς αποφυγήν, επειδή υπήρξε ευαίσθητος. Αν δεν υπήρχε η τέχνη, ο κόσμος μας πολύ σύντομα θα έχανε την ψυχή του, δηλαδή το ενδιαφέρον του. [...]

Η τέχνη μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο να νιώσει καλύτερα. Ενδεχομένως να μην κάνει τίποτε περισσότερο από αυτό. Και αυτό όμως είναι κάτι πολύ σημαντικό. Πριν από πέντε χρόνια οι σύμβουλοι τέχνης του προέδρου Κλίντον έκαναν μια θαυμάσια μελέτη προκειμένου να προσδιορίσουν κατά πόσο η επαφή ενός παιδιού με την τέχνη μπορεί να επηρεάσει την παραγωγικότητά του. Η έρευνα αυτή έγινε σε δημόσια σχολεία των ΗΠΑ. Με όποια μορφή τέχνης και αν ήρθαν σε επαφή αυτά τα παιδιά αποδείχθηκε ότι στη συνέχεια έγιναν πιο ικανά να φτιάξουν, ας πούμε, μια ζωγραφιά, που θα μπορούσε και αυτή με τη σειρά της να αρέσει σε κάποιους άλλους, ή να τραβήξουν φωτογραφίες που να έχουν ένα ενδιαφέρον ή να δημιουργήσουν τα ίδια μουσική ή να παίξουν ένα όργανο. Το σίγουρο είναι ότι τα παιδιά αυτά δεν βελτιώθηκαν μόνο ως προς τις τέχνες, αλλά και σε όλους τους άλλους τομείς, επειδή ακριβώς έκαναν αυτή τη βουτιά μέσα τους για να μπορέσουν να εκφραστούν. Αυτά που σας λέω είναι γεγονός. Το ότι είναι πράγματα τόσο απλά μάς δημιουργεί αμηχανία όταν τα σκεφτόμαστε. Παρ’ όλο που όλοι καταλαβαίνουμε ότι κανονικά θα έπρεπε όλα τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με την τέχνη, δυστυχώς πολύ λίγα έχουν την ευκαιρία να το κάνουν.


Τζέσι Νόρμαν, θρυλική σοπράνο († 30 Σεπτεμβρίου 2019)

4 σχόλια:

Ν/Α είπε...

Η τέχνη είναι η σμιλευμένη καρδιά ενός απαφασισμένου ανήσυχου αρχιτέκτονα που έχει βρει στον εαυτόν του το χάρισμα που του δόθηκε.
Ο, τι βγαίνει σχηματιζομενο προς τα έξω, είναι ό, τι προηγουμένως έχει σχηματιστεί στην καρδιά, και είναι πηγή από το αιώνιο Κατ Εικόνα.
Ουδέποτε υπήρξε ομορφότερο και ζωντανότερο έργο τέχνης από τον αιώνιο άνθρωπο.
Όσο περισσότερο Φως στην καρδιά, άλλο τόσο πηγάζει ατόφια μασίφ, ζωντανή η τέχνη, και έχει στη φύση της το εμπνέειν, που είναι η βάση του προβληματισμού για την αλλαγή μιάς ψηφίδας στην κοινωνία.
Όλοι, λόγω του Κατ Εικόνα προς το καθ ομοίωση, παράγουμε τέχνη, αρκεί να σκάψουμε μέσα μας να εντοπίσουμε το χάρισμα που μας δόθηκε.
Η Χρηστή τέχνη είναι η Θεολογία των αγραμμάτων, είναι οι γέφυρες που χτίζουν επικοινωνία με άλλες κουλτούρες, είναι τα σπάνια φτερά που ανεβάζει το κοινωνικό προφίλ ψηλότερα.
Είναι συνώνυμο με το μεράκι, και η επανάστασή της έχει τα γρηγορότερα και διεισδυτικότερα αποτελέσματα.
Μακάρι όλοι οι δήθεν που υποστηρίζουν τους καλλιτέχνες και την τέχνη, να αποφάσιζαν κάποια στιγμή να πολεμάνε οι λαοί με την τέχνη.
Θα υπήρχαν αναίμακτα μόνο νικητές, και θα κέρδιζε μόνο ο πολιτισμός και ο άνθρωπος.

Άκων είπε...

Επειδή έχω το ελάττωμα
να είμαι
ευαίσθητος
ακόμη κι εκεί που δεν πρέπει
(και δυστυχώς αναίσθητος
εκεί που δεν χρειάζεται),


ενοχλούμαι -ίσως υπερβολικά-
από την συστηματική
θ ε ο π ο ί η σ η της
ευαισθησίας
ιδιαίτερα στα παιδιά,

ενώ
(νομίζω)

η π α ι δ ε ί α

σχετίζεται κυρίως

με την δυνατότητα να
ελέγχω

μ ε τ ά λ ό γ ο υ

τα συμβαίνοντα
μέσα μου
και την έκφρασή τους.

(Κάτι που οι άνθρωποι
της τέχνης και ιδιαίτερα
της "κλασσικής"μουσικής
μαθαίνουν από τα πρώτα
τους βήματα με τρόπο
ίσως συχνά υπερβολικό
και άκομψο εξ ού
και η συχνά
εξ ίσου
υπερβολική
ευαισθητολογία τους).


Επίσης όλος αυτός
ο υπερτονισμός
των ιδιοτήτων της

τέχνης

λές και εκφράζεται έτσι

η μ ε τ α μ έ λ ε ι α

του δυτικού πολιτισμού
για την θεοποίηση
του "ορθού" λόγου

που απούσης της

μ ε τ α ν ε ί α ς

τον οδηγεί τελικά σε
κάποιας μορφης

..."α π ή ν ξ α τ ο" .



ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...


"Απήγξατο"

ειναι
το σωστό
κυρ πολύξερε.

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...


"Απήγξατο"

ειναι
το σωστό
κυρ πολύξερε.