Όλοι όσοι ερωτευτήκαμε γνωρίζομε ότι η πιο όμορφη στιγμή σ' αυτή την σχέση είναι η στιγμή της συνάντησης των ερωτευμένων.
Χτυπάει η καρδιά με αγωνία για το αν θα έρθει αυτός/ή που αγαπάμε, αν θα αργήσει ή μήπως έπαθε τίποτα και αργεί και όλα αυτά τα ωραία συναισθήματα. Και όταν έρχεται και γίνεται η συνάντηση η καρδιά πλημυρίζει με χιλιάδες αρώματα γαλήνης και εύχεσαι μέσα σου η στιγμή αυτή να κρατήσει αιώνες.
Μια τέτοια ερωτική συνάντηση είναι και η συμμετοχή στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας. Αυτός που κινεί αυτή την συνάντηση είναι ο Χριστός. Όταν ο ιερέας ετοιμάσει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μέσα στο Ποτήριο, τότε βγαίνει από την ωραία Πύλη και καλεί όλους σ' αυτήν την ερωτική συνάντηση. Ο Χριστός δεν μένει ακίνητος μέσα στο Άγιο Βήμα, αλλά πρώτος αυτός εξέρχεται προς εμάς, και αγωνιά αν η ερωμένη Του, εμείς δηλαδή, θα πάμε για να μας συναντήσει. Γιατί ο Χριστός είναι ο μανικός εραστής κάθε ανθρώπου και επιθυμεί διακαώς να ενωθεί μαζί του. Ποιά καρδιά μπορεί να μην φλέγεται από έρωτα για Αυτόν τον εραστή; ¨΄Εθελξας πόθω με Χριστέ..." με τράβηξες με πόθω ερωτικό κοντά σου Χριστέ, ομολογεί ο άγιος Συμεών, νοιώθοντας τη καρδιά του να πάλεται από έρωτα για τον Χριστό. Και έτσι ανίκανη η καρδιά μου να αρνηθεί τέτοιον έρωτα, τρέχει και όχι μόνο συναντάται μαζί Του, αλλά και τον βάζει μέσα της, ενώνεται ερωτικά μαζί Του και τότε αναφωνεί: ¨και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν¨ (Γεν.2,24).
Θεός και άνθρω πος γίνονται ενα, μία σάρκα. Και νοιώθω τον Χριστό να πλημυρίζει ¨την ψυχή και το σώμα, τον νουν και την καρδίαν, τους νεφρούς και τα σπλάχνα και όλον να με ανακαινίζει¨ (ευχή μεταλήψεως Ι. Χρυσοστόμου).
Ο Χριστός ενώνεται με τα πάντα μέσα μου και έξω μου, ¨ίνα πάτες εν ώσι, καθώς σύ, πάτερ, εν εμοί καγώ εν σοί, ίνα και αυτοί εν ημίν έν ώσιν¨ (Ιω.17,21), και τότε ενώνονται αγαπητικά μέσα μου ο Θεός, οι άνθρωποι, τα ζώα , τα φυτά ο κόσμος όλος. Και γίνομαι ένα με τα πάντα και τότε νοιώθω ότι θάνατος δεν υπάρχει, γιατί η αγάπη (ο σταυρός) έχει νικήσει τον θάνατο. Χωρίς αυτή την συνάντηση και ένωση Θεού και ανθρώπου, εραστή και ερωμένης, η πίστη τότε από ερωτικό γεγονός γίνεται ιδεολογία, ιδεοληψία και θρησκοληψία. Όπως ένας γάμος συμβατικός χωρίς έρωτα, αγάπη και ζωή.
1 σχόλιο:
Νομίζω ότι οι πατέρες χρησιμοποιούσαν μία λόγια γλώσσα, ώστε τα γραφόμενα, να είναι απαλλαγμένα, από το φορτίο που φορτώνουμε στις λέξεις,μέσα από την καθημερινή (αγοραία,ας πούμε)χρηση.
Κάτι παρόμοιο νομίζω,συμβαίνει και όταν χρησιμοποιούμε παροιμιακές φράσεις.
Είναι άλλο να πω:
φοράω πάντα τη ζώνη ασφαλείας διά τον φόβο των Ιουδαίων
και άλλο: φοράω πάντα τη ζώνη ασφαλείας γιατί φοβάμαι τους Εβραίους...
Ετσι αν γράψω: πάω στην εκκλησία κάθε Κυριακή για να φάω τον εραστή μου, το μηνυμα που θα μεταφέρω θα είναι εντελώς παραπλανητικό,(εκτός και αν σκοπός μου είναι να τραβήξω την προσοχή στα λεγόμενά μου).
Δημοσίευση σχολίου