Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2022

Απορία ενός χαζού


Αφού τώρα, γιορτινιάτικα, τα κρούσματα ήταν πολυπλάσια του Πάσχα, ο κορώνος κάνει θραύση και η κατάσταση είναι πολλά σοβαρότερη, γιατί, μα … γιατί, ούτε που ακούστηκε ούτε που προτάθηκε ούτε το σκέφτηκε κανείς από τους συνήθεις ειδήμονες-αδαήμονες να αλλάξει η χρονιά στις 9 το βράδυ αντί για τις 12 ; 
 
Μόνο ο αναστάς Κύριος μετέδιδε; 
Αυτόν που, μόνος αυτός, μεταδίδει τη ζωή, τον χρέωσαν ως μεταδότη του θανάτου;
Η τράπουλα και τα χαρτόμουτρα δεν μεταδίδουν; 
 Η συναυλία της Βιέννης δεν μεταδίδει; 
 
Γιατί κι ο λαός, αυτός που κατάπιε αμάσητο το παραμύθι της πρόωρης Αναστάσεως του Κυρίου (από κράτος και παπαδαριό) , δεν πρότεινε, δε ζήτησε, δεν απαίτησε πρόωρη "πρωτοχρονιά"; 
Ποιά γιορτή, εν τέλει, είναι μεγαλύτερη και πότε η κατάσταση ήταν σοβαρότερη; 
Το Πάσχα ή τώρα;
 
Είναι άραγε η λεγομένη πρωτοχρονιά μεγαλύτερη γιορτή από την Ανάσταση του Κυρίου;
 Και τι ακριβώς γιορτάζουμε την πρωτοχρονιά, διότι δεν έχω καταλάβει. Τι ακριβώς αλλάζει με το ανοιγόκλειμα των φώτων και τα βεγγαλικά;
 Ότι στο και 1΄ συνεχίζω να είμαι το ίδιο παλιοτόμαρο με το παρά 1΄;
 Ο ίδιος ψεύτης, κλέφτης, χαρτοπαίχτης, λάγνος, μοιχός, ρουφιάνος, τεμπέλης, βλάστημος; 
Διότι η Εκκλησία μας εορτάζει την Περιτομή του Κυρίου και τον μέγα Βασίλειο. Η πρωτοχρονιά της Εκκλησίας μας εορτάζεται την 1η Σεπτεμβρίου, αρχη Ινδίκτου ονομάζεται, όπως και στα χρόνια των πρό Χριστού προγόνων μας κι έχει κι ένα νόημα. Κλείνει ο κύκλος των εποχών και μπαίνουμε σιγά-σιγά στη νύχτα του έτους όπου φθίνουν οι οπώρες (Φθινόπωρο) και η φύση μπαίνει σε ύπνο (όπως και στον ημερονύχτιο κύκλο όπου, πάλι κατά την Εκκλησία μας και τους Αρχαίους, η νέα ημέρα αρχίζει με τη δύση του ηλίου και τον Εσπερινό). Αλλά και οι Ρωμαίοι εόρταζαν πρωτοχρονιά την 1η του Μάρτη, όπου ξεκινούσαν οι πολεμικές τους επιχειρήσεις. Πάλι έχει μια λογική και βγάζει ένα νόημα διότι κάτι ξεκινάει τότε.
Ετούτη η πρωτοχρονιά μες στο καταχείμωνο πού βρέθηκε, πώς την ξεθάψανε;
 Και πώς επεσκίασε και παραμέρισε τη μεγάλη Δεσποτική εορτή της Περιτομής και αλλοίωσε τον πνευματικό τόνο των Χριστουγέννων ένας βρυκόλακας της ρωμαϊκής ειδωλολατρείας; 
Ξέρουν άραγε οι χριστιανοί τη βαρύτητα και το μέγεθος της Περιτομής; 
Και δεν είναι μόνο ο παραγκωνισμός της εορτής. Είναι - κυρίως αυτό - η αντικατάστασή της από ευτελή ήθη και "διασκεδάσεις" του πολιτισμού του Κάϊν· τζόγος, χαρτοπαιξία, μπουζουξίδικα, σκυλάδικα, καμπαρέ, ρεβεγιόν γενικώς. Άντε και κλασικές συναυλίες για τους πιο δυτικοευρωπαϊκώς εξευγενισμένους πολιτιστικά …
Επισφράγιση όλων αυτών είναι η πλήρης απάθεια του λαού μας (και λαού του Θεού, ελπίζουμε) στις πρωτοφανείς ύβρεις κατά της Παναγίας μας (και του Χριστού μας εμμέσως πλην σαφώς, αφού υβρίζεται η Θεο+τόκος) και της επίσημης και συνταγματικώς αναγνωριζομένης πίστεώς μας από τον καμουφλαρισμένο αρχαίο εχθρό που, αδυνατώντας πλεόν να κρύψει το απύθμενο στρήνος και χαιρεκάκιά του νομίζοντας ίσως ότι πλησιάζει η επικράτησή του, πέταξε τη μάσκα και μας έδειξε τα αληθινά του μούτρα.
Ευτυχώς που βγήκε κι ο παπα-Βαγγέλης, που άλλοτε με τα ωραία, τα πολύ ωραία του, και άλλοτε με τις πλάνες του (το λιβανιστήρι του αρχιαιρεσιάρχη Βαρθολομαίου και των αιρετικών και προδοτών δεσποτάδων) και τις γαργάρες του (αποσιωπητής και γαργαριστής της προδοσίας του Κολυμπαρίου 2016 όπου αναγνωρίστηκαν ως Εκκλησίες του Χριστού όλες οι μεγάλες αιρέσεις !!! και έπεται και συνέχεια) και τους έκραξε. Είναι κάτι κι αυτό. 
Οι άλλοι, κάτι ψόφια … για εκτόνωση …εδω
 
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όμως έχει πεί: «… μὴ παραιτήσῃ· ράπισον αὐτοῦ τὴν ὄψιν, σύντριψον τὸ στόμα, ἁγίασόν σου τὴν χείρα»

 μας τοστειλε το mail

4 σχόλια:

Λευκή είπε...

Ενίσταμαι σφοδρώτατα για τήν αναφορά τού κειμένου ότι μόνον ο π. Ευάγγελος διαμαρτυρήθηκε για τήν φοβερή ύβρη και βλασφημία πρός τό Πανάγιο πρόσωπο τής Κυρίας Θεοτόκου.
Άς διαβάσει ό συντάξας τό ώς άνω κείμενο, τήν ανοικτή επιστολή του Μητροπολίτου πρώην Καλαβρύτων καί Αιγιαλείας κ.κ. Αμβροσίου πρός τήν Δ.Ι.Σ και τό συνολο τών Αγίων Ιεραρχών τής Ελλάδος καί νά προβεί σέ διόρθωση.

Νικόλαος Κόλλιας είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Αλήθεια, πώς ο διπλοπρόσωπος Ιανός
-εξ ού ο Ιανουάριος-

έγινε το σύμβολο τής αλλαγής χρονιάς, για πολούς Ευρωπαίους, κάπου στά μέσα τού 16ου αιώνα,
και διαδοχικά εξαπλώθηκε

ενώ σε μάς εφτασε πρίν 100 περίπου χρόνια...
εξ ού και τα κάλαντα τής πρωτοχρονιάς στερούνται ίσως συχνά τού θεολογικού βάθους που έχουν άλλα κάλαντα...αναφερόμενα μεν στον Άγιο Βασίλειο τον Μέγα Ασκητή και στην συνέχεια Ιεράρχη
αλλά με τρόπο συχνά... παράδοξο...!


Θεόδωρος Μακάριος είπε...

Αγαπητέ, την πρωτοχρονιά συμβαίνει ένα αστρονομικό φαινόμενο. Η Γη βρίσκεται στο περηλιο της τροχιάς της, δηλαδή στο κοντινότερο σημείο στον Ήλιο. Συνεπώς έχει ουσιαστικό νόημα ο ορισμός ως αρχής του έτους, διότι τότε ξεκινά ένας νέος κύκλος περιστροφής.