Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020

Κορωνοϊός και Θεία Κοινωνία: Κάποιοι “ειδικοί” λένε να αποφεύγουμε τη Θεία Κοινωνία

Κορωνοϊός και Θεία Κοινωνία: Κάποιοι "ειδικοί" λένε να αποφεύγουμε τη Θεία Κοινωνία
Ο  Κορωνοϊός εξαπλώνεται ανά την υφήλιο και κάποια “μέσα ενημέρωσης” μετέδωσαν σήμερα πως θα πρέπει να αποφεύγουμε ακόμα και τη Θεία Κοινωνία ως μέτρο πρόληψης, διότι έτσι συστήνουν οι “ειδικοί”!
Καταρχάς για εμάς οι ειδικοί είναι το Υπουργείο υγείας και ο Εθνικός Οργανισμός Υγείας και πουθενά δεν είδαμε στις ανακοινώσεις τους να λένε πως πρέπει να αποφεύγουμε τη Θεία Κοινωνία ως μέτρο πρόληψης.

Ας δούμε όμως τι ισχύει με βάση την εμπειρία χρόνων.
Κάποιοι χριστιανοί ή μη φοβούνται τη Θεία Κοινωνία για να μην κολλήσουν μικρόβια, όμως αν ήταν έτσι, δεν θα ζούσε κανένας από τους ιερείς, καθώς στο τέλος καταλύουν το περιεχόμενο του Αγίου Ποτηρίου, από το οποίο κοινωνούν συχνά εκατοντάδες πιστοί με χιλιάδες αρρώστιες. Κι όμως, κανένας ιερέας δεν έπαθε ποτέ τίποτα.

Διαβάζουμε από  άρθρο του κορυφαίου νευροχειρούργου Δρ. Ιωάννη Κόλλη:
“Ως χειρουργός γιατρός έχω αφιερώσει το περισσότερο μέρος της ζωής μου μελετώντας μολυσματικές ασθένειες. Πιο συγκεκριμένα, προσπαθώντας να προλάβω μολυσματικές ασθένειες προτού αρχίσουν. Επί του παρόντος, πολλοί ενορίτες αποφεύγουν να λάβουν Θεία Κοινωνία λόγω της χρήσης της κοινής λαβίδας. Οι επισημάνσεις αυτού του άρθρου ελπίζεται να σταθούν αφορμή για συζήτηση η οποία θα οδηγήσει σε κάποια λύση. Ο στόχος μου είναι όλο και περισσότεροι ενορίτες να λαμβάνουν Θεία Κοινωνία πιο συχνά.
Ειλικρινά, είναι αναπόδεικτο πως η αντικατάσταση της κοινής λαβίδας με ιδιωτικά κοχλιάρια θα μείωνε τις συχνότητες των μολύνσεων των πιστών. Προφανώς οι ιερείς μας δεν υποφέρουν περισσότερο από μεταδοτικές ασθένειες από τους ενορίτες. Να θυμόμαστε ότι οι ιερείς πάντοτε καταλύουν στο τέλος όλη την υπόλοιπη Θεία Κοινωνία από το Ποτήριο και οι ιερείς φαίνονται υγιείς όσο και οι λαϊκοί.
Παρ’ όλα αυτά, εάν η κοινή λαβίδα αντικατασταθεί με μία πιο υγιεινή πρακτική, όπως είναι η χρήση ιδιωτικών κοχλιαρίων, περισσότεροι ενορίτες θα λαμβάνουν Θεία Κοινωνία και περισσότεροι ενορίτες θα Κοινωνούν πιο συχνά.”
Ενδιαφέρον έχει να δούμε τι έχουν πάθει ιερείς οι οποίοι διακονούν νοσοκομεία και μονάδες όπου νοσηλεύονταν ασθενείς που έπασχαν από μολυσματικές ασθένειες όπως η φυματίωση.

 Ἀπὸ τὸ βιβλίο « Θαύματα καὶ Ἀποκαλύψεις ἀπὸ τὴ Θεία Λειτουργία» ἔκδ. Ι. Μονῆς Παρακλήτου.
Ὁ μακαριστὸς Δημήτριος Παναγόπουλος (1916-1982), ὁ θεοφώτιστος λαϊκὸς ἱεροκήρυκας, κήρυσσε ἀκόμα καὶ στὸ νοσοκομεῖο «Σωτηρία»,
ὅπου ἄλλοι δὲν πλησίαζαν ἀπὸ τὸ φόβο τῆς φυματίωσης.
Ἐκεῖ τὸν ἀκολουθοῦσε ὁ ἱερέας π. Δημήτριος Παπαντώνης, ποὺ ἐξομολογοῦσε τοὺς φυματικοὺς καὶ τελοῦσε τὴ θεία Λειτουργία.
Μία μέρα ἕνας γιατρός, ποὺ παρακολουθοῦσε τὶς ὁμιλίες προβληματισμένος, πλησιάζει τὸν ἱεροκήρυκα καὶ τοῦ λέει:
– Κύριε Παναγόπουλε, ὁ ἱερέας εἶναι ἀδύνατον νὰ καταλύει τὸ περιεχόμενο τοῦ ἁγίου Ποτηρίου. Κοινωνοῦν τόσοι ἀσθενεῖς ἀπὸ αὐτό,
κι ὅπως εἶναι γνωστό, τὸ μικρόβιο τῆς φυματιώσεως μεταδίδεται μὲ τὸ σάλιο. Τί κάνει λοιπὸν ὁ ἱερέας τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Κυρίου ποῦ περισσεύει;
Τὸ χύνει στὸ χωνευτήρι; Αὐτὸ ὅμως δὲν εἶναι μεγάλη ἁμαρτία;
– Τέτοιο πράγμα δὲν γίνεται ποτέ, ἀντέτεινε ὁ ἱεροκήρυκας. Ὁ Χριστὸς δὲν μολύνεται ἀπὸ μικρόβια.
Κι ἀπὸ τὰ ἄχραντα Μυστήρια δὲν ὑπάρχει κανένας κίνδυνος μολύνσεως.
Ὁ γιατρὸς ὅμως δὲν μποροῦσε νὰ πιστέψει. Τότε ἐκεῖνος τὸν προέτρεψε νὰ παρακολουθήσει τὴν ἑπόμενη θεία Λειτουργία, καὶ στὸ τέλος νὰ σταθεῖ κάπου, ὥστε νὰ βλέπει τὶς κινήσεις τοῦ ἱερέα τὴν ὥρα τῆς καταλύσεως.
Ἔτσι κι ἔγινε. Ὁ γιατρὸς εἶδε μὲ τὰ μάτια του τὸ λειτουργὸ νὰ καταλύει τὸ περιεχόμενο τοῦ ἁγίου Ποτηρίου. Τὸν εἶδε μάλιστα νὰ ρίχνει νάμα δύο-τρεῖς φορές, φροντίζοντας νὰ μείνει οὔτε ἴχνος ἀπὸ τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Κυρίου.
Ἀπὸ τότε ὁ γιατρός, ὄχι μόνο πίστευε, ἀλλὰ καὶ ἐκκλησιαζόταν καὶ κοινωνοῦσε μαζὶ μὲ τοὺς ἀσθενεῖς.


Από όσο ξέρουμε δεν έχει γίνει μελέτη επιδημιολογική όμως με βάση τις ποσότητες ιού που εμπλέκονται και το αλκοόλ που δημιουργεί αρνητικό περιβάλλον η πιθανότητα σαφώς οφείλει να είναι από μικρή ως απειροελάχιστη.
Υπάρχουν πολύ πιο πρόσφοροι τρόποι να κολλήσει κανείς, τόσοι που η όποια πιθανότητα να κολλήσει μέσω της κοινωνίας συνιστά παρωνυχίδα. Ολόκληρη η καθημερινή κοινωνική μας δραστηριότητα μας εκθέτει στον κίνδυνο δυνητικά.
Αν πάλι θέλετε να εστιάσετε κάπου την μετάδοση ασθενειών πηγαίνετε μια βόλτα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στα σούπερ μάρκετ, στα κέντρα διασκεδάσεως που είναι γεμάτα κάθε σαββατοκύριακο και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.

Η πανδημία της γρίπης και η θεία Κοινωνία, του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικολάου
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Πρόσφατα, με αφορμή την ενσκήψασα πανδημία της γρίππης των χοίρων, ανεφύη, ως μη ώφειλε, και το θέμα του ενδεχομένου της μεταδόσεως ασθενειών μέσω της Θείας Κοινωνίας.
Δυστυχώς, συχνά με διάλεκτο ασεβή, ύφος ειρωνικό και επιχειρηματολογία όχι καλοπροαίρετη, έγινε ακόμη μια προσπάθεια αποδόμησης της πίστης μας σε μέρες που δεν μας έχει μείνει κανένα άλλο στήριγμα να κρατηθούμε.
Με την ευκαιρία λοιπόν αυτήν, θεωρώ πως καλό θα ήταν να πούμε κάποιες αλήθειες, αναγκαίες για να περισωθεί ο πολύτιμος θησαυρός της πίστης μέσα μας.
Η Εκκλησία μας δυό χιλιάδες χρόνια μεταδίδει τη χάρι των μυστηρίων της με τον γνωστό τόσο ανθρώπινο και ταυτόχρονα ευλογημένο τρόπο προς «ίασιν και θεραπείαν ψυχής και σώματος».
Ποτέ δεν προβληματίστηκε με τη σύγχρονη λογική της ασεβούς αμφισβήτησης, αλλά καθημερινά ζει με την εμπειρία της επιβεβαίωσης ενός μεγάλου θαύματος. Είναι δυνατόν η κοινωνία του Θεού να γίνει αιτία ασθένειας η παραμικρής βλάβης;
Είναι δυνατόν το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου και Θεού μας να μολύνει το σώμα και το αίμα μας; Είναι δυνατόν καθημερινή εμπειρία δυό χιλιάδων χρόνων να συντριβεί από τον ορθολογισμό και την ψυχρή ρηχότητα της εποχής μας;
Από αιώνες μεταλαμβάνουν οι πιστοί, υγιείς και ασθενείς, από το ίδιο άγιο ποτήριο και από την ίδια αγία λαβίδα, που ποτέ δεν πλένουμε, που ποτέ δεν απολυμαίνουμε, και ποτέ δεν παρατηρήθηκε κάτι.
Οι ιερείς των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, ακόμη και των λοιμωδών, μεταλαμβάνουν τους πιστούς και με ευλάβεια καταλύουν τη Θεία Κοινωνία και μακροζωούν.
Η Θεία Κοινωνία είναι ο,τι ιερώτερο ως Εκκλησία και άνθρωποι έχουμε, το μεγαλύτερο φάρμακο ψυχής και σώματος. Αυτό είναι και διδασκαλία και εμπειρία της Εκκλησίας μας.
Όσοι δυσπιστούν στο θαύμα της Αναστάσεως του Κυρίου, όσοι ειρωνεύονται την εκ παρθένου γέννησή Του, όσοι αρνούνται την ευωδία των αγίων λειψάνων, όσοι περιφρονούν τα ιερά και όσια, όσοι βυσσοδομούν κατά της Εκκλησίας μας, όσοι ζητούν να εξαφανίσουν και το ελάχιστο ίχνος πίστης από τις ψυχές μας φυσικό είναι να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να προσβάλουν και το ιερώτατο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Το γεγονός ότι οι Αγγλικανοί και οι Καθολικοί αποφάσισαν, για προληπτικούς λόγους, τη διακοπή της μετάδοσης της θείας κοινωνίας στην Αγγλία και τη Νέα Ζηλανδία αντίστοιχα, αν αληθεύει, δεν φανερώνει, όπως μερικοί υποστηρίζουν, σύνεση και ελευθερία, αλλά καταδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την τεράστια απόσταση της Εκκλησίας μας, που είναι Eυχαριστιακή στη θεολογία και ζωή της, που ζει, πιστεύει και κηρύττει το Μυστήριο, από τις υπόλοιπες χριστιανικές ομάδες, που έμμεσα ομολογούν την απουσία της χάριτος και των σημείων του Θεού από τα λεγόμενα μυστήριά τους και την απώλεια της εκκλησιαστικής ταυτότητάς τους. Ζωή χωρίς Μυστήριο μοιάζει με σοβαρή ασθένεια χωρίς φάρμακο.
Δυστυχώς, το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι ο ιός της γρίπης -όπως διατείνονται τα ΜΜΕ- ούτε ο ιός του παγκόσμιου πανικού -όπως υποστηρίζουν οι ιατρικοί σύλλογοι- αλλά ο ιός της ασεβείας και το μικρόβιο της ολιγοπιστίας.
Και το καλύτερο εμβόλιο είναι η «μετά καθαρού συνειδότος» και «ακατάκριτος» συχνή συμμετοχή μας στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Η απάντησή μας στην ανίερη αυτή πρόκληση των ημερών είναι η δική μας ζωή.
Καλό θα είναι οι πνευματικοί μας, μετά διακρίσεως, όπου κρίνουν ότι δεν υπάρχουν πνευματικά κωλύματα, να προτρέπουν τους πιστούς να μεταλαμβάνουν συχνότερα τούτες τις δύσκολες μέρες, όσοι δε έχουμε την ευλογία τους να προσερχόμαστε συχνά στο ποτήριο της ζωής, πάντοτε όμως «μετά φόβου Θεού, πολλής πίστεως και ειλικρινούς αγάπης».

Κικίλιας προς πολίτες: Να ακούτε μόνο τους ειδικούς για τον κορωνοϊό
Ακόμα μια έκκληση προς τους πολίτες να δίνουν βάση μόνο στις πληροφορίες που προέρχονται από τους εξουσιοδοτημένους επιστήμονες που ασχολούνται με το ζήτημα του κορωνοϊού έκανε σήμερα το πρωί ο υπουργός Υγείας Β. Κικίλιας, μέσω του λογαριασμού του στο Twitter.
Χαρακτηριστικά έγραψε: «Να ακούτε τους ειδικούς επιστήμονες, τους καθηγητές Πανεπιστημίου, τους λοιμωξιολόγους και όχι όσους διασπείρουν fake news για #κορονοϊό».


Παρέμβαση του Μεσογαίας Νικολάου

Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος: Ἡ ἐξάπλωσις τοῦ κορωνοϊοῦ στὴν πατρίδα μας καὶ οἱ συνέπειές της στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας ἐνώπιον τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς


Σπάτα,  27 Φεβρουαρίου 2020

Ἀγαπητοί  μου ἀδελφοί, 

Τὶς μέρες αὐτὲς ὑπάρχει μιὰ γενικευμένη ἀναστάτωση, μάλιστα σὲ παγκόσμια κλίμακα, μὲ ἀφορμὴ ἑνὸς νέου ἰοῦ γρίππης, γεγονὸς ποὺ δυστυχῶς ἀναπαράγεται καὶ μεγενθύνεται ἀπὸ τὰ ΜΜΕ, μὲ ἀποτέλεσμα ἀκόμη καὶ ὁ Πρωθυπουργὸς νὰ ὑποχρεωθεῖ νὰ δηλώσει ὅτι:  «ὁ πιὸ μεγάλος ἀντίπαλος δὲν εἶναι ὁ κορωνοϊὸς ἀλλὰ ὁ πανικός». Πράγματι αὐτὸς μεταδίδεται πιὸ εὔκολα ἀπὸ τοὺς ἰούς!

Ἡ προστασία τῆς ὑγείας μας δὲν εἶναι ἀσφαλῶς κάτι τὸ κακό. Ὁ πανικὸς εἶναι τὸ κακό. Τὰ μέτρα πρόληψης καὶ ἡ σύνεση δὲν ἔχουν κάτι τὸ μεμπτό. Ἡ ἀπροσεξία ἢ οἱ ὑπερβολὲς εἶναι τὸ πρόβλημα

Δυστυχῶς, ἡ ὅλη κατάσταση εἶναι ἀπόρροια τῆς νοσηρῆς φιλοζωΐας μας. Ἂς κρατήσουμε τὴν ψυχραιμία μας, ἂς συμμορφωθοῦμε μὲ τὶς ὑποδείξεις τῶν ἁρμοδίων καὶ ἂς καταλάβουμε μιὰ ὥρα ἀρχύτερα ὅτι ἐκτὸς ἀπὸ τὶς ἀσθένειες, τὶς ἀπειλές, τοὺς ἰούς καὶ τὰ μικρόβια ὑπάρχει καὶ ἡ παρουσία τοῦ Θεοῦ στὴ ζωή μας καὶ ἡ προστασία τῆς Παναγίας. Ὁ ἰὸς τῆς ἀπιστίας, τοῦ ἀθεϊσμοῦ, τῆς ἀπόρριψης τοῦ Θεοῦ εἶναι τὸ χρόνιο πρόβλημα τῆς ἐποχῆς καὶ τῆς κοινωνίας μας.

Κατόπιν ὅλων αὐτῶν, θὰ ἤθελα νὰ πῶ δυό-τρία πράγματα στὴν ἀγάπη σας, ἐνόψει μάλιστα καὶ τῆς νηστείας, ὅπως καὶ τῶν πυκνῶν ἀκολουθιῶν τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ τὶ τελικὰ θὰ ἀποφασίσουν τὰ ὑπουργεῖα.


α) Εἶναι αὐτονόητο ὅτι εἶναι ἐπιβεβλημένο νὰ τηρήσουμε ὅλους τοὺς ὅρους ὑγιεινῆς, καθαριότητος καὶ ἀσφαλείας, ποὺ μᾶς ὑποδεικνύονται, χωρὶς βέβαια νοσηροὺς φόβους καὶ ἀνησυχίες.

β)  Ἤδη ἑτοιμαζόμαστε γιὰ τὴν νηστεία τῆς Σαρακοστῆς. Ὅσοι ὅμως ἀπὸ σᾶς ἔχετε εὔθραυστη ὑγεία, φυσικὴ ἀδυναμία, χρόνια προβλήματα, καλὸ εἶναι νὰ ἀποφύγετε τοὺς αὐστηροὺς ὅρους νηστείας ποὺ ἐνδεχομένως τηρούσατε στὸ παρελθὸν τέτοια περίοδο. Ἡ νηστεία πρωτίστως ἐφαρμόζεται ἀπὸ τοὺς ὑγιεῖς. Ὅταν εἴμαστε ἀσθενεῖς χρειάζεται προσοχὴ καὶ διάκριση, ὥστε νὰ μὴ βλάψουμε τὴν ὑγεία καὶ τὸ σῶμα μας ποὺ εἶναι ναὸς τοῦ Θεοῦ.

Ἡ νηστεία, ὅταν γίνεται σωστά, εἶναι κάτι ἅγιο, ποὺ ἀποβλέπει στὴν ὑγεία καὶ τῆς ψυχῆς καὶ τοῦ σώματος. Οἱ μεγάλοι ἅγιοι ἀσκητὲς καὶ νηστευτὲς τῆς Ἐκκλησίας μας ἔζησαν ὑγιεῖς καὶ ἔφτασαν σὲ βαθὺ γῆρας. Στὶς μέρες μας ἀρρωσταίνουμε ἀπὸ τὴν πολυφαγία καὶ τὴν παχυσαρκία, ὄχι ἀπὸ τὸ ἀντίθετο. Παρὰ ταῦτα, ὅσοι τυχὸν εἶναι ἀσθενεῖς, καλὸν εἶναι, σὲ συνεννόηση μὲ τοὺς πνευματικούς σας, νὰ ἀποφύγετε τυχὸν ὑπερβολὲς καὶ ἀκρότητες.

γ) Ὅσοι ἔχουν συμπτώματα γρίπης, βήχα, φτέρνισμα, πυρετό, ἴσως κάποια κακουχία, πόνο στὸν λαιμό, καλὸ εἶναι νὰ ἀποφύγουν νὰ ἔρχονται στὶς ἀκολουθίες γιὰ ὅσο καιρὸ χρειάζεται ἡ ἀποκατάσταση τῆς ὑγείας τους, ὥστε καὶ οἱ ἴδιοι νὰ προστατευθοῦν καὶ τοὺς ὑπόλοιπους νὰ προστατεύσουν ἀπὸ ἀνεπιθύμητες ἐξελίξεις. Ἡ Ἐκκλησία εὔχεται καὶ «ὑπὲρ τῶν ἐν ἀσθενείαις κατακειμένων», ἀλλὰ καὶ «ὑπὲρ τῶν δι΄ εὐλόγους αἰτίας ἀπολειφθέντων», γιὰ ὅσους εἶναι ἀσθενεῖς καὶ γιὰ ὅσους ἀπουσιάζουν δικαιολογημένα ἀπὸ τὴ σύναξη. Οἱ ὑγιεῖς προσεύχονται γιὰ τοὺς ἀσθενεῖς ἀπὸ τὸν ναὸ καὶ οἱ ἀσθενεῖς γιὰ τοὺς ὑγιεῖς καὶ τὸν ἑαυτό τους ἀπὸ τὸ σπίτι.

δ) Τελικὰ ἡ καλύτερη ἀσπίδα γιὰ τὴν ὑγεία καὶ τὸ καλό μας, μαζὶ μὲ τὰ φάρμακα, τὶς συστάσεις τῶν γιατρῶν καὶ τὰ μέτρα τῶν Ὑπουργείων, εἶναι ἡ ἐμπιστοσύνη τῆς ζωῆς καὶ τῆς ὑγείας μας στὰ χέρια τοῦ Θεοῦ. Ἡ πίστη μας στὴν πρόνοια καὶ τὴν ἀγάπη Του εἶναι τὸ καλύτερο φάρμακο γιὰ κάθε ἀπειλή, γιὰ κάθε ἀσθένεια. «Εἰ ὁ Θεὸς μεθ’ ἡμῶν, οὐδεὶς καθ’ ἡμῶν».

Μὲ πολλὲς εὐχὲς γιὰ ΚΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ,
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† ῾Ο Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς ΝΙΚΟΛΑΟΣ


Το σχόλιο του π. Κ. Πετάση, εφημέριου της ενορίας Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Ηλιουπόλεως
 
Πολύ δύσκολο να πιστέψουμε ότι Ορθόδοξος Ιερέας δέχθηκε να μεταδώσει τη Θεία Κοινωνία με πλαστικό κουταλάκι, για να μην κολλήσουν οι μεταλαμβάνοντες του Θείου Σώματος και Αίματος του Κυρίου τον ιό της γρίπης! Θλιβερό!
Όσοι είμαστε με τη χάρη του Θεού έστω και αναξίως Ιερείς της Ορθόδοξου Εκκλησίας μας, ζούμε κάθε φορά που κοινωνούμε, το γεγονός ότι δεν πίνουμε κρασί, ούτε τρώμε ψωμί!
Και παρ' όλο που τα θέματα πίστεως δεν είναι δυνατόν να μπουν στη διαδικασία της λογικής αποδείξεως, θα ήθελα να αναφέρω μερικά παραδείγματα σχετικά με το ότι δεν κοινωνούμε ψωμί και κρασί αλλά Σώμα και Αίμα Χριστού «εις άφεσιν αμαρτιών και ζωήν την αιώνιον»:

1. Κληρικός τέλεσε την Θεία Ευχαριστία σε αγρυπνία, κατέλυσε και έφυγε με το αυτοκίνητο για το σπίτι του. Στο δρόμο τον σταμάτησε η τροχαία για «αλκοοτέστ»! Τον ρώτησαν αν έχει πιεί οινόπνευμα και απάντησε την αλήθεια! «Όχι! Λειτούργησα, κατέλυσα και πάω σπίτι μου.» Έβαλε στο στόμα το ειδικό μηχάνημα, και αυτό έδειξε ΜΗΔΕΝ!!! 

Όχι λίγο, όχι μέσα στα όρια, ΜΗΔΕΝ!!! Γιατί ο Ιερέας αυτός και κάθε Ορθόδοξος Ιερέας, καταλύει ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥ! Όχι κρασί ! 

Ποίος είναι αυτός ο Ιερέας; Δεν είναι ένας! Είναι ΤΡΕΙΣ που μου έχουν πει ότι τους συνέβη αυτό! Δημοσιεύω τα ονόματα: 1. π. Αντώνιος Κούκλης, Εφημέριος του Ι.Ν. Αγ. Γλυκερίας Γαλατσίου. 2. π. Αντώνιος Καλλιγέρης Εφημέριος Ι.Ν. Αγ. Φιλοθέης ομωνύμου Δήμου 3. π. Νικόλαος Χομπιτάκης Εφημέριος Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου Κυψέλης.

2. Με τη χάρη του Θεού είμαι εδώ και 10 χρόνια κληρικός της Εκκλησίας μας και τα τελευταία οκτώ Ιερεύς. Σπανιότατα θα συμβεί να λειτουργήσω και να μην καταλύσω! Όμως ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν ζαλίστηκα μετά την Κατάλυση! Και να γίνω πιο σαφής: Όταν ο Ιερέας ετοιμάζει την Θεία Κοινωνία, βάζει στο Άγιο Ποτήριο κρασί γλυκό κόκκινο. Και η ποσότητα που βάζει είναι τουλάχιστον μισό μπουκάλι. Όταν οι πιστοί που θα κοινωνήσουν είναι πολλοί, η ποσότητα αυτή μειώνεται. 

Τυχαίνει όμως να κοινωνήσουν ελάχιστοι, ή και μόνο ένας! 
Το Άγιο Ποτήριο παραμένει γεμάτο και ο Ιερέας οφείλει να το κοινωνήσει, να το καταλύσει όπως λέμε στη γλώσσα της Εκκλησίας, ο ίδιος. (Ποτέ δεν χύνουμε την Θεία Κοινωνία στο χωνευτήρι !! Αδιανόητο!) Αν αυτό είναι κρασί, πίνει γλυκό κρασί, πάνω από δύο κρασοπότηρα, πρωί - πρωί και νηστικός! Κι όμως ΔΕΝ ΖΑΛΙΖΕΤΑΙ!!! ΔΕΝ ΖΑΛΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΣΙ! ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ Όποιος θέλει το πιστεύει! Όποιος δεν θέλει δεν το πιστεύει.

3. Τον τελευταίο καιρό με την πανδημία της γρίπης, θα έπρεπε πρώτα οι Ιερείς να είχαν κολλήσει και κάποιοι να είχαν πεθάνει! Πόσους Ιερείς ακούσατε ότι πέθαναν από τον ιό της γρίπης; Εγώ δεν άκουσα! Θα έπρεπε όμως να συμβεί σε μεγάλο ποσοστό! (Αν κολούσε η Θεία Κοινωνία) Και άρα να ακουστεί!

Επαναλαμβάνω, τα θέματα πίστεως δεν πρέπει να προσπαθούμε να τα υποτάξουμε στη λογική! Όποιος πιστεύει ότι κοινωνεί Σώμα και Αίμα Χριστού, δεν έχει λόγο να φοβάται για την υγεία του, αφού κοινωνεί τον Ζωοδότη Κύριο! Την πηγή της Ζωής! Όποιος δεν πιστεύει, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ! Η μάλλον έχει άπειρους λόγους ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ! Γι αυτό και ο Ιερέας προτρέπει τους πιστούς : «Μετά φόβου Θεού, ΠΙΣΤΕΩΣ και αγάπης προσέλθετε!» Σαν να λέει, αν δεν πιστεύετε ΜΗΝ ΠΡΟΣΕΛΘΕΤΕ!
Οι Ρωμαιοκαθολικοί, οι Προτεστάντες και οι λοιποί αιρετικοί, όσοι νομίζουν ότι κοινωνούν σώμα και αίμα Χριστού, αποφεύγουν την αγία Λαβίδα, βεβαιώνοντας έμμεσα ότι δεν έχουν τη χάρη του Θεού. Οι Ορθόδοξοι δεν έχουμε λόγο να αποφύγουμε την Αγία Λαβίδα! Γι αυτό και ο Ιερέας που το τόλμησε, δεν ρώτησε τον Επίσκοπό του! Γι' αυτό και ο Επίσκοπος, όπως βεβαιώνει ο ίδιος ο κληρικός ήθελε να τον τιμωρήσει! Για να τον βοηθήσει να καταλάβει τι έκανε! Και δόξα τω Θεώ το κατάλαβε και βεβαιώνει ότι «δεν τα χρησιμοποιούμε πλέον (τα πλαστικά κουτάλια)»
Ο Θεός να μας λυπηθεί κι αυτόν και όλους μας και να μας χαρίζει μετάνοια!



Τέλος δείτε την παρέμβαση του π.Στυλιανού Καρπαθίου  

Για το αν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του κορωνοϊού για τους πιστούς που μεταλαμβάνουν τη Θεία Κοινωνία, τοποθετήθηκε μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πατέρας Στυλιανός Καρπαθίου. Όπως τόνισε «ο Χριστός ποτέ δεν υπήρξε φορέας μικροβίων μέσα στην ιστορία» και πρόσθεσε πως «η πράξη της εκκλησίας για 20 αιώνες το έχει αποδείξει αυτό». Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την ενδεχόμενη απαγόρευση συναθροίσεων σε σινεμά, θέατρα, ακόμη και εκκλησίες, ο ιερέας τόνισε: «Μόνο αν βάλουν τανκς μπροστά στις εκκλησίες δεν θα πάμε στις εκκλησίες».


σχόλιο : Ίσως φοβούνται ότι αν κοινωνήσουμε έτσι πιστά , ταπεινά και απερίεργα , γίνουμε επικίνδυνοι φορείς του (Υ)ιού του Θεού και αυτό εξελιχθεί σε πανδημία.

Κλείνοντας θα πούμε πως η γνώμη του καθενός είναι σεβαστή, όμως ως λογικά όντα θα πρέπει να εξετάζουμε κατά πόσο αυτή η γνώμη βασίζεται πάνω σε αποδείξεις ειδικά σε τόσο σοβαρά ζητήματα.
Εμείς ή κάποιος άλλος μπορούμε να λέμε ότι θέλουμε, να κινδυνολογούμε ή όχι, όμως σημασία έχει τι λένε οι επίσημοι φορείς όπως το Υπουργείο Υγείας και η Εκκλησία.
Ως πιστοί όσο λοιπόν οι παραπάνω φορείς δεν συνιστούν να αποφεύγουμε τη Θεία Κοινωνία ως μέτρο αποφυγής της γρίπης ή άλλων μολυσματικών ασθενειών θα προτιμήσουμε να ακολουθήσουμε την επίσημη και υπεύθυνη θέση τους και να αλλάζουμε σταθμό στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση κάθε φορά που θίγεται αυτό το θέμα.
Ο απόστολος Πέτρος περπάτησε πάνω στα ύδατα, ωστόσο μια στιγμή απιστίας τον βύθισε…
Ο Άγιος ανθιμος της Χίου κοινωνούσε τους λεπρούς και μετά κατέλυε το Άγιο Ποτήριο.
Οι ιερείς στα νοσοκομεία κοινωνούν τα παιδάκια του ογκολογικού από το ίδιο Ποτήριο, απ’ το οποίο κοινώνησε προηγουμένως το εκκλησίασμα.
Ωστόσο, ο Χριστός δεν υποχρεώνει κανέναν. «Όποιος θέλει οπίσω μου ελθείν»…
Έτσι και η Εκκλησία Του.

O παπάς της Σπιναλόγκας κοινωνούσε από τους Λεπρούς και δεν κόλλησε ποτέ

4 σχόλια:

Γεωργιος είπε...

Δεν περιμεναμε και κατι αλλο. Σαρακοστη γαρ. Περαν τουτου η βλακεια ευδοκιμει καθε εποχη. Θα ψαξω να σας δωσω τις λειτουργιες με κομποσχοινι. Σε λιγο

Γεωργιος είπε...

Εσπερινος. 3 τριακοσαρια του Χριστου. 1 300 αρι της Παναγιας. 1 κατοσταρι του Αγιου της ημερας. 1 κατοσαρι του Αγιου της ενοριας και 1 του Αγιου της εβδομαδας

Γεωργιος είπε...

Η αναλογια κομποσχοινιων για ακολουθιες πλην της Θειας λειτουργιας ειναι απο τον παπα Χαράλαμπο. Προηγούμενό της Διονυσιο. Αν κρίνεται οτι μπορει να μην ειναι οκ ας μην δημοσιευθεί.

The Cave Dweller είπε...

Ταλαίπωροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τί λέγουν!

Και όχι μόνο δεν γνωρίζουν τί λέγουν, αλλά το χειρότερο είναι ότι δεν ξέρουν τί τους περιμένει αν παραμείνουν αμετανόητοι.