(Ἕνα ἐπιπλέον δημόσιο ἐρώτημα)
Σέ συνέχεια αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου καί πάντα μέ ἄξονα τήν δήλωσή του:
Βλέπετε στήν Ἱερά μας Παράδοση κάποιον Οἰκουμενικό Πατριάρχη νά ἔχει ἀποκλειστικότητα σύγκλησης Οἰκουμενικῶν Συνόδων; Ἀπό ποῦ προκύπτει τό «προνόμιο» τύπου «Πρώτου (ἀλαθήτου) Πάπα» πού ἀποδώσατε στόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαῖο νά ἀποφασίζει ἀπολυταρχικῶς γιά τήν ἐπίλυση ἤ μή τῶν ζητημάτων τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ ἀνά τήν Οἰκουμένη, συγκαλῶντας ἤ ὄχι Συνόδους ἰδίᾳ βουλήσει;
πηγή
Μαρία, Ἐκπαιδευτικός
Μετά
τήν ἀνώμαλη προσγείωση τήν ὁποία μᾶς ἐπέβαλε τό ὄχι ἡρωϊκό «ὄχι» τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης
Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, στήν πρωτοβουλία τοῦ Πατριάρχη Ἱεροσολύμων κ. Θεοφίλου νά
συγκληθεῖ μέ ὅλους τούς Προκαθημένους τῆς Ὀρθοδοξίας Πανορθόδοξη Σύνοδος γιά το
φλέγον ζήτημα τοῦ Οὐκρανικοῦ σχίσματος («Πατριάρχης Ιεροσολύμων: Πρωτοβουλία για Σύναξη Προκαθημένων
στην Ιορδανία», εδώ),
τοῦ ἐτέθησαν κάποια ἐρωτήματα ἐκκλησιαστικῆς νομιμότητος καί κανονικότητος ἐδῶ:
«Πρόσκομμα
στήν πρωτοβουλία τοῦ Πατριάρχη Ἱεροσολύμων κ. Θεοφίλου γιά Πανορθόδοξη Σύνοδο
γιά τό Οὐκρανικό ζήτημα! Γιατί Ἀρχιεπίσκοπε κ. Ἱερώνυμε οἱ νόμοι ἐφαρμόζονται
κατά τό δοκοῦν;»,εδώ
Σέ συνέχεια αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου καί πάντα μέ ἄξονα τήν δήλωσή του:
«Δεν μπορώ να απαντήσω σαφώς διότι δεν ξέρω τα
κριτήρια και από πού προέρχονται. Αυτή η τοποθέτηση του Πατριάρχου (Ιεροσολύμων) δεν ξέρουμε αν είναι εν γνώσει του Οικουμενικού
Πατριάρχου. Δεν μπορεί ο καθένας να καλεί πανορθόδοξη σύνοδο. Είναι το προνόμιο
του Οικουμενικού Πατριάρχη. Αν ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας καλέσει δεν θα πούμε
όχι, αν οποιοσδήποτε άλλος υπεύθυνος κάποιας Εκκλησίας μας καλέσει εγώ θα πω
όχι», θέλω σήμερα νά σταθῶ στό σημεῖο ὅπου ἰσχυρίζεται τό ἀδύνατον τοῦ
νά συγκαλεῖ ὁ «καθένας» Σύνοδο (βλέπε Πατριάρχης Ἱεροσολύμων ἐν προκειμένῳ σέ
συμφωνία μέ Προκαθημένους) καί στό ἀποκλειστικό «προνόμιο» τοῦ Οἰκουμενικοῦ
Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου νά συγκαλεῖ μόνον αὐτός Συνόδους!
Ἀντιγράφω,
λοιπόν, ἀπό την wiκipedia ἀπό
ποιούς εἶχαν συγκληθεῖ ὅλες οἱ Ἁγίες Οἰκουμενικές Σύνοδοι:
«Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος πραγματοποιήθηκε
στη Νίκαια της Βιθυνίας. Συγκλήθηκε από
τον Μέγα Κωνσταντίνο στις 20 Μαΐου του 325.
Η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος συγκλήθηκε από τον Αυτοκράτορα Θεοδόσιο Α’
τον Μέγα στην Κωνσταντινούπολη το 381.
Η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος συνήλθε στην
Έφεσο, στη βασιλική της Θεοτόκου, το 431 από
τον Αυτοκράτορα Θεοδόσιο Β’.
Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος συγκλήθηκε από τον Αυτοκράτορα Μαρκιανό
και τη σύζυγό του, Αυγούστα Πουλχερία
στις 8 Οκτωβρίου 451 στη Χαλκηδόνα.
Η Ε΄ Οικουμενική Σύνοδος συγκλήθηκε
στις 5 Μαΐου μέχρι τις 21 Ιουνίου του 553 στην Κωνσταντινούπολη. Την συγκάλεσε ο Αυτοκράτορας Ιουστινιανός
Α΄.
Η ΣΤ’ Οικουμενική Σύνοδος συγκλήθηκε
στην Κωνσταντινούπολη από το 680 μέχρι το 681 από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Δ΄ Πωγωνάτο.
Η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος συγκλήθηκε από τον Αυτοκράτορα Ιουστινιανό
Β΄ το 691 στο ανακτορικό δωμάτιο του Τρούλλου, από όπου έλκει και την
ονομασία «Εν Τρούλλω Σύνοδος».
Η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος συγκλήθηκε
από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο ΣΤ΄ και
τη μητέρα του, Αυτοκράτειρα Ειρήνη την Αθηναία στη Νίκαια της Βιθυνίας, στο
Ναό της Αγίας Σοφίας, το 787 κατόπιν αίτησης του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως
Ταρασίου.
Η Σύνοδος του 879, ή η «Εν Αγία Σοφία» σύνοδος, 8η
οικουμενική, συγκλήθηκε από τον
αυτοκράτορα Βασίλειο Α΄ Μακεδόνα το 879 στην Κωνσταντινούπολη».
Σᾶς
ἐρωτῶ, λοιπόν, Σεβασμιώτατε Ἀρχιεπίσκοπε Ἱερώνυμε:
Βλέπετε στήν Ἱερά μας Παράδοση κάποιον Οἰκουμενικό Πατριάρχη νά ἔχει ἀποκλειστικότητα σύγκλησης Οἰκουμενικῶν Συνόδων; Ἀπό ποῦ προκύπτει τό «προνόμιο» τύπου «Πρώτου (ἀλαθήτου) Πάπα» πού ἀποδώσατε στόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαῖο νά ἀποφασίζει ἀπολυταρχικῶς γιά τήν ἐπίλυση ἤ μή τῶν ζητημάτων τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ ἀνά τήν Οἰκουμένη, συγκαλῶντας ἤ ὄχι Συνόδους ἰδίᾳ βουλήσει;
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου