α) Ήταν συνηθισμένος τόπος καταφυγής και φιλοξενίας για τους ισραηλίτες από τα βιβλικά χρόνια. Έτσι , όπως πριν με τους ασσύριους μάγους κατέδειξε την ανεπάρκεια του περιούσιου λαού να τον γνωρίσει, επαινεί με αυτόν τον τρόπο την φιλοξενία και καλή διάθεση των εθνών να Τον δεχτούν.
β) Ήταν ο τόπος δουλείας και αιχμαλωσίας του Ισραήλ. Με κάποιο τρόπο λοιπόν ο Χριστός "υποδουλώνει" την Αίγυπτο για λογαριασμό του λαού Του, όχι πια σε δυναστεία και σκλαβιά, αλλά σε ελευθερία και λύτρωση και αντί κακίας ανταποδίδει αγαθό στους πριν δυνάστες αιγυπτίους.
Η Αίγυπτος είναι στην βιβλική γλώσσα μαζί με την Βαβυλώνα, ο τόπος της αποστασίας, των ειδώλων και των παθών. Ο τόπος της σκιάς του θανάτου. Το κέντρο της αμαρτίας.Σύμφωνα με τις αρχαίες μαρτυρίες, τα απόκρυφα κείμενα και την υμνολογία της Εκκλησίας ( ακάθιστος ύμνος λχ), με την έλευση και την διέλευση του Χριστού στην Αίγυπτο τα είδωλα συνετρίβησαν, οι ναοί σφραγίζονταν από μόνοι τους, δαιμονισμένοι ελευθερώθηκαν,σημεία και τέρατα δόθηκαν στον αιγυπτιακό λαό, όπως πριν με τις πληγές. Όχι πια σημεία για να τιμωρήσει, αλλά για να φανερώσει τον καιρό της σωτηρίας.
γ) Ήταν ο τόπος εξόδου του Ισραήλ από την αιχμαλωσία στην ελευθερία. Αυτός ο οποίος εικονογραφείται να γεννάται στα πρόθυρα σκοτεινού σπηλαίου , ως "επί τας πύλας του Άδου", γίνεται τώρα ο νέος Μωϋσής που θα εξάγει τον λαό Του, από την Αίγυπτο του θανάτου, στην Γη της Επαγγελίας, δηλαδή στην ΖΩΗ!
Κατά τις παραδόσεις των Πατέρων ο Κύριος παρέμεινε στην Αίγυπτο τρία χρόνια, καίτοι νεώτεροι ερμηνευτές επιμένουν σε ολιγόμηνο παραμονή ως τον θάνατο του Ηρώδη. Τα τρία αυτά χρόνια παραπέμπουν τυπολογικά, στην τριήμερο ταφή και παραμονή του στον άδη, όπου έλαμπε σαν Φως στους αιχμαλώτους, περιερχόταν κυριαρχικά στα βασίλεια του Άδου και τους κήρυττε συνεχώς την ελευθερία.
Τόπος διαμονής Του εκεί θεωρείται η πόλη Τάνις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου