Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

«ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ» Ή ΑΣΚΗΣΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ;


Αποτέλεσμα εικόνας για γεροντισσα γαβριηλιαΈνα από τα σοβαρότερα προβλήματα στη ζωή της Εκκλησίας ήταν και είναι η διάκριση μεταξύ γνησίας και νόθης πνευματικότητος. 
Μελετώντας τα αγιογραφικά κείμενα και τα συγγράμματα των αγίων Πατέρων μας διαπιστώνουμε ότι στη ζωή της Εκκλησίας, ήδη από τα πρώτα βήματά της, από την εποχή των αποστολικών χρόνων, εμφανίστηκε παράλληλα με την γνήσια πνευματικότητα, που είναι προϊόν και καρπός του αγίου Πνεύματος και μία άλλη «πνευματικότητα», νόθη και κίβδηλη, που εμπνέεται από το σατανά, με σκοπό την παραπλάνηση των πιστών. Όπως μας πληροφορούν οι Πράξεις και οι παύλειες Επιστολές, οι νεοφώτιστοι μετά το βάπτισμά τους ελάμβαναν υπερφυσικά χαρίσματα, έτσι ώστε να γίνεται αισθητή η παρουσία του αγίου Πνεύματος στα μέλη της Εκκλησίας, αλλά και στους εκτός αυτής. Ένα από αυτά τα υπερφυσικά χαρίσματα ήταν και το λεγόμενο χάρισμα της «διακρίσεως των πνευμάτων», για το οποίο κάνει λόγο ο απόστολος στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή του: «άλλω δε ενεργήματα δυνάμεων, άλλω δε προφητεία, άλλω δε διακρίσεις πνευμάτων, ετέρω δε γένη γλωσσών, άλλω δε ερμηνεία γλωσσών», (12,10). Στους χαρισματούχους αυτούς δηλαδή είχε δοθεί το ειδικό χάρισμα, να μπορούν να διακρίνουν τους αληθινούς προφήτες και διδασκάλους από τους απατεώνες και τα πραγματικά χαρίσματα του αγίου Πνεύματος από τα ψεύτικα, που κρύβουν απατηλάτην πλάνη.Το ίδιο πρόβλημα επισημαίνει και ο ευαγγελιστής Ιωάννης, ο οποίος μας παραγγέλλει «δοκιμάζετε τα πνεύματα ει εκ του Θεού εστίν» (Α΄Ιωαν.4,1).Μας προτρέπει δηλαδή να εξετάζομε και να διακρίνομε τους ανθρώπους, που εμφανίζονται εμπνεόμενοι από το άγιο Πνεύμα, εάν πράγματι προέρχονται από τον Θεόν. Εάν μελετήσουμε επίσης τα ασκητικά κείμενα, (Γεροντικό, Ευεργετινός κ.α.), θα συναντήσουμε πάμπολλες διηγήσεις μεγάλων ασκητών, οι οποίοι, επειδή κάποτε υπερηφανεύθηκαν και νόμισαν ότι έφθασαν σε μεγάλα μέτρα αρετής και αγιότητος, παραχώρησε ο Θεός και έπεσαν σε πλάνη και δέχθηκαν δήθεν αποκαλύψεις, οράματα και νόθες πνευματικές εμπειρίες, ως προερχόμενες από τον Θεό, ενώ στην πραγματικότητα ήταν απάτες και τεχνάσματα των δαιμόνων. Για παράδειγμα, ο Άγιος Ιωάννης ο Κασσιανός διηγείται ότι ο αββάς Ήρων, αν και δαπάνησε πενήντα χρόνια σε αυστηρή άσκηση, όμως κάποτε υπερηφανεύτηκε και πίστευσε στους ιδικούς του λογισμούς, χωρίς να τους θέσει υπό την κρίση των πνευματικών του Πατέρων. Το αποτέλεσμα ήταν ότι εξαπατήθηκε από το διάβολο, ο οποίος εμφανίστηκε σ’ αυτόν ως «άγγελος φωτός» και τον έπεισε να αυτοκτονήσει, πέφτοντας σ’ ένα βαθύ πηγάδι. 

Κλασικά παραδείγματα νόθης πνευματικότητος στην εποχή μας συναντούμε στις λεγόμενες «χαρισματικές κινήσεις» του προτεσταντικού χώρου, όπως η «Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής» και άλλες ομάδες του αποκρυφιστικού πλέγματος της «Νέας Εποχής», οι οπαδοί των οποίων ισχυρίζονται ότι έλαβαν το χάρισμα της γλωσσολαλιάς, ή άλλα χαρίσματα, κατά παρόμοιο τρόπο, όπως οι άγιοι απόστολοι την ημέρα της Πεντηκοστής.



Ωστόσο το φαινόμενο της νόθης πνευματικότητος δεν απουσιάζει δυστυχώς και από τον Ορθόδοξο εκκλησιαστικό χώρο. Και ακριβώς μια τέτοια περίπτωση, με πολύ πόνο ψυχής και συνοχή καρδίας, ερχόμαστε να επισημάνουμε στην παρούσα ανακοίνωσή μας με σκοπό την έγκαιρη ενημέρωση και προφύλαξη του πιστού λαού του Θεού. Πρόκειται για την μοναχή ονόματι Γαβριηλία Παπαγιάννη (1897-1992), της οποίας τον βίο, τις δήθεν ιεραποστολικές δραστηριότητες και την διδασκαλία δημοσιεύει σε ογκώδες βιβλίο, (500 σελίδων περίπου), κάποια άλλη μοναχή, προφανώς υποτακτική της, ονόματι και αυτή Γαβριηλία με τίτλο: «Η Ασκητική της αγάπης».

 Το εν λόγω βιβλίο μελέτησε ενδελεχώς ο π. Βασιλειος Σπηλιόπουλος, ο οποίος στη συνέχεια δημοσίευσε μια ευστοχότατη και απόλυτα τεκμηριωμένηκριτική με τίτλο: «Κρίσεις και σχόλια στο περιεχόμενοτου βιβλίου ‘Ασκητική της αγάπης’». Την κριτική προλογίζει ο αρχ. π. Σαράντης Σαράντος. Η πνευματική ζημία που προήλθε από την κυκλοφορία του βιβλίου αυτού είναι ανυπολόγιστη, δεδομένου ότι σήμερα διανύει την 13η έκδοσή του και έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε πολλές ενορίες ως εγχειρίδιο κατηχητικών σχολείων. Στις γραμμές που ακολουθούν θα προχωρήσουμε σε ένα σύντομο σχολιασμό του βιβλίου, αφού προηγουμένως παραθέσουμε μερικά βιογραφικά στοιχείατης εν λόγω μοναχής.



Η Γερόντισσα Γαρβιηλία γεννήθηκε στις 15 Οκτωβρίου του 1897 στην Κωνσταντινούπολη από εύπορους γονείς. «Ήταν το τέταρτο και το τελευταίο παιδί της οικογενείας. Από τα αδέλφια της η μεγάλη, η Βασιλική, ήταν εκείνη που της πρωτομίλησε για τον Θεό. Μαζί με τα παραμύθια που της διάβαζε, της έλεγε ιστορίες από το Ευαγγέλιο και την Παλαιά Διαθήκη». (Ιστ. «Διακόνημα»). Σπούδασε Γεωπονία στην Ελβετία, αλλά είχε αναπτύξει με τα φυτά «μεταφυσική σχέση», αφού «κυριολεκτικά μέχρι το τέλος της ζωής της «μιλούσε» μαζί τους και λες κι έβλεπες κάθε φορά την ανταπόκριση τους» (όπου ανωτ.). Μετά το θάνατο της μητέρας της το 1954 πήγε ως ιεραπόστολος στην Ινδία, την οποία αγάπησε με πάθος. Αλλά, στην αχανή αυτή χώρα, όπου έμεινε 5 χρόνια, εργάστηκε περισσότερο φιλανθρωπικά, παρά ιεραποστολικά, αφού «ποτέ δεν μιλούσε σε άλλους για τον Χριστό, αν δεν της το ζητούσαν οι ίδιοι» (όπου ανωτ.)! Επίσης εκεί γνωρίστηκε και ανέπτυξε φιλίες με την «μητέρα Τερέζα, Sivananda, Baba Amte» (όπου ανωτ.) και γνωστούς γκουρού του Ινδουισμού και του Βουδισμού, τους οποίους μνημονεύει στο σύγγραμμά της η υποτακτική της.

Από την μελέτη της κριτικής του π. Βασιλείου και ιδιαιτέρως των αποσπασμάτων του βιβλίου, διαπιστώσαμε ότι στο εν λόγω βιβλίο κυριαρχεί από την αρχή ως το τέλος το στοιχείο του θρησκευτικού συγκρητισμού και του Διαθρησκειακού Οικουμενισμού, ενώ παράλληλα ακυρώνεται η μοναδικότητα του Θεανδρικού προσώπου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο Οποίος ισοπεδώνεται και τοποθετείται στο ίδιο επίπεδο με τους άλλους αρχηγούς θρησκειών. Παράλληλα μέσω λόγων και πράξεων της Γερόντισσας γίνεται μια έντεχνη και μεθοδική προσπάθεια έμμεσης προβολής των βασικών δογματικών διδασκαλιών του Ινδουϊσμού και του Γκουρουϊσμού και των πρακτικών του. Σύμφωνα με μια γενική εκτίμηση του συγγραφέως της κριτικής, «το βιβλίο αυτό στοχεύει στην προώθηση του λαϊκού Οικουμενισμού, στην προώθηση δηλαδή ανάμεσα στους απλούς Ορθοδόξους Χριστιανούς, κληρικούς και λαϊκούς, της διδασκαλίας ότι όλες οι θρησκείες κατέχουν μέρος της αληθείας και συνεπώς, όχι μόνο δεν δικαιούμεθα να απορρίπτουμε τις διάφορες διδασκαλίες τους, αλλά έχουμε χρέος ιερό να τις αποδεχθούμε, ώστε να φθάσουμε κάποτε στην επιθυμητή, για τους φορείς αυτής της ιδέας, ένωση όλων των θρησκειών σε μία. Αποτελεί, άρα, πράξη μίσους, φανατισμού η ‘φονταμενταλισμού’, κατά τη μοντέρνα ορολογία, και μισαλλοδοξίας η εμμονή στα δόγματα, τους κανόνες και τις παραδόσεις της Εκκλησίας μας και η απόρριψη των υπολοίπων ομολογιών και δοξασιών, φαινόμενο που, κατά τη συγγραφέα, οφείλεται σε διάφορα κόμπλεξ και φοβίες που μας διακατέχουν», (σελ.4).

 Ο συγγραφέας της κριτικής, προκειμένου να τεκμηριώσει το παρά πάνω γενικό συμπέρασμα, παραθέτει στη συνέχεια ένα πλήθος περιπτώσεων λόγων και πράξεων της Γερόντισσας, (με πλήθος παραπομπών), που αποδεικνύουν «την ύπαρξη ενός ανελέητου και νεοεποχίτικου συγκρητισμού, όσο και τις πλάνες των ανατολικών θρησκειών, οι οποίες είναι διάσπαρτες σ’ όλο το βιβλίο, ‘μεταμφιεσμένες’ επιμελώς σε Ορθόδοξη πνευματικότητα»,(σελ.4).



Πιο συγκεκριμένα:

Γίνεται αναφορά «σε πάμπολλους αλλοθρήσκους και ετεροδόξους φίλους της Γερόντισσας, με τους οποίους διατήρησε σχέσεις σ’ όλη της τη ζωή, χωρίς ωστόσο να τους μεταστρέψει, ή έστω να καταβάλει την παραμικρή προσπάθεια. Αντίθετα, τους θεωρεί συχνά και ως αγίους (π.χ. σελ. 212 και 407) ή υπόδειγμα χριστιανών (σ. 72) και γι’ αυτό συνομιλεί μαζί τους για τον Θεό, (για ποιο Θεό άραγε;)», (σελ.4).


Γίνεται αναφορά για «τη στενή σχέση της Γερόντισσας με την αίρεση των Κουακέρων», (σελ.5). Οι Κουάκεροι είναι μέλη μιας Χριστιανικής Αντιτριαδικής Ομολογίας που φέρει την ονομασία «Θρησκευτική Κοινωνία των Φίλων» και ιδρύθηκε τον 17ο αιώνα στην Αγγλία από έναν περιπλανώμενο ιεροκήρυκα,τον Τζορτζ Φοξ. Κατά τον συγγραφέα της κριτικής «το έργο τους, [των Κουακέρων], στη Θεσσαλονίκη διαφημίζεται ως σπουδαίο, ενώ η ίδια, [η Γερόντισσα], κατέχει θέση διευθύντριας στη σχολή τους, αλλά και διδασκάλου του Ευαγγελίου. Ποιός αφελής θα μπορούσε ποτέ να πιστεύσει, πως αν οι απόψεις της και η ερμηνεία που έδιδε στο Ευαγγέλιο δεν ταυτίζονταν απόλυτα μ’ αυτές της αιρέσεως, θα της εμπιστεύονταν τις δύο αναμφισβήτητα πιο ευαίσθητες θέσεις σε τέτοια αντιτριαδική αίρεση; Παράλληλα, δίδεται στον αναγνώστη η εσκεμμένη εντύπωση πως οι Κουάκεροι είναι ομάδα Ορθοδόξων χριστιανών με σπουδαίο μάλιστα έργο και δραστηριότητες, εντύπωση εσφαλμένη και άκρως επικίνδυνη, ακόμα και προσηλυτιστική».



Επίσης στο κρινόμενο βιβλίο,(σελ. 50-51),«γίνεται σύγκριση γκουρουϊστικών τεχνικών με Ορθόδοξες απόψεις. Θεωρεί δηλαδή η Γερόντισσα πως στον Ορθόδοξο Μοναχισμό, όπως και στον Ινδουϊστικό, είναι σύνηθες φαινόμενο η προσπάθεια του ασκητού να γίνεται αόρατος από τούς ανθρώπους, πράγμα εντελώς ξένο και άγνωστο στη δική μας ασκητική παράδοση. Στη σελ. 53 συγκρίνεται και η ινδουϊστική με την Ορθόδοξη λατρεία, χωρίς να απουσιάζει από τον κατάλογο των ‘ομοιοτήτων’ και η διαρκής επίκληση του ονόματος του Θεού, που δήθεν υπάρχει και στις δύο λατρείες, με μοναδική διαφορά το όνομα του Θεού, που ο ασκητής επικαλείται. Φυσικά, η διαφορά είναι πολύ πιο ουσιαστική, ενώ έντεχνα περνά και πάλι το μήνυμα ότι όλες οι θρησκείες έχουν την αλήθεια, με μόνη διαφορά το όνομα, που προσδίδουν στο Θείο», (σελ.6). Μ’ ένα ιδιαίτερο τρόπο παραλληλίζονται η νοερά προσευχή με τη γιόγκα και τον διαλογισμό και με έμφαση τονίζονται οι εξωτερικές ομοιότητες μεταξύ των δύο αυτών πρακτικών.



Παρά κάτω γίνεται λόγος για την προσκύνηση των τζαμιών και ότι αυτή «δεν αντιβαίνει στο πνεύμα του βιβλίου, αφού οι Μουσουλμάνοι, οι Ινδουϊστές αλλά και οι Εβραίοι έχουν τον Θεό μέσα τους και οδηγούνται από το ίδιο πνεύμα του Θεού, όπως η ίδια η Γαβριηλία υποστηρίζει», (σελ.6). Συγκεκριμένα γράφεται επί λέξει: «Μου έλεγαν πολλές φορές: Γιατί θεωρείς τους Ινδούς σαν δικούς σου, ή τους Μουσουλμάνους, ή τους Εβραίους; Μα γιατί εγώ βλέπω τον ίδιο τον Χριστό μέσα τους, που ίσως συνειδητά δεν τον γνώρισαν ακόμα… Και έβλεπα πολλούς από αυτούς με τις πράξεις τους να κάνουν αυτό που τους οδηγούσε να κάνουν το πνεύμα του Θεού…»,(σελ. 325).



Παρά κάτω αναφέρει ένα ακόμη παράδειγμα θρησκευτικού συγκρητισμού: Η συγγραφέας του βιβλίου θέλει να περάσει το μήνυμα ότι «εκείνο που σώζει είναι η λιτότητα, η πτωχεία και η στενή οδός, η οποία όμως, συγκεκαλυμμένα παρακάτω, βιώνεται και στα ορθόδοξα μοναστήρια και στα Άσραμ», (σελ. 7). Γράφεται επί λέξει: «Μα το είπε ο Κύριος. Στενή η οδός η άγουσα στην αλήθεια… Και με πήγε με το χέρι του. Και πάλι την άλλη μέρα αλλού και αλλού, στο νοσοκομείο ενός μεγάλου κοινοβίου με μοναχούς, όπου και εκεί ήταν όλα λιτά, όπως στα δικά μας μοναστήρια…» (σελ. 245-246).



Παρά κάτω, (σελ.9), επισημαίνει ότι στο βιβλίο (σελ. 288), «παρερμηνεύεται η αγάπη που οφείλουμε προς όλους και προβάλλεται η Γερόντισσα ως ομολογήτρια της πίστεως, ενώ όσοι διαφωνούν ονομάζονται διώκτες της αγάπης» και θεωρούνται ως φανατικοί, φονταμενταλιστές, φοβισμένοι, άπιστοι, μισαλλόδοξοι κ.λ.π. Προβάλλεται δηλαδή η γνωστή,οικουμενιστικού τύπου αγάπη, εν ονόματι της οποίας αποκρύπτεται η εν Χριστώ αλήθεια, τοποθετείται στο ίδιο επίπεδο με το ψεύδος των θρησκειών του κόσμου, ενώ παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια να έρθουν σε κοινωνία «αγάπης» η αλήθεια με το ψεύδος, το φως με το σκότος, αγνοώντας τον λόγο του αποστόλου: «μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις, τις γαρ μετοχή δικαιοσύνη και ανομία; τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος;», (Β΄ Κορ.6,14).



Παρά κάτω, (σελ.10), κάνει λόγο για την αντιστροφή των χριστιανικών όρων, που είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ιδεολογίας της Νέας Εποχής και ότι αυτό το φαινόμενο της αντιστροφής το συναντούμε συχνά στο κρινόμενο βιβλίο. Γράφει: «Παίρνουν π.χ. τον όρο προσευχή και τον ταυτίζουν με το περιεχόμενο του όρου διαλογισμός για να ελκύσουν τα ανυποψίαστα θύματά τους ευκολώτερα, κάμπτοντας πιθανούς ενδοιασμούς και παρασύροντας, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς, αφού γίνεται λόγος για χριστιανικές αρετές και μεθόδους. Το φαινόμενο της αντιστροφής είναι πολύ σύνηθες και στο βιβλίο αυτό. Με έξυπνο ομολογουμένως τρόπο, ετοιμάζεται ο αναγνώστης να δεχθεί την ινδουϊστική φιλοσοφία και ζωή, εφόσον μάλιστα παρουσιάζεται ως γνήσια μορφή Ορθοδόξου πνευματικότητος, κατηχείται και σταδιακά μυείται, ακουσίως μάλιστα, σ’ αυτήν και κινδυνεύει να απομακρυνθεί από τη ζωή της Εκκλησίας, ή να παραμείνει τυπικά σ’ αυτή, προσκυνώντας άλλους θεούς, δαίμονες στην πραγματικότητα, που θα αποκτούν αυξανόμενη εξουσία πάνω του, αποξενώνοντάς τον από τη Θεία Χάρη και αμαυρώνοντάς του τον χιτώνα του Βαπτίσματος», (σελ.10).



Παρά κάτω,(σελ. 13),στο κεφάλαιο περί της ολιστικής θεωρήσεως του κόσμου, που ως γνωστόν αποτελεί βασικό δόγμα της Νέας Εποχής, αποδεικνύει ότι η Γερόντισσα ήταν βαθιά διαποτισμένη από την πεπλανημένη αυτή διδασκαλία. Γράφει: «Ίσως και πάλι φαντάζουν υπερβολικές οι σκέψεις μας σε μερικούς. Αυτοί όμως ας μας εξηγήσουν γιατί η Γερόντισσα μας παροτρύνει: ‘Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ’ όλης της ψυχής και εξ’ όλης της καρδίας σου και εξ’ όλης της διανοίας σου’ και σπεύδει να επεξηγήσει: ‘το σύμπαν δηλαδή’; (σελ. 199). Άρα, κατ’ αυτήν, ταυτίζεται το σύμπαν με τον Θεό, η κτίσις με τον Κτίσαντα, γεγονός που αποδεικνύει την υιοθέτηση εκ μέρους της τής ολιστικής θεωρήσεως του κόσμου».



Για να μην μακρηγορούμε, ο π. Βασίλειος αναφέρει στη συνέχεια πάμπολλες περιπτώσεις από το κρινόμενο βιβλίο,όπου αποδεικνύει ότι η Γερόντισσα προβάλλει ξεκάθαρα νεοεποχίτικες ιδέες και πρακτικές, ως δήθεν Ορθόδοξες, όπως είναι η χορτοφαγία, η γλωσσολαλιά, η Yama, η ανυπαρξία και η νέκρωση, ο διαλογισμός, η θετική σκέψη, η συμπαντική ενέργεια, αλλά και η προβολή πολλών δεισιδαιμονικών πρακτικών. Επιστέγασμα όλων αυτών ο ισχυρισμός της ότι είχε και «ιαματικό χάρισμα», «θεραπεύοντας» με τα χέρια της, τα οποία «έκαιγαν και κοκκίνιζαν τάχα από το Άγιο Πνεύμα».



Περαίνοντας την αναφορά μας, θέλουμε να συγχαρούμε τον π. Βασίλειο για την άριστη κριτική παρουσίασή του και να επισημάνουμεστον πιστό λαό του Θεού, ότι το εν λόγω βιβλίο περιέχει πλάνες, που προέρχονται από τον χώρο της παναιρέσεως του Οικουμενισμού με έντονο το στοιχείο του θρησκευτικού συγκρητισμού.Ως εκ τούτου είναι μεγάλος ο κίνδυνος,από ενδεχόμενη ανάγνωσή του,να αλλοιωθεί το Ορθόδοξο φρόνημά των πιστών και να παρασυρθούν σε συγκρητιστικές θεωρίες και αντιλήψεις, που θα τους οδηγήσουν μακριά από την σωστική αγκαλιά της Εκκλησίας μας, στην οποία, και μόνον, υπάρχει σωτηρία,ενώ έξω από αυτή υπάρχει ο όλεθρος και η καταστροφή. Ο κίνδυνος είναι ιδιαίτερα μεγάλος για τους πιστούςεκείνους, που δεν γνωρίζουν επαρκώς την Ορθόδοξη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας μας και κατ’ επέκταση, δεν μπορούν να διακρίνουν με σαφήνεια την αλήθεια της Ορθοδοξίας από το ψεύδος της αιρέσεως. Και επειδή σήμερα ο πιστός λαός του Θεού στη μεγάλη πλειοψηφία του παραμένειδυστυχώς, από ραθυμία και αμέλεια,ακατήχητος και δεν διαθέτει τις κατάλληλες προϋποθέσεις, γι’ αυτό και δεν συνιστούμε την ανάγνωση του βιβλίου αυτού. Είναι όντως λυπηρό το γεγονός ότι ο μισόκαλος διάβολος κατορθώνει στις έσχατες και αποκαλυπτικές ημέρες μας να πλανήσει «ει δυνατόν και τους εκλεκτούς», (Ματθ.24,24), πρόσωπα δηλαδή που προέρχονται από τον χώρο του Μοναχισμού, ο οποίος αποτελεί το καύχημα της Εκκλησίας, ό,τι εκλεκτότερο έχει να παρουσιάσει σήμερα η Εκκλησία. Και ας μην ξεχνούμε ότι τα σκοτεινά κέντρα της «Νέας Εποχής» δεν στοχεύουν να αδειάσουν οι Εκκλησίες, αλλά να είναι γεμάτες με πιστούς, με αλλοιωμένο όμως φρόνημα και με νόθη «πνευματικότητα».
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών Ι.Μ.Πειραιώς

 Εμείς τιμούμε και σεβόμαστε την Γερόντισσα Γαβριηλια πολλές φορές έχουμε δημοσιεύσει ρήσεις και χαριτωμένους λογους της ,έχουμε σοβαρότατη επιφύλαξη γα το συγκεκριμένο βιβλίο ,από τον παράξενο τίτλο του έως κάθε λεπτομέρεια του !

Άς μην ξεχνάμε την συγκεκριμένη μοναχή που έγγραψε το βιβλίο και που αποσχηματίστηκε τελικά …ήταν τόση η έμπνευση της από την Γερόντισσα ή το πνεύμα της πλάνης που περιέχει ο λόγος του βιβλίου την διέλυσε; 


Θα σηκώσει θύελλες, το γνωρίζουμε. Αξίζει όμως τον κόπο ο προβληματισμός.

37 σχόλια:

amethystos είπε...

Τρελο-Γιάννη δέν γνωρίζεις τό σκάνδαλο πού αντιπροσωπεύει γιά τό σημερινό ιερατείο ο Αγιος Παίσιος; Διότι δέν ανήκει στίς τάξεις του; Διότι όπως είπε η ιερωσύνη δέν είναι πρός σωτηρίαν;
Δέν γνωρίζεις ότι ο σημερινός κλήρος κατάγεται από τούς αντιπάλους τών κολλυβάδων; Τότε γιατί μάς σερβίρεις ξαναζεσταμένο φαί;

Unknown είπε...

ΚΑΙ Ο ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ ΠΑΠΑ-ΚΩΣΤΑΣ [ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΣ] ΠΡΙΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο Π.ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ ΕΙΧΑΝ ΕΚΦΡΑΣΕΙ ΣΑΦΩΣ ΤΗΝ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ ΤΟΥΣ....ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ....

Ανώνυμος είπε...

Εσύ λεβέντη μ' τί είσαι προτεστάντης ; Μόνο οι προτεστάντες δεν έχουν κλήρο . Και μάλιστα τί κλήρο ! Σαν τον καρα μπάμ επισκοπάρα , τον Σεραφμάρα Πειραιώς !

Θαλασσινός είπε...

Θύελλες στους κοιμισμένος;
Δεν νομίζω..
Αντε να αλλάξει κανένας πλευρό, και να ροχαλίζει από την άλλη.

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε με το βιβλίο που περιγράφει την Γερόντισσα Γαβριηλία.
Ένας συγγραφέας μπορεί να αποδόσει λάθος την περιγραφή ενός ανθρώπου.
Καλύτερη γνώμη θα είχαμε αν μιλήσουν περισσότεροι για την Γερ. Γαβριηλία.
Ας αφήσουμε τον χρόνο να μιλήσει.
Δεν μπορείς να παίρνεις "στίχο στίχο" το κείμενο κάποιου συγγραφέα για να μιλήσεις για μία προσωπικότητα.
Υπάρχει και το ένα νέο βιβλίο που μιλάει γιαυτήν. Ας δούμε κι αυτό.
Πάντως πιστεύετε ότι ο Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ ήταν τόσο χαζός που την ήθελε για γερόντισσά του;

Ανώνυμος είπε...

Τρελογιάννη,

ο πόλεμος ξεκινάει εκ των έσω, μην ξεχνάμε τον Άγιο Νεκτάριο, καθώς και πολλούς άλλους που αγίασαν

Μαρία Π. είπε...

3.09 Θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε σχετικά με την τελευταία πρόταση που αναφέρεται ο Γέροντας Σωφρόνιος; Γνώριζαν ο ένας τον άλλο; Είχε μιλήσει ο Γέροντας για την γ. Γαβριηλία; Ρωτάω γιατί παρόλο που έχω διαβάσει αρκετά για τον Γέροντα δεν έτυχε να το ξέρω αυτό, και μ΄ενδιαφέρει. Ευχαριστώ..

amethystos είπε...

Ο Στρατηγόπουλος καί ο Μεταλληνός είναι Ιεροκήρυκες. Μπλέχτηκαν σέ ξένα χωράφια. Οπως καί η αντιαιρετική ομάδα τού Πειραιώς. Αμφίβολο άν γνωρίζουν τί είναι η νέα εποχή. Αλλοίμονό μας. Γεμίσαμε άσχετους καί πειραγμένους Διώ χ τες.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Εμείς τιμούμε και σεβόμαστε την Γερόντισσα Γαβριηλια πολλές φορές έχουμε δημοσιεύσει ρήσεις και χαριτωμένους λογους της ,έχουμε σοβαρότατη επιφύλαξη γα το συγκεκριμένο βιβλίο ,από τον παράξενο τίτλο του έως κάθε λεπτομέρεια του !

Άς μην ξεχνάμε την συγκεκριμένη μοναχή που έγγραψε το βιβλίο και που αποσχηματίστηκε τελικά …ήταν τόση η έμπνευση της από την Γερόντισσα ή το πνεύμα της πλάνης που περιέχει ο λόγος του βιβλίου την διέλυσε;

amethystos είπε...

Είχε λάβει σχήμα;Ζούσε μέ τήν Γερόντισσα μέχρι τέλους.Τί εννοείς; Ηταν δαιμονισμένη; Θά θέλαμε πολύ νά δούμε έναν από αυτούς τούς λόγους πλάνης τού βιβλίου! Εσύ ξεχωρίζεις τήν πλάνη; Ποιόν δέν έχουν κατηγορήσει οι ορθόδοξοι γιά πλανεμένο μέχρι τώρα; Μόνο τούς πλανεμένους!!

Μαρία Π. είπε...

Για να καταλάβουμε πόσο μεγάλη είναι η διαστρέβλωση που έχει κάνει η συγγραφέας στα λόγια της Γερόντισσας έριξα τώρα μια ματιά στο βιβλίο της και βλέπω το εξής απίστευτο.

Στη σελ.199 υπάρχει απομαγνητοφωνημένη ομιλία της (η συγγραφέας γράφει «είναι από κασέτα που ηχογράφησα»).
Γράφει λοιπόν τα λόγια της, [η άσχετη (όπως φαίνεται) με το πνεύμα της Γερόντισσας], κάνοντας πολύ σοβαρά λάθη, με ένα παιδαριώδη τρόπο, που αλλοιώνουν όλο το νόημα και αμαυρώνουν το πρόσωπό της.

Δείτε τι γράφει:
«Μέσα στην Εκκλησία υπάρχει το Πνεύμα το Άγιο, που την ώρα της Θείας Λειτουργίας, έρχεται και μας φωτίζει [...] την απρόσιτη Δόξα του Θεού, δεν μπορούμε να τη δούμε με αυτά τα γήινα μάτια, αλλά όταν το Άγιο Πνεύμα γεμίσει το νου μας και τη διάνοιά μας, και όλο το είναι μας, τότε μπορούμε να καταλάβουμε τι λέει η Αγία Γραφή... Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου, εξ όλης της ψυχής σου, και εξ όλης της καρδίας σου, και εξ όλης της διανοίας σου, το Σύμπαν δηλαδή. Όλο μας το είναι Τον αγαπά...»..

Το φοβερό λάθος είναι ότι γράφει τη λέξη «Σύμπαν» με κεφαλαίο, και ακολουθεί τελεία κόβοντας τη ροή του λόγου και διαστρεβλώνοντας το νόημα!
Με αποτέλεσμα όποιος απομονώσει αυτή τη φράση (όπως δυστυχώς γίνεται στην κριτική της Γερόντισσας), να φαίνεται σαν να ταυτίζει τον Θεό με το Σύμπαν όπως γίνεται στον βουδισμό!
Ενώ αν έγραφε τη λέξη με μικρό (σύμπαν), και χωρίς τελεία στη συνέχεια, θα φαινόταν ξεκάθαρα το πραγματικό νόημα, που είναι ότι ΣΥΜΠΑΣΑ η ύπαρξη του ανθρώπου, η ψυχή, η καρδιά, και η διάνοια, όλο μας το είναι Τον αγαπά!
Τεράστια διαστρέβλωση λόγω της ημιμάθειας της Μοναχής που το έγραψε.
Φυσικά υπάρχουν μεγάλες ευθύνες και στους επικριτές που δεν φρόντισαν να ελέγξουν τη ροή του λόγου, ώστε να καταλάβουν τι ακριβώς έλεγε η Γερόντισσα.
Πως είναι δυνατόν να πιστεύουν ότι θα ταύτιζε τον Θεό με το Σύμπαν;
Την κατηγορούν ότι συγχρωτιζόταν με βουδιστές, όμως η αλήθεια είναι ότι πήγε στο Θιβέτ στην καρδιά της δαιμονικής παρουσίας, που την εποχή εκείνη ήταν της μόδας (δεκαετία του ΄60), και πάρα πολλοί νέοι από Αμερική κα Ευρώπη πήγαιναν εκεί ψάχνοντας την «πνευματικότητα του βουδισμού», και κατάφερε να κερδίσει πολλούς και να τους φέρει στον Χριστό..

Γεωργιος είπε...

Παιδια την κουρα της στην Λερο την εκανε ο Γεροντας Γερασιμος ο Μικραγιαννανιτης. Ο Υμνογραφος. Τοσο δεν ηξερε μοναχος που οι ασματικες ακολουθιες του ειναι για καθε Αγιο ?

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω οτι κρίνεται το βιβλίο και όχι το πρόσωπο , που ενδεχομένως είναι παντελώς άγνωστο στούς ασκούντας κριτική . Εάν το βιβλίο τα γραφει λάθος , τί φταίει ο Στρατηγόπουλος , ο Μεταλληνός , ο Σαράντου , ο Σεραφείμ , ο Δημητρακόπουλος και γενικώς όλος ο κλήρος για να τον περνάμε γενεές δεκατέσσερις ; Αν δεν ξέρουν αυτοί τι σημαίνει Νέα Εποχή , τότε ποιός ξέρει ; Η υπεροψία κάποιων και ο ξερολισμός δεν έχει όρια ! Δεν ανεχόμαστε νά βρίζουν κάποιοι τον τίμιο κλήρο !

Δεν μέ εντυπωσιάζει , άν ο π. Σωφρόνιος ήθελε την Γαβρηιλία για γερόντισσα , άν την ήθελε ! Και στις κρίσεις των αγίων παίζει ενίοτε ρόλο η ψυχολογία ! Ο π. Σωφρόνιος δεν ήταν ένας απλοικός νούς . Εάν εξέφρασε μία τέτοια επιθυμία ούτε είναι σίγουρο , ούτε αποτελεί κάποιο σημάδι αγιότητος . Όλοι οι γέροντες και οι γερόντισσες είναι κεκαθαρμένοι ; Γιατί όμως αυτή η κουβέντα ; πρόκειται νά αγιοποιήσουμε κάποιον ; Άν το βιβλίο περιέχει νεοεποχίτικες τάσεις καλώς γίνεται η κριτική . Αν πάλι η γερόντισσα είναι αγία και πάλι καλώς . Κανείς δεν της αφαιρεί την αγιότητα !

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους καταλάβαμε τα αυτονόητα. Πέρα από την αγιότητα της γερόντισσας το βιβλίο δεν είναι ορθόδοξο και κάποτε έπρεπε να ειπωθεί επίσημα. Άλλωστε μάλλον προσβάλλει τη μνήμη της παρά την αναδεικνύει. Συγχαρητήρια στους διαχειριστές!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοι μου ,ολοι τρεφουν το φαντασιοκοπημα ,οι περισσοτεροι δηλαδη , οτι με τον προσαιτερισμο των ετεροδοξων και ετεροθρησκων,θα γινουμε ολοι ενα σωμα ια ψυχη,και τοτε και μονον τοτε θα λυθουν τα τα συγχρονα κοινωνικα προβληματα ,οπως η φτωχεια,η εγληματικοτητα κλπ.Καλλιεργειται η ιδεα εδω και πολλα χρονια,ας το καταλαβουμε πως μας κατευθυνουν ωστε να αποδεχτουμε το οικουμενιστικο προιον,ωστε να απο-δεχτουμε ολοι την ενοτητα ορθοδοξων και αιρετικων.Στην ουσια μας γκρεμιζουν στην απωλεια.Το γεγονος πως υπαρχουν κηρυκες οι οποιοι προδιδουν την αληθεια,αυτο μας κανει να πιστευουμε πως η πλανη και η απατη ει-ναι και εσωτερικη υποθεση,και μαλιστα καρδιακη και δεν νομιζω πως μπορει να παρεχει καμμια ωφελεια στους γυροθεν.
Οταν η Γραφη μιλα ,βοα με τοσες υποδειξεις....
Το κειμενο ηταν αναγκαιο να δωθει στο λαο,αυτον τον λαο τον α-κατηχητο!
Η πιστευεις η δεν πιστευεις!
Λεγει ο Μεγας Φωτιος
Οιδε δε και η μικρα αθετησις των παραδοθεντων,,,,και προς ολην του δογματος επιτρεψαι καταφρονησιν....

Πως θα δεχτουν την σωζουσα πιστη,οι εκτος ΟΡΘ.Εκκλησιας;Αλλα τι λεμε τωρα!
Το ζητουμενο ειναι γιατι δεν βρεθηκε ψυχη να μιλησει στη γεροντισσα οτι η προδοσια της αληθειας,οδηγει στον εθισμο στην πλανη...

Μηπως οι ποιμενες,δεν πρεπει να φροντιζουν για την διορθωση του λογικου τους ποιμνιου;;;Απο που ειναι διωκτες πειραγμενοι;;;;
Δεν θα λαβουν λετε μετα θανατον τον αμαραντο στεφανο απο Τον Αρχιποιμενα Χριστο;;;;
Αποδεχομαστε την πλανη συρρομενοι στην απεναντι στρατεια και οι ταπεινοι μας μαρτυρες εφαγαν ξυλο,υπεστησαν τοσα μαρτυρια...οι μοναχοι της Κανταρας,τους ξεριζωναν τα γενια,τους φωναζαν πατερινους,τους εσερναν απο δω και απο κει,τους εσπρωχναν και ομως οι γενναιοι και ταπεινοι κηρυκες της αληθειας εμεναν ανενδοτοι,αυτοι οι μακαριοι Πατερες.
Φθασαμε να επαινουμε βιβλια που δεν εχουν σχεση με την Παραδοθεισα Ορθοδοξη πιστη.
Το αποτελεσμα ειναι αυτη η συγκαλυμμενη απατη των αντιχριστων,να περνα απαρατηρητη και μεσω των πειθινιων οργανων τους...

χαλαρωσε είπε...

τον γνωριζε τον Γεροντα Σωφρονιο. Απο τον Αγιο Αμφιλοχιο Μακρη πηρε το μοναχικο σχημα.

Απο τους υπολοιπους πηρε χλευη και απορριψη. Ειχε μεγαλη περιουσια απο την πλουσια οικογενεια της και τα έδωσε ολα στους φτωχους, οπως κανουν ολοι οι καλοι χριστιανοι που την κακοχαρακτηρίζουν. Οι μαρτυριες ειναι μαρτυριες αγιοτητας απο τους ανθρωπους που την εζησαν στα τελευταια της.

χαλαρωσε είπε...

ηθελε να την κανει ηγουμενη στην γυναικεια αδελφοτητα στο εσσεξ. Αυτα θα τα ξερει καλυτερα απο εμας ο αμεθυστος

Ανώνυμος είπε...

Άν ο Μεταλληνός είναι ιεροκήρυκας , τότε εσύ τί είσαι ; νεκροθάφτης ; Λίγο σεβασμό σε αυτούς που προσέφεραν στην ιστορία αυτού του τόπου δεν βλάπτει . Ο σεβασμός είναι αρετή !

Ανώνυμος είπε...

Ο βιογράφος του Σεραφείμ Ρόουζ π. Δαμασκηνός αναφέρεται στην Ρωσία ως τρίτη Ρώμη , αναφέρεται στην Ρώσικη θεολογία και παράδοση και δεν αναφέρεται ούτε μία φορά στην Ελλάδα . Αναφέρεται πολλές φορές στο Αγιο Όρος χωρίς νά προσδιορίζει αυτό πού βρίσκεται ! Γι αυτό δεν ευθύνεται ο Σεραφείμ Ρόουζ .

Κάποιος απο τα πνευματικά παιδιά του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου , έγραψε ένα βιβλίο για τον π. Επιφάνιο , που τον παρουσξάζει νά έχει ελιτίστικα
χαρακτηριστικά ! Ουδεμία σχέση !

Όλα αυτά συμβαίνουν μέχρι που μπερδεύουμε ο Επιτάφιος τίνος είναι ! Του Περικλή ή του Θουκυδίδη !

Μαρία Π. είπε...

Eπισήμανα στο προηγούμενο σχόλιο ένα σοβαρό λάθος σύνταξης και ορθογραφίας, που δυστυχώς δίνει δικαιώματα σε όσους θέλουν να κατηγορήσουν την Γερόντισσα, ακριβώς για να δείξω ότι δεν ισχύει καμία από τις κατηγορίες απέναντί της.

Οποιοδήποτε λάθος ενός συγγραφέα, δεν δικαιολογεί τους επικριτές της, γιατί όταν προβαίνεις σε τόσο αφοριστικές δηλώσεις, για έναν άνθρωπο [υπάρχει και σχόλιο σε άλλο ιστολόγιο που ζητάει τον μετά θάνατον αναθεματισμό της (!!!)], για να μην γίνεις άθελά σου θεομάχος, οφείλεις τουλάχιστον να μελετήσεις καλά τα πράγματα.

Το λάθος λοιπόν αυτό είναι τόσο, μα τόσο χτυπητό, που δεν θα έπρεπε (με βάση μάλιστα τις εκατοντάδες αναφορές μέσα στο βιβλίο για την Αγία Τριάδα, και τις πλάνες των βουδιστών), να χρησιμοποιηθεί, για να την κατηγορήσουν ότι ταυτίζει τον Θεό με το Σύμπαν (!!).

Επειδή ξαναείδα το βιβλίο, υπάρχουν πνευματικές κατευθύνσεις που δίνει σε όσους έχουν ανακατευτεί με γιόγκα και διαλογισμό, και τους λέει πόσο αυτά έχουν επηρεάσει τον εσωτερικό τους κόσμο και ότι πρέπει να γίνει ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ.
Αυτά δεν τα είδαν όσοι την κατηγορούν για "ολιστική θεώρηση του κόσμου";;

Υπάρχουν πολλά λάθη που έχει κάνει η συγγραφέας μέσα στο βιβλίο ως προς τη δομή, την συνέχεια των αποσπασμάτων όπως και την επιλογή τους.
Υπάρχουν αποσπάσματα από επιστολές προς αλλόθρησκους συνεργάτες της στην Ινδία, στα οποία έχουν απομονωθεί μόνο οι φιλοφρονήσεις (π.χ. ότι είναι δούλος του Καλού, αφού διακονούσε τους λεπρούς), που αν τις δούμε αποκομμένα, μπορεί να νομίζουμε ότι δεν υπήρχε μέσα της πνευματικός διαχωρισμός των καταστάσεων..
Όπως επίσης υπάρχουν αρχικά κεφαλαία γράμματα σε λέξεις όπως "Ενέργεια" ή "Φως" ή στην έκφραση "δούλος του Καλού" κ.α. από την συγγραφέα, που είναι ΛΑΘΟΣ, γιατί παραπέμπουν σε άλλου είδους έννοια γι΄αυτές τις λέξεις (πανθεϊστική).
Όμως γι αυτά δεν φταίει η αγία Γερόντισσα.
Το βιβλίο πρέπει να διαβαστεί ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ και όχι ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ.
Αν διαβαστεί σωστά υπάρχει βαθιά ωφέλεια από τα λόγια της Γερόντισσας.

Μαρία Π. είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Έχει πλάκα ο τύπος ! Διαμαρτύρεται για την " συκοφάντηση των αγίων και των δούλων του Θεού " !!!!!

Κάθε μέρα ξεχέζει τους πάντες αγίους και μή και τώρα διαμαρτύρεται ! Είσαι με τά καλά σου παιδάκι μου ; Είσαι για γέλια !

Μαρία Π. είπε...

Να κάνω μια διευκρίνιση στο σχόλιο 2.44. Το απόσπασμα είναι όπως είπα η κριτική της ΟΟΔΕ, η οποία φωτίζει και άλλες πλευρές του θέματος, και με την έννοια αυτή την αποδέχομαι, και τη θεωρώ σωστή. Ως προς αυτό που έγραψα ότι «με εκφράζει απόλυτα», αυτό αναφέρεται στην συμπληρωματική αποδοχή της, που την προσθέτω όμως στις δικές μου επιφυλάξεις που έχω ήδη εκφράσει, θεωρώντας ότι απαιτούνται οι πνευματικές προϋποθέσεις για να προσληφθεί σωστά το βιβλίο.

χαλαρωσε είπε...

Γιατί να μην πούμε αθεολόγητο τον γέροντα Σωφρόνιο, που αναφέρει ότι ο Θεός είναι η Αγία Τριάδα, και όχι ο Πατήρ, όπως διατυπώνει με ακρίβεια η Ορθόδοξη Θεολογία; Γιατί να μην πούμε αιρετικό τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας, που γράφει ότι ο Χριστός είχε “μία φύση”;

Αυτα ΤΑ ΔΥΟ δεν ισχυουν.
Η ΟΟΔΕ ΤΑ ΕΧΕΙ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ. ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΔΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ γράφει ότι ο Χριστός είχε “μία φύση”.
Τους καταπιε ο Ζηζιουλας και αυτους.

ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΕΕΣ ΜΑΣ.

amethystos είπε...

Εσύ μήν ανησυχείς φίλε. Δέν ανήκεις στίς κατηγορίες πού ξεχέζω.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Οι ακροατες των αγιων Πατερων ηταν και συνερευνητες...
Το να γκρεΜιζω τα δογματικα ορια και να φτιαχνω δικα μου που να χωρουν ολες τις διδασκαλιες των θρησκειων και αιρεσεων, υποβιβαζω την ορθοδοξια στο επιπεδο των καινοτομων και δεν μπορω να εκφρασω την εμπειρια την αγιοπνευματικη αφου ''εναυαγησα εις την πιστιν''....
Τοτε θα πω ''ιασιμο και το φιλιοκβε,αδελφες εκκλησιες ειναι...ουτε αιρετικοι ουτε σχισματικοι,,,ας τα πεταξουμε ολα αυτα...τα μυστηρια των κεκρημενων αιρετικων και σχισματικων εχουσιν θειαν χαριν απαγε,,,,και παει λεγοντας.Και δεν ειναι μονον αυτο,
Οταν βλεπουμε κειμενα,τα οποια αμφισβητουν την Παραδοση της Ορθοδοξου Εκκλησιας,αποτελεσμα ειναι αυτο που βλεπουμε,,,,,το να δημιουργειται συγχυσις στο πληρωμα της Εκκλησιας,οπως τωρα,,,,,να κλονιζεται ο λαος,να δημιουργουνται διαιρεσεις και να φευγουν οι ολιγοπιστοι,,,,ενω η Αγια Γραφη καλει να παραμεινουμε μεν ενωμενοι,,,,μεσα ομως απο την αληθινη Γνωση η οποια δεν αφηνει κενα,επισηςπρουδοποιει να μην παρασυρθουμε απο την πλανη...Διοτι ο,τι,ο,τι εχει θεσπισει η Εκκλησια μας ,ειναι συναρτηση της συμφωνιας κ της ενο-τητας των αγιων Πατερων υπο τον φωτισμο του Αγιου Πνευματος.
Εαν λοιπον αγαπαμε τον πλησιον μας,πρεπει να ομολογουμε Ορθοδοξη Πιστη.

Οι προσκολημενοι σε δαιμονικες διδασκαλιες και σε παραπλανητικα πνευματα Α Τιμ 4,πως ονομαζονται;;;
Αρνουνται την αληθεια της πατρωας πιστεως;
Αναγνωριζουν τις αιρεσεις ως ισοτιμους με την αληθεια;

Στους αγιους Πατερες υπηρχαν τα χαρακτηριστικα,της αγιοτητας μεσω της εμπειριας,των αγωνων τους μεσω της Ορθοδοξιας στις θεολογιες τους και τριτον απο τα παθηματα τους.

Δεν εχω διαβασει την γεροντισσα,πλην απο αυτα που διαβασα συγχυστικα,δεν με ανεπαυαν πνευματικα.
Καλα κανω και διαβαζω τους παλαιους!
Σιγουρα ομως,επειδη εχουν και αλλοι πατερες εκφρασει τις επιφυλαξεις τους,γεροντες που τους εμπιστευομαι θεολογικα,δεν θα αναφερω ονοματα,κι εγω με τη σειρα μου δεν θα διαβαζα τα βιβλια της!

amethystos είπε...

Απίστευτο λογίδριο χωρίς νάχεις διαβάσει τό βιβλίο. Φαντάσου νά τό διάβαζες τί έκθεση ιδεών θάγραφες, διδάσκαλε.

Μαρία Π. είπε...

12.28 Χαλάρωσε, το λάθος της ΟΟΔΕ σχετικά με τον Γ.Σωφρόνιο και τον Άγιο Κύριλλο, το είδα κι εγώ, γι αυτό έσβησα το συγκεκριμένο απόσπασμα, και παρέθεσα μόνο το υπόλοιπο μέρος σε σχόλιο που έστειλα χθες βράδυ σε άλλο ιστολόγιο (δες το).

Επίσης λόγω έλλειψης χρόνου, και θέλοντας να υποστηρίξω την Γερόντισσα, έγραψα βιαστικά ότι «με εκφράζει απόλυτα», ενώ δεν ισχύει λόγω των επιφυλάξεων που διατηρώ για όσους δεν έχουν τις πνευματικές προϋποθέσεις. Αυτό που λέω φαίνεται από το συμπληρωματικό σχόλιο (12.27).
Όσα πιστεύω για το θέμα τα έγραψα αναλυτικά.
Επειδή πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και ακριβείς σε ότι σχετίζεται με τα πνευματικά θέματα, και επειδή κάτι με ενοχλούσε σχετικά με αυτό από χθες, γιατί ήταν σαν να αναιρώ τις επιφυλάξεις μου, θα σβήσω εντελώς την κριτική της ΟΟΔΕ.

Μαρία Π. είπε...

Η ανυπόστατη θέση, ότι ο Θεός είναι ο Πατήρ και όχι η Αγία Τριάδα, που αναφέρεται στην κριτική ως δήθεν διατυπωμένη από την Ορθόδοξη θεολογία, ίσως προέρχεται από έναν πρώην μάρτυρα του Ιεχωβά, που έχει γράψει πολλά κείμενα στην ΟΟΔΕ.

Γράφει:«Γιατί να μην πούμε αθεολόγητο τον γέροντα Σωφρόνιο, που αναφέρει ότι ο Θεός είναι η Αγία Τριάδα, και όχι ο Πατήρ, όπως διατυπώνει με ακρίβεια η Ορθόδοξη Θεολογία;» (!)

Ανώνυμος είπε...

Έλα ! Μου το λές αλήθεια αδελφέ αμέθυστε , οτι θά μέ κατατάξεις και εμένα μαζύ μέ τον αδελφό χαλάρωσε και την αδελφή Μαρία ; Μέ συγκινείς !

Μαρία Π. είπε...

7.34 Eλένη, το όνομά μου δεν θα το αναφέρεις ξανά, εκτός αν απευθυνθείς προσωπικά σε μένα. Ελπίζω να το κατάλαβες.
Μεταξύ σας τσακωθείτε όσο θέλετε.Εγώ αντίθετα δεν έχω καμία όρεξη.
Αν αρχίσουν πάλι τα ίδια, ειλικρινά σου λέω ότι σταματώ εδώ.
Εκτός αν τελικά με αυτά που κάνεις, επιδιώκεις ακριβώς αυτό.

Μαρία Π. είπε...

Πραγματικά αναρωτιέμαι πόσος χριστιανισμός υπάρχει σε αυτά που κάνεις... κάτω από την κουκούλα του ανώνυμου.Γιατί αρχίζεις τα ίδια; Μάλλον δεν χάρηκες που με ξαναείδες.


amethystos είπε...

Εάν κατατάσσεσαι καί τό επιθυμείς νά κάνουμε μιά παράβαση. Τό πνεύμα τού ανθρώπου φανερώνεται σττήν προσπάθειά του νά κάνει χιούμορ.

Ανώνυμος είπε...

Αστειεύεσαι ! Νομίζω οτι " δεν διαθέτω τις πνευματικές προυποθέσεις " !

Ανώνυμος είπε...

Λυπάμαι ! Μου είναι αδύνατον νά μήν ξαναναφέρω το όνομα " Μαρία " ! Μαρία λέν' την Παναγιά , Μαρία λέν ' και σένα ! Άν σε έλεγαν π.χ. Ζουμπουλία πού ευχαρίστως !

amethystos είπε...

Λεσβία κατέληξε η Ελένη;

Ανώνυμος είπε...

Έλα καλέ αδελφέ αμέθυστε ! Μήν λές τέτοια !

Αυτό το παιντί έχει πλάκα !