Του Ανδρέα Κυριακού, Θεολόγου
Όσον δε αφορά τον όρο «Ομολογίες» ασφαλώς αναφέρεστε στις αιρέσεις των Παπικών, Παλαιοκαθολικών και Αγγλικανών. Ή μήπως έτσι πρέπει να μιλάμε μετά το Κολυμβάριο, όπου οι πάσης φύσεως αιρετικοί και κακόφρονες μετεμορφώθηκαν οβιδιακώς, με βάση το «πολιτικά ορθό» σε «ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες
Σε άρθρο του, στη «Ρομφαία» (12.11.ε.έ.), ο Σεβ. Ναϊρόμπης κ. Μακάριος πλέκει εκτενές εγκώμιο του Μελέτιου Μεταξάκη, πατριάρχου Αλεξανδρείας (1926-35).
Σ’ αυτό αναφέρει ο Σεβασμιώτατος και τα πιο κάτω: «Οι
πλέον φανατικοί τον παρεξήγησαν [τον Μεταξάκη] για τα ανοίγματά του
προς κάθε κατεύθυνση, σε σχέση με άλλες θρησκευτικές Ομολογίες».
Δεν μας βρίσκει σύμφωνους επ’ αυτού ο Σεβασμιώτατος για τους κατωτέρω λόγους:
α.) Δεν είναι πρέπον αντί αποδείξεων να προβαίνει σε χαρακτηρισμούς που δεν τιμούν τον γράφοντα αυτούς.
β.) Δεν αποτελεί παρεξήγηση το γεγονός ότι με το «πανορθόδοξο συνέδριο»
του 1923 ο Μεταξάκης, ενεργώντας αντισυνοδικώς και αντικανονικώς,
επέβαλε το Νέο Ημερολόγιο, που τελικά δίχασε την Εκκλησία και ΔΕΝ την
ωφέλησε ποσώς,
γ.) Από πού ως πού προσκάλεσε ο Μεταξάκης Παλαιοκαθολικό «ιερέα» και Αγγλικανό «επίσκοπο» στο ως άνω «Συνέδριο»; Μιλάμε για γεγονότα και όχι για παρεξηγήσεις,
δ.) Βάσει ποίας λογικής αναγνώρισε στα 1922 τις Αγγλικανικές «χειροτονίες";
Δεν γνώριζε ότι από το 1066 μ.Χ. έπαυσε να υφίσταται η Αγγλική
Ορθοδοξία, διότι ο Γουλιέλμος ο Κατακτητής επέβαλε, δια πυρός και
σιδήρου, τον Παπισμό στη χώρα και από το 1523 υφίσταται το προτεσταντικό
μόρφωμα του Αγγλικανισμού; Στην Εκκλησία τα πάντα γίνονται συνοδικώς
και με βάση την Παράδοση και τους Ιερούς Κανόνες και όχι ετσιθελικώς
ε.)
Αγνοεί ο Σεβασμιώτατος το γεγονός ότι ο Μεταξάκης ως Οικουμενικός
Πατριάρχης δέχθηκε σε Εσπερινό στον πατριαρχικό ναό Αγγλικανό «επίσκοπο» και επέβαλε να του ψάλλουν οι ψάλτες «εις πολλά έτη δέσποτα»;
Δεν υπάρχουν Ιεροί Κανόνες που απαγορεύουν, επί ποινή καθαιρέσεως, τις
μετά των αιρετικών συμπροσευχές; Εδώ, Σεβασμιώτατε, δεν εμφιλοχωρεί
ουδεμιά παρεξήγηση. Ή υπάρχουν απαγορευτικοί κανόνες ή ΔΕΝ υπάρχουν. Τα
περί φανατικών είναι απλώς μέρος παρελκυστικής τακτικής και άρνηση της
ουσίας του θέματος.
στ.)
Μήπως, Σεβασμιώτατε, σας διαφεύγει το γεγονός ότι ο υφ’ υμών τιμώμενος
Μεταξάκης εξεστόμισε ύβρεις κατά του εν Αγίοις Πατρός ημών Νεκταρίου του
θαυματουργού;
Όσον δε αφορά τον όρο «Ομολογίες» ασφαλώς αναφέρεστε στις αιρέσεις των Παπικών, Παλαιοκαθολικών και Αγγλικανών. Ή μήπως έτσι πρέπει να μιλάμε μετά το Κολυμβάριο, όπου οι πάσης φύσεως αιρετικοί και κακόφρονες μετεμορφώθηκαν οβιδιακώς, με βάση το «πολιτικά ορθό» σε «ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου