Ἂν δὲν ἀκροαζώμασταν τὸ γκάπ-γκοὺπ τῆς θείας σταυρώσεως, πῶς τὴν ἄλλη μέρα θὰ ψάλλαμε γοερῶς «Ἐξηγόρασας ἡμᾶς ἐκ τῆς κατάρας τοῦ νόμου τῷ τιμίῳ σου αἵματι, τῷ σταυρῷ προσηλωθεὶς καὶ τῇ λόγχῃ κεντηθείς, τὴν ἀθανασίαν ἐπήγασας ἀνθρώποις, Σωτὴρ ἡμῶν, δόξα σοι»;
Χρόνια πολλὰ μὲ τυραννεῖ ὁ λογισμός μου ὅτι στὴν κουρά μου ὅλοι οἱ ἄνθρωποι οἱ παρευρεθέντες μοῦ εὐχήθηκαν ἀπὸ καρδίας «νὰ εὐαρεστήσης τὸν Θεὸ καὶ τὸν Γέροντά σου».
Καὶ μάλιστα τώρα ποὺ ἐγγίζει ἡ πεντηκονταετία, ἀπανωτὰ εἶναι μέσα μου τὰ ἐρωτηματικὰ μὲ τὶ εὐαρέστησα τὸν Θεὸ καὶ τὸν Γέροντά μου. Μὲ τὴν ἀνακαίνιση μοναστηριῶν καὶ μάλιστα ἐκ βάθρων;
Μὲ τὴν ἀνοικοδόμηση μετοχίου καὶ τὴν ἐξ ἀρχῆς ἐμφάνισή του στὸν κόσμο ὡς τόπου λατρείας τοῦ Θεοῦ; Ἢ μὲ τὸν ἀσταμάτητο πόθο μου νὰ οἰκοδομῶ ἐκκλησάκια ἐν τῷ μέτρῳ τῶν δυνατοτήτων μου; Καὶ ὅλα αὐτὰ ταῖς ἰδίαις χερσί, στερούμενος καὶ κακουχούμενος, πάντοτε βέβαια ἐπικουρούμενος ὑπὸ τῶν ἀδελφῶν μου.
Μὲ ρώτησαν πολλοὶ πολιτικοὶ μηχανικοί: «Πότε, Γέροντα, κουράζεσαι; Καὶ πόθεν ἀντλεῖς δυνάμεις, ὑποσιτιζόμενος λόγῳ τοῦ διαβήτη;». «Ἀλήθεια –μοῦ ἔλεγε ὁ Ἀνδρέας ὁ μηχανικός– δὲν λυπᾶσαι τὸν ἑαυτό σου; Δὲν τὸν λογαριάζεις; Δὲν τὸν ὑπολογίζεις; Οἱ ἀδελφοὶ ποὺ εἶναι γύρω σου σὲ ἔχουν ἀνάγκη. Κάνε οἰκονομία δυνάμεων.»
Τί εὐαρέστησε τὸν Θεό; Ἡ προσκόλλησή μου στὴν λατρεία καὶ ἡ βαθειὰ ἐπίγνωση ὅτι ἡ λειτουργικὴ ζωὴ εἶναι τὸ πιὸ σπουδαῖο πρᾶγμα ποὺ μπορεῖ νὰ προσφέρη ὁ ἄνθρωπος στὸν Θεό, γιατὶ τὸν ἀναμορφώνει σὲ ἄγγελο εὐχαριστιακὸ καὶ δοξολογικό;
Μήπως οἱ ἐλάχιστες ἐλεημοσύνες, ἀφοῦ πάντοτε πτωχὸς καὶ πένης εἰμὶ ἐγώ; Ἢ μήπως οἱ ταπεινὲς προσευχές μου γιὰ τὸν ἄνθρωπο τὸν πονεμένο, τὸν στερούμενο, τὸν διωκόμενο, ποὺ πάντοτε εἶναι ἐλλιπεῖς, παρ᾽ ὅλο ποὺ δὲν δαπάνησα χρόνο σὲ ἐκδρομοῦλες καὶ βολτοῦλες, ἀφοῦ νιώθω ἀληθινὰ ὅτι αἱ ἁμαρτίαι μου ὑπερῆραν τὴν κεφαλήν μου καὶ γέγραπται ὅτι ἁμαρτωλῶν οὐκ ἀκούει ὁ Θεός;
Μήπως ἡ ὑπακοή μου, ὅπως τὴν ἐδιδάχθηκα ἀπὸ ἁγίους Γέροντες; Εἶναι βέβαια καὶ οἱ πολυχρόνιες ἀρρώστιες ποὺ ὁ Θεὸς ἐπέρριψε ἐπ᾽ ἐμέ, λόγῳ τῶν πολλῶν μου ἁμαρτιῶν.
Ἰδίως τὰ τελευταῖα χρόνια ἡ σύζευξή μου μὲ τὸν πόνο εἶναι ἀδυσώπητη. Κάτι ζυγίζει ἡ ὑπομονὴ τοῦ πόνου μπροστὰ στὸν Θεό, ὅπως μᾶς λαλοῦσιν οἱ Πατέρες.
Εἶναι διηνεκὲς μαρτύριο μὲ δήμιο τὸν ἴδιο τὸν διάβολο. Δόξα τῷ Θεῷ, σὲ ὅλη αὐτὴν τὴν περιπέτεια τῶν πενήντα ὀκτὼ ἐτῶν δὲν ζήτησα ἀπὸ τὸν Κυριό μου νὰ μὲ ἀπαλλάξη, παρὰ μόνον ὑπομονὴ νὰ μοῦ δίνη, γιὰ νὰ εἶναι πραγματικὰ ὁ βίος μου σταυροφόρος, ὅπως τὸ ἐπεθύμησα ἀπὸ τὰ ἁπαλά-ἁπαλά μου χρόνια.
Τώρα ὅμως, ποὺ ἄνοιξε ἕνα πραγματικὰ χρυσὸ στόμα καὶ μὲ κατήγαγε σὲ ἅδου βάραθρα, κατηνέχθην τὸν νοῦν καὶ ἐννόησα τὴν πραγματική μου πνευματικὴ κατάσταση. Τὸ εὐχαριστήθηκα, γιατὶ στεντορείᾳ τῇ φωνῇ ἐφώναξε στὸν κόσμο «Τίποτα δὲν εἶσαι· ταπεινώσου» καὶ ἀρχίζω νὰ συνειδητοποιῶ ὅτι τὸ μεγαλύτερο δῶρο ποὺ μπορῶ νὰ προσφέρω στὸν Θεὸ καὶ στοὺς Γεροντάδες μου, εἶναι ἡ ταπείνωση.
Πραγματικὰ «μοῦ τὰ ἔχωσε» καὶ μὲ συνέτριψε ὡς σκεῦος κεραμέως. Μὲ μιὰ μονοκοντυλιὰ μοῦ μηδένισε τὰ πάντα· μοναχικὴ ζωή, κτιτορικοὺς κόπους, ξενιτεία, νυχθήμερους πόνους καὶ στερήσεις. Αὐτὸ εἶναι πιστεύω τὸ πιὸ πολύτιμο, ὑψηλὸ καὶ μεγάλο δῶρο ποὺ μπορῶ μετὰ ἀπὸ πενήντα χρόνια νὰ κάνω στοὺς Γεροντάδες μου.
Δὲν θὰ λογαριάσω τίποτα ἀπ᾽ ὅλα αὐτά. Ἔτσι ρακένδυτος καὶ ἐξουθενωμένος θὰ προχωρήσω. Δὲν θὰ ὑποχωρήσω, γιατὶ στὴν ἐκστρατεία αὐτὴν τοῦ παπα-Χρυσόστομου πρέπει νὰ προστεθοῦνε κι ἄλλοι ὁπλοφόροι, μήπως ἔτσι βρεθῶ στὴν κατάσταση τῆς ταπείνωσης.
Ὅταν οἱ ἐχθροὶ τοῦ βασιλέως Δαυῒδ τὸν ἔφτυναν, τὸν πετροβολοῦσαν, τὸν ἐξύβριζαν καὶ ἔτρεχαν οἱ ὑπασπιστές του νὰ τοὺς ἐμποδίσουν, ὁ πραότατος Δαυῒδ τοὺς ἔλεγε «ἀφῆστε τους, ἀφῆστε τους, μήπως δῆ ὁ Θεὸς τὸ κατάντημά μου καὶ μὲ λυπηθῆ».
Εὐχαριστῶ τὸν Θεό, ποὺ μοῦ ἔδωσε τέτοια εὐκαιρία νὰ κατεργαστῶ τὴν ἀρετὴ τῆς ταπεινώσεως. Καὶ παρακαλῶ τοὺς ὑποτακτικούς μου, ὅσους τίτλους μοῦ ἀπένειμε τὸ χρυσὸ στόμα νὰ γραφοῦν στὴν ἐπιτύμβιο πλάκα καὶ τίποτε ἄλλο.
Ἔτσι εἶναι ὅπως τὰ λές, ὅσον ἀφορᾶ τὸ πρόσωπό μου. Ἀλλά, ὅταν ἀναφέρεσαι στὸ πανέμορφο καθολικὸ τῆς Δοχειαρίου καὶ ἰδιαίτερα στὴν ἁγία τράπεζα, ποὺ εἶναι τὸ θυσιαστήριο τοῦ ἐξιλασμοῦ, μὴ χρησιμοποιῆς χαρακτηρισμοὺς ὅπως «τσίρκο» ἢ «νυφικὴ παστάδα». Εἶναι ἀσεβὴς ἡ παρομοίωση.
Τὰ λόγια σου μὲ ἔκαναν νὰ μνησθῶ μία μικρὴ διήγηση ἀπὸ τὸν σὰν Φραγκίσκο τῆς Ἀσίζης. Ρώτησε τὸν ἀγωγιάτη του:
– Πῶς μὲ βλέπεις;
Κι ἐκεῖνος ἀπήντησε ἁπλᾶ καὶ ἀληθινά:
– Ὅλοι σὲ λένε ἅγιο. Πρόσεχε, γιατὶ ἂν δὲν εἶσαι, ὅλους αὐτοὺς ποὺ σὲ ἀκολουθοῦνε θὰ τοὺς ὁδηγήσης στὴν κόλαση.
Τοῦ ἀπήντησε ὁ ἀγωνιστής:
– Μοῦ εἶπες τὴν μεγαλύτερη ἀλήθεια ποὺ ἄκουσα ἀπὸ ἄνθρωπο.
Καὶ κατέβηκε ἀπὸ τὸ ὑποζύγιό του καὶ τοῦ ἀσπαζόταν τὰ πόδια.
– Τί κάνεις ἐκεῖ, ἄνθρωπέ μου;
– Σὲ εὐγνωμονῶ γιὰ τὴν ἀλήθεια ποὺ μοῦ εἶπες!
Εὔχομαι νὰ σοῦ δίνη δύναμη, καλέ μου Χρυσόστομε, σὲ ὅλη σου τὴν ζωὴ ὁ Κύριος, μὲ τὴν διδαχή σου νὰ μὲ ταπεινώνης.
Ἐγὼ ἂς λαλῶ κι ἐσὺ νὰ μὴ κουραστῆς νὰ βάζης πώματα, τάπες στὶς ἐξάρσεις τῶν πειρασμῶν μου. Τρέχα, τρέχα, ἐπιτάχυνε τὸ βῆμα.
Ἐγὼ εἶμαι γέρος καὶ ἄρρωστος. Σὲ κάποιο λιθόστρωτο τοῦ Ὄρους καὶ σὲ κάποιο μπαΐρι θὰ μὲ βρῆς νὰ ἱδρωκοπῶ γιὰ τὴν ἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν μου καὶ γιὰ τὴν ζωὴ τὴν αἰώνιο.
Φιλῶ τὸ στόμα σου, φιλῶ τὰ χέρια σου, φιλῶ τὰ πόδια σου, ποὺ μὲ ὡδήγησαν στοῦ σταυροῦ τὴν στράτα. Μὴ σταματήσης νὰ μὲ ὁδηγῆς στὸ βουνὸ τοῦ ἁγίου Γολγοθᾶ.
Γρηγόριος ὁ Ἀρχιπελαγίτης
Θυμίζουμε ότι η παρούσα παρέμβαση
του Γέροντα Γρηγορίου
ήρθε ως απάντηση,
στα όσα είχε γράψει -σχολιάσει
ο π. Χρυσόστομος, αγιορείτης και αυτός
, διαβάστε και τα δύο και δείτε ποιος από
τους δυο είναι αληθινός και ποιος κάλπικος…
Γράφει ο Ιερομ. Χρυσόστομος ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ *
Αδελφός από τον κόσμο μου απέστειλε ένα κείμενο που αλίευσε στο διαδίκτυο και που έφερε τον τίτλο: (κλικ εδώ) «Γκαπ - γκουπ, γκαπ - γκουπ».
Διαβάζοντας τον τίτλο του άρθρου, νόμισα ότι το γράφει κάποιο παιδάκι,
για να μας μεταφέρει κάποιες παιδικές σκέψεις. Με έκπληξη, όμως,
διαπίστωσα ότι το άρθρο το έγραψε όχι ένα μικρό παιδί, αλλά αγιορείτης
ηγούμενος, ο οποίος υπογράφει με το ψευδώνυμο «Αρχιπελαγίτης».
Ο αρθρογράφος αναφερόταν, μεταξύ των άλλων, και σε μια εκδήλωση που
οργάνωσε με μεγάλη επιτυχία η Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου για την
παρουσίαση τιμητικού τόμου αφιερωμένου στον μακαριστό γέροντά μου,
μοναχό Μωυσή, κατά τρόπο απαξιωτικό.
Σκέφθηκα πολύ, για το αν θα έπρεπε να απαντήσω στο εν λόγω άρθρο. Όμως ο
σεβασμός μου προς τον μακαριστό Γέροντά μου, αλλά και η προστασία της
μετά θάνατον τιμής του με αναγκάζουν να απαντήσω.
Από καιρό τώρα στο διαδίκτυο αρθρογραφεί ο «Αρχιπελαγίτης». Με μια
συνεχή γκρίνια αναφέρεται στα άρθρα του για κακώς κείμενα, για κακούς
χριστιανούς, λαθεμένους Κληρικούς, αβαθείς Αρχιερείς, ανοημάτιστες
εορτές, αντιπαραδοσιακά τυπικά, λατρευτικές απροσεξίες και για ένα Άγιο
Όρος το οποίο παραπαίει και μόνο η Μονή του βρίσκεται στο σωστό δρόμο!
Σεβαστέ γέροντα, δεν κατανόησες ότι κουράζεσαι και κουράζεις; Ζητάς από
τους άλλους πολλά με πολλή αυστηρότητα, παραβλέποντας τον εαυτό σου η
μάλλον τον βλέπεις με πολλή επιείκεια.
Κρίνεις τους πάντες και τα πάντα, κρίνεις τη μάνα μας Εκκλησία, ωσάν να
ήταν και να βρίσκεται σε νάρκη και εσύ είσαι ο θεόσταλτος διορθωτής των
κακώς κειμένων, κατά τη γνώμη σου, της Εκκλησίας!
Δεν θα σχολιάσω αυτά που γράφεις για τους πολιτικούς, γιατί με αφήνουν
εντελώς αδιάφορο. Οι πολιτικοί πάντοτε ίδιοι ήταν. Ποτέ δεν αγάπησαν
αληθινά την Εκκλησία. Μόνον να την χρησιμοποιούν θέλουν.
Δούλη και σκλάβα τους την θεωρούν. Όμως απορώ πως από αυτούς τους
πολιτικούς δέχτηκες τα κονδύλια για να φτιάξεις το Μοναστήρι σου; Δεν
νομίζω ότι οι τότε κρατούντες φορούσαν φωτοστέφανο και γι’ αυτό δέχτηκες
τα κρατικά χρήματα!
Θα σχολιάσω όμως αυτά που γράφεις για τα εκκλησιαστικά θέματα. Σε όλα
σου τα άρθρα παρουσιάζεις προβλήματα μοναχών, Ηγουμένων, Ιερέων,
Μητροπολιτών.
Παρουσιάζεις ένα Άγιο Όρος που συνεχώς σιωπά και κοιμάται. Όμως και, αν
ακόμη είναι έτσι, εσύ δεν είσαι μέρος του προβλήματος; Είσαι ο άμεμπτος,
ο αλάθητος; Έχεις λύσει όλα τα προβλήματα και μπορείς να ελέγχεις τους
πάντες;
Πουθενά δεν γράφεις ότι και εσύ είσαι το ίδιο, όπως όλοι μας, μέρος του
προβλήματος που βλέπεις. Δεν μπορείς, αγαπητέ «Αρχιπελαγίτη», να τα
ισοπεδώνεις όλα, να τα εξομοιώνεις, να τα συμψηφίζεις και να τα
αποϊεροποιείς.
Κατηγορείς σε άρθρο σου τους Αρχιερείς ότι, αν δεν ξεκρεμάσουν τα στολίδια, θα έλθει μέρα που θα κλαύσουν!
Εσύ, γέροντα, ξεκρέμασες τα πανάκριβα στολίδια σου; Παρέλαβες ένα
πανέμορφο Καθολικό και, ας μου συγχωρηθεί η έκφραση, το κατήντησες ένα
"τσίρκο".
Την Αγία Τράπεζα του Καθολικού θα την ζήλευε η κάθε βασίλισσα για νυφική παστάδα, με τα κουρέλια που έχεις κρεμάσει.
Κατηγορείς τη Μονή Βατοπαιδίου για την εκδήλωση που έκανε για τον
γέροντά μου και αποκαλείς τον σεβαστό Ηγούμενό της «κυρα-Παναγιώτα».
Θαυμάζω ήθος και ύφος αγιορείτου Ηγουμένου! Κρίμα σου Αρχιπελαγίτη!
Συνεχίζεις, συγκρίνοντας το κελλί μας με το κελλί του παπα-Ευδόκιμου και
του παπα-Διονυσίου.
Πριν όμως κάνεις αυτή τη σύγκριση καλό θα ήταν να είχες κάνει την
αντίστοιχη σύγκριση του δικού σου Ηγουμενείου με τα Ηγουμενεία των Μονών
Σταυρονικήτα, Καρακάλλου, Κωνσταμονίτου, Φιλοθέου και άλλων
αγιορειτικών Μονών.
Συνεχώς κατηγορείς τον γέροντα Εφραίμ και την συνοδεία του. Πόσο γρήγορα
ξεχνάς τις ευεργεσίες του προς την Μονή σου! Κάπου διάβασα: «ουδείς
ασφαλέστερος εχθρός από τον ευεργετηθέντα αχάριστο φίλο».
Αυτό ισχύει και για σένα, αρχιπελαγίτη. Βρίσκει πλήρη εφαρμογή στην
ποιότητα του χαρακτήρα σου. Μακάρι να τον έφτανες τον γέροντα Εφραίμ στο
μικρό του δακτυλάκι. Ο φθόνος, η εμπάθεια, η σκληρότητα, η
εκδικητικότητα, δυστυχώς, δεν σε αφήνουν να δεις με καθαρά μάτια.
Κατηγορείς τους μοναχούς των άλλων Μονών για εκκοσμίκευση και έλλειψη
πνευματικότητας. Πως το γνωρίζεις αυτό; Πήγες στις Μονές και στα κελλιά;
Έζησες το πρόγραμμά τους, είδες τον αγώνα τους; Δυστυχώς και πάλι
συκοφαντείς. Και ο κάθε συκοφάντης είναι δεινός ψεύτης, κακός άνθρωπος,
δόλιος και ζηλόφθονος, δειλός, διαστροφικός, ακαλλιέργητος, ρηχός,
μέτριος, περίεργος, ιδιοτελής, με δαιμονική έπαρση και υστεροβουλία,
μασκοφόρος, διπρόσωπος, διχασμένος, δυστυχής, ύπουλος, καταχθόνιος και
σκοτεινός.
Δεν σέβεσαι ούτε τους κεκοιμημένους. Από την γραφίδα σου, που την βουτάς
σε χολή και όχι σε μελάνι, δεν ξέφυγε ούτε και ο καλοκάγαθος γέροντας
Βησσαρίων της Μονής Παντοκράτορος.
Τι σου έφταιξε ο καλός αυτός άνθρωπος; Ποιός είσαι εσύ που θα τον
κρίνεις; Με ποιό δικαίωμα; Αυτός ήδη βρίσκεται εις χείρας Θεού. Κρίμα
και πάλι κρίμα! Αυτό το παράδειγμα δίνεις στους μοναχούς σου;
Παντού διαλαλείς και το καταθέτεις και σε κείμενό σου ότι δεν έχεις και
δεν θέλεις να έχεις σχέση με κελλιώτες μοναχούς. Ρώτησες ποτέ αν αυτοί
θέλουν να έχουν σχέση με εσένα;
Κατηγορείς, τέλος, εμμέσως και τον μακαριστό Γέροντά μου. Ο μακαριστός
όμως γέροντας μου Μωυσής πανθομολογουμένως ωφέλησε πολύ κόσμο. Εσύ,
αγαπητέ «Αρχιπελαγίτη» ποιόν ωφέλησες και με τι ωφέλησες;
Με τους αισχρούς και εμπαθείς λόγους που εκπορεύονται από το στόμα σου;
Καθημερινά σκανδαλίζεις πιστούς που προστρέχουν στη χάρη της Παναγίας
για να βρουν κταφύγιο και παρηγοριά.
Με την γραφίδα σου μήπως; Δυσωδία όζει. Υπόδειξέ μου, παρακαλώ, που σε
αυτούς τους λόγους και που σε αυτές τις συγγραφές υπάρχει η σφραγίδα του
Αγίου Πνεύματος, γιατί εγώ ο άθλιος δεν την εντοπίζω.
Και ένα τελευταίο. Συγχώρεσέ με «Αρχιπελαγίτη», αλλά έχεις μπει σε μια
επικίνδυνη κατωφέρεια. Κανένας σεβασμός από μέρους σου στους θεσμούς,
στην ιεραρχία, στις αξίες και τα ιδανικά.
Τα κείμενά σου χρειάζονται γνώση, προσοχή, σοβαρότητα, διάκριση και
φιλανθρωπία. Το κύρος δεν αποκτάται με κινήσεις σκληρότητας,
εκδικητικότητας και εμπάθειας. Όλοι είμαστε αμαρτωλοί. Εκτός αν εσύ
ζήλεψες θέση κριτού, ως ο Θεός, και θεωρείς τον εαυτό σου αλάθητο!
Δεν θα σχολιάσω άλλο τα κείμενά σου και εδώ σταματώ. Θα υπογράψω το
κείμενό μου με τον τίτλο του αγιορείτη, αν και εσένα, παρότι Ηγούμενος
σπουδαίας αγιορείτικης Μονής, δεν σου αρέσει αυτός ο τίτλος γιατί απλά
δεν αισθάνεσαι αγιορείτης, όπως έγραψες σε επιστολή σου στον Ηγούμενο
της Πάτμου.
Σεβαστέ Αρχιπελαγίτη, ταπεινά εύχομαι η Κυρία Θεοτόκος να σε αξιώσει,
αφού πρώτα παραιτηθείς του Ηγουμενικού αξιώματός σου, να μεταβείς στον
τόπο που αγαπάς, την Ιερά Νήσο Πάτμο (αφού αισθάνεσαι Πάτμιος μοναχός
και όχι Αγιορείτης κατά τα λεγόμενά σου) και εν μετανοία να ζήσεις τα
υπόλοιπα έτη της επίγειας ζωής σου.
Τελειώνοντας, σου ανταποδίδω τα ίδια τα λόγια σου. Σου ταιριάζουν
καλύτερα. Στο καλάθι σου πραγματικά, κανείς καρπός γερός. Σαπίλα,
σκνίπες, κούφια καρύδια και δυσοσμία.
Στα δύο βιβλία που έχεις γράψει, θα μπορούσε να προστεθεί και ένα με όλα
αυτά τα ευτράπελα και αισχρά που λέγεις και γράφεις. Θα ήταν και ένα
καλό δώρο στους Συριζαίους!
Στο καλάθι του γέροντά μου, 62 βιβλία πνευματικού περιεχομένου, ωφέλεια
σε πολύ κόσμο, αδιαμαρτύρητη υπομονή στις χρόνιες ασθένειες και, πάνω
από όλα, ήθος και ύφος ταπεινό, οικοδομητικό, παρακλητικό, φιλόκαλλο,
ύφος και ήθος Αγιορείτικο.
Με πολύ σεβασμό,
*Ιερομόναχος Χρυσόστομος του Γέροντος Μωυσέως,
Κουτλουμουσιανοσκητιώτης και ελάχιστος ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
*Ιερομόναχος Χρυσόστομος του Γέροντος Μωυσέως,
Κουτλουμουσιανοσκητιώτης και ελάχιστος ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
11 σχόλια:
Χά χα ! Kαι ποιός είναι ο ΄΄Χρυσόστομος ΄΄ ;
Γνώρισα ιερέα
τι του σούρνει το φαράσι!! δεν ξέρω ποιος θα άντεχε να τα ακούσει
χρόνια... δεκαετίες... συκοφαντίες βαριές
δεν γύρισε να απολογηθεί ούτε μισή κουβέντα!!
αυτό το πρότυπο θαυμάζω
Το στυλ και ποιος είναι ο ένας, και ποιος είναι ο άλλος, δεν έχει καμμιά πνευματικότητα.
Και το άλλο: "εγώ έχω κάνει αυτό, αυτό, αυτό, αλλά σε ευχαριστώ που με ταπεινώνεις" δηλαδή ΤΙ ΛΕΕΙ;
Για πες μου και συ ρε τρελογιάννη
40 η αλεπού 41 το αλεπόπουλο Ο νεαρός μοναχός θα έπρεπε νά σεβαστει τον ηλικιωμένο γέροντα Το πιό αφελες που θα μπορούσε να σκεφθεί θά ήταν οτι είναι ηλικιωμένος καί έχει ένα απυρόβλητο λόγω της ηλικίας του να λεει ό,τι θέλει και καλά κάνει Αν δέν μιλήσει ο ηλικιωμένος γέροντας ποιός θα μιλήσει ; Ο νεαρός Χρυσόστομος ; Σεβαστέ π. Χρυσόστομε δέν θα πάθει τίποτα η μνήμη του σεπτού γέροντά σου , άν ο γέροντας καυτηριάσει μερικά συμβαίνοντα εντός και εκτός του Αγίου Ορους Παραείσαι ΄΄καλό παιδί΄΄ και προσκολλημένος και σέ βρήκαν μπόσικο κάποιοι άνανδροι να βάλουν στο στόμα σου αυτά που δέν τολμούν και δέν θέλουν νά πούνε οι ίδιοι Δεν το καταλαβαίνεις το παιχνίδι ; Αυτά κάνουν οι προσκολλήσεις Μετα΄ την θεία προστασία του γέροντά σου ,θα βρεθείς ξυπόλητους μέσα στ' αγκάθια Πρόσεχε !
Δέν φταίνε αυτά τα ΄΄ καλά παιδια΄ ΄΄ που πήγαν στό Αγιο Όρος για να γαληνέψουν , φταίνε περισσότερο οι ιστρούκτορες του εφησυχασμού , που δεν είναι αλλοι από τους δύο μακαριστούς λογίους Μωυσή και π. Γεώριο Καψάνη Ας λέγονται επί τέλους μερικές πικρές αλήθειες Ο καλοκάγαθος Χρυσόστομος αυτά διδάχθηκε
Πάτερ Χρυσόστομε μακρυά από τον Εφραίμ θα σέ διαλύσει ,ήδη το άρχισε το έργο του .....!
Ποσο αραγε κοστιΖει η ενοτης να παω να την αγορασω!Σε καιρους χαλεπους,που τωρα ειναι η αξια της ενοτητος,τωρα η εξυψωσις της Ορθοδοξου Πιστεως μαζι με τον αγωνα καθαροτητας.
Ομακαριστος αγιορειτης Μωυσης,ειχε ορθο λογο κ τα κειμενα του βοηθησαν κ βοηθουν εμας τους απλους λαικους.Τελευταια εμαθα κ για τον γερ.Εφραιμ,ο οποιος εκανε κ φυλακη κ πολλους-δεν ξερω,ετσι μου ειπαν-μεσα εκει εφερε στην πιστη.Κατηγορουν το γεροντα του.Καλα,ποσοι αγιοι δεν λαθεψαν ;
Επειτα θελεις να διορθωσεις κατι δογματικο.Δεν ξερω,η αγαπη των Πατερων πως λειτουργουσε;Δεν ηθελε να παει να τον βρει ιδιαιτερως και να του πει πως στο βιβλιο ειναι γραμμενο κατι που δεν στεκει θεολογικα; Μηπως ο λαος δεν θα ηθελε το Ορος ενωμενο,ειδικα τωρα που τα παντα ισοπεδωνονται ;;Απο την αλλη,δεν θα ηθελε να δει να υπερασπιζεται η πιστις του ;Λογαριαζει κανεις εαν οι δειλοι μπορουν να εχουν κοινωνια με Τον Θεο;
Και τελικα ο διαβολος κοιτα να διαλυσει και ενω αναζωπυρονοντας την πιστη μας ενισχυεται το πνευμα μας κ διεγυρεται προς την υπομονη Του Κυριου,εμεις καταναλωνομαστε σε αλλα,κατηγοριες,που κ αυτες παλι συμφωνα με τοναγιορειτη Νικοδημο,θα επρεπε ιδιαιτερως να διασαφηνιστουν κ με πνευματικο τακτ,επειδη το Αγ Ορος ειναι η Ακροπολης της Ορθοδοξιας κ δεν ειναι χρησιμα τα εντος εισαγωγικων''σκανδαλα'',που αυτα τα βλεπει κανεις με το δικο του ματι κ ο καθενας σκανδαλιζεται για πολλους λογους και τους ετεροφρωνες δεν ωφελει... αφου πως ειναι δυνατον να δεχθουν την ευσεβεια και την πιστη του Ιησου;Η αληθεια ομως δεν ειναι σκανδαλον και εχουμε χρεος να τη λεμε ενοπιον Κυριου και ανθρωπων,επειδη θα δωσουμε λογο στον Θεο.
Εκεινο που εχει αναγκη ο λαος νομιζω ,ειναι η ασφαλεια του Ορθοδοξου δογματος,η οποια εν συνοδω πιστοποιειται και ο λαος μπορει να κρινειτην αληθη Ορθοδοξο Πιστη.
Εδω ο Μ.Αθανασιος δια τας Παρθενους επιμενει απαιτητικα ''απωθου το γυναικειο φρονημα!''..κ εμεις δεν μπορουμε να στηριξουμε τον αληθη λογο;Εμεις θελουμε να πιστευουμε οπως οι αγιοι Πατερες,οι Αποστολοι καμμια φορα και τα τηλεσκοπια εκ της αδυναμιας των θεωρουντων οφθαλμων σφαλουν κ ετσι προσαπτονται κηλιδες απο την πλανη της προκαταληψης.
Ο Θεος να μας οικονομησει,το λαο Του,να βγουμε απο τα μποφορ με τον τροπο,τον οποιον αποκαλυπτει στους αγιους Του!
λυπάμαι αλλά ο γέροντας ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΙΤΗΣ στο πρώτο του βιβλίο
(ναι μεν μοιάζει με γεροντικό και έχει πολύ ενδιαφέρον αλλά στο τέλος σε απογοητεύει γιατί...)
κατηγορεί! και κεκοιμημένους αγίους! ανθρώπους ακόμα και τον Άγιο Παϊσιο! Τον οποίο δεν τον παραδεχόταν όσο ζούσε.
Μην βιάζεστε να τον αναδείξετε σε άξια μορφή τον π. Γρηγόριο.Υπάρχουν πολλά μεμπτά σημεία.
Μην βιάζεστε να χλευάσετε τον π. Χρυσόστομο. Οι ηλικίες στον πνευματικό κόσμο δεν έχουν καμία σημασία.
Ο πατήρ Γρηγόριος κατηγόρησε πολλούς που μπορεί να το άξιζαν όμως έχει πάρει σβάρνα και Άξιους!!
Ας προσέξουμε
και λίγα λέει ο π. Χρυσόστομος Έχει ξεφύγει ο Π γρηγοριος ΚΡΙΜΑ
και το μικρό αυτό γεγονός που ονομάζει τον εαυτόν του αιγεοπελαγιτη δεν δείχνει ότι νίωθει την τιμή να είναι ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ της Παναγίας μοναχός
φίλοι έχουμε μπερδέψει τον γνήσιο άγιο με τον δημόσιο κατήγορο
Δεν βιαζόμαστε να εγκολπωθούμε τοποθετήσεις και έχουμε διαφωνήσει με τον Γέροντα Γρηγόριο .
Απλά πιστεύουμε ότι όλοι οι υποκριτές αγιορείτες(;;) που κρύβονται πίσω από παπα-Χρυσοστομο ούτε τον ίδιο ωφελούν ούτε προσθέτουν κάτι στο δημόσιο λόγο .
Δεν ΄΄αγιοποιήσαμε΄΄ τον γέροντα Γρηγόριο , όμως σέ πολλά πράγματα έχει δίκιο Επίσης δέν καταδικάσαμε τον π. Χρυσόστομο , όμως τί το μεγάλο κακό έπαθε που τον ανάγκασε να δημοσιεύσει απάντηση Κανείς δέν το έκανε από αυτούς που πήρε στο στόμα του ο γέροντας , φυσικά δέν λέω από τους κεκοιμημένους Μήπως ο π. Χρυσόστομος έχει πέσει θύμα των επιτηδείων ;
Ο Ανώνυμος γράφει πως κανείς από αυτούς που πήρε στο στόμα του ο γέροντας δεν δημοσίευσε απάντηση.
Μάλλον αγνοεί ένα καυστικό σχόλιο του σεβ. Μητροπλίτη Ναυπάκτου που προηγήθηκε του π. Χρυσοστόμου:
"Τό Ἅγιον Ὄρος εἶναι ἕνας εὐλογημένος χῶρος ὄχι γιατί ἔχει κάτι διαφορετικό τό ἔδαφός του, ἀλλά γιατί ἔζησαν καί ζοῦν εὐλογημένοι μοναχοί καί Ἱερομόναχοι, ἀκόμη καί Ἐπίσκοποι, οἱ ὁποῖοι ἔζησαν καί ζοῦν τήν ἡσυχαστική παράδοση μέ τίς θεοπτικές ἐμπειρίες. Ὅταν διαβάζη κανείς κείμενα καί ὁμιλίες συγχρόνων ἀσκητῶν θά τό διαπιστώση.
Ἔχουμε τήν δυνατότητα νά διαβάζουμε ἡσυχαστικές καί θεοπτικές ἐμπειρίες στόν βίο, τήν πολιτεία καί τήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, τοῦ ὁσίου Γρηγορίου τοῦ Σιναΐτου καί ἄλλων φιλοκαλικῶν Πατέρων μέχρι τήν ἐποχή μας. Ὁ ἴδιος ὁ ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης καί ὁ ἅγιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης ἱστοροῦν πολλές τέτοιες ἐμπειρικές καταστάσεις. Αὐτό τό βλέπουμε καί σέ ἄλλους συγχρόνους ἁγιορεῖτες Πατέρες, τούς ὁποίους πολλοί ἀπό ἐμᾶς συναντήσαμε καί συζητήσαμε γιά τήν μέθοδο τῆς Ὀρθοδόξου ἐμπειρικῆς θεολογίας.
Ὅσοι ποθοῦσαν νά βλέπουν ζωντανούς ὀργανισμούς στό Ἅγιον Ὄρος καί προσεύχονταν μυστικά, βρῆκαν μυστικούς θησαυρούς στά Κοινόβια Μοναστήρια, τίς Σκῆτες καί τά Κελλιά, στήν ἔρημο τοῦ Ἁγίου Ὄρους καί σέ ὅλες τίς περιοχές.
Ἕνας σύγχρονος ἁγιορείτης ἔγραψε πρόσφατα, ἀναφερόμενος σέ κείμενα πού περιγράφουν ἐμπειρικές καταστάσεις: «Ἄλλος μᾶς ἔδωσε βιβλίο "Μιά βραδυά στήν ἔρημο τοῦ Ἁγίου Ὄρους". Χίλιες βραδυές ἔχω ζήσει στό Ἅγιον Ὄρος καί δέν αἰσθάνθηκα αὐτά πού ἔζησε αὐτός σέ μιά βραδυά στήν ἔρημο τοῦ Ἁγίου Ὄρους. Καί διερωτῶμαι: "Τοξευμένοι πύραυλοι εἶναι αὐτοί; Καί ἐπιτέλους ποιός τούς τοξεύει, τό μυαλό τους ἤ ὁ Θεός;».
Αὐθόρμητα θυμήθηκα ὅτι ὁ μακαριστός Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἀρχιμ. Γεώργιος, προλόγισε αὐτό τό βιβλίο καί μεταξύ τῶν ἄλλων ἔγραψε:
«Ὁ Φιλάνθρωπος Κύριος, πού δίδει κατά τήν καρδία μας, ἔδωκε καί στόν Α.Ι.Β. τήν Χάρη Του νά ἀγαπήση καί νά αἰσθανθῆ μέ πνευματική αἴσθηση τό Ἅγιον Ὄρος καί νά ἀκούση τόν μυστικό κτύπο τῆς καρδιᾶς του, πού δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τό "Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με τόν ἁμαρτωλόν". Συνομίλησε μέ ἁγίους Γέροντες, ἔλαβε τίς ἅγιες εὐχές τους, ἄκουσε ρήματα αἰωνίου ζωῆς καί ἀπό ἀγάπη πρός τούς ἀδελφούς του προσφέρει τό ἐκχύλισμα τῆς καρδιᾶς του».
Ἄν, ὅμως, κάποιος ζῆ «χίλιες βραδυές» στό Ἅγιον Ὄρος καί δέν ἄκουσε τόν «μυστικό κτύπο τῆς καρδιᾶς» του, εἶναι ἕνα μεγάλο πρόβλημα. Καί ἄν συγχρόνως αὐτός ὁ ἁγιορείτης διερωτᾶται ποιός ἐκτόξευσε τόν ἄνθρωπο αὐτόν πού ἐκφράζει αὐτά πού ἄκουσε, καί προβληματίζεται ἄν τόν ἐκτόξευσε ὡς πύραυλο προφανῶς σέ ἄγονη γῆ τό μυαλό του ἤ ὁ Θεός, εἶναι ἕνα ἄλλο μεγαλύτερο πρόβλημα.
Πάντως, στό Ἅγιον Ὄρος, μέρα καί νύχτα ἀκούγεται σάν μεγάλη καμπάνα ὁ «μυστικός κτύπος τῆς καρδιᾶς του», πού δέν συλλαμβάνεται ἀπό ὅσους δέν ἔχουν πνευματικές αἰσθήσεις.
Ν.Ι."
(http://www.parembasis.gr/index.php/el/menu-teyxos-252/4954-2017-252-07)
Δημοσίευση σχολίου