Παρασκευή 18 Αυγούστου 2017

Γιατί τιμάμε τόσο πολύ την Yπεραγία Θεοτόκο;



Μέ ρώτησε παλαιότερα κάποιος: «Γιατί τιμᾶμε τόσο πολύ τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο; Γιατί τήν τιμᾶμε ὄχι μόνο περισσότερο ἀπʹ ὅλους τούς ἁγίους, ἀλλά καί ἀπό τούς ἀγγέλους καί τούς ἀρχαγγέλους;». 

Τοῦ ἀπάντησα ὅτι οὔτε οἱ ἄγγελοι οὔτε οἱ ἀρχάγγελοι, οὔτε τά Χερουβείμ οὔτε τά Σεραφείμ εἶχαν τόσο στενή καί οὐσιαστική συμμετοχή στό ἔργο τῆς σωτηρίας μας, ὅσο ἡ Μητέρα τοῦ Θεοῦ.''
 Ἅγιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος

πηγή:Από το βιβλίο ''Απάνθισμα Επιστολών''

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Θυμάμαι τη γιαγιά και τη μαμά μου να λένε πως άμα δεις στον ύπνο σου μουσουλμάνα-αυτό έλεγαν στο χωριό-σήμαινε πως ήταν η Παναγιά.Ίσως λόγω της ενδυμασίας, δεν ξέρω πώς ακριβώς διαμορφώθηκε αυτή η αντίληψη που την κράτησα γιατί μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση. Τα χρόνια πέρασαν κι ένα βράδυ είδα στον ύπνο μου μια ασάλευτη, ψηλή φιγούρα με μαύρη μαντίλα, να στέκεται δίπλα στην πόρτα του δωματίου. Δεν μπορούσα να διακρίνω τίποτα άλλο από τη φιγούρα αυτή και να ακούω έτσι απλά να μου λέει: "Με ξέχασες τελείως!".Ξύπνησα τότε αμέσως και κοίταξα στο μέρος της πόρτας. Δεν υπήρχε τίποτα..Μονάχα αυτά τα λόγια να μου θυμίζουν να την ψάχνω, να την φωνάζω, να την θυμάμαι..
Δεν πιστεύω ούτε σε όνειρα, ούτε σε δεισιδαιμονικές μεσαιωνικές αντιλήψεις. Πιστεύω όμως στην Παναγιά..