Ρώτησαν, λοιπόν. οι Διώκτες, ιερείς και απεσταλμένοι του Πατριάρχη Κωσταντινουπόλεως, τον Αγιώτατο Μάξιμο:
-Ου κοινωνείς τω θρόνω Κωνσταντινουπόλεως;
( Δεν έχεις εκκλησιαστική κοινωνία -και σχέση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως;)
Και είπεν:
-Ου κοινωνώ(όχι, δεν έχω εκκλησιαστική κοινωνία και σχέση)
-Δια ποίαν , ου κοινωνείς, αιτίαν; είπον.
Απεκρίθη, (ο άγιος Μάξιμος ) ότι τας Αγίας Τέσσερας Συνόδους εξέβαλον δια των εν Αλεξανδρεία γενομένων εννέα κεφαλαίων.
Και δια της εν ταύτη τη πόλει γενομένης παρά Σεργίου Έκθέσεως, και δια τούτο προσεχώς επί της έκτης Ινδικτιώνος εκτεθέντος Τύπου.Και ότι όπερ εδογμάτισαν δια της Εκθέσεως , δια του Τύπου ηκύρωσαν.
Και καθείλον εαυτούς πολλάκις(και αυτοκαθαιρέθηκαν πολλές φορές)
Οι τοίνυν υφ'εαυτών κατακριθέντες
(αυτοί λοιπόν, που καθαιρέθηκαν μόνοι τους εξ αιτίας της αιρετικής ομολογίας τους)
και υπό των Ρωμαίων(και επίσης καθαιρέθηκαν και από την Εκκλησία της Ρώμης),
και οι μετά ταύτα επί της ογδόης Ινδικτιώνος γενομένης συνόδου καθαιρεθέντες,
ποίαν επιτελέσουσιν μυσταγωγίαν, ή ποίον Πνεύμα,τοις παρά των τοιούτων επιτελουμένοις επιφοιτά;
( ποια μυσταγωγία, λοιπόν, θα επιτελέσουν αυτοί που έπεσαν στην αίρεση ή ποιο Άγιο Πνεύμα επιφοιτά σε αυτούς που ιεροπρακτούν με αυτόν τον τρόπο ;)
Και λέγουσιν αυτώ:
(μια ερώτηση που και σήμερα την κάνουν με οργή και χλευασμό οι μοντερνιστές χριστιανοί, αιρετικοί ή αιρετίζοντες, προς τους Ορθόδοξους:)
-Συ μόνος σώζη, και πάντες απόλλυνται;
(Εσύ μόνος θα σωθείς και όλοι οι άλλοι θα χαθούν;)
Και είπεν(στους Διώκτες του, ο Άγιος Μάξιμος):
-Ουδένα κατέκρινον οι τρείς Παίδες, μη προσκυνήσαντες τη εικόνι
πάντων ανθρώπων προσκυνούντων(ενώ την προσκυνούσαν πάντες οι άνθρωποι).
Ου γαρ εσκόπουν (διότι δεν πρόσεχαν)
τα των άλλων,(τι έκαναν οι άλλοι)
αλλ'εσκόπουν (φρόντιζαν )
όπως αν αυτοί μη εκπέσωσι της αληθούς ευσεβείας
( πώς αυτοί οι ίδιοι- οι Τρείς Παίδες, δηλαδή- δεν θα ξεπέσουν από την αληθινή ευσέβεια).
Ούτω (έτσι) και Δανιήλ βληθείς εις τον λάκκον των λεόντων,
ου κατέκρινεν τινά (δεν κατέκρινε κάποιον)
των μη προσευξαμένων τω Θεώ(από αυτούς που δεν προσευχήθηκαν στο Θεό)
-κατά το θέσπισμα Δαρείου - (σύμφωνα με την διαταγή του Δαρείου)
αλλά το ίδιον εσκόπησεν
(αλλά κοίταγε τι θα πράξει ο ίδιος, πώς δηλαδή, ο ίδιος, δεν θα παραβεί το Θέλημα του Θεού)
Και είλετο(προτίμησε) αποθανείν (να πεθάνει)και μη παραπεσείν τω Θεώ(παρά να αμαρτήσει ενώπιον του Θεού)
και , υπό της ιδίας μαστιγωθήναι συνειδήσεως( και να μαστιγώνεται από τη δική του συνείδηση)
επί τη παραβάσει( εξ αιτίας της παράβασης ) των φύσει νομίμων.
Καμέ ουν( και μένα, λοιπόν)
μη δω ο Θεός(να μην επιτρέψει ο Θεός)
κατακρίναι τινά, (να κατακρίνω οποιονδήποτε)
ή ειπείν(ή να πω)
ότι εγώ μόνος σώζομαι.
Αιρούμαι δε αποθανείν( προτιμώ δε να πεθάνω)
ή θρόησιν έχειν περί το συνειδός
(παρά να έχω ταραχή στη συνείδηση )
ότι περί την εις Θεόν πίστιν
παρεσφάλην,
καθ' οιονδήποτε τρόπο
(ότι έσφαλα γύρω από την πίστη -την προς τον Θεό- κατά οποιονδήποτε τρόπο)
.....Το Πνεύμα το Άγιον δια του Αποστόλου, και αγγέλους αναθεματίζει,
παρά το κήρυγμα τι νομοθετούντας
(εφόσον νομοθετούν αντίθετα με το κήρυγμα των Αποστόλων).
(PG Μigne 90,120,121)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου