Ξαπλωμένη στον Νότο της Ελλάδας η Κρήτη δεν επιπλέει. Ίπταται.
Είναι ένα νησί που αιωρείται. Οι Κρητικοί μοιάζουν με τη μουσική και τον χορό τους: Πατάνε γερά στη γη, τινάζονται ψηλά και κολυμπούν στον αέρα.
Το μέγεθος του νησιού, το ατίθασο τοπίο και ο πλούτος που προσφέρει η
γη και η θάλασσα έκαναν τη Δυτική, την Κεντρική και την Ανατολική Κρήτη
να αναπτυχθούν μουσικά η καθεμιά με τον δικό της τρόπο. Υπάρχει όμως
ένα κοινό συστατικό που απογειώνει τα τραγούδια όλης της Κρήτης: ο
στίχος -οι δεκαπεντασύλλαβες ρίμες που ονομάζονται μαντινάδες. Μια φόρμα
λαϊκής ποίησης που οι Κρητικοί διατηρούν ολοζώντανη προσαρμόζοντάς την
στο σύγχρονο εκφραστικό ύφος.
Πανηγύρι
παραμονή του δεκαπενταύγουστου στο χωρίο Αβδού που βρίσκεται ανατολικά
του Ηρακλείου λίγο πριν στο οροπέδιο Λασιθίου. Από αριστερά προς τα
δεξιά, Γιώργος Μανωλάκης, Ψαρογιώργης, Στέλιος Πετράκης, Γιώργος
ΣαλούστροςΟι Έλληνες, οι Τούρκοι και οι Ενετοί άφησαν τα ίχνη τους στη μουσική
παράδοση, μα πιο πολύ τα άφησε η παλιά φρουρά των μουσικών: οι
«Πρωτομάστορες». Εκείνοι που ηχογράφησαν τραγούδια και σκοπούς από το
1920 και μετά: Ροδινός, Μπαξεβάνης, Καραβίτης, Ψύλλος, Χάρχαλης,
Δερμιτζογιάννης, Λαγός, Κουτσουρέλης, Ναύτης, Καλογερίδης, Στραβός,
Φουσταλιέρης, Σκορδαλός, Μουντάκης και άλλοι πολλοί. Αυτοί αποτελούν την
χειροπιαστή παράδοση και συνάμα τα ιερά και τα όσια της κρητικής
μουσικής. Η οποία συνεχίζει να παράγει νέο υλικό που υπηρετεί, όχι πάντα
αναλογικά, τον πλούτο των ιδιωμάτων και των στυλ. Αναρίθμητοι
καλλιτέχνες, πλούσια παραγωγή, ποικιλία παραδόσεων, μια πολύ δυνατή
λαϊκοπόπ σκηνή με τοπικό χρώμα που όλα μαζί προωθούνται γερά μέσα από
έντυπα, ραδιόφωνα και τηλεοπτικά κανάλια.
Μουσική Γεωγραφία
Ο Στέλιος Φουσταλιεράκης (19 Ιουνίου 1911 – Απρίλιος 1992), γνωστός και ως Φουσταλιέρης.Ταξιδεύοντας ανατολικά μυρίζει Αιγαίο. Οι Λασιθιώτικες κοντυλιές
έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στον ήχο της Κρητικής μουσικής. Ο ρυθμοί
είναι πιο ανάλαφροι, πιο πεταχτοί, το ύφος γέρνει δυτικότροπα και πλάι
στο βιολί και τη λύρα, η κιθάρα διεκδικεί ξανά στα χέρια των νεώτερων τη
θέση της στις «ζυγιές», όπως έχει επικρατήσει να αποκαλούνται οι
παραδοσιακές κομπανίες.Από την εποχή του θρυλικού δίδυμου Μπαξεβάνη-Ροδινού αλλά και του Καλογρίδη, του Φουσταλιέρη, του Λαγού, η Κεντρική Κρήτη κυριαρχεί στη μουσική όλου του νησιού. Το Ρέθυμνο
φημίζεται για τους λυράρηδες και για το μουσικό ύφος το οποίο διαφέρει
από την Ανατολική Κρήτη, διαφέρει και από τη δωρικότητα και το
ανατολίτικο ύφος της Δυτικής και εισάγει τη λιτότητα, την αυστηρότητα
και έναν ήχο με κύρος. Το Ηράκλειο είναι το μεγάλο χωνευτήρι. Μια
μεγαλούπολη που υπερβαίνει τα όρια του νησιού. Το Ηράκλειο ανέβασε
στροφές και απομακρύνθηκε με μεγαλύτερη ταχύτητα από τον παραδοσιακό
τρόπο ζωής. Χάνοντας τα στοιχεία που τους κρατούσαν δεμένους στην
κουλτούρα του παρελθόντος, οι Ηρακλειώτες κέρδισαν σε ελευθερία και σε
ευκολία προσαρμογής σε νέες ιδέες. Η πόλη έχει γίνει το ιδανικό σκηνικό
για να δοκιμαστούν τα καινούργια πράγματα. Τα Χανιά προίκισαν την Κρητική μουσική με τον ήχο
του βιολιού που πηγή του θεωρείται η Κίσσαμος. Η δύναμη της παράδοσης
νίκησε οριστικά την προσπάθεια που έκανε, μέσω του κρατικού ραδιοφώνου, ο
αείμνηστος Σίμων Καράς, το ’50 και το ’60, να απαγορεύσει το βιολί
επειδή παιζόταν –και παίζεται- με ύφος ανατολίτικο και να το
αντικαταστήσει με τη λύρα θεωρώντας την το «γνήσιο» παραδοσιακό όργανο
της Κρήτης. Όμως η οθωμανική επιρροή είναι αυτή που έδωσε στον ήχο της
Δυτικής Κρήτης το ξεχωριστό της στυλ. Στα Χανιά γεννήθηκαν και τα
περίφημα «ταμπαχανιώτικα» -αστικά τραγούδια μετά το ’22, παιγμένα με το
μπουλγαρί, το μπουζούκι της Κρήτης, που μοιάζουν με ρεμπέτικα- τα οποία
διασώθηκαν αποκλειστικά σχεδόν από τις ηχογραφήσεις του Φουσταλιέρη.
Μουσική Ανθρωπογεωγραφία
Ο Ερωτόκριτος και η Αρετούσα δια χειρός ΜποστΌσο δύσκολο είναι να βρεις σπίτι χωρίς ρακή, άλλο τόσο δύσκολο είναι
να βρεις οικογένεια δίχως κάποιον μαντιναδολόγο, τραγουδιστή ή
οργανοπαίχτη.Η μουσική ήταν βασικό στοιχείο της ανατροφής ενός παιδιού. Αληθινό
βίωμα. Άλλωστε ο ήρωας της Κρήτης, ο Ερωτόκριτος, κατακτά την Αρετούσα
με το λαούτο του. Οι Κρητικοί μουσικόφιλοι είναι εκπαιδευμένο και
απαιτητικό κοινό. Πολλά τα ονόματα που κρατούν ζωντανή την παράδοση, από
τον Ψαραντώνη, τον Δία της κρητικής μουσικής και τους υπόλοιπους
Ξυλούρηδες, τον αδερφό του Γιάννη και τον γιο του Γιώργη (Ψαρογιώργη) ως
τους μαθητές του Μουντάκη και του Ρος Ντέιλι που έφτασαν στο μεδούλι
της παράδοσης για να την εξελίξουν.
Ο
γνωστός Ιρλανδός λυράρης Ross Daily, διευθύνει το Μουσικό Εργαστήρι
«Λαβύρινθος» (www.labyrinthmusic.gr) στο χωριό Χουδέτσι στην Κρήτη.Επίσης τους Χαϊνηδες, τον τραγουδιστή Βασίλη Σταυρακάκη, τον αδερφό
του Μιχάλη που παίζει μαντολίνο, τον λυράρη Ζαχάρη Σπυριδάκη, τον λυράρη
και τραγουδιστή Δημήτρη Σγουρό, τον εκλεκτικό λυράρη Στέλιο Πετράκη,
τον βιολιστή Αντώνη Μαρτσάκη και το εντυπωσιακό παράδοξο που ακούει στο
όνομα Ρος Ντέιλι, ο καταλύτης για να κάνει η κρητική μουσική βήματα και
να μάθει το παρελθόν της με το βλέμμα στο μέλλον. Και για να συναντηθεί
κάποια στιγμή με τους γείτονές της και με τον υπόλοιπο κόσμο.
Ένας νεαρός Νίκος Ξυλούρης
Ανώγεια: Το λίκνο μιας ισχυρής παράδοσης
Τα Ανώγεια βρίσκονται στην άγρια πλευρά της Κρήτης που είναι και η πιο γοητευτική. Στις κορφές του Ψηλορείτη, εκεί που μόνο πρόβατα μπορούν να
βοσκήσουν, βρήκαν καταφύγιο αντάρτες και επαναστάτες, κυνηγημένοι κάθε
λογής, άνθρωποι που δεν υποτάχτηκαν. Οι Ανωγειανοί πάλεψαν με τις πέτρες
και έμειναν όρθιοι. Κράτησαν τη δική τους γλώσσα, γεμάτη από λέξεις
αρχαιοελληνικές, τη δική τους προφορά και γέννησαν μουσικούς και
τραγουδιστές όπως ο Νίκος Ξυλούρης.
Γιορτή Αγίου Φανουρίου στα Ανώγεια Ρεθύμνης. Ο Άγιος Φανούριος
είναι ο προστάτης των Ξυλούρηδων και κάθε χρόνο την ημέρα της γιορτής
του μαζεύεται ολόκληρη η οικογένεια Ξυλούρη και φίλοι σε ένα πανηγύρι με
μουσική και φαγητό.
Σ’ αυτό το ξεχωριστό χωριό η μνήμη είναι ζωντανή. Οι άνθρωποι βρίσκονται κοντά με το παρελθόν τους. Ζουν μέσα σ’ αυτό. Οι γυναίκες συνεχίζουν να υφαίνουν πάνω στα λαϊκά μοτίβα. Οι περισσότεροι άντρες είναι κτηνοτρόφοι.
Η
Ζουμπουλία Ξυλούρη, αδερφή του Νίκου, μαζί με τον Γιώργο Ξυλούρη, γιο
του Ψαραντώνη, στο καφενείο που διατηρούσε η ίδια στο πατρικό σπίτι του
Νίκου Ξυλούρη στο Περαχώρι Ανωγείων. Η ακούραστη ξεναγός της ιστορίας
των μουσικών αδελφών της «έφυγε» το 2016.Οι οικογένειες ζουν από το κρέας, το τυρί και το γάλα. Μένουν δεμένες
και οι γενιές ζουν η μία δίπλα στην άλλη: τα παιδιά μεγαλώνουν με τους
γονείς και τους παππούδες και έτσι η αλυσίδα της παράδοσης δεν σπάει
εύκολα. Στο Περαχώρι, το σπίτι που γεννήθηκε ο Νικος Ξυλούρης είναι
χώρος προσκυνήματος. Αυτή η σπουδαία φωνή που έκανε γνωστή τη μουσική
της Κρήτης σε όλη την Ελλάδα είναι γέννημα-θρέμμα της ιδιαίτερης
παράδοσης που υπάρχει εδώ. Ένας άλλος Ξυλούρης, ο αδερφός του Νίκου, ο
Ψαραντώνης, χάραξε τον δικό του δρόμο και με το μοναδικό του ύφος είναι
σήμερα ίσως ο σημαντικότερος εν ζωή μουσικός της Κρήτης.
Ο εμβληματικός ΨαραντώνηςΟ Λεωνίδας με τον Λουδοβίκο των Ανωγείων μπροστά στον Άγιο ΥάκυνθοΕκεί που τελειώνουν τ’ Ανώγεια αρχίζουν τα βουνά. Τα «όρη», που οι
Ανωγειανοί τα ξέρουν πέτρα την πέτρα. Στα 1400 μέτρα υψόμετρο είναι το
οροπέδιο της Νίδας, το πιο όμορφο στην Κρήτη. Πάνω από το οροπέδιο
κρέμεται η μυθολογία: Το περίφημο Ιδαίον Άντρον. Από τα πρώτα μινωικά
χρόνια ώς τη ρωμαϊκή εποχή η σπηλιά του Δία ήταν τόπος λατρείας και
προσκυνήματος. Ολόκληρη η περιοχή είναι γεμάτη προκλήσεις για τους
αρχαιολόγους, όπως ο μινωικός οικισμός στη Ζώμινθο που κατοικήθηκε από
τον 18ο αιώνα π.Χ. Δίπλα ακριβώς, μόλις 7 χιλιόμετρα από το
χωριό, υπάρχει το νέο «εύρημα»: ο «Υάκινθος», που γεννήθηκε από την
έμπνευση του Λουδοβίκου των Ανωγείων, που με την ευφυΐα του έκανε ένα
όνειρο πραγματικότητα. Έφτιαξε ένα χώρο που κάθε χρόνο, τον Ιούλιο κάνει
τα Ανώγεια κέντρο πολιτισμού με εκδηλώσεις και συναυλίες από μεγάλα
ονόματα της ελληνικής μουσικής, δίνοντας κατά κάποιον τρόπο συνέχεια
στην πρωτοβουλία του Μάνου Χατζιδάκι πριν τρεις δεκαετίες να αναδείξει
τα Ανώγεια σε τόπο μουσικής δημιουργίας και μουσικού προβληματισμού.Πάνω από κάθε νότα, πάνω από κάθε μαντινάδα που ακούγεται στο
Μεϊντάνι ή το Περαχώρι, πλανώνται τα ονόματα των σπουδαίων μουσικών που
έβγαλαν τα Ανώγεια: Ο τυφλός λυράρης Μανόλης Πασπαράκης ή Στραβός και
πιο παλιά, ο Αντώνης Σκουλάς ή Καραμουζαντώνης. Μαντολινάρηδες σαν το
Μανόλη Αεράκη ή Μυρομανόλη και σαν τον Περικλή Σαλούστρο. Και φυσικά ο
Ψαρογιάννης και ο Ψαρονίκος, δηλ. ο Γιάννης και ο Νίκος Ξυλούρης. Την
ίδια σπουδαία παράδοση έχουν και σε μαντιναδολόγους.
Ωραίοι χοροί σε όλα τα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη, ζωντανοί χαρούμενοι ρυθμοί.. "Ψυχοθεραπευτική εκτόνωση" όλα τα παραδοσιακά τραγούδια μας σε όλη την Ελλάδα.. Οι Έλληνες ανέκαθεν πολεμούσαν και χόρευαν.. Πέθαιναν με το τραγούδι στο στόμα.. Μεταξύ μας όμως παιδιά.. δεν αντέχεις για πολλές ώρες το ίδιο τέμπο.. π.χ. μια ολόκληρη νύχτα σε κάποιο γλέντι μόνο με παραδοσιακά τραγούδια δεν.. βγαίνει.. :))
Εξαρτάται από τους μουσικούς. Αλλά και τον καλύτερο που ξεσηκώνει για χορό ή προκαλεί συναισθήματα, δεν μπορείς να τον ακούς για πολλές ώρες. Το ίδιο συμβαίνει με όλα τα είδη παραδοσιακής ή όχι, μουσικής. Ακούς π.χ. την "ιτιά" χορεύουν οι φουστανελάδες στην τηλεόραση, σ΄αρέσει, μετά από κάποια ώρα βαριέσαι. Ακούς ένα ζεϊμπέκικο, το ίδιο.. όπως και με τραγούδια δεκαετίας 60, ή ροκ, ή blues ή οτιδήποτε άλλο.. Εκεί που σ΄αρέσει, σε λίγο βαριέσαι.. Γενικά προσπαθούμε να μην "πολυδινόμαστε" σε όσα ζούμε.. Η καρδιά αντιδρά έντονα σε όλα, και παράγει διάφορα δυνατά συναισθήματα, ο νους όμως την συγκρατεί και την μαζεύει πάλι στην φωλίτσα της. Δεν γίνεται αλλιώς.. Γνωρίζουμε ότι όλα τα "αισθητά"-ωραία αν δεν ελεγχθούν ψυχικά, μας αποπροσανατολίζουν πνευματικά..
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
.
Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα...
Η παράγκα μας στο Rutube
ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ,ΦΙΛΟΙ
Το facebook της παράγκας
Μη διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια, πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ
«Πως είναι δυνατό να γίνει συζήτηση περί `της θέσεως του επίσκοπου Ρώμης στην Εκκλησία`, αφού ο `επίσκοπος-πάπας` Ρώμης δεν βρίσκεται στην Εκκλησία αλλά στην αίρεση, εκτός της Εκκλησίας;
Ως απαραίτητη προϋπόθεση της συζητήσεως περί της θέσεώς του στην Εκκλησία, δεν θα ήτο η επιστροφή του στην Εκκλησία; » Mητροπολίτης Ράσκας π. Αρτέμιος
Η Εκκλησία ως η καινή κτίση
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
4 σχόλια:
Ωραίοι χοροί σε όλα τα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη, ζωντανοί χαρούμενοι ρυθμοί.. "Ψυχοθεραπευτική εκτόνωση" όλα τα παραδοσιακά τραγούδια μας σε όλη την Ελλάδα..
Οι Έλληνες ανέκαθεν πολεμούσαν και χόρευαν.. Πέθαιναν με το τραγούδι στο στόμα..
Μεταξύ μας όμως παιδιά.. δεν αντέχεις για πολλές ώρες το ίδιο τέμπο.. π.χ. μια ολόκληρη νύχτα σε κάποιο γλέντι μόνο με παραδοσιακά τραγούδια δεν.. βγαίνει.. :))
Tα Κρητικά μου φαίνονται οτι παραείναι μονότονα ! Μπορεί να κάνω και λάθος , απλά να μην τά έχω χορτάσει , να μήν τά έχω νοιώσει Μπορεί !
...¨οι Ελληνες οιΕνετοί και οι Τούρκοι¨μας λέει, άσκησαν την επιρροή τους στη μουσική του νησιού...,δηλαδη;;;, οι κρητικοί δεν είναι Ελληνες; ΝΤΡΟΠΗ.
Εξαρτάται από τους μουσικούς. Αλλά και τον καλύτερο που ξεσηκώνει για χορό ή προκαλεί συναισθήματα, δεν μπορείς να τον ακούς για πολλές ώρες. Το ίδιο συμβαίνει με όλα τα είδη παραδοσιακής ή όχι, μουσικής. Ακούς π.χ. την "ιτιά" χορεύουν οι φουστανελάδες στην τηλεόραση, σ΄αρέσει, μετά από κάποια ώρα βαριέσαι. Ακούς ένα ζεϊμπέκικο, το ίδιο.. όπως και με τραγούδια δεκαετίας 60, ή ροκ, ή blues ή οτιδήποτε άλλο.. Εκεί που σ΄αρέσει, σε λίγο βαριέσαι..
Γενικά προσπαθούμε να μην "πολυδινόμαστε" σε όσα ζούμε.. Η καρδιά αντιδρά έντονα σε όλα, και παράγει διάφορα δυνατά συναισθήματα, ο νους όμως την συγκρατεί και την μαζεύει πάλι στην φωλίτσα της. Δεν γίνεται αλλιώς.. Γνωρίζουμε ότι όλα τα "αισθητά"-ωραία αν δεν ελεγχθούν ψυχικά, μας αποπροσανατολίζουν πνευματικά..
Δημοσίευση σχολίου