Γειά σας. Είμαι ο Παναγιώτης
Ασημακόπουλος, θεολόγος καθηγητής στο Λύκειο Γαζίου στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Είμαι 41 ετών, παντρεμένος με μια πραγματική ηρωίδα και έχουμε τρία παιδιά. Δεν
είμαι χορτοφάγος, ούτε vegan. Δηλώνω χριστιανός αναρχικός,
απεχθάνομαι τη βία και δεν έχω κατοικίδιο. Από μουσική ακούω τα πάντα (εκτός
από hip hop), αλλά κυρίως τα ξένα που παίζουν στα club, βυζαντινή μουσική και καψουροτράγουδα. Δεν πίνω αλκοόλ, δεν καπνίζω και κοιμάμαι από τις 11 το βράδυ.
Δεν ανήκω στο θεολογικό σύνδεσμο
Καιρός, δεν εκπροσωπώ κανέναν, δεν λιβανίζω κανέναν και ένα από τα αγαπημένα
μου φαγητά είναι οι μπάμιες. Άνετα θα με χαρακτήριζε κανείς τουλάχιστον
ανισόρροπο. Γι’ αυτό το λόγο από εδώ και κάτω διαβάζετε με δική σας ευθύνη…
Νέα προγράμματα σπουδών στα
Θρησκευτικά. Μπουρλότοοοο!!!
Εδώ και πέντε χρόνια γράφονται,
δοκιμάζονται, διορθώνονται και, από το Σεπτέμβρη που μας πέρασε, εφαρμόζονται.
Με πολλά προβλήματα και δυσκολίες, καθώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου
Παιδείας ήθελε να κάνει και το κομματικό της εφέ. Ποιος φταίει για όλα; Κυρίως
ένας: Γιαγκάζογλου…
Νταξ, ρε παιδιά, κι εγώ θέλω να σπάσω
τα μούτρα του Γιαγκάζογλου. Μάς κουβάλησε στην Αθήνα για το
τριήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο και δεν μάς παρέθεσε λίγο σούσι. Τόσα λεφτά
πήρε ο μπαγάσας από τα σκοτεινά κέντρα αποφάσεων…
Νταξ, και μένα δεν μού αρέσει η φάτσα
του. Πολύ κυριλέ, με το γυαλάκι, άσε που είμαι σίγουρος ότι αν ρωτήσω την
άποψή του για την Πέγκυ Ζήνα δεν θα είναι αυτή που θέλω να ακούσω και θα
εκνευριστώ… Επειδή εγώ τα σπάω και μη ρωτάτε γιατί πίνω, αλλά σου χρωστάω ακόμα
ένα κλάμα (…συγγνώμη, παραφέρθηκα).
Αν έβγαινε και έλεγε «γειά σας, είμαι
ο πράκτωρ 666», θα είχε πιο καλή
αντιμετώπιση από το αντίπαλο χαράκωμα των θεολόγων. Τόση εμπάθεια απέναντί του
που, και να μη θέλεις, τον συμπαθείς…
Κι ας πούμε ότι αυτός, αν και δρ.
θεολογίας, τα έχει ξεπουλήσει όλα. Δεκάδες θεολόγοι, οι περισσότεροι μάχιμοι
στις σχολικές τάξεις, εργάστηκαν για αυτά τα Προγράμματα. Κι ακόμη περισσότεροι
τα συμπάθησαν ή τέλος πάντων μπήκαν στο γλυκό πειρασμό να τα δουλέψουν. Όλοι
πουλημένοι; Όλοι άσχετοι; Όλοι προδότες;
Και πού είναι ο ισχυρός αντίλογος; Η
άποψη ότι καλά ήμασταν μέχρι τώρα, όταν όλοι (εκτός από αυτούς που δεν ήθελαν να ξεβολευτούν) λέγαμε ότι χρειάζεται αλλαγή; Οι
κινδυνολογίες και η μανία καταδίωξης σε αμφιβόλου ποιότητας sites και έντυπα που βλέπουν παντού το χάραγμα, τον οικουμενισμό
και πυροβολούν τους πάντες ως προδότες και εχθρούς της Ορθοδοξίας; Στο
περιοδικό "Κοινωνία" (που ως ενεργό μέλος της ΠΕΘ παίρνω και διαβάζω με προσοχή)
και με κόπο και υπομονή προσπαθώ να ξεχωρίσω τη γόνιμη κριτική από τις
αναρίθμητες θεολογικές καφρίλες, τις βαρετές επιστημονικοφανείς κενολογίες και
τις στρατευμένες, επαναλαμβανόμενες γραφικότητες που υποτιμούν τη νοημοσύνη
ακόμη και ενός νεοεισαχθέντα φοιτητή θεολογίας;
Έχει προβλήματα και ατέλειες το Νέο
Πρόγραμμα. Άνθρωποι το έφτιαξαν, συνάδελφοι θεολόγοι και δάσκαλοι που έχουν
ανάγκη την άποψη και την εμπειρία μας. Κάποιοι όμως επέλεξαν να κλειστούν στο
ταμπούρι τους και να πυροβολούν αδιακρίτως για προσωπικό όφελος, για «γλείψιμο»
ή επειδή δεν μπήκαν στις επιτροπές. Και σέρνεται ολόκληρη ΠΕΘ στα δικαστήρια
εναντίον θεολόγων, βαδίζει το δρόμο της γραφικής καρακοσμάρας. Πανθρησκεία, Arigatou, Αποχριστιανοποίηση και τρία αυγά
Τουρκίας… Αυτή είναι η αγαθή και θεοσέβαστη υπηρεσία τους προς το μάθημα των
Θρησκευτικών;
Πήγε ο άλλος ο μπίιιιπ θεολόγος στην
Κρήτη και είπε στους μαθητές του να φτιάξουν γαλακτομπούρεκα για φιλανθρωπικό
σκοπό την ημέρα της εορτής των τριών Ιεραρχών και ο άλλος ο περισπούδαστος το ειρωνεύτηκε,
ως τάχα προσπάθεια στήριξης των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Γελάνε και τα
ζαντολάστιχα…
Να παρέμβει – λέει – η Ιεραρχία; Ως
τι, μωρέ, να παρέμβει η Ιεραρχία; Επειδή οι περισσότεροι δεσποτάδες πήραν
πτυχίο πριν από 40 χρόνια, είναι ικανοί να κρίνουν με παιδαγωγικά, διδακτικά και
σύγχρονα εκπαιδευτικά κριτήρια τα Θρησκευτικά; Και γιατί δεν καλούμε και τον
κυρ Γιάννη που, αν και θεολόγος, έχει μαγαζί με γυαλικά στην πλατεία ή την
Ασπασία που διορίστηκε στο ΙΚΑ με τα δύο επιπλέον μόρια στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
από το master Θεολογίας;
Μήπως θέλουμε την Ιεραρχία ως πολιτική δύναμη που υπολογίζει το Υπουργείο ή
επειδή κάποιοι ανήκουν στην αυλή συγκεκριμένων μητροπολιτών και τους ενημερώνουν
κατ’ αποκλειστικότητα;
Έχει
και πρέπει να έχει λόγο η
Ιεραρχία. Εκεί που προβλέπεται θεσμικά. Έχουμε και φωτισμένους και
καλλιεργημένους και γνώστες Ιεράρχες. Ιεράρχες που διατηρούν επαφές με
τους
θεολόγους, με τους άλλους εκπαιδευτικούς και με τους μαθητές των
σχολείων της
μητρόπολής τους. Ζουν στην εποχή τους, ενημερώνονται και – βασικό –
ακούνε, εκτός από το να μιλάνε μόνο. Ακόμη και αυτών ο ρόλος είναι
παραινετικός και
συμβουλευτικός. Ας φανταστεί κανείς τι γίνεται με όσους ζουν στη
ναφθαλίνη της
ασφυκτικής αυλής κολάκων….
Τέλος
το καλαμπούρι. Από Σεπτέμβρη δεν έχει τα παλιά βιβλία (που κάποιους μάς βόλεψαν
φέτος) και θα έχει το φάκελο του μαθητή. Ας στρώσουμε κάτω τον …. μας, να
διαβάσουμε, να δουλέψουμε και να οργανώσουμε. Από Σεπτέμβρη εμείς θα μπούμε
πάλι στην τάξη μας, τους μαθητές μας θα έχουμε, οι οποίοι δεν δίνουν δεκάρα
τσακιστή για το αν εμείς φαγωνόμαστε μεταξύ μας ή για το ποιες θεωρίες ή
μεγαλόστομες γκρίνιες εκτοξεύει ο καθένας μας. Θα κάνουμε Θρησκευτικά για να
γουστάρουν ή θα μετρούν αντίστροφα μέχρι το λυτρωτικό κουδούνι του
διαλείμματος;
Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Θεολόγος καθηγητής
5 σχόλια:
"Ως τι, μωρέ, να παρέμβει η Ιεραρχία; Επειδή οι περισσότεροι δεσποτάδες πήραν πτυχίο πριν από 40 χρόνια, είναι ικανοί να κρίνουν με παιδαγωγικά, διδακτικά και σύγχρονα εκπαιδευτικά κριτήρια τα Θρησκευτικά;"
Έγραψε παραπάνω ο θεολόγος τύπου "cool όλα καλά"........... δηλαδή η πίστη και η σωστή γραφή θεολογικού λόγου αλλάζει μετά από 40 χρόνια;
Η Φυσική έχει εξέλιξη καθώς ανακαλύπτουμε κι άλλα πράγματα, η Χημεία το ίδιο... κλπ
Δεν ήξερα λοιπόν ότι και η πίστη μας εκσυγχρονίζεται.
Χαμηλό το επίπεδο του φίλου θεολόγου του τύπου "όλα καλά".
Φίλε ανώνυμε, άλλο "πίστη και σωστή γραφή"και άλλο "παιδαγωγική".
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΣΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΟΥΛΗΔΕΣ ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ.ΑΙΣΧΟΣ
ΑΝΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
"Ως τι, μωρέ, να παρέμβει η Ιεραρχία; Επειδή οι περισσότεροι δεσποτάδες πήραν πτυχίο πριν από 40 χρόνια, είναι ικανοί να κρίνουν με παιδαγωγικά, διδακτικά και σύγχρονα εκπαιδευτικά κριτήρια τα Θρησκευτικά;"
Έγραψε παραπάνω ο θεολόγος τύπου "cool όλα καλά"........... δηλαδή η πίστη και η σωστή γραφή θεολογικού λόγου αλλάζει μετά από 40 χρόνια;"
Έχω την εντύπωση ότι ο θεολόγος μιλάει για την ανεπάρκεια των επισκόπων και την έλλειψη ενημέρωσης για την κατάσταση στα σχολεία. Οι περισσότεροι δεν έχουν ούτε πρόσβαση στο ίντερνετ. Αυτό είναι σωστό, ανεξάρτητα αν ο θεολόγος το λέει με την έννοια ότι χρειάζεται αλλαγή του μαθήματος με βάση τα διεθνή πρότυπα. Φυσικά διαφωνούμε σε αυτό, όπως και σε άλλα πράγματα μαζί του γιατί δεν έχει αντιληφθεί τι ακριβώς συμβαίνει και ότι υπάρχει επέλαση της Νέας Εποχής στα σχολεία.
Ο θεολογικός λόγος δεν αλλάζει μετά από 40 χρόνια. Δεν αλλάζει το περιεχόμενο, μπορεί όμως να αλλάξει ο τρόπος μετάδοσης, ώστε να είναι πιο προσιτός με βάση τα σημερινά δεδομένα.
Το μάθημα των Θρησκευτικών, ούτε τώρα ήταν όπως έπρεπε.
Ήταν με βάση την λεγόμενη μεταπατερική θεολογία.Είχε ήδη παγκοσμιοποιημένες έννοιες και ένα πνεύμα πολυπολιτισμικό-πολυθρησκειακό (σε βάση ισοτιμίας). Αν δούμε τους συγγραφείς των σχολικών βιβλίων είναι καθηγητές θεολογικών σχολών, "μεταπατερικοί θεολόγοι" οι περισσότεροι.
Δεν ήταν όμως θρησκειολογία. Είχε απλά κάποια στοιχεία για τις άλλες θρησκείες. Σήμερα δεν είναι πια ομολογιακό, αλλά επιδιώκεται να γίνεται διδασκαλία των θρησκειών χωρίς να παίρνεις θέση. Αυτό είναι φοβερό.
Λέει ο θεολόγος στο τέλος: "Από Σεπτέμβρη δεν έχει τα παλιά βιβλία (που κάποιους μάς βόλεψαν φέτος) και θα έχει το φάκελο του μαθητή.... Θα κάνουμε Θρησκευτικά για να γουστάρουν ή θα μετρούν αντίστροφα μέχρι το λυτρωτικό κουδούνι του διαλείμματος;"
Εδώ που φτάσαμε λοιπόν εναπόκειται πλέον στη συνείδηση των θεολόγων για το τι θα ακούνε τα παιδιά μέσα στην τάξη. Χρειάζεται ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ η πίεση και η ενεργή συμμετοχή και ο έλεγχος των γονέων και των Συλλόγων για το πως θα γίνεται τελικά αυτό το μάθημα.
Φυσικά η Εκκλησία πρέπει να βγει μπροστά με δυνατή φωνή και δυνατό λόγο (ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ), γιατί είναι άμεσα ενδιαφερόμενη. Δεν είναι θέμα της Πολιτείας.
Με βάση το Σύνταγμα της Ελλάδας, η Παιδεία έχει στόχο "να προάγει την εθνική και θρησκευτική αυτοσυνειδησία". Πως είναι δυνατόν να περνούν αυτά τα πράγματα;;
Δυστυχώς όμως έρχεται η αναθεώρηση. Με πλήρη αποστασιοποίηση του Κράτους και του εκπαιδευτικού συστήματος από την Ορθοδοξία. Δεν θα αναγνωρίζεται ο θρησκευτικός γάμος παρά μόνο ο πολιτικός, και το Βάπτισμα δεν θα σχετίζεται με το όνομα του παιδιού (απλά θα δηλώνεται), ή την εγγραφή του στο σχολείο όπως παλιότερα. Και πολλά άλλα..
Κ. Δημητριάδη η θεολογία δεν έχει ανάγκη από παιδαγωγική αλλά από Ορθόδοξο φρόνημα χωρίς σάλτσες και ελιγμούς.
Μήπως οι μεγαλύτεροι (θεολόγοι όνομα) και πράγμα στην Εκκλησία μας που τους μελετάτε είχαν πάει Πανεπιστήμιο να σπουδάσουν παιδαγωγική;
Στην εποχή μας όμως θεολόγοι θεωρούνται όσοι κατέχουν ένα χαρτί. Ένα τίποτα δλδ.
Χωρίς βίωμα και συνήθως γεμάτοι πλάνες και θεωρίες.
Η θεολογία περιλαμβάνει όλες τις επιστήμες όπως έλεγε ένας άγιος.
Δημοσίευση σχολίου