«Πορτραίτα Ιστορίας 1940-1960» δύο σπουδαίων Ελλήνων φωτογράφων
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης: Εικόνες μιας μακρινής Ελλάδας
Μαρίνα Αγγελάκη
Το Μουσείο Φωτογραφίας
Θεσσαλονίκης (ΜΦΘ) είχε την ιδέα, οργάνωσε και παραβάλλει το βλέμμα των
δύο κορυφαίων Ελλήνων φωτογράφων του 20ού αιώνα, της Βούλας Παπαϊωάννου
και του Δημήτρη Χαρισιάδη –αποτύπωσαν με τον φακό τους την ταραγμένη
εποχή του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, του Εμφυλίου και της ανασυγκρότησης
στην Ελλάδα–, σε μια έκθεση που συνδιοργάνωσε με το Μουσείο Μπενάκη.
Το Documento ήταν στα εγκαίνια της έκθεσης που
έχει τον τίτλο «Πορτραίτα Ιστορίας: Βούλα Παπαϊωάννου – Δημήτρης
Χαρισιάδης 1940-1960» την Πέμπτη 6 Απριλίου στο ΜΦΘ και συνομίλησε με
τους συντελεστές της. Η έκθεση υπογραμμίζει τη σημασία της
φωτογραφίας ως «ντοκουμέντου», μας λέει ο διευθυντής του ΜΦΘ Ηρακλής
Παπαϊωάννου και συμπληρώνει ότι μας δίνει την ευκαιρία ενός
ανα-στοχασμού με το υλικό από μια κρίσιμη περίοδο της χώρας μας,
τονίζοντας πως «στον βαθμό που και σήμερα διανύουμε μιαν άλλη δύσκολη
κατάσταση, η καλύτερη οδός διαφυγής είναι να μην αρνηθείς να πάρεις
ακόμη και τα σκληρά διδάγματα από μια προηγούμενη κρίση». Τα
«Πορτραίτα ιστορίας», που θα παρουσιάζονται στο Μουσείο Φωτογραφίας όλο
το καλοκαίρι έως τις 10 Σεπτεμβρίου, περιλαμβάνουν έργα των δύο
φωτογράφων που επιλέχθηκαν από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου
Μπενάκη. Οι επιμελητές της έκθεσης, η ιστορικός τέχνης με ειδίκευση στη
φωτογραφία Αλεξάνδρα Μόσχοβη και ο διδάκτωρ Τεχνών και Ανθρωπιστικών
Επιστημών με ειδίκευση στη φωτογραφία Μανώλης Σκούφιας, στηρίχτηκαν στην
πρωτότυπη ερευνητική εργασία των δύο μεγάλων αναδρομικών εκθέσεων του
Μουσείου Μπενάκη και στις δύο έξοχες μονογραφίες που εκδόθηκαν κατόπιν:
«Η φωτογράφος Βούλα Παπαϊωάννου, 1898-1990» (2006) και «Φωτογραφικόν
Πρακτορείον Δ.Α. Χαρισιάδη» (2009). «Οι μονογραφίες αυτές αποτελούν
θεμέλιο λίθο για κάθε ερευνητή της ελληνικής φωτογραφίας» λέει
χαρακτηριστικά ο Μανώλης Σκούφιας. Από τον Εμφύλιο στην ανασυγκρότηση Η
έκθεση στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης ξεκινά χρονικά με
φωτογραφίες από το αλβανικό μέτωπο, την Κατοχή, τα Δεκεμβριανά και τον
Εμφύλιο. Οι φωτογραφίες έχουν τοποθετηθεί θεματικά και όχι με
αντιπαράθεση των δύο δημιουργών· έτσι ο θεατής, ακολουθώντας την αφήγηση
της έκθεσης, αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα του βλέμματος καθενός
από τους δυο φωτογράφους ανάλογα με ό,τι τον ενδιέφερε να αναδείξει. Η
κήρυξη του πολέμου την 28η Οκτωβρίου 1940 δίνει το κίνητρο στη Βούλα
Παπαϊωάννου να στρέψει τον φακό της στον ίδιο τον άνθρωπο,
«χρησιμοποιώντας τη δραματουργία του “ανθρώπινου ντοκουμέντου”, ένα
είδος φωτογραφίας καταγραφής που εμφανίστηκε στην Αμερική τη δεκαετία
του 1930», σύμφωνα με τους επιμελητές της παρούσας έκθεσης, ώστε, για
παράδειγμα, να αποδώσει την τραγικότητα στο βλέμμα της μάνας που
αποχωρίζεται τον γιο στην επιστράτευση, την καρτερικότητα αυτών που
συνωστίζονται στα υπαίθρια συσσίτια, την απόγνωση των λιμοκτονούντων τον
χειμώνα του 1941-42. Ενώ η Παπαϊωάννου παραμένει στην Αθήνα
απαθανατίζοντας τις αλλαγές στη ζωή της πόλης, ο νεαρός φωτογράφος
Δημήτρης Χαρισιάδης φεύγει για το αλβανικό μέτωπο και στρέφει τον φακό
του σε στιγμιότυπα της ζωής των στρατιωτών, με το ενδιαφέρον του
προσανατολισμένο περισσότερο στην αισθητική αρτιότητα της εικόνας παρά
στο ντοκουμέντο, όπως παρατηρούν οι μελετητές του έργου τους. Απτή
στον κορμό της έκθεσης γίνεται η μεταπολεμική ανασυγκρότηση της χώρας.
Μετά τον πόλεμο και οι δύο φωτογράφοι εργάστηκαν κατόπιν αναθέσεων από
ξένους οργανισμούς αρωγής. Ιστορικά έχουμε μια ερμηνεία της
ανασυγκρότησης, σύμφωνα με τον Μανώλη Σκούφια. Και σε αυτά τα κατά
παραγγελία έργα εντοπίζεται στο βλέμμα του καθενός η διαφορετική
προσέγγισή του στα γεγονότα. Ως φωτογράφος της UNRRA (United Nations
Relief and Rehabilitation Administration), η Βούλα Παπαϊωάννου
καταγράφει τις δράσεις του οργανισμού, από τις πρώτες αποστολές των
προμηθειών, τη διακίνηση τροφίμων και ρουχισμού στις πόλεις και στην
επαρχία έως την εκπαίδευση του πληθυσμού σε νέες τεχνολογίες.
Ταυτόχρονα, εικονογραφεί τα καμένα χωριά, τις βομβαρδισμένες υποδομές,
τις μαυροφορεμένες γυναίκες, τα ρακένδυτα παιδιά στα υπαίθρια σχολεία.
Παράλληλα, κατ’ ανάθεση του υπουργείου Ανασυγκρότησης και διεθνών
αποστολών, οι φωτογραφίες του τότε νεοσύστατου φωτογραφικού πρακτορείου
Δ.Α. Χαρισιάδη σκιαγραφούν την εικόνα μιας χώρας που μοιάζει να
αναγεννιέται μέσα από τις στάχτες της: βιομηχανικά κτίρια και κατασκευές
δεσπόζουν στο τοπίο και χαρωποί εργάτες χειρίζονται μηχανήματα
τελευταίας τεχνολογίας στα νέα εργοστάσια. Η εργασία και των δύο
τη συγκεκριμένη περίοδο που επέλεξαν να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους οι
επιμελητές της παρούσας έκθεσης στη Θεσσαλονίκη είναι από τα πιο εύστοχα
δείγματα φωτογραφικού μοντερνισμού στην Ελλάδα. Οπως μας εξηγεί ο
Μανώλης Σκούφιας: «Οι σχέσεις που αναπόφευκτα αναπτύσσονται με την
παραβολή των φωτογραφιών αναδεικνύουν όχι μόνο τις διαφορετικές
ερμηνείες της Ιστορίας, αλλά και τα μορφολογικά και οντολογικά στοιχεία
που συνθέτουν τον μοντερνιστικό κανόνα στην ελληνική φωτογραφία στα μέσα
του 20ού αιώνα».
Δυο σπάνια φωτογραφικά λευκώματα Στο
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης τα κάδρα που έχουν στηθεί είναι
περίπου 110. Εκτός αυτών, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν
ολόκληρα τα δύο σπάνια κατοχικά λευκώματα (περίπου 82 εικόνες_ «Μαύρο
λεύκωμα» της Βούλας Παπαϊωάννου και «Σούπα του παιδιού και ΙΚΑ Πειραιώς»
του Δημήτρη Χαρισιάδη, που εκθέτονται σε δύο ξεχωριστούς εσωτερικούς
χώρους εξαιτίας του ότι, σύμφωνα με τους διοργανωτές, είναι αρκετά
σκληρές εικόνες που ίσως σοκάρουν το ευαίσθητο κοινό. Παράλληλα,
προβάλλονται δύο ντοκιμαντέρ με τα πορτρέτα των φωτογράφων από την
τηλεοπτική εκπομπή «Παρασκήνιο» της ΕΡΤ. Επιπλέον, η έκθεση περιλαμβάνει
ιστορικό υλικό από εκδόσεις των ίδιων των φωτογράφων και κάποια
contacts, τυπώματα εξ επαφής, τα οποία, όπως μας εξηγεί ο Μανώλης
Σκούφιας, είναι πολύ ενδιαφέρον υλικό όχι μόνο για τον ερευνητή, αλλά
και για τον θεατή, στα οποία αναδύεται ανάγλυφα ο τρόπος με τον οποίο ο
φωτογράφος κάνει μια πρώτη εκτίμηση των αρνητικών πριν από την εμφάνιση
του φιλμ: κροπάρει τις εικόνες του, κάνει κάποιες σημειώσεις ή
αυτολογοκρίνεται για το τι θα κρατήσει και τι όχι. Στο
Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης τα κάδρα που έχουν στηθεί είναι
περίπου 110. Εκτός αυτών, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν
ολόκληρα τα δύο σπάνια κατοχικά λευκώματα (περίπου 82 εικόνες_ «Μαύρο
λεύκωμα» της Βούλας Παπαϊωάννου και «Σούπα του παιδιού και ΙΚΑ Πειραιώς»
του Δημήτρη Χαρισιάδη, που εκθέτονται σε δύο ξεχωριστούς εσωτερικούς
χώρους εξαιτίας του ότι, σύμφωνα με τους διοργανωτές, είναι αρκετά
σκληρές εικόνες που ίσως σοκάρουν το ευαίσθητο κοινό. Παράλληλα,
προβάλλονται δύο ντοκιμαντέρ με τα πορτρέτα των φωτογράφων από την
τηλεοπτική εκπομπή «Παρασκήνιο» της ΕΡΤ. Επιπλέον, η έκθεση περιλαμβάνει
ιστορικό υλικό από εκδόσεις των ίδιων των φωτογράφων και κάποια
contacts, τυπώματα εξ επαφής, τα οποία, όπως μας εξηγεί ο Μανώλης
Σκούφιας, είναι πολύ ενδιαφέρον υλικό όχι μόνο για τον ερευνητή, αλλά
και για τον θεατή, στα οποία αναδύεται ανάγλυφα ο τρόπος με τον οποίο ο
φωτογράφος κάνει μια πρώτη εκτίμηση των αρνητικών πριν από την εμφάνιση
του φιλμ: κροπάρει τις εικόνες του, κάνει κάποιες σημειώσεις ή
αυτολογοκρίνεται για το τι θα κρατήσει και τι όχι. Η ιστορικός
φωτογραφίας και υπεύθυνη σήμερα του τμήματος των Φωτογραφικών Αρχείων
Αλίκη Τσίργιαλου δήλωσε στο Documento ότι θεωρεί πολύ σημαντική τη
συνεργασία των δύο μουσείων, μια συνεργασία πολυετή που έχει ξεκινήσει
από τα πρώτα χρόνια ίδρυσης του ΜΦΘ. Οσο δε αφορά την ιδέα της
συγκεκριμένης έκθεσης, πιστεύει ότι «είναι πολύ σημαντική η παράλληλη
ανάγνωση αυτών των εικόνων και τα συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει
κανείς βλέποντας τα έργα των δυο μεγάλων αυτών φωτογράφων σε διάλογο». Στα
εγκαίνια της έκθεσης συναντήσαμε επίσης τη Φανή Κωνσταντίνου, υπεύθυνη
του τμήματος των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη από τη
δεκαετία του ’80 μέχρι πρότινος, η οποία τα 28 χρόνια που εργάστηκε εκεί
μελέτησε διεξοδικά το έργο της Βούλας Παπαϊωάννου και συνεργάστηκε μαζί
της στενά. «Είχα την τύχη να γνωρίσω την ίδια και ήταν εξίσου
συγκλονιστική όσο και το έργο της» μας περιγράφει. «Στις επισκέψεις μου
στο σπίτι της με άκουγε με πολλή προσοχή πάντα και μου έλεγε μερικά
πράγματα για τις φωτογραφίες της. Είχε τρεμάμενη φωνή, θυμάμαι. Ηταν
όμως ολιγόλογη και ουσιαστική. Είχε εγκράτεια. Στις μορφές των έργων της
βλέπω την ίδια. Η ηρεμία, η ευγένεια και η αξιοπρέπεια στα πρόσωπα που
φωτογράφιζε είναι τα δικά της χαρακτηριστικά». Από τη Φανή
Κωνσταντίνου μάθαμε ότι η Βούλα Παπαϊωάννου κατέθεσε η ίδια τα αρχεία
της στο Μουσείο Μπενάκη το 1976, όταν άρχισε να κλονίζεται η υγεία της,
μιας και γνώριζε τον ιδρυτή του και τον εμπιστευόταν. Λίγο αργότερα με
πρωτοβουλία του Αγγελου Δεληβορριά αγοράστηκε το αρχείο του Δημήτρη
Χαρισιάδη. «Μια τολμηρή πρωτοβουλία για εκείνη την εποχή», μας
διηγείται, «κανένα ίδρυμα δεν διέθετε χρήματα για την αγορά φωτογραφικού
αρχείου». Τη δεκαετία του ’80, όταν άρχισε να στρέφεται το ενδιαφέρον
στο έργο των παλαιών φωτογράφων και γενικότερα να αναπτύσσεται το
ερευνητικό πεδίο για την ιστορία της ελληνικής φωτογραφίας, ξεκίνησε η
προσέγγιση των αρχείων από τους μελετητές του τμήματος του Μουσείου
Μπενάκη.
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου