Η 32χρονη Στέβη Θεοδώρου και ο 36χρονος Γιάννης Καρυπίδης τόλμησαν να ακολουθήσουν το ένστικτό τους και τελικά επιβεβαιώθηκαν. Ενώ ετοιμάζονταν, όπως οι περισσότεροι νέοι της χώρας μας, να εγκαταλείψουν την Ελλάδα
και να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον στην Αγγλία, τελικά αποφάσισαν
να μείνουν. Και όχι απλά έμειναν, αλλά επένδυσαν σε καιρό κρίσης στον
πρωτογενή τομέα, παράγοντας προϊόντα που πλέον έχουν κατακτήσει τις
καρδιές όσων μένουν σε Αμερική, Καναδά, ΕΕ, Ασία.
Η Stayia Farm είναι μια επιχείρηση οικογενειακού χαρακτήρα, που ιδρύθηκε το 2012 με στόχο την καθιέρωση στην ελληνική και διεθνή αγορά αναδεικνύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού μελιού και άλλων παραδοσιακών τροφίμων όπως πχ. το παστέλι.
Όπως εξηγεί ο Γιάννης στη συνέχεια: «Ως ζευγάρι η μοναδική σχέση που είχαμε με τη μελισσοκομία είναι ο παππούς της Στέβης, που ήταν μελισσοκόμος (δε ζει πια). Η Στέβη έχει τελειώσει παιδαγωγός, ενώ εγώ είμαι λογιστής και παλιότερα έπαιζα ποδόσφαιρο επαγγελματικά».
Η τελευταία μας προσθήκη είναι η δημιουργία μίας καινοτόμου συσκευασίας, το Blend!t, Μία συσκευασία που περιέχει δημητριακά και μέλι ξεχωριστά! Σε μία γυάλινη συσκευασία που παραπέμπει στην δεκαετία του 50 και στις συσκευασίας γάλακτος, εσωκλείσαμε ένα υγιεινό γεύμα για όλες τις ώρες. Στο γυάλινο μπουκάλι τοποθετήσαμε Νιφάδες βρώμης, νιφάδες κριθαριού, cranberries, αμύγδαλο, σουσάμι, μαύρες κορινθιακές σταφίδες, λιναρόσπορο, γκότζι μπέρυ, ιπποφαές, σπόρους chia και μέλι ανθέων κωνοφόρων, από το πλούσιο σε αντιοξειδωτικά βελανιδιάς και το πλούσιο σε υπεροξείδιο ανθέων βαμβακιάς! Το μέλι τοποθετήθηκε σε έναν δοκιμαστικό σωλήνα εντός του μπουκαλιού», τονίζει η Στέβη προσθέτοντας «Με εξαίρεση το θυμαρίσιο με βρώσιμο χρυσό που είναι αποκλειστικά για το εξωτερικό, τα υπόλοιπα προϊόντα μας διατίθενται σε μεγάλες αλυσίδες S/M, Hellenic Duty Free, και επιλεγμένα delicatessen ανά τον ελλαδικό γαστρονομικό χώρο.».
Και φυσικά οι δυσκολίες δεν έλλειψαν… «Αν και θα ακουστεί κλισέ, η γραφειοκρατία και η έλλειψη χρηματοδότησης (πχ τράπεζα) για startup επιχειρήσεις ειδικά στον πρωτογενή τομέα, ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε. Η έλλειψη ενημέρωσης για τα μέσα χρηματοδότησης από επιδοτούμενα πακέτα μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο στους πρώτους μήνες μιας μικρής επιχείρησης, καθώς επίσης και η έλλειψη εμπιστοσύνης που υπάρχει στο εξωτερικό προς τη χώρα μας και συνεπώς και προς εμάς τους Έλληνες παραγωγούς», υπογραμμίζει ο Γιάννης.
Για το τέλος, τα δύο νέα παιδιά, μας άφησαν το μυστικό της επιτυχίας τους! «Συνέπεια σε μικρούς αλλά ευέλικτους στόχους προσηλωμένοι στον αρχικό σχεδιασμό και πάντα ψύχραιμες αποφάσεις».
Τι έκαναν; Δημιούργησαν τη Stayia Farm, μια μικρή βιολογική φάρμα στην Εύβοια. Η ονομασία της προέρχεται από τα αρχικά των ονομάτων των ιδρυτών της: STA-VROULA και YIA-NNIS.
Η Stayia Farm είναι μια επιχείρηση οικογενειακού χαρακτήρα, που ιδρύθηκε το 2012 με στόχο την καθιέρωση στην ελληνική και διεθνή αγορά αναδεικνύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού μελιού και άλλων παραδοσιακών τροφίμων όπως πχ. το παστέλι.
Όπως εξηγεί ο Γιάννης στη συνέχεια: «Ως ζευγάρι η μοναδική σχέση που είχαμε με τη μελισσοκομία είναι ο παππούς της Στέβης, που ήταν μελισσοκόμος (δε ζει πια). Η Στέβη έχει τελειώσει παιδαγωγός, ενώ εγώ είμαι λογιστής και παλιότερα έπαιζα ποδόσφαιρο επαγγελματικά».
Ασχολούμαστε και εμείς με τα μελίσσια μας«Έχουμε μελίσσια στην Εύβοια και υπάρχουν μελισσοκόμοι, μέλη της “οικογένειας” Stayia, που παρακολουθούν τις μέλισσες. Κατά την ανθοφορική περίοδο όμως ανεβαίνουμε τακτικά και ασχολούμαστε όσο μας το επιτρέπει και ο χρόνος, μιας και είμαστε αναγκαστικά στο γραφείο, όπου και συντονίζουμε την ελληνική και διεθνή αγορά», αναφέρει ο Γιάννης.
Τα αγνά προϊόντα μας και η Vasilissa«Έχουμε δημιουργήσει μια εξαιρετική σειρά από βιολογικά μέλια Vasilissa, κάποια εκ των οποίων έχουν βραβευθεί από τα Great Taste Awards και δείξαμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην food trend ιδέα για infused-honey , με συστατικά όπως άγρια μαύρη τρούφα, σαφράν, μαστίχα Χίου κλπ. Στην πορεία δημιουργήσαμε τη σειρά Superbee που ως χαρακτηριστικό πλεονέκτημα είναι οι διαφορετικές και σπάνιες ποικιλίες βαμβακιάς-βελανιδιάς-κουμαριάς εμπλουτισμένες με βασιλικό πολτό, που αυξάνουν τις ιδιότητες κατά πολύ περισσότερο σε σχέση με τις άλλες πιο διαδεδομένες.
Η τελευταία μας προσθήκη είναι η δημιουργία μίας καινοτόμου συσκευασίας, το Blend!t, Μία συσκευασία που περιέχει δημητριακά και μέλι ξεχωριστά! Σε μία γυάλινη συσκευασία που παραπέμπει στην δεκαετία του 50 και στις συσκευασίας γάλακτος, εσωκλείσαμε ένα υγιεινό γεύμα για όλες τις ώρες. Στο γυάλινο μπουκάλι τοποθετήσαμε Νιφάδες βρώμης, νιφάδες κριθαριού, cranberries, αμύγδαλο, σουσάμι, μαύρες κορινθιακές σταφίδες, λιναρόσπορο, γκότζι μπέρυ, ιπποφαές, σπόρους chia και μέλι ανθέων κωνοφόρων, από το πλούσιο σε αντιοξειδωτικά βελανιδιάς και το πλούσιο σε υπεροξείδιο ανθέων βαμβακιάς! Το μέλι τοποθετήθηκε σε έναν δοκιμαστικό σωλήνα εντός του μπουκαλιού», τονίζει η Στέβη προσθέτοντας «Με εξαίρεση το θυμαρίσιο με βρώσιμο χρυσό που είναι αποκλειστικά για το εξωτερικό, τα υπόλοιπα προϊόντα μας διατίθενται σε μεγάλες αλυσίδες S/M, Hellenic Duty Free, και επιλεγμένα delicatessen ανά τον ελλαδικό γαστρονομικό χώρο.».
Και φυσικά οι δυσκολίες δεν έλλειψαν… «Αν και θα ακουστεί κλισέ, η γραφειοκρατία και η έλλειψη χρηματοδότησης (πχ τράπεζα) για startup επιχειρήσεις ειδικά στον πρωτογενή τομέα, ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε. Η έλλειψη ενημέρωσης για τα μέσα χρηματοδότησης από επιδοτούμενα πακέτα μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο στους πρώτους μήνες μιας μικρής επιχείρησης, καθώς επίσης και η έλλειψη εμπιστοσύνης που υπάρχει στο εξωτερικό προς τη χώρα μας και συνεπώς και προς εμάς τους Έλληνες παραγωγούς», υπογραμμίζει ο Γιάννης.
Και μία συμβουλή για όσους δεν τολμούν, φοβούμενοι την οικονομική κρίση;«Μεθοδικότητα-συνέπεια στους στόχους τους, να τολμήσουν, ακόμα κι αν φαντάζει αποτρεπτικό στις μέρες μας. Καλύτερη στιγμή δεν θα υπάρξει από τη στιγμή της απόφασης», απαντά η Στέβη.
Για το τέλος, τα δύο νέα παιδιά, μας άφησαν το μυστικό της επιτυχίας τους! «Συνέπεια σε μικρούς αλλά ευέλικτους στόχους προσηλωμένοι στον αρχικό σχεδιασμό και πάντα ψύχραιμες αποφάσεις».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου