Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

UNESCO: Η γιόγκα περιελήφθη στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας !

Η είδηση (από εδώ):




Η γιόγκα, η οποία γεννήθηκε στην Ινδία και έγινε δημοφιλής σ' ολόκληρο τον κόσμο, περιελήφθη σήμερα στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας από μια ειδική επιτροπή της UNESCO που συνεδρίασε στην Αντίς Αμπέμπα.
«Η φιλοσοφία πίσω από την αρχαία πρακτική της γιόγκα στην Ινδία επηρέασε πολυάριθμες πλευρές της ινδικής κοινωνίας», επισημαίνει σε ανακοίνωση ο οργανισμός του ΟΗΕ για την επιστήμη και τον πολιτισμό, η έδρα του οποίου βρίσκεται στο Παρίσι.
Γιόγκα κάνουν άνθρωποι «κάθε ηλικίας, χωρίς διάκριση φύλου, τάξης ή θρησκείας» και η πρακτική αυτή «συνδυάζει στάσεις, στοχασμό, ελεγχόμενη αναπνοή, απαγγελία λέξεων και άλλες τεχνικές που έχουν στόχο να αναπτύξουν το άτομο, να ανακουφίσουν τους πόνους και να επιτρέψουν μια κατάσταση απελευθέρωσης», συνοψίζει η UNESCO.
Η επιτροπή για τη διατήρηση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας, η οποία συνεδριάζει από τις 28 Νοεμβρίου μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου στην Αιθιοπία, ενέταξε χθες τη βελγική μπύρα και την κουβανέζικη ρούμπα σ' αυτόν τον κατάλογο που δημιουργήθηκε πριν από δέκα χρόνια και περιλαμβάνει διάφορα είδη ζώσας κληρονομιάς (χορός, μουσική, γαστρονομία, γιορτές ή φεστιβάλ...).
Η δημιουργία του πριν από δέκα χρόνια αντανακλά μια εξέλιξη της έννοιας της κληρονομιάς --που για καιρό περιοριζόταν στους ευρωπαϊκούς πύργους και ζωγραφικές-- και επιτρέπει «σε χώρες που δεν έχουν εκφραστεί μέσω της αριχτεκτονικής να προβάλλουν πολιτιστικές πρακτικές τους», σύμφωνα με τον Τιμ Κέρτις, γραμματέα της σύμβασης της UNESCO για τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η παρουσία σ' αυτόν τον νέο κατάλογο μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να επιφέρει μια οικονομική ή επιμελητειακή υποστήριξη εκ μέρους της UNESCO σε χώρες που δυσκολεύονται να προστατεύσουν οι ίδιες τις πρακτικές αυτές.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

  σχόλιό

Η UNESCO, από πλευράς της, έπραξε απολύτως δικαιολογημένα, αφού η πολιτισμική κληρονομιά κάθε λαού και θρησκείας είναι όντως μια πανανθρώπινη κληρονομιά.
Φυσικά, πρακτικές όπως η μαγεία και οι ανθρωποθυσίες είναι απορριπτέα κληρονομιά, με το χριστιανικό και ανθρωπιστικό κριτήριό μας βέβαια.
Το πρόβλημα με τη γιόγκα είναι ότι καμουφλάρεται ως δήθεν πρακτική απευθυνόμενη σε ανθρώπους «κάθε θρησκείας», που έχει στόχο «να αναπτύξει το άτομο [εννοείται πνευματικά], να ανακουφίσει τους πόνους και να επιτρέψει μια κατάσταση απελευθέρωσης». 
Απορία: την κατάσταση αυτή η UNESCO τη θεωρεί αληθινή ή φανταστική; και την προσδιορίζει ως απελευθέρωση από τι; Η πραγματική απάντηση δίνεται αμέσως παρακάτω.

Στην πραγματικότητα, η γιόγκα είναι μια καθαρά θρησκευτική μέθοδος για την αποκοπή του ανθρώπου από τον κόσμο που τον περιβάλλει (γι' αυτό και η ακινησία), με στόχο όντως αυτό που οι ινδουιστές θεωρούν "απελευθέρωση", δηλαδή την απαλλαγή από την παρούσα ζωή, που οι ινδουιστές τη θεωρούν ψευδαίσθηση και αυταπάτη, με στόχο το σταμάτημα των επώδυνων μετενσαρκώσεων και την αφομοίωση στο Μπράχμαν, τον "ποταμό των υπάρξεων". Οι στάσεις της γιόγκα (ασάνες) και οι λέξεις (μάντρας) που "προφέρουν" οι γιόγκι συνδέονται με συγκεκριμένες ινδουιστικές (δηλαδή ειδωλολατρικές) θεότητες.
Για το θέμα παρακαλώ κάθε ενδιαφερόμενο να μελετήσει, αν φυσικά το θέλει, τα εξής:



Είναι η γιόγκα λατρεία δαιμονικών θεών; (παρακαλώ, οπωσδήποτε δείτε το, γιατί περιέχει την άποψη ανθρώπων που άσκησαν ή ασκούν τη γιόγκα)
«Είμαι πολύ καλά. Κάνω ρέικι, γιόγκα, μιλάω με αγγέλους…»
Η λάτρις του Σίβα 
Klaus Kenneth, the spiritual traveler
What about Yoga? (blog)

Τέλος, οφείλω να προχωρήσω σε μια αντίστοιχη πρόταση από πλευράς μας, δηλαδή την κατάθεση πρότασης να ενταχθεί στην άυλη κληρονομιά της ανθρωπότητας και η προσευχή του Ιησού. Για την προσευχή του Ιησού πολύ λίγα και στοιχειώδη εδώ, από το μεγάλο σύγχρονο ορθόδοξο διδάσκαλο π. Σωφρόνιο του Έσσεξ. Ορισμένα στοιχεία (και ιστορικά) εδώ, από τη Βικιπαίδεια. Για περισσότερα, ας αναζητήσει κάθε ενδιαφερόμενος ερευνητής. Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρόν για κάθε ορθόδοξο χριστιανικό φορέα και τοπική Εκκλησία, όχι για να δοξαστεί ο πολιτισμός μας, αλλά για να μάθουν οι συνάνθρωποί μας την ύπαρξη αυτής της πρακτικής που όντως αναπτύσσει και ελευθερώνει τον άνθρωπο, ενταγμένη στην πνευματικότητα της Ορθοδοξίας φυσικά (πρέπει να το πούμε αυτό - και η γιόγκα ανήκει στη δική της παράδοση και δεν είναι "ουδέτερη"), με σοφία και βάθος ασφαλώς όχι ελλιπέστερα από τις μεθόδους των θρησκειών της άπω ανατολής, αλλά μάλλον πληρέστερα. Λίγα, παρακαλώ, και στο κείμενο του αείμνηστου αναζητητή (πρώην βουδιστή) Παύλου Βουδούρη Η μεγάλη ανατροπή. Κάτι θα βρει ο ενδιαφερόμενος και στο αφιέρωμά μας Γίνε κι Εσύ Πολεμιστής του Φωτός. Σας ευχαριστώ από καρδιάς. Ο Χριστός μαζί σας, αδελφοί και αδελφές μου, απ' όπου κι αν προέρχεστε, ό,τι κι αν πιστεύετε.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Nα μου επιτρέψει ο αγαπητός "Νεκρός για τον κόσμο" να του πω πάνω σε αυτό που έγραψε στο σχόλιό του:
["Η UNESCO, από πλευράς της, έπραξε απολύτως δικαιολογημένα, αφού η πολιτισμική κληρονομιά κάθε λαού και θρησκείας είναι όντως μια πανανθρώπινη κληρονομιά."]
ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο "αθώα". Ξέρουμε καλά τι ρόλο παίζει η UNESCO.

Όποιος θέλει ας διαβάσει αυτό το πολύ αποκαλυπτικό που καταλήγει με την φράση:"Τελικά ποιος θα λυπηθεί τα παιδιά μας;":

Η «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ» ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εισήγηση της κ. Ελένης Ανδρουλάκη στο Αντιαιρετικό Σεμινάριο της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας

http://www.imglyfadas.gr/portal/gr/details.asp?cdPro=%7B7521F199-6AAC-47F9-9D0B-6753FF5CEAAA%7D

Γράφει ανάμεσα στα υπόλοιπα και για την Ουνέσκο:
"Το 2009 σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εστάλησαν ηλεκτρονικά μηνύματα για σεμινάρια με τίτλο «Καλοκαιρινή Εκπαιδευτική Συνάντηση για τις Αξίες Ζωής» όπου διαφημιζόταν η «συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό ALIVE (Living Values) που υποστηρίζεται από την UNESCO». «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση». Το βιβλίο περιλαμβάνει δραστηριότητες για παιδιά 4-18 ετών. Διαβάζουμε στο βιβλίο ότι στόχος του προγράμματος και των δραστηριοτήτων είναι να βοηθήσουν τα παιδιά να διερευνήσουν βιωματικά τις διάφορες αξίες, να γνωρίσουν και να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους, να καλλιεργήσουν την αυτοεκτίμηση[51]. Διαβάζω ένα μικρό απόσπασμα. «Κλείσε τα μάτια σου και φαντάσου ότι κρατάς ένα πολύτιμο δώρο στα χέρια σου. Τι έχει μέσα άραγε; Ανυπομονείς να το ανοίξεις γιατί εκεί μέσα θα ανακαλύψεις ποιος θα είναι ο πιο σημαντικός άνθρωπος που θα γνωρίσεις στη ζωή σου... Κοίταξε μέσα στον καθρέφτη-ποιον βλέπεις; Ναι, είσαι εσύ! Εσύ είσαι ο πιο σημαντικός άνθρωπος που θα γνωρίσεις στη ζωή σου... Είσαι μοναδικός. Δεν χρειάζεται να μοιάζεις με κανέναν άλλο, είσαι τέλειος όπως είσαι»[52].
Στο βιβλίο βρήκαμε ακόμα δραστηριότητες που βασίζονται σε μάνταλα (μέσο διαλογισμού στις ανατολικές θρησκείες), διαβάσαμε «τις σοφίες» του Κρισναμούρτι, του Κομφούκιου, του D. Chopra, του αποκρυφιστή Rudolf Steiner, και «μάθαμε» περί τεχνικών οραματισμού. Για να αποκτήσουν τα παιδιά αξίες, καλούνται να ακολουθήσουν τους διαλογισμούς που προτείνουν οι συγγραφείς του βιβλίου, ένας εκ των οποίων είναι και στην παιδαγωγική ομάδα του «Κέντρου Περιβαλλοντικής Αγωγής και Ευαισθητοποίησης» του Ιδρύματος Νεότητας της Ι. Αρχιεπισκοπής το οποίο βρίσκεται στη Βουλιαγμένη.


Δείτε και αυτό "Νέα Εποχή: η νέα, παγκόσμια Θρησκεία"

https://www.novafm106.gr/articles/education-ecclesia/1700-new-age-the-new-global-religion.html

"Κατά τον γιορτασμό της πρώτης Ημέρας της Γης, τον Απρίλιο του 1990, ο ΟΗΕ υιοθέτησε την Νεοεποχίτικη προσευχή (διαλογισμό), της «Μεγάλης Επίκλησης». Αυτή η λεγόμενη Μεγάλη Επίκληση (Great Invocation), κατά την αποκρυφιστική, εσωτεριστική ορολογία, είναι μια ανοιχτή πρόσκληση επωδός που ικετεύει τον «Χριστό» της Νέας Εποχής, τον Μαϊτρέγια να επιστρέψει στην γη και να εγκαθιδρύσει το βασίλειό του. Εκατοντάδες εκατομμυρίων Νεοεποχίτες, πολλοί ασυνείδητα, διαλογίζονται με αυτή την προσευχή σε ολόκληρο τον κόσμο. (Σημ. Στην Ελλάδα, η Μεγάλη Επίκληση τυπώνεται και διανέμεται από την Παγκόσμια Καλή Θέληση που έχει έδρα στην Θεσσαλονίκη, και από το Lucis Trust)"

Ανώνυμος είπε...

John J. Dunphy

"I am convinced that the battle for humankind's future
must be waged and won in the public school classroom
by teachers that correctly perceive their role
as proselytizers of a new faith: a religion of humanity
that recognizes and respects the spark of what theologians
call divinity in every human being...
The classroom must and will become an arena of conflict
between the old and new -- the rotting corpse of Christianity,
together with all its adjacent evils and misery, and the new faith
of humanism, resplendent with the promise of a world in which
the never-realized Christian ideal of 'love thy neighbor'
will finally be achieved."

..η μάχη για το μέλλον της ανθρωπότητας πρέπει να δοθεί και να κερδηθεί στις τάξεις των δημόσιων σχολείων από δασκάλους οι οποίοι ορθά αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους ως προσηλυτιστές μιας νέας πίστης [μιας πίστης που αναγνωρίζει τη] θεϊκότητα σε κάθε ανθρώπινο πλάσμα... η σχολική τάξη πρέπει να γίνει και θα γίνει πεδίο σύγκρουσης μεταξύ του παλαιού και του νέου, μεταξύ του πτώματος του Χριστιανισμού που σαπίζει, με όλα τα παρακείμενα κακά και τη δυστυχία, και της νέας πίστης..