το ρεπορτάζ λεει:
Οι εξηγήσεις για τα Θρησκευτικά
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, πρωθυπουργός και υπουργοί εξήγησαν στους ιεράρχες πως η διδασκαλία των Θρησκευτικών θα γίνει με τα υπάρχοντα βιβλία -βάσει των νέων αναλυτικών προγράμματων- και πως αυτά θα αλλάξουν έπειτα από διάλογο στο τέλος της χρονιάς.
Στο σημείο αυτό, σημειώνουν πως δεν είχε μεταφερθεί ολοκληρωμένη εικόνα στον Αρχιεπίσκοπο από την αντιπροσωπεία που όρισε, ενώ ο κ. Φίλης διευκρίνισε μέσα στη συνάντηση ότι έχουν μοιραστεί τα παλιά βιβλία, θυμίζοντας στους ιεράρχες πως όταν είχε βγει αυτό το βιβλίο που τώρα υποστηρίζουν, η Εκκλησία τότε διαφωνούσε.
Κατά συνέπεια, όπως λένε από το Μαξίμου, μόλις δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις δεν υπήρχε πλέον το αίτημα της Εκκλησίας για «πάγωμα του προγράμματος σπουδών».
Το αποτέλεσμα της συνάντησης
Μετά τη συνάντηση και οι δύο πλευρές είχαν τη δυνατότητα να απευθυνθούν στο κοινό τους, παρουσιάζοντας κέρδη στο επίμαχο ζήτημα των Θρησκευτικών.
Το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι τα Θρησκευτικά θα διδαχτούν φέτος με το νέο σύστημα πιλοτικά. Τα παλιά βιβλία που έχουν μοιραστεί θα αποτελέσουν πηγές για τους μαθητές στα νέα προγράμματα σπουδών που εφαρμόζονται ήδη. Ο διάλογος με την Εκκλησία θα συνεχιστεί, και στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα υπάρξει αξιολόγηση της διαδικασίας, με την Εκκλησία να μπορεί να εκφράσει τις παρατηρήσεις της για τα νέα βιβλία, που θα αποτελέσουν την επόμενη σχολική χρονιά πηγές για τους μαθητές.
Η Εκκλησία, από την πλευρά της, μπορεί να υποστηρίζει ότι επιβεβαιώνεται ο βαρύνων ρόλος της, καθώς με τον ανοιχτό διάλογο θα έχει λόγο στη συγγραφή των νέων βιβλίων, και ότι η διδασκαλία φέτος βασίζεται στα παλαιά βιβλία.
Από την κυβέρνηση, πάντως, κρατούν τη βελτίωση του κλίματος με τους ιεράρχες μετά από την αιφνίδια επιδείνωση, σημειώνοντας ότι αν υπήρχαν κάποιοι που είχαν επενδύσει στη ρήξη των σχέσεων Εκκλησίας-κυβέρνησης, μάλλον απογοητεύονται. Οσο για τις παρεξηγήσεις που λύνονται, αυτές έχουν να κάνουν μάλλον με την ασαφή εικόνα που υπήρχε στους ιεράρχες για τη συμμετοχή εκπροσώπων της Εκκλησίας στον διάλογο.
Οι εξηγήσεις για τα Θρησκευτικά
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, πρωθυπουργός και υπουργοί εξήγησαν στους ιεράρχες πως η διδασκαλία των Θρησκευτικών θα γίνει με τα υπάρχοντα βιβλία -βάσει των νέων αναλυτικών προγράμματων- και πως αυτά θα αλλάξουν έπειτα από διάλογο στο τέλος της χρονιάς.
Στο σημείο αυτό, σημειώνουν πως δεν είχε μεταφερθεί ολοκληρωμένη εικόνα στον Αρχιεπίσκοπο από την αντιπροσωπεία που όρισε, ενώ ο κ. Φίλης διευκρίνισε μέσα στη συνάντηση ότι έχουν μοιραστεί τα παλιά βιβλία, θυμίζοντας στους ιεράρχες πως όταν είχε βγει αυτό το βιβλίο που τώρα υποστηρίζουν, η Εκκλησία τότε διαφωνούσε.
Κατά συνέπεια, όπως λένε από το Μαξίμου, μόλις δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις δεν υπήρχε πλέον το αίτημα της Εκκλησίας για «πάγωμα του προγράμματος σπουδών».
Το αποτέλεσμα της συνάντησης
Μετά τη συνάντηση και οι δύο πλευρές είχαν τη δυνατότητα να απευθυνθούν στο κοινό τους, παρουσιάζοντας κέρδη στο επίμαχο ζήτημα των Θρησκευτικών.
Το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι τα Θρησκευτικά θα διδαχτούν φέτος με το νέο σύστημα πιλοτικά. Τα παλιά βιβλία που έχουν μοιραστεί θα αποτελέσουν πηγές για τους μαθητές στα νέα προγράμματα σπουδών που εφαρμόζονται ήδη. Ο διάλογος με την Εκκλησία θα συνεχιστεί, και στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα υπάρξει αξιολόγηση της διαδικασίας, με την Εκκλησία να μπορεί να εκφράσει τις παρατηρήσεις της για τα νέα βιβλία, που θα αποτελέσουν την επόμενη σχολική χρονιά πηγές για τους μαθητές.
Η Εκκλησία, από την πλευρά της, μπορεί να υποστηρίζει ότι επιβεβαιώνεται ο βαρύνων ρόλος της, καθώς με τον ανοιχτό διάλογο θα έχει λόγο στη συγγραφή των νέων βιβλίων, και ότι η διδασκαλία φέτος βασίζεται στα παλαιά βιβλία.
Από την κυβέρνηση, πάντως, κρατούν τη βελτίωση του κλίματος με τους ιεράρχες μετά από την αιφνίδια επιδείνωση, σημειώνοντας ότι αν υπήρχαν κάποιοι που είχαν επενδύσει στη ρήξη των σχέσεων Εκκλησίας-κυβέρνησης, μάλλον απογοητεύονται. Οσο για τις παρεξηγήσεις που λύνονται, αυτές έχουν να κάνουν μάλλον με την ασαφή εικόνα που υπήρχε στους ιεράρχες για τη συμμετοχή εκπροσώπων της Εκκλησίας στον διάλογο.
4 σχόλια:
Ώστε "ήρθησαν οι παρεξηγήσεις" κατά τον αρχιεπίσκοπο!
Για "παρεξηγήσεις" πρόκειται ή για μεθοδευμένη και συστηματική επιχείρηση ροκανίσματος των εθνικοθρησκευτικών μας ριζών με αιχμή του δόρατος το μάθημα των Θρησκευτικών που έχει σχεδιασθεί στο σκοτεινό παρασκήνιο από εξωθεσμικά κέντρα και τεθεί σε εφαρμογή από την εγχώρια συμμορία- συμμαχία των προθύμων;
Πολύ φοβούμαι ότι ο νυν αρχιεπίσκοπος ακολουθεί στον κατ εξοχήν ευαίσθητο τομέα των σχέσεων Εκκλησίας και κράτους την ολέθρια πολιτική του προκατόχου του, αλήστου μνήμης αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, κατλυτική και εξουθενωτική κριτική της οποίας άσκησαν κατά το παρελθόν οι μακαριστοί μητροπολίτες Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Φλωρίνης Αυγουστίνος και Αττικής Νικόδημος.
Σε κάποια "αρχική" φάση της κρίσεως, τουτέστιν, διαφαίνεται μία αδιάλλακτη και μαχητική διάθεση από την πλευρά της εκκλησιαστιής ηγεσίας η οποία δίδει, σχετικά σύντομα, τη θέση της στο συμβιβασμό και την υποστολή της αγωνιστικότητας με τελικό αποτέλεσμα την ήττα της Εκκλησίας και την κατίσχυση της ΔΗΘΕΝ χριστιανικής πολιτείας.
Εύχομαι ΟΛΟΨΥΧΩΣ να λαθεύω και να διαψευσθώ εν τέλει!
Λ.Ν.
Aπ΄ότι λέει το ρεπορτάζ η φράση "ήρθησαν οι παρεξηγήσεις" αναφερόταν στο αν θα ξεκινήσουν από φέτος τα νέα προγράμματα (δεν θα ξεκινήσουν) και στο αν θα έχει λόγο η εκκλησία στα νέα βιβλία που θα έρθουν από την επόμενη χρονιά (θα έχει). Αυτά λένε οι δημοσιογράφοι και ο Αρχιεπίσκοπος.
Ο Φίλης βέβαια λέει άλλα. Ότι δεν αλλάζει τίποτα, τα νέα προγράμματα είναι έτοιμα και θα εφαρμοστούν (ήδη εφαρμόζονται εδώ και 5 χρόνια πιλοτικά) από φέτος.
Οι Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων που εκπόνησαν τα νέα Προγράμματα Σπουδών λένε στην ανακοίνωσή τους:
".. το μάθημα δεν είναι «θρησκειολογικό». Πόσο μάλλον δεν ισχύει η κατηγορία ότι το μάθημα προωθεί τον θρησκευτικό συγκρητισμό. Το μάθημα είναι ορθόδοξο, κατά αντιστοιχία με την κοινωνική πλειοψηφία και κύρια πολιτισμική ταυτότητα της κοινωνίας μας. Συνάμα είναι ανοιχτό στην ετερότητα και εμπεριέχει και γνωσιακή ύλη για άλλες θρησκείες, όπως ίσχυε και στο παρελθόν. Απλώς υπάρχει μια αναδιάρθρωση της ύλης, που υπηρετεί καλύτερα τις σύγχρονες συνθήκες και αντανακλά τις παραστάσεις για τον κόσμο που ήδη έχουν τα παιδιά. Εν τέλει, το μάθημα προάγει την κατανόηση της ετερότητας, όχι τη σύγχυση της ταυτότητας."
Γνωρίζουμε όσα είπε η κ. Βασσάλου και άλλοι θεολόγοι για την "δημιουργία διαθρησκειακών συνθηκών" στην τάξη (πολύ εύκολο με τόσους αλλοδαπούς που έχουμε), ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει με το νέο σχέδιο το μάθημα.
Έτσι δεν μας πείθουν οι διαβεβαιώσεις ότι δεν προωθεί τον διαθρησκειακό συγκρητισμό.
Εξάλλου η τελευταία φράση "προάγει την κατανόηση της ετερότητας, όχι τη σύγχυση της ταυτότητας" ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ δείχνει την αντίφαση.
Η "κατανόηση της ετερότητας" και "διαφορετικότητας" ακριβώς επειδή δεν είναι μόνο κατανόηση ΑΛΛΑ , συμπάθεια, αλληλοπεριχώρηση, με σκοπό την αγαπολογία και την ειρηνική συνύπαρξη, σαφώς σε αυτές τις ηλικίες μπορεί να φέρει "σύγχυση ταυτότητας".
Γιατί αυτή η "ταυτότητα" (όχι μόνο του Ορθόδοξου χριστιανού αλλά ακόμα και του φυσιολογικού ανθρώπου) δεν υπάρχει ακόμα ούτε στην πληρότητά ούτε στην μονιμότητά της στις μικρές ηλικίες.
Το αξιακό σύστημα ακόμα και ενός μεγάλου μεταβάλλεται (βλέπουμε π.χ. την επίδραση της τηλεόρασης στις τελευταίες γενιές) πόσο μάλλον ενός παιδιού.
Τα σχολεία τα τελευταία χρόνια έχουν κατακλυστεί από την καραμέλα του σεβασμού στην διαφορετικότητα, ΑΛΛΑ με σύγχυση σωστού-λάθους.
Βάζουν στην ίδια κατηγορία το σεβασμό π.χ. απέναντι στον άνθρωπο με ειδικές ανάγκες με το σεβασμό απέναντι στον ομοφυλόφιλο!
Ένα γενικό τσουβάλιασμα μέσα στα πλαίσια της πολιτικής ορθότητας.
Διακρίσεις φύλου, φυλής, θρησκείας, σεξουαλικού προσανατολισμού, πεποιθήσεων, σωματικής αρτιμέλειας, κτλ.. ΟΛΑ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ.
Αυτό προκαλεί αξιακή και ιδεολογική σύγχυση σε ένα μικρό παιδί! Δεν βλέπουμε τι γίνεται ήδη στην πράξη στην καθημερινότητά μας, και πόσο "καλή δουλειά" έχει ήδη γίνει;
H γενική αρχή είναι η συμπάθεια και προστασία των "ευαίσθητων ομάδων και μειονοτήτων"
ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΠΩΤΕΡΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ AΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ (γνωρίζουμε καλά πως βάλλεται ο θεσμός της οικογένειας ώστε να είναι καλύτερα ελεγχόμενες οι κοινωνίες).
Η απάντηση του μ. Σεραφείμ στον ανεκδιήγητο Καλαϊτζίδη!
http://www.impantokratoros.gr/F00F8522.el.aspx
Λένε ακόμα οι Επιτροπές Εμπειρογνωμόνων που εκπόνησαν τα νέα Προγράμματα Σπουδών:
"Προβληματιζόμαστε εντόνως όταν διαβάζουμε κείμενα, τα οποία προέρχονται από μέλη επιστημονικών ενώσεων, που συκοφαντούν, λοιδορούν, απειλούν ή επιδιώκουν να διχάσουν τη θεολογική και εκπαιδευτική κοινότητα, παρακινώντας σε «αντίσταση κατά της αρχής»!
"Μας ανησυχεί, το γεγονός ότι η ηγεσία της Εκκλησίας τελικώς ανέθεσε την έκφραση και εκπροσώπησή της στους ανθρώπους που εδώ και πέντε έτη βάλλουν συστηματικά εναντίον των νέων Προγραμμάτων, κατασκευάζοντας θεωρίες συνομωσίας, συκοφαντώντας και σπιλώνοντας την τιμή και τη συνείδηση ανθρώπων που προσφέρουν και διακονούν επί σειράν ετών το ποιμαντικό και θεολογικό έργο της."
Στην ίδια γραμμή με τις επιτροπές όπως είναι φυσικό όλα τα ΜΜΕ και ο έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος.
Από την εποχή Σημίτη με το θέμα των ταυτοτήτων μέχρι και σήμερα οι γνωστές ταμπέλες.
ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΙ όσοι δεν τους εξυπηρετούν τα σχέδια ριζικής αλλαγής του χαρακτήρα αυτής της χώρας, και ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ όσοι τα εξυπηρετούν.
Δημοσίευση σχολίου