"Να κωφεύσουμε στις πονηρές κραυγές”
είναι ο τίτλος άρθρου του Πανιερότατου Μητροπολίτη Ταμασού Ησαία με το
οποίο προσπαθεί να δώσει μια πολύ ρόδινη εικόνα της λεγόμενης Αγίας και
Μεγάλης Συνόδου. Αποπειράται επίσης να αποδώσει τις αντιρρήσεις εναντίον
των αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης, όχι στις Εκκλησίες που απουσίασαν
και στους επισκόπους που αρνήθηκαν να υπογράψουν τις κακόδοξες
αποφάσεις της, αλλα σε πονηρές κραυγές που είδαν στην άρνηση της
υπογραφής των κακόδοξων κειμένων μειοδοσία σε θέματα πίστεως.
Αυτά που παραγνωρίζει ο Πανιερότατος Ταμασού με το άρθρο του είναι τα ακόλουθα:
1.)
Οι Εκκλησίες που απουσίασαν -ή τουλάχιστον οι τρεις από τις τέσσερις
από αυτές- απουσίασαν για λόγους ουσίας επειδή δηλαδή δεν συνευδοκούσαν,
όχι μόνον με τον τρόπο σύγκλησης και λειτουργίας της Συνόδου, αλλά και
επειδή αρνήθηκαν να προσδώσουν εκκλησιαστικότητα στους αιρετικούς.
2.) Πολλώ μάλλον οι επίσκοποι που αρνήθηκαν να υπογράψουν το κείμενο “Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον”
κατέστησαν σαφές ότι θεωρούν το κείμενο μειοδοτικό για την πίστη μας
και ως εκ τούτου δεν το υπέγραψαν για να μη συναινέσουν στη διατύπωση
αίρεσης.
3.)
Ο Πανιερότατος μιλά για ασήμαντη μειοψηφία των επισκόπων που δεν
υπέγραψαν το κείμενο αλλά αυτό είναι εντελώς αναληθές. Οι απουσιάσαντες
επίσκοποι αποτελούν το 70% τουλάχιστον των επισκόπων της Ορθοδοξίας, ενώ
πρέπει να προστεθεί σ’ αυτούς και ο αριθμός όσων παρεβρέθηκαν μεν στη
Σύνοδο της Κρήτης αλλά αρνήθηκαν να το υπογράψουν. Όλοι αυτοί δεν είναι
ασήμαντη μειοψηφία, όπως φρονεί ο Πανιερότατος Ταμασού, αλλά μεγάλος
αριθμός επισκόπων νουουμένου ότι η πλειοψηφία των επισκόπων της Σερβίας
αρνήθηκε να υπογράψει το κακόδοξο κείμενο μαζί με άλλους ιεράρχες άλλων
Ορθοδόξων Εκκλησιών στους οποίους συγκαταλέγονται και πέντε της
Εκκλησίας της Κύπρου.
4.) Γράφει ο Πανιερότατος Ταμασού: “Σημείο
διαφορετικής αντίληψης στην Σύνοδο υπήρξε η διατύπωση, σε ό,τι αφορά
τους ετεροδόξους χριστιανούς. Επί του προκειμένου προτάθηκε και έγινε
αποδεκτός από την συντριπτική πλειοψηφία της Συνόδου ο όρος «Ετερόδοξες
Εκκλησίες», περισσότερο ως τεχνικός παρά ως εκκλησιολογικός τύπος.” Ο Πανιερότατος δεν κρύβει ότι ο όρος ετερόδοξες Εκκλησίες προτάθηκε περισσότερο ως τεχνικός παρά ως εκκλησιολογικός τύπος. Δηλαδή, Πανιερότατε, ενώ χρησιμοποιήθηκε περισσότερο ως τεχνικός όρος χρησιμοποιήθηκε επίσης και ως εκκλησιολογικός τύπος. Με άλλα λόγια αναγνωρίσατε εκκλησιαστικότητα στους αιρετικούς!!!
Επομένως
πώς δεν είναι κακόδοξο το κείμενο που υπογράψατε και κατά ποίαν έννοια
είναι πονηρές κραυγές οι φωνές όσων διαμαρτύρονται για την καταπάτηση
των αληθειών της πίστης μας;
πηγή
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου