Του Παναγιώτη Τελεβάντου
O διακεκριμένος θεολόγος π. Peter Heers συμπεριλαμβάνει το ακόλουθο διεισδυτικό σχόλιο στο λογαριασμό του στο Facebook:
“Most
observers of the meeting in Cuba will focus on political, moral or
other such secondary issues. For the Orthodox observer, however, one
matter should be paramount: the implications of the common statement
vis-a-vis Orthodox ecclesiology.
From
the style and phrasing it seems the Vatican wrote the original version
of the common declaration of the Pope and Patriarch of Moscow, with the
Russian Orthodox Church correcting it (ex. "full unity"). The catch
phrases of the new ecclesiology of Vatican II are apparent in many
places. (If it was written by a Russian Orthodox church representative
this would mean the adoption of the new ecclesiology in Moscow is more
advanced than previously thought.)
Here
are just some of the phrases and sentences which might remind one of
the new ecclesiology of Vatican II (and which could be interpreted as
consistent with it). See especially the words within brackets { }:
1. "we have met like {brothers in the Christian faith}"
2. "to discuss the mutual relations between the Churches"
3. "We share the same spiritual Tradition of the first millennium of Christianity"
4. "to pray to the Lord with renewed fervor for {the full unity} of all His disciples"
5.
"We believe that these martyrs of our times, {who belong to various
Churches but who are united} by their shared suffering, are a pledge of
the unity of Christians"
6.
"Orthodox and Catholics are united not only by the shared Tradition of
the Church of the first millennium, but also {by the mission to preach
the Gospel of Christ in the world today.} {This mission... excludes any
form of proselytism.} We are {not competitors but brothers,} and this
concept must guide all our mutual actions as well as those directed to
the outside world. We urge Catholics and Orthodox in all countries to
... be in harmony with one another (Rm. 15:5). Consequently, it cannot
be accepted that disloyal means be used to incite {believers to pass
from one Church to another}.... "
7.
"Catholics and Orthodox are called {to work together fraternally in
proclaiming the Good News of salvation,} to testify together to the
moral dignity and authentic freedom of the person, {so that the world
may believe}..."
8.
"Much of the future of humanity will depend on our capacity {to give
shared witness to the Spirit of truth} in these difficult times"
This
last example, and the reference to "full unity", are the most
characteristic and also the most grievous in terms of a departure from
Orthodox ecclesiology.
(For more on the new ecclesiolgy of Vatican II from an Orthodox standpoint, see: https://uncutmountainpress.com/…/the-ecclesiological-renov…/).
Η
διεισδυτική θεολογική ματιά του αιδεσ. π. Πέτρου Χιρς αποκαλύπτει αυτό
που πολλοί θέλουν να ξεχάσουμε. Πέραν των παγνιδιών εξουσίας και κύρους,
πέραν της αντιπαλότητας των Θρόνων Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας, πέραν
των πολιτικών σκοπιμοτήτων που παρεισέφρησαν στη Διακήρυξη που
υπέγραψαν ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Πατριάρχης Κύριλλος τους ορθόδοξους
χριστιανούς ενδιαφέρει το διάτρητο θεολογικά κείμενο της Διακήρυξης που
απηχεί την προδοτική για την Ορθοδοξία Συμφωνία του Μπαλαμάντ και τη Β΄
Βατικάνεια Σύνοδο.
πηγή
2 σχόλια:
Δεν ήτανε απλά επικ. χαρακτηρα, οταν δηλωνουνε ότι ειναι επισκοποι, αδελφοι κι εχουν το ιδιο βαπτισμα. Κρίμα και για το Ρωσικο "Πατριαρχείο", που εδω και χρόνια βεβαια ειναι στα διχτυα της παναιρεσης του Οικουνενισμου κι ως γνησια οργανα της Νεας Ταξης πολεμουνε λυσαλλεα και οσους αντιδρουνε στις ηλεκτρονικες ταυτοτητες, με γνησια οικουμενιστικη "αγαπη"
Συμφωνω με το κειμενο του π.Πετρου!
Επικοινωνιακα -οικουμενιστικα παιχνιδια ειναι αυτα.
Τις ευσεβης σιγησειεν;.....ακουμε απο τον οσιο Μελετιο!
Ενα εχουμε κατανοησει πως η ενωση θα γινει ουνιτικω τω τροπω!Εαν ενωθουμε με αυτους ,θα χωρισθουμε απο τον Θεο.
Και κατι ακομη που εχω να προσθεσω :
Οταν ο τελευταιος Αυτοκρατορας Κων/νος Παλαιολογος υπεγραψε την ενωση με τον πα πα 12/12/1452,τοσο οι Ορθοδοξοι τον θεωρουσαν
Ουνιτη,οσο και ο Γεναδιος Σχο-λαριος,τον αφορεσε!
Και ουτε προκειται η Ορθοδοξος εκκλησια -ακουσαμε απο χειλη Κοσμητωρος θεολογικης σχολης- να αγιοποιησει ποτε εναν ανθρωπο ο οποιος για να σωσει την αυτοκρατορια ασπασθη-κε τον καθολικισμο,ουνιτισε δηλαδη!
Συνεπως και το παπικο πρωτειο ειναι ψευδες διοτι εις θεμελιος πρωτος ειναι ο Κυριος ημων Ιησους Χριστος,ο ακρογωνιαιος λιθος και παντες εξ Αυτου εξαρτωνται και ουδεις εκ του ισοτιμου,οπως η παπικη παρασυναγωγη εξυψωσε τον Πετρο ως θεμελιον πρωτον και πως ολοι οι αλλοι εξαρτωνται απο αυτον και ολοι μαζι απο το πρωτειο ως ορατη αρχη.Δυστυχως ,τα τιτιβισματα με την πρεσβυτερα Ρωμη θα μπλεξει σε περιπετειες την Εκκλησια Του Χριστου,πιστευω υπαρχει δρομος εξοδου,αλλα εκπιπτοντας της Ορθοδοξου πιστεως,μιμουμαστε τον Ιουδα.
Επι Βενεδικτου σε συγκεντρωθεντες στην πλατεια του αγΠετρου ,ο ιδιος δηλωσε πως ο πα πας με την ιδιοτητα του ως Επισκοπος Ρωμης,ασκει ενα μοναδικο και απαραιτητο για την π α γ κ ο σ μ ι α -
ε κκλησια,διακονημα,εκεινο του να ειναι η αρχη κ το ορατο θεμελιο της ενοτητας ολων των επισκοπων αλλα και ολων των πιστων.
Γυρευε τι θα εχει να γινει!
Ειναι δυνατον να ανηκουμε εμεις σ'αυτους;;;
Ο Θεος να βοηθησει γιατι οχι εξ ημισιας ευσεβεια δεν ειναι αυτη ,αλλα εκπτωση απο την Ορθοδοξη Πιστη των αγ.Αποστολων και των αγιων Πατερων.
Η κανω λαθος;Εαν κανω καπου λαθος συγνωμη!
Το ιδιο δεν μπορουμε να θεωρησουμε ορθοδοξους ολους οσους ουνιτιζουν,ειναι απλο!
Δημοσίευση σχολίου