Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ


 
(Α΄)

Του θεολόγου  Ανδρέα Κυριακού

Στην ομιλία του κατά τη βράβευσή του στο Μόναχο, ο Σεβ. Περγάμου κ. Ιωάννης (Ζηζιούλας) είπε πλείστα όσα άξια σχολιασμού. Παρόντες ήσαν μεταξύ άλλων ο καρδινάλιος Κωχ, αλλά και ο μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Καλαντζής και ο Διευθυντής της Θεολογικής Ακαδημίας του Βόλου. 

Ανέφερε μεταξύ άλλων ο Σεβασμιότατος: Η Βίβλος και οι Πατέρες της αδιαιρέτου Εκκλησίας θα πρέπει να αποτελούν το έδαφος επάνω στο οποίο Ανατολή και Δύση δύνανται να αποκαταστήσουν την ενότητά τους. Εμείς απλώς ρωτάμε τον θεολογικό βραχίονα του Οικουμενικού Θρόνου:
Από πότε, Σεβασμιότατε, η Εκκλησία είναι διαιρεμένη; Μέχρι το 1054 ήταν αδιαίρετη και από τότε μέχρι τώρα είναι διαιρεμένη; Στα 1054 ο αιρετικός Παπισμός αποσχίσθηκε από την Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν και τράβηξε τον κακοτράχαλο δρόμο του. Η Εκκλησία ΔΕΝ διαιρέθηκε, όσο κι αν το νομίζετε τόσον υμείς όσον και ο Σεβ. Μεσσηνίας.

Παρατήρηση δεύτερη. Για ποιο λόγο περιφρονήτε τόσο πολύ τους Πατέρες της β΄μετά Χριστόν χιλιετηρίδος; Δεν σας γιομίζουν το μάτι; Η μήπως διότι έχουν σιγυρίσει δεόντως και καθηκόντως τον Παπισμό; Υπενθυμίζω απλώς, από τους Πατέρες αυτούς, τον εν Αγίοις μητροπολίτην Θεσσαλονίκης Γρηγόριον τον Παλαμά, τον αγιώτατον Μάρκον Εφέσου τον Ευγενικόν  και τον Άγιον του αιώνος μας Νεκτάριον Πενταπόλεως τον θαυματουργόν. Τέλος θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ στον Όσιο Ιουστίνο του Τσέλιε, τον νέον Ομολογητήν. 

Μια τελευταία παρατήρηση: Η Εκκλησία δεν καθορίζεται γεωγραφικά, αλλά εν Χριστώ. Οι Ουνίτες της Συρίας βρίσκονται στην Ανατολή αλλά ΔΕΝ ανήκουν στην Εκκλησία. Είναι αιρετικοί. Από την άλλη οι Ινδιάνοι Μάγιας της Γουατεμάλας, που εγκατέλειψαν τελευταία τον κακόδοξο Παπισμό κι επέστρεψαν στην Εκκλησία, ανήκουν στη Δύση αλλά ΕΙΝΑΙ ταυτόχρονα μέλη της Εκκλησίας του Χριστού.

 (Β΄)
Ο Σεβ. Περγάμου Ιωάννης, θέλοντας να τονίσει τη χρησιμότητα και αναγκαιότητα των Διαλόγων άνεφερε και τα πιο κάτω αξιοπαρατήρητα: Τα προβλήματα του καιρού μας, στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο, απαιτούν κοινή απάντηση από όλους εκείνους που ομολογούν πίστη στον Χριστόν. 

Αν κατάλαβα καλά οι Διάλογοι έχουν σαν στόχο και σκοπό να επιλύσουν τα προβλήματα του καιρού μας. Ο Σεβασμιότατος δεν τα ορίζει επακριβώς, αλλά αφήνει να νοηθεί ότι εννοεί τα προβλήματα όπως το περιβαλλοντικό, οι σχέσεις των δύο φύλων, οι πολιτισμικές διαφορές, η εισβολή των Μωαμεθανων στην Ευρώπη κ.τ.ο.. Με απλές κουβέντες, όλοι όσοι ομολογούν πίστη στο Χριστό πρέπει να έχουν την ίδια απάντηση στα πιο πάνω προβλήματα. 

Επειδή κάτι γνωρίζουμε από τη Θεολογία του Σεβασμιότατου, έστω και ακροθιγώς, μας μιλά για τη λεγόμενη. Κατά την καινοφανή Βαπτισματική Θεολογία, της οποίας εισηγητής τυγχάνει ο Σεβ. Περγάμου, όλοι όσοι έχουν βαπτισθεί στο όνομα της Αγίας Τριάδος είναι μέλη της Εκκλησίας!!! Κατ’ αυτό τον τρόπο δεν επιτρέπεται να μιλάμε για αιρετικούς, ούτε για κακόδοξους και κακοδοξίες, έστω και αν αυτοί έχουν στην καμπούρα τους πλήθος αιρετικών διδασκαλιών. Ούτε στο Βάπτισμα, Σεβασμιότατε, δεν συμφωνούμε με τους προσφιλείς σας ετερόδοξους. Βαπτίζουμε εμείς οι Ορθόδοξοι (δηλαδή βάζουμε ολόκληρο τον βαπτιζόμενο στο νερό), του ρίχνουν λίγες σταγόνες νερό οι Παπικοί κι πνευματικοί τους απόγονοι, Αγγλικανοί και υπόλοιποι Προτεστάντες. ΔΕΝ βλέπετε καμιά διαφορά, Σεβασμιότατε; 

Τι να πούμε για την αίρεση του Φιλιόκβε;! Άλλα πιστεύουμε εμείς και άλλα οι Παπικοί και οι Προτεστάντες. Κι είμαστε το ίδιο κατά την άποψή σας και πρέπει να δώσουμε κοινή απάντηση στα προβλήματα του σύγχρονου ανθρώπου! Σαν να βιάζεστε λιγάκι. Σαν να έχετε βάλει μπροστά το αμάξι και πίσω τα άλογα. Ας επανέλθουν ΠΡΩΤΑ στην Εκκλησία οι Παπικοί και οι λοιποί αιρετικοί, ας αποκτήσουν το φρόνημα της Α΄χιλιετηρίδος, αυτό δηλαδή που είχαν προ του Σχισματος, και τότε θα έχουμε καιρό να μιλήσουμε με μια φωνή για τα προβλήματα του σύγχρονου άνθρωπου, προτείνοντάς του και λύσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: