Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015

Εκθειάζοντας την Παπική οικουμενιστική κοινότητα Taizé

Στα πλαίσια των εορτασμών για την τριπλἠ επέτειο της Παπικής οικουμενιστικής κοινότητας Ταιζέ : 100 χρόνια από τη γέννηση του αδελφού Ροζέ (1915), δέκα χρόνια μετά την κοίμησή του (16 Αυγούστου 2005) και 75 χρόνια από την ίδρυση της κοινότητας (1940) πραγματοποιήθηκε Διεθνές Θεολογικό Συμπόσιο με θέμα «Η συμβολή του αδελφού Ροζέ στη θεολογική σκέψη» Taizé 30 Αυγ. – 6 Σεπτ. 2015. 
Το μήνυμα του Ταιζέ στους νέους Της καθηγήτριας του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ Δήμητρας Κούκουρα
Κουκουρούκου η κυρία.
 Είναι ένα Ινδουιστικό Ασραμ. 
Καί ο Ροζέ ένας αποτυχημένος Γκουρού από τούς χιλιάδες πού κάνουν τήν τύχη τους στήν Δύση. 

Λόγω τής ορθοδόξου προσωποληψίας, πού είναι η ουσία τής ειδωλολατρείας,[ όπως εκφράστηκε από τούς Εβραίους π.χ. δίπλα στόν χρυσό μόσχο, στά μούτρα τού Μωυσή: ποιός είσαι εσύ πού θά μάς πείς τί θά κάνουμε], δέν μπορούμε νά δούμε τί ρόλο παίζουν. 
Ο Γκουρουισμός έχει πολλά κοινά στοιχεία μέ τήν Ελληνική Σοφιστική.
Μέτρον όλων τών πραγμάτων άνθρωπος. Η λογική του είναι πώς ο κάθε άνθρωπος είναι θεός καί ο Γκουρού μπορεί νά ΤΟΝ βοηθήσει  νά φανερωθεί. Αυτή είναι καί η φιλοσοφία τού Προσώπου η οποία βασίζεται στήν ψυχική Γιόγκα τής αναλογίας.[ Τό κτιστό ζεί μέ τόν τρόπο τού ακτίστου]. Ο Γκουρού ή τό Πρόσωπο είναι τό αντίθετο τού  Στάρετς. Αξιοπρεπής καί ευγενικός, ειρηνικός , μέ σεβασμό στήν θεική ετερότητα τού άλλου. Στό αληθινό του Εγώ.
 
«Οι νέοι έρχονται και μας ρωτούν: πού θα βρω νόημα στη ζωή μου; Άλλοι προχωρούν περισσότερο και ζητούν να μάθουν: τί ζητάει ο Θεός από μένα; Ποιο είναι το κάλεσμά του για μένα;» Αυτό είναι καί τό όραμα τού νεοορθοδόξου Ζηζιούλα, τό οποίο απολαμβάνει καί τήν συγκατάθεση τού Γιανναρά. 

Νά μεταλλάξει τα Μοναστήρια σέ Ασραμ, στά οποία θά προσφέρεται νόημα καί ίσως καί ο θεικός προφητικός προορισμός τού κάθε προβληματισμένου.  Οπου οι άνθρωποι θά μπαίνουν γεμάτοι ερωτήσεις καί θά βγαίνουν γεμάτοι απαντήσεις, Συνειδητοί Χριστιανοί. Ενα τέτοιο Ασραμ λειτουργούσε καί στήν Εύβοια , μέ ιδρυτή τόν Φιλίπ Σερράρντ καί συνεχιστή τόν Κάλλιστο Γουέαρ . Μεγάλο στέκι τών νεοορθοδόξων. Από τόν Λορεντζάτο μέχρι τόν Ζουμπουλάκη.
 
"Το μήνυμα στο Ταιζέ είναι η μαρτυρία του ζώντος Θεού που ενοικεί μέσα στον κάθε άνθρωπο και το κάλεσμα των νέων να τον αναζητήσουν και να του εμπιστευθούν τη ζωή τους."  Οι νεοορθόδοξοι αυτόν τόν Θεό μέσα μας τόν ονομάζουν " κατ' εικόνα καί καθ' ομοίωσιν".

 
 Είχαμε γράψει κάποτε στόν Ρόζ ηγούμενο τού Μπόζε, ο οποίος κοκορεύεται γιά τόν θεό μέσα μας.  Αγαπητέ η Θεοτόκος δέν βρήκε τόν Θεό μέσα Της, όπως γνωρίζουμε. Εσείς δηλ. τά καταφέρνετε καλύτερα; Μάλλον καί ο ηγούμενος Ελισσαίος πρέπει νά βρήκε καί αυτός τελευταίως τόν θεό μέσα του.

 
 Θέλουμε ομως νά ρωτήσουμε τήν κυρία κουκουρούκου. Αφού ο θεός κατοικεί μέσα μας γιατί δέν τόν βρίσκουν οι νέοι; Μήπως επειδή πρέπει πρώτα νά τόν κατασκευάσουν κατ' εικόνα καί καθ' ομοίωσή τους καί στήν συνέχεια νά τόν βρούν; Αυτές οι αβυσσαλέες αντιφάσεις είναι η δική σας ευχαριστία; Ευχαριστώ θεέ μου πού κατοικείς μέσα μου; [ Πού δέν μέ άφησες σάν αυτούς τούς φονταμενταλιστές περιθωριακούς ορθοδόξους πού αναζητούν τόν θεό έξω τους]  Τώρα ήρθε η ώρα νά πληρώσεις καί κανα ενοίκιο; Νά μού σώσεις τό Πρόσωπο; Τί είναι ακριβώς ο θεός σας; Κρέμα προσώπου; 
Αυτό είναι τό νέο πού καταργεί τό παλαιό; 

Η σωτηρία τού προσώπου αντί τής σωτηρίας τής ψυχής τών παλαιών; Οπως ακριβώς τό έχει εκφράσει ο Γιανναράς; " τό όργανο τό οποίο σέ τούτη τήν ζωή προσέλαβε καί οργάνωσε τά νοήματα, μέ τόν ίδιο τρόπο θά προσλάβει μετά θάνατον τίς άκτιστες ενέργειες;" Αυτό δέν είναι μιά νέα θρησκεία η οποία υπόσχεται τήν αθανασία τής διανοίας καί η οποία γεννιέται τών διαλόγων ένεκεν;
η συνέχεια εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: