Στην εισήγησή του στο πρόσφατο συνέδριο για το θεσμό των Διακονισσών ο γνωστός Οικουμενιστής Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Αθηνών κ. Ευάγγελος Θεοδώρου είπε σχετικά:
“Στη συζήτηση τώρα για τη γενικότερη χειροτονία των γυναικών δεν πρέπει η Ορθόδοξη θεολογία να καταφεύγει στην άστοχη χρησιμοποίηση ανθρωπίνων, βιολογικών εννοιών για το φύλο και να αναφέρεται στη δήθεν ανδρική ή θηλυκή υφή εκάστου των προσώπων της Αγίας Τριάδος, και έτσι να αίρει τον αποφατικό χαρακτήρα του απρόσιτου στην ανθρώπινη διάνοια Τριαδικού δόγματος. Πρέπει να χρησιμοποιούνται εκκλησιολογικά κριτήρια που αποβλέπουν στην οικοδομή της Εκκλησίας του Χριστού. Πρέπει επίσης να χρησιμοποιείται η χριστολογική θεολογία, η οποία διδάσκει για τον Θεάνθρωπο, ότι στο σωτήριό Του έργον ενσωμάτωσε, παρέλαβε, όλη την ανθρώπινη φύση, ανδρική και γυναικεία. Και έτσι πρέπει να επιδιώκεται καταμερισμός των αρμοδιοτήτων των λειτουργών της Εκκλησίας ανάλογα προς την ποικιλία των χαρισμάτων τους. Αυτή την ποικιλία των χαρισμάτων προέβαλε ιδιαιτέρως η αρχαία Εκκλησία.”
Για να δούμε τι είπε ο Οσιος Παίσιος Αγιορείτης για το θέμα της χειροτονίας γυναικών όταν του είπαν ότι ορισμένοι επέμεναν ότι να πρέπει να χειροτονούνται γυναίκες. - “Να τους πεις ότι σταυρώθηκε ο Υιός του Χριστού! Οχι η κόρη Του.”
Δηλαδή το ακριβώς αντίθετο από τον ισχυρισμό του κ. Καθηγητή.
Ερωτούμε λοιπόν: Οταν ένας Καθηγητής Πανεπιστημίου γνωστός για τα οικουμενιστικά του φρονήματα ισχυρίζεται κάτι και ο Οσιος Παίσιος ο Αγιορείτης βεβαιώνει για κάτι διαφορετικό ποιον εμπιστεύεστε;
Φυσικά το Οσιο Παίσιο.
Σωστά;
Θα αντιτείνει ίσως κάποιος. - Μα εμείς δεν ζητούμε τη χειροτονία γυναικών ιέρειων αλλά διακονισσών.
Αν ισχύουν όσα ισχυρίζεται ο κ. Καθηγητής τότε και για τη χειροτονία γυναικών δεν υπάρχουν κωλύματα.
Ο κ. Καθηγητής διατείνεται ότι η χειροτονία γυναικών έχει τα χαρακτηριστικά της χειροτονίας των ανώτερων κληρικών δηλαδή του διακόνου, του πρεσβυτέρου και του επισκόπου και όχι της χειροθεσίας των κατώτερων κληρικών ήτοι του Υποδιάκονου, του Ψάλτη και του Αναγνώστη.
Αφού, λοιπόν, αυτή είναι η φύση της ιερωσύνης των διακονισσών βάσει ποιας λογικής ή συνέπειας όσοι υποστηρίζουν την αναβίωση του θεσμού των Διακονισσών αρνούνται -αν αρνούνται εννοείται- τη χειροτονία γυναικών;
πηγή
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου