Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

NEEΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΕΣ

“Ἐδῶ διδάσκουν οἱ Πατέρες, ἑδρασμένοι στερεῶς ἐπί τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ὅτι διά τῆς μνημονεύσεως ἔχουμε κοινωνία μέ τήν αἵρεσι καί εἶναι σά νά τήν ἀποδεχώμεθα κι ἐμεῖς πού μνημονεύουμε τόν αἱρετικό Ἐπίσκοπο. Αὐτό συμβαίνει, διότι ἡ Θ. Λειτουργία εἶναι μυστήριο ἑνότητος μέ τόν Χριστό ἀοράτως καί μέ τήν ὁρατή κεφαλή πού εἶναι ὁ Ἐπίσκοπος. Μέ τόν Χριστό ἑνωνόμεθα κατά τήν προαίρεσι καί τόν προσωπικό μας ἀγῶνα, ὅπως ἀνωτέρω ἀναφέραμε, ἐνῶ μέ τήν ὁρατή κεφαλή ἑνωνόμεθα καί ἐνσωματούμεθα ἀναγκαίως, διότι ἡ μνημόνευσις τοῦ Ἐπισκόπου σημαίνει ὅτι τόν ἀποδεχόμεθα ὡς ὁρατή κεφαλή καί ὡς ὁμόπιστο μέ ἐμᾶς”» (π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς). 

 

Σχόλιο: έπαψε εδω και καιρό το μυστήριο της θείας ευχαριστίας να είναι το μυστήριο της μετανοίας. Νέες εκκλησιολογίες φυτρώνουν χρόνο με το χρόνο. Η θεία ευχαριστία δεν είναι το μυστήριο της αφέσεως των αμαρτιών αλλα το μυστήριο της ενώσεως. Απίστευτα πράγματα. Διδασκαλίες των οργανώσεων. Την ίδια καταστροφική δουλειά στην εκκλησιολογία κάνει και ο Ζηζιούλας. Οι αντι-οικουμενιστές είναι τελικώς η εκλαΐκευση του οικουμενισμού.
ΑΠΟΛΥΤΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΗΣΥΧΑΣΜΟΥ. 

Αμέθυστος.

2 σχόλια:

Πατερική Παράδοση είπε...

Το σχόλιο αυτό του Αμέθυστου, αποτελεί απάντηση στο κείμενο της "Πατερικής Παράδοσης" http://www.paterikiparadosi.blogspot.gr/2014/03/blog-post_11.html «Ο Επίσκοπος Ορατή Κεφαλή της Εκκλησίας, όταν είναι Ορθόδοξος», που γράφτηκε
για να αντικρούσει τις θέσεις που διατυπώθηκαν στο ιστολόγιο του Αμέθυστου. Πράγματι εκεί, ο Αμέθυστος ίσχυρίστηκε ότι αυτή η Πατερική θέση «Ο Επίσκοπος Ορατή Κεφαλή της Εκκλησίας» (που είχε περιλάβει ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς σ' ένα άρθρο του) είναι "Παπική". Και ο Αμέθυστος ως τάχα Παπική την χλεύασε.
Με έκπληξη βλέπουμε, ότι τώρα που πήρε την απάντηση από την παράθεση από δεκάδες κείμενα των Πατέρων, ότι οι ο Επίσκοπος είναι ορατή κεφαλή εκάστης τοπικής Εκκλησίας, ο Αμέθυστος παραβλέπει αυτό το σημείο, και εστιάζει την πολεμική του σε άλλο σημείο του ίδιου κειμένου. Και καταδικάζει κάποιο άλλο τάχα, λάθος που βρήκε. Μόνο που ότι γράφει είναι της φαντασίας του: ότι δηλαδή ο π. Ευθύμιος κι εμείς μαζί του, πιστεύουμε πως η Θ. Ευχαριστία "δεν είναι το μυστήριο της αφέσεως των αμαρτιών αλλά το μυστήριο της ενώσεως".
Αλήθεια, όνειρα βλέπει ο Αμέθυστος. Βγαίνει από το κείμενο που παραθέτει κάτι τέτοιο; Διαψεύδουμε αυτή τη συκοφαντία του Αμέθυστου. Η θέση αυτή του π. Ευθύμιου, δεν αποτελεί γενική έκθεση περί Εκκλησιολογίας, αλλά συγκεκριμένη τοποθέτηση στο θέμα που διαπραγματευόταν εκεί. Δεν γνωρίζουμε αν (όταν λάβει γνώση του σχολίου αυτού) θα απαντήσει και ο ίδιος.
"Πατερική Παράδοση"

Ανώνυμος είπε...

Ο Αμέθυστος, αλάνθαστος κριτής των πάντων, κατηγορεί έναν, αν μη τι άλλο, αγωνιστή παπά, για πράγματα που δεν είπε. Άρα τον συκοφαντεί. Και εξισώνει τον αντιοικουμενιστή Τρικαμηνά,με τον Ζηζιούλα και τις Αδελφότητες. Η συκοφαντία και μόνο δείχνει την κακία του. Ποιός ξέρει τι απωθημένα κρύβει.