«Αγοραφοβία. Το άτομο που πάσχει από αγοραφοβία και, αν βρεθεί
σε κλειστό χώρο, ιδρώνει και τρέμει». Με αυτή τη λέξη και τη χρήση της
στη συγκεκριμένη πρόταση η μαθήτρια της τρίτης τάξης του 1ου Γυμνασίου
Νάουσας Αναστασία Συμεωνίδου απέσπασε το πρώτο βραβείο στον 12ο
διαγωνισμό ελληνικής γλώσσας και ορθογραφίας που έγινε στη Θεσσαλονίκη.
Απαντώντας γρήγορα και με σιγουριά, η μαθήτρια συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο βαθμό από την κριτική επιτροπή και στέφθηκε νικήτρια, αποσπώντας έναν έπαινο αλλά και ένα χρηματικό ποσό 500 ευρώ που αντιστοιχούσαν στο πρώτο βραβείο.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν αποκλειστικά μαθητές και μαθήτριες της γ΄ τάξης Γυμνασίου δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων όλης της χώρας. Οι ερωτήσεις που υποβλήθηκαν στους μαθητές σχετίζονταν με τη γραμματική αναγνώριση της λέξης, την ετυμολογία, την ορθογραφία, τη σημασία της και την ένταξή της σε μια πρόταση. Οι λέξεις επιλέχθηκαν από τα σχολικά βιβλία των τριών τάξεων του Γυμνασίου.
«Ανεβαίναμε σε ένα βάθρο και τραβούσαμε έναν αριθμό από μια κληρωτίδα που αντιστοιχούσε σε μια σύνθετη λέξη. Τη γράφαμε στον πίνακα, τη διαβάζαμε στην κριτική επιτροπή, εξηγούσαμε την ετυμολογία της και τη σημασία της και στη συνέχεια μέσα σε τρία λεπτά έπρεπε να τη χρησιμοποιήσουμε σε μια πρόταση. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν περίπου 170 παιδιά. Επιλέχθηκαν πρώτα οι 50 μαθητές για τους οποίους η κριτική επιτροπή έκρινε ότι απέδωσαν πιο σωστά το νόημα της λέξης. Στη συνέχεια επιλέχθηκαν οι 10 και μετά οι τρεις, οι οποίοι και βραβεύτηκαν» λέει η Αναστασία στη «δημοκρατία».
Η μαθήτρια του 1ου Γυμνασίου Νάουσας πέρασε στους 50 με τη λέξη «πυροδότης». Η πρόταση που συνέταξε η Αναστασία ήταν: «Πυροδότης των μεγάλων ανακαλύψεων του 19ου αιώνα ήταν η Βιομηχανική Επανάσταση». Η λέξη που την πέρασε στην επόμενη φάση ήταν «αιμοβόρος». «“Η ύαινα θεωρείται αιμοβόρο ζώο” ήταν η πρόταση που έκανα. Μερικές λέξεις ήταν λίγο παράξενες, σίγουρα τις είχαμε δει, αλλά δεν τις θυμόμασταν. Πιστεύω όμως ότι όλες ήταν εύκολες. Θεωρώ ότι κέρδισα το πρώτο βραβείο γιατί έλεγα τις λέξεις γρήγορα, ενώ κάποια άλλα παιδιά κόμπιαζαν. Περισσότερο όμως ήθελα να τελειώνω γρήγορα» λέει χαμογελώντας στη «δημοκρατία» η μαθήτρια.
Ο διαγωνισμός που οργανώθηκε με τη συνεργασία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θεσσαλονίκης και τους Φίλους του Ιδρύματος «Μέγας Αλέξανδρος» ήταν αφιερωμένος στη μνήμη του κορυφαίου Ελληνα φιλολόγου και παιδαγωγού Χρίστου Τσολάκη.
Νίκος Πιτσιακίδης
Απαντώντας γρήγορα και με σιγουριά, η μαθήτρια συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο βαθμό από την κριτική επιτροπή και στέφθηκε νικήτρια, αποσπώντας έναν έπαινο αλλά και ένα χρηματικό ποσό 500 ευρώ που αντιστοιχούσαν στο πρώτο βραβείο.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν αποκλειστικά μαθητές και μαθήτριες της γ΄ τάξης Γυμνασίου δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων όλης της χώρας. Οι ερωτήσεις που υποβλήθηκαν στους μαθητές σχετίζονταν με τη γραμματική αναγνώριση της λέξης, την ετυμολογία, την ορθογραφία, τη σημασία της και την ένταξή της σε μια πρόταση. Οι λέξεις επιλέχθηκαν από τα σχολικά βιβλία των τριών τάξεων του Γυμνασίου.
«Ανεβαίναμε σε ένα βάθρο και τραβούσαμε έναν αριθμό από μια κληρωτίδα που αντιστοιχούσε σε μια σύνθετη λέξη. Τη γράφαμε στον πίνακα, τη διαβάζαμε στην κριτική επιτροπή, εξηγούσαμε την ετυμολογία της και τη σημασία της και στη συνέχεια μέσα σε τρία λεπτά έπρεπε να τη χρησιμοποιήσουμε σε μια πρόταση. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν περίπου 170 παιδιά. Επιλέχθηκαν πρώτα οι 50 μαθητές για τους οποίους η κριτική επιτροπή έκρινε ότι απέδωσαν πιο σωστά το νόημα της λέξης. Στη συνέχεια επιλέχθηκαν οι 10 και μετά οι τρεις, οι οποίοι και βραβεύτηκαν» λέει η Αναστασία στη «δημοκρατία».
Η μαθήτρια του 1ου Γυμνασίου Νάουσας πέρασε στους 50 με τη λέξη «πυροδότης». Η πρόταση που συνέταξε η Αναστασία ήταν: «Πυροδότης των μεγάλων ανακαλύψεων του 19ου αιώνα ήταν η Βιομηχανική Επανάσταση». Η λέξη που την πέρασε στην επόμενη φάση ήταν «αιμοβόρος». «“Η ύαινα θεωρείται αιμοβόρο ζώο” ήταν η πρόταση που έκανα. Μερικές λέξεις ήταν λίγο παράξενες, σίγουρα τις είχαμε δει, αλλά δεν τις θυμόμασταν. Πιστεύω όμως ότι όλες ήταν εύκολες. Θεωρώ ότι κέρδισα το πρώτο βραβείο γιατί έλεγα τις λέξεις γρήγορα, ενώ κάποια άλλα παιδιά κόμπιαζαν. Περισσότερο όμως ήθελα να τελειώνω γρήγορα» λέει χαμογελώντας στη «δημοκρατία» η μαθήτρια.
Ο διαγωνισμός που οργανώθηκε με τη συνεργασία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θεσσαλονίκης και τους Φίλους του Ιδρύματος «Μέγας Αλέξανδρος» ήταν αφιερωμένος στη μνήμη του κορυφαίου Ελληνα φιλολόγου και παιδαγωγού Χρίστου Τσολάκη.
Νίκος Πιτσιακίδης