Για τις ανάγκες της φετινής του παράστασης, δύο φορτηγά 13
μέτρων κατέφθασαν στην Αθήνα, μεταφέροντας τα σκηνικά και τα κοστούμια,
ενώ το θέατρο Badminton έχει... επεκτείνει τη σκηνή του για να υποδεχτεί
τους 100 συντελεστές.
Ο σπουδαιότερος εν ζωή Ρώσος χορογράφος Γιούρι Γκριγκορόβιτς, έναν χρόνο μετά τις sold out εμφανίσεις του (στα μπαλέτα «Σπάρτακος» και «Λίμνη των Κύκνων») επέστρεψε και πάλι στην Ελλάδα, για να παρουσιάσει την υπερπαραγωγή μπαλέτου, τη χορογραφία του για την «Ωραία Κοιμωμένη». Από χθες έως και τις 17 Οκτωβρίου, το θέατρο έχει μετατραπεί σε ένα παραμυθένιο σκηνικό με πρωταγωνιστές νεράιδες και όμορφες πριγκίπισσες.
Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος για την «Ωραία Κοιμωμένη», οι διοργανωτές πρόσθεσαν τρεις ακόμη παραστάσεις.
«Η Ελλάδα για μένα είναι πάντα πηγή έμπνευσης» δήλωσε ο Γκριγκορόβιτς σε πρόσφατη συνέντευξή του. «Το άκουσμα και μόνο της λέξης “Ελλάδα” με ταξιδεύει σε όλη την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά η οποία έγινε η αφετηρία για όλες τις τέχνες πολιτισμού και καλλιτεχνίας. Είναι σπουδαίο λοιπόν για μένα, ως δημιουργό, να παρουσιάζω τα έργα μου στη χώρα αυτή που θαυμάζω και αγαπώ. Και ακόμα περισότερο όταν βλέπω ότι υπάρχει τόσο ζεστή υποδοχή από τους θεατές».
Η «Ωραία Κοιμωμένη», γράφτηκε το 1890 και κατέχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία του μπαλέτου, αφού υπήρξε το πρώτο επιτυχημένο έργο για μπαλέτο που συνέθεσε ο Τσαϊκόφσκι, ενώ η πρεμιέρα του έγινε στο θέατρο Μαρίινσκι της Αγίας Πετρούπολης σε χορογραφία Μάριους Πετιπά το 1899.
Με την παρουσίαση αυτού του εμβληματικού έργου, άλλωστε, άνοιξε και επισήμως τις πύλες του τον περασμένο Δεκέμβριο το ανακαινισμένο θέατρο Μπολσόι. «Η Ωραία Κοιμωμένη» απουσίαζε αρκετό καιρό από το ρεπερτόριο του Μπολσόι και η επιστροφή της έπρεπε να γίνει στην ανακαινισμένη αίθουσα, την παλιά σκηνή του θεάτρου. Στην πρεμιέρα είχαμε ετοιμάσει πέντε σύνολα χορευτών. Κάποιοι είχαν χορέψει παλαιότερα την "Ωραία Κοιμωμένη", για τους νεότερους ήταν η πρώτη φορά. Αυτό πρόσθεσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι παραστάσεις ήταν sold out παρά το γεγονός ότι και οι σολίστες δεν είχαν ανακοινωθεί ακόμα...» υποστήριξε ο ίδιος.
Μπαλαρίνες που ίπτανται, καταπακτές που «καταβροχθίζουν» τους πρωταγωνιστές. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα σκηνοθετικά τρικ που έχουν συμπεριληφθεί στην υπερπαραγωγή η οποία έκανε πρεμιέρα χθες στην Αθήνα, ζωντανεύοντας στη σκηνή του Badminton την ιστορία της πανέμορφης πριγκίπισσας Αουρόρα.
«Πάντα σε όλες τις χορογραφίες προσθέτω ή αλλάζω κάποια σημεία, ωστόσο το μοναδικό προτέρημα, αν μπορούσα να το πω έτσι, είναι ότι προσπαθώ να αναπαράγω τις κλασικές αξίες της χορογραφίας του Πετιπά.
Στην “Ωραία Κοιμωμένη”, βέβαια, προσπάθησα να διατηρήσω όσο το δυνατόν περισσότερα από τη χορογραφία του» συμπλήρωσε ο 85χρονος χορογράφος, του οποίου το πλούσιο βιογραφικό μετράει συνεργασίες με τα μπαλέτα Κίροφ, Μαρίινσκι και Μπολσόι.
Με το τελευταίο χορευτικό συγκρότημα μάλιστα ο Γκριγκορόβιτς είχε συνυπάρξει για πολλά ετη. Από το 1964 έως και το 1995 -χρονιά που εγκατέλειψε τα Μπολσόι- ήταν ο πρώτος ballet master αλλά και καλλιτεχνικός διευθυντής του οργανισμού. Το 2001 ο Γκριγκορόβιτς επέστρεψε και πάλι στα Μπολσόι και απ’ το 2008 είναι μόνιμος καθηγητής και χορογράφος της διάσημης ομάδας, ετοιμάζοντας ταυτόχρονα και παραγωγές για το Grigorovich Ballet. «Το Μπολσόι μού έδωσε τη δύναμη να δημιουργήσω, να αναπνεύσω, να πετάξω, με έκανε όμως να ζήσω και δύσκολες στιγμές. Με αποκέλεσαν τελειομανή και οξύθυμο, αλλά εγώ πιστεύω ότι πάντα στη ζωή πρέπει να κάνεις αυτό θες με την καρδιά σου, γιατί τελικά ίσως αυτός είναι ο σκοπός για τον οποίο έχεις έρθει σε αυτνή τη ζωή...»
Το «Grigorovich Βallet Theatre of Russia» παρουσιάζει την «Ωραία Κοιμωμένη» στο θέατρο Badminton (Αλσος Στρατού, Γουδή) έως τις 17 Οκτωβρίου 2012.
Γιώτα Βαζούρα
Ο σπουδαιότερος εν ζωή Ρώσος χορογράφος Γιούρι Γκριγκορόβιτς, έναν χρόνο μετά τις sold out εμφανίσεις του (στα μπαλέτα «Σπάρτακος» και «Λίμνη των Κύκνων») επέστρεψε και πάλι στην Ελλάδα, για να παρουσιάσει την υπερπαραγωγή μπαλέτου, τη χορογραφία του για την «Ωραία Κοιμωμένη». Από χθες έως και τις 17 Οκτωβρίου, το θέατρο έχει μετατραπεί σε ένα παραμυθένιο σκηνικό με πρωταγωνιστές νεράιδες και όμορφες πριγκίπισσες.
Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος για την «Ωραία Κοιμωμένη», οι διοργανωτές πρόσθεσαν τρεις ακόμη παραστάσεις.
«Η Ελλάδα για μένα είναι πάντα πηγή έμπνευσης» δήλωσε ο Γκριγκορόβιτς σε πρόσφατη συνέντευξή του. «Το άκουσμα και μόνο της λέξης “Ελλάδα” με ταξιδεύει σε όλη την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά η οποία έγινε η αφετηρία για όλες τις τέχνες πολιτισμού και καλλιτεχνίας. Είναι σπουδαίο λοιπόν για μένα, ως δημιουργό, να παρουσιάζω τα έργα μου στη χώρα αυτή που θαυμάζω και αγαπώ. Και ακόμα περισότερο όταν βλέπω ότι υπάρχει τόσο ζεστή υποδοχή από τους θεατές».
Η «Ωραία Κοιμωμένη», γράφτηκε το 1890 και κατέχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία του μπαλέτου, αφού υπήρξε το πρώτο επιτυχημένο έργο για μπαλέτο που συνέθεσε ο Τσαϊκόφσκι, ενώ η πρεμιέρα του έγινε στο θέατρο Μαρίινσκι της Αγίας Πετρούπολης σε χορογραφία Μάριους Πετιπά το 1899.
Με την παρουσίαση αυτού του εμβληματικού έργου, άλλωστε, άνοιξε και επισήμως τις πύλες του τον περασμένο Δεκέμβριο το ανακαινισμένο θέατρο Μπολσόι. «Η Ωραία Κοιμωμένη» απουσίαζε αρκετό καιρό από το ρεπερτόριο του Μπολσόι και η επιστροφή της έπρεπε να γίνει στην ανακαινισμένη αίθουσα, την παλιά σκηνή του θεάτρου. Στην πρεμιέρα είχαμε ετοιμάσει πέντε σύνολα χορευτών. Κάποιοι είχαν χορέψει παλαιότερα την "Ωραία Κοιμωμένη", για τους νεότερους ήταν η πρώτη φορά. Αυτό πρόσθεσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι παραστάσεις ήταν sold out παρά το γεγονός ότι και οι σολίστες δεν είχαν ανακοινωθεί ακόμα...» υποστήριξε ο ίδιος.
Μπαλαρίνες που ίπτανται, καταπακτές που «καταβροχθίζουν» τους πρωταγωνιστές. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα σκηνοθετικά τρικ που έχουν συμπεριληφθεί στην υπερπαραγωγή η οποία έκανε πρεμιέρα χθες στην Αθήνα, ζωντανεύοντας στη σκηνή του Badminton την ιστορία της πανέμορφης πριγκίπισσας Αουρόρα.
«Πάντα σε όλες τις χορογραφίες προσθέτω ή αλλάζω κάποια σημεία, ωστόσο το μοναδικό προτέρημα, αν μπορούσα να το πω έτσι, είναι ότι προσπαθώ να αναπαράγω τις κλασικές αξίες της χορογραφίας του Πετιπά.
Στην “Ωραία Κοιμωμένη”, βέβαια, προσπάθησα να διατηρήσω όσο το δυνατόν περισσότερα από τη χορογραφία του» συμπλήρωσε ο 85χρονος χορογράφος, του οποίου το πλούσιο βιογραφικό μετράει συνεργασίες με τα μπαλέτα Κίροφ, Μαρίινσκι και Μπολσόι.
Με το τελευταίο χορευτικό συγκρότημα μάλιστα ο Γκριγκορόβιτς είχε συνυπάρξει για πολλά ετη. Από το 1964 έως και το 1995 -χρονιά που εγκατέλειψε τα Μπολσόι- ήταν ο πρώτος ballet master αλλά και καλλιτεχνικός διευθυντής του οργανισμού. Το 2001 ο Γκριγκορόβιτς επέστρεψε και πάλι στα Μπολσόι και απ’ το 2008 είναι μόνιμος καθηγητής και χορογράφος της διάσημης ομάδας, ετοιμάζοντας ταυτόχρονα και παραγωγές για το Grigorovich Ballet. «Το Μπολσόι μού έδωσε τη δύναμη να δημιουργήσω, να αναπνεύσω, να πετάξω, με έκανε όμως να ζήσω και δύσκολες στιγμές. Με αποκέλεσαν τελειομανή και οξύθυμο, αλλά εγώ πιστεύω ότι πάντα στη ζωή πρέπει να κάνεις αυτό θες με την καρδιά σου, γιατί τελικά ίσως αυτός είναι ο σκοπός για τον οποίο έχεις έρθει σε αυτνή τη ζωή...»
Το «Grigorovich Βallet Theatre of Russia» παρουσιάζει την «Ωραία Κοιμωμένη» στο θέατρο Badminton (Αλσος Στρατού, Γουδή) έως τις 17 Οκτωβρίου 2012.
Γιώτα Βαζούρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου