Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ

Ο Μητροπολίτης Πρεβέζης Μελέτιος κυκλοφόρησε ένα μικρό βιβλιαράκι «Μέθεξη ή κατανόηση;» για να υπερασπιστεί την πρωτοβουλία, που συνεχίζει με τις πλάτες του Αρχιεπισκόπου, της μεταφράσεως των λειτουργικών κειμένων. Για να υπερασπιστεί την πίστη μας, έναντι των επισκόπων που τον κατηγορούν, ότι μειώνει την αξία της, όπως ισχυρίζεται.
Ήδη στον πρόλογο του μικρού βιβλίου μάς αποκαλύπτει το κέντρο του μυστηρίου της ανομίας, το οποίο καταβροχθίζει σιγά-σιγά ό,τι απέμεινε απο την Εκκλησία . Γράφει : 2. Όμως κάποιοι απο τους συμμετόχους μου στο ίδιο χάρισμα, στην Ιερωσύνη, δέν εχάρηκαν (που μετέφρασε για λόγους ποιμαντικούς και για την δόξα του Σωτήρα μας ). Με εθεώρησαν εχθρό .


Και το χάρισμα Σεβασμιώτατε; Είναι αληθινό και ψεύτικο;


Ας επαναλάβουμε την αλήθεια για την χειροτονία, ή διαστρέβλωση της οποίας δημιούργησε τον κληρικαλισμό, την ουσία της Λατινικής αιρέσεως. την ανακήρυξη της Ιεραρχίας, αντιπρόσωπο του Θεού, με πρώτο τον αλάθητο πάπα. Δύο είναι τα συστατικά Μυστήρια της Εκκλησίας, λένε οι κληρικαλιστές: Το βάπτισμα και η Χειροτονία!


Η πεντηκοστή εγκαταλείπεται για καλύτερες μέρες και όμως η παράδοση μας, πρίν προδοθεί απο τον κλήρο, ήταν ξεκάθαρη :π.χ. ΑΝΘΗ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ 10, Βιος Οσίου Σαββα του Ηγιασμένου, σελ. 43. Ο Αρχιεπίσκοπος Σαλούστιος, αφού χειροτόνησε τον Άγιο Σάββα, Ιερέα: « Ιδού έχετε τον πατέρα σας και τον ηγούμενο της λαύρας σας, που ο Θεός απο τον Ουρανό τον διάλεξε και όχι άνθρωπος. Εγώ το μόνο που έκανα με την χειροτονία ήταν να επικυρώσω σαν επίσκοπος την ψήφο του Θεού.» Και η συστατική πράξις του κλήρου υπάρχει στις πράξεις των Αποστόλων : « Ούκ αρεστόν εστίν ημάς καταλείψαντας τον λόγον του Θεού διακονείν τραπέζαις. Επισκέψασθει ούν αδελφοί, άνδρας εξ’ύμων μαρτυρωμένους επτά, πλήρεις πνεύματος Αγίου και Σοφίας, ούς καταστήσομεν επι της χρείας ταύτης, ημείς δέ τη προσευχή και τη διακονία του λόγου προσκαρτερήσομεν» (πράξεις 6.2)


Ας προχωρήσουμε λίγο στο κείμενο: Γίνεται μεγάλος λόγος για την ύπαρξη του ανθρωπίνου πενύματος, του Νοός, που προσφέρει και την Μέθεξη και την κατανόηση. Ο κ.Μελέτιος ταυτίζει την Μέθεξη με την Θέωση, λόγω και της παλαιάς του φιλίας με τον Ρωμανίδη. Μέθεξη και κατανόηση προσπαθούν να προσφέρουν, σημειωτέον, οι επιτήδειοι ρήτορες, οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να πάρουν την θέση των Αγίων μας.


Οι οποίοι προσφέρουν Μέθεξη με τον εαυτό τους, διότι η διαφορά Μεθέξεως και Θεώσεως είναι η εξής! Η μέθεξη αφορά τον Νού, το κατ'έικόνα και το καθ’ομοίωσιν, λόγω του οποίου ο άνθρωπος έπεσε και συνεχίζει να βρίσκεται σε πτώση. Η Εκκλησία όμως έχει στο κέντρο της την Μετάνοια, τον Μετανοημένο Νού, ο οποίος έχει μέσα του έμφυτο τον λόγο. Όλοι οι ύμνοι της λατρείας μας οφείλονται σε πιστούς που μετενόησαν σε Αγίους που Θεώθηκαν. Άβυσσος χωρίζει τον ένα νού απο τον άλλον. Εάν είχε μελετήσει τον Άγιο Μάξιμο, όπως ισχυρίζεται, θα το γνώριζε. Αλλά δέν ανήκει στην πνευματική μας παράδοση, όπως και όλοι οι Ρήτορες που μας παρενοχλούν στον Εκκλησιασμό μας.


Ο Μητροπολίτης Μελέτιος είναι λάτρης του Πρωτείου. Σε λίγο θα είναι και ιστορικά δικαιωμένος διότι η ένωση με τον πάπα βρίσκεται ενώπιον μας και το πρωτείο του θα προσφέρεται σε όλους τους επισκόπους χωρίς να μειώνεται.


Ας χαρούμε λοιπόν μαζί τους, σε λίγο αποκτούμε καινούργια κεφαλή της Εκκλησίας. Καλό χειμώνα.


Αμέθυστος

Δεν υπάρχουν σχόλια: