Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Είμαστε ό,τι μας δίδαξαν;

Είμαστε ό,τι μας δίδαξαν;

Γιατί παρατηρείται το φαινόμενο οι περισσότεροι άντρες να δυσκολεύονται στην προσωπική τους φροντίδα και επιβίωση, αλλά να έχουν μία ροπή προς τις μηχανές, ενώ αντιθέτως οι γυναίκες να στρέφονται στα φιλολογικά και να απέχουν πολλές φορές πλήρως απο κάθε είδους μηχανές καθιστώντας τες αδύναμες να παρακολουθήσουν την ούτως ή άλλως πλήρως πλέον μηχανοποιημένη κοινωνία μας;
Έρευνες που έχουνε γίνει μας αποδεικνύουν ότι κανένας βιολογικός παράγοντας δεν μας υποδεικνύει ότι οι κλίσεις και οι δεξιότητές μας είναι προκαθορισμένες, προδιαγεγραμμένες ό,τι και να κάνουμε!
Τότε γιατί παρατηρούμε αυτό τον κλασσικό διαχωρισμό των φύλων όσον αφορά τις δεξιότητες;

Μέσα απο το παιχνίδι λένε οι ειδικοί το παιδί μαθαίνει αλλά και αναπτύσσει τις δεξιότητές του και την φαντασία του.

“Τα κορίτσια βρέθηκαν να έχουν καλύτερες επιδόσεις στην γραφή. Ωστόσο αποδείχτηκε πως στερεοτυπικές κοριτσίστικες ασχολίες, π.χ. κέντημα, παιχνίδι με κούκλες κλπ. ενισχύουν την ικανότητα για λεπτές κινήσεις που είναι ουσιαστικής σημασίας για τη γραφή. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει πως η γραφή στα κορίτσια μάλλον είναι αποτέλεσμα των παιχνιδιών που η κοινωνία τους επιβάλλει, παρά των ορμονών τους.

Παρομοίως, είχε διατυπωθεί η άποψη πως τα κορίτσια έχουν μικρότερες ικανότητες αντίληψης του χώρου, εξαιτίας της διαφορετικής δομής του εγκεφάλου τους. Αποδείχτηκε, ωστόσο πως κορίτσια που παίζουν με
τουβλάκια, ένα παιχνίδι που θεωρείται μάλλον αγορίστικο, βελτιώνουν την αίσθηση αντίληψης του χώρου. Από τα παραπάνω παραδείγματα γίνεται φανερό πως τα διαφορετικά ψυχολογικά χαρακτηριστικά του φύλου είναι περισσότερο το αποτέλεσμα κοινωνικών παραγόντων και διαδικασιών μάθησης, παρά βιολογικών παραγόντων.”

Οι φόβοι των γονέων λοιπόν, οι προκαταλήψεις αλλά και η άγνοια διαμορφώνει τα παιδιά ανάλογα.

“Αγόρια και κορίτσια που δεν έχουν έντονα ανεπτυγμένα τα στερεότυπα του φύλου τους τείνουν να έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, κατανόηση και ευελιξία στις κοινωνικές τους σχέσεις. Σαν ενήλικες γίνονται πιο ολοκληρωμένοι επαγγελματικά ίσως γιατί η συμπεριφορά τους είναι πιο προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των καιρών μας. Αντίθετα ενήλικες που μεγάλωσαν με τα αυστηρά -πρότυπα του φύλου τους είναι πιο δυσπροσαρμοστικοί, οι άντρες παρουσιάζουν πιο εύκολα προβλήματα έκφρασης συναισθημάτων και οι γυναίκες νιώθουν ανίσχυρες και μειονεκτικά.

Συνεπώς είναι χρήσιμο να προωθήσουμε μια πιο ισορροπημένη διαπαιδαγώγηση όσων αφορά το φύλο των παιδιών. Μετά την ηλικία των πέντε ετών κι εφόσον δούμε πως τα παιδιά μας έχουν καταλάβει ποιο είναι το φύλο τους και πως το φύλο αυτό θα τους ακολουθεί στην υπόλοιπη τους ζωή από τη μια πρέπει να μάθουμε στους γιους μας πως δεν είναι ντροπή να έχουν συναισθήματα και να τα εκφράζουν, πως δεν υπάρχουν αντρικές και γυναικείες δουλειές στο σπίτι, αλλά μόνο δουλειές που πρέπει να γίνουν και πως τη δύναμη τους πρέπει να τη χρησιμοποιούν για να προστατεύουν τα πιο αδύναμα μέλη της οικογένειας κι όχι για να επιβάλλονται σε αυτά.

Παρομοίως τα κορίτσια πρέπει να μάθουν πως δεν είναι ντροπή να παίζουν με τουβλάκια ή με Ηλεκτρονικούς υπολογιστές, πως και οι γυναίκες και οι άντρες είναι εξ’ ίσου καλοί οδηγοί και πως το φύλο τους δεν θα τους βάλει περιορισμούς στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Κάνοντας αυτά μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως εφοδιάζουμε τα παιδιά μας με προσαρμοστικότητα και αυτοπεποίθηση, αξίες ιδιαίτερα χρήσιμες στην κοινωνία μας.”

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Υπέροχο και Όντως Έτσι είναι Αληθινό Λέει Μεγάλες Αλήθειες από μέσα από την Ζωή.