Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Ἀθωότητα


Ἀθωότητα, Σταῦρος Λάντσιας, Τὸ πιάνο εἶναι ἡ προέκταση τοῦ ἑαυτοῦ μου.
Το πιάνο είναι η προέκταση του εαυτού μου.
Όταν ακούς τον Σταύρο Λάντσια να παίζει πιάνο, είναι αναπόφευκτο να νιώσεις ότι σχεδόν δεν ανασαίνεις. Σε καθηλώνει με τη δύναμη, τη μελωδικότητα και τη δεξιοτεχνία του. Οι συνθέσεις του εξίσου υπέροχες, τις χαρακτηρίζει ο λυρισμός, σαν ποιήματα δίχως λόγια. Σε ωθούν άλλοτε να ονειρευτείς και άλλοτε να ταξιδέψεις στις αναμνήσεις σου με οδηγό τα αισθήματά σου. Ως άνθρωπος χαρακτηρίζεται από χιούμορ, σεμνότητα και έχει ανοιχτούς ορίζοντες. Μια ήρεμη δύναμη που ξεχωρίζει αμέσως και εμπνέει!

Τι είναι ταλέντο τελικά;

- Είναι μια ευκολία ίσως για κάποια πράγματα; Για κάποιο παιδί είναι πιο γρήγορο και εύκολο να κάνει κάτι ενώ για κάποιο άλλο δυσκολότερο. Όμως εάν δεν το δουλέψεις, τι να το κάνεις το ταλέντο μόνο του; Χαραμίζεται! Σου δίνει ένα χάρισμα ο Θεός το οποίο δε μπορείς ευτυχώς να το μετρήσεις. Δεν πιστεύω ότι ανάλογα με το πόσο ταλέντο έχεις θα κάνεις τόση μουσική. Μπορεί για παράδειγμα, να έχεις λιγότερο ταλέντο αλλά περισσότερη αισθητική και να έχεις να πεις κάτι. Καμιά φορά το ταλέντο είναι υπερεκτιμημένο.

- Μια συμβουλή για τους νέους μουσικούς;

- Δεν υπάρχει τρόπος να προετοιμάσεις κανέναν. Στη ζωή πρέπει να τα περάσεις και ο ίδιος και να τα ζήσεις για να τα καταλάβεις. Εάν θέλεις η μουσική να είναι και το επάγγελμα σου, είναι καλό να δουλεύεις και να επιδιώκεις, για να επεξεργαστείς μέσα σου αυτό που θα σου έρθει μετά. Υπάρχει μια συνεχής πάλη, η οποία είναι καλή και να μην είσαι απέξω, να μην κρατάς μια κριτική στάση προς τα πράγματα και τους ανθρώπους. Όσο γίνεται ένας καλός συνδυασμός μελέτης ασκητικής, όσα μπορείς να μαθαίνεις από φίλους μουσικούς και από αυτά που ακούς αλλά και ανάμειξη στην πραγματική ζωή με τη μουσική, όπως συμμετοχή σε συναυλίες, σε γκρουπ και να δημιουργείς. Θεωρώ πολύ σημαντικό για έναν μουσικό να συνθέτει γιατί μετά αλλιώς παίζει και τα κομμάτια των άλλων και καταλαβαίνει τη δημιουργική διαδικασία. Πιστεύω ότι καμιά προσπάθεια δεν είναι χωρίς ανταμοιβή και ηθική και υλική. Προσπάθησε να γίνεις όσο καλύτερος γίνεται σε όποιο τομέα και αν είσαι και να έχεις ανοιχτά μυαλά και αυτιά σε όλα τα είδη μουσικής, ποτέ μην αποκλείεις τίποτα γιατί δεν ξέρεις από πού θα μάθεις κάτι.

Ο Σταύρος Λάντσιας γεννήθηκε στην Κύπρο το 1966.
Σπούδασε κλασσικό πιάνο και θεωρία μουσικής στο Ελληνικό Ωδείο Λευκωσίας. Το 1986 πηγαίνει στην Αμερική για σπουδές και το 1990 παίρνει δίπλωμα ενορχήστρωσης (Bachelor of Music Degree in Commercial Arranging) από το Berklee College of Music της Βοστώνης. Παράλληλα, παρακολουθεί μαθήματα σύνθεσης μουσικής για κινηματογράφο. Διακρίνεται με τα βραβεία Count Basie Jazz Masters award for pianists 1989 και Quincy Jones Jazz Masters award for arrangers 1990. Μετά το Berklee συνεχίζει σπουδές πιάνου με τον διεθνούς φήμης καθηγητή και guru της jazz, Charlie Banakos. To 1992 επιστρέφει στην Αθήνα όπου εργάζεται κυρίως ως ενορχηστρωτής-πιανίστας στην Eλληνική δισκογραφία, τηλεόραση και θέατρο. Από το 1993 ως το 1996 αναλαμβάνει καθήκοντα ενορχηοτρωτή-διευθυντή ορχήστρας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού θεσσαλονίκης.Το 1994 αναλαμβάνει τη μουσική επιμέλεια-ενορχήστρωση στο θεατρικό μιούζικαλ Μερικοί το προτιμούν καυτό και το 1995 στο West Side Story.
To 1996 στη Νορβηγία και το 1997 στην Ιρλανδία λαμβάνει μέρος στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision ως διευθυντής ορχήστρας της Κυπριακής συμμετοχής.
Ο Σταύρος Λάντσιας έχει συνεργαστεί με σπουδαίους Έλληνες καλλιτέχνες όπως οι: Ελλη Πασπαλά, Διονύσης Σαββόπουλος, Αλκίνοος Ιωαννίδης και Γιώργος Νταλάρας (Μέγαρο Μουσικής-1997) Συνθέσεις του παρουσιάζει με τους Human Touch, το group που έχει δημιουργήσει με τους διακεκριμένους μουσικούς Γιώτη Κιουρτσόγλου και David Lynch. Στην πρώτη τους δισκογραφική δουλειά (1998) εκτός από πιάνο παίζει ντραμς, ακουστική κιθάρα και κρουστά.
Η πρώτη του προσωπική δισκογραφική δουλειά έχει τον τίτλο Επιστροφή και περιέχει συνθέσεις ενορχηστρωμένες για πιάνο, όμποε, κουαρτέτο εγχόρδων, κοντραμπάσο και τύμπανα. Σε δύο συνθέσεις φιλοξενείται ο Haig Yazdjian στο ούτι και φωνή.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: