Πενήντα πέντε έργα και 27 σχέδια, που χρονολογούνται από το 1948 μέχρι τον θάνατό του το 1989, συγκεντρώθηκαν στην Κρήτη, δάνεια από την Εθνική Πινακοθήκη, την Αλφα Μπανκ, τα Μουσεία Μοσχανδρέου και Βορρέ, ιδιώτες συλλέκτες και την οικογένεια Περδικίδη. Ο ζωγράφος ήταν μία επιβλητική φυσιογνωμία, ένας αριστερός με οράματα και προοδευτικές ιδέες. «Πολιτική πράξη η ζωγραφική του, όμως ζωγραφική πριν απ’ όλα.
Δεν φοβόταν να καταγγείλει ανοιχτά τον Κίσινγκερ και τον Πινοσέτ για τη βία που ασκούσαν. Στους πίνακές του οι μνήμες της δικτατορίας είναι ζωντανές», γράφει ο συλλέκτης Κώστας Ιωαννίδης, επίτιμος σύμβουλος της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων που θα φιλοξενήσει την έκθεση «Δημήτρης Περδικίδης: Ποιητής της ύλης - Χρονικογράφος της εποχής», έως τις 22 Ιουλίου, σε επιμέλεια Μπίας Παπαδοπούλου.
Τις τρεις σημαντικότερες φάσεις της ζωγραφικής του Περδικίδη σκιαγραφεί η έκθεση: την εξπρεσιονιστική αφαίρεση της δεκαετίας του ‘60, τη στρατευμένη ζωγραφική του (η απαρχή της οποίας συμπίπτει με την άνοδο της δικτατορίας) και την κατασκευαστική δουλειά της δεκαετίας του ‘80, με κυρίαρχο το γεωμετρικό στοιχείο.
Ο ζωγράφος πήγε στη Μαδρίτη το 1953 για σπουδές αλλά παρέμεινε μέχρι το 1985 οπότε επέτρεψε στην πατρίδα, με την οποία διατηρούσε στενές καλλιτεχνικές σχέσεις. Η Ισπανία τον πολιτογράφησε Ισπανό στέλνοντάς τον ακόμη και στην Μπιενάλε Βενετία (1964 και 1966).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου