Ἔχουμε πολλάκις ἀναφερθεῖ τόσο στό ἔργο πού ἐπιτελεῖ στό Κόσοβο ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἀρτέμιος ὑπέρ τῶν Σέρβων πού ἔχουν ἀπομείνει στήν περιοχή, ὅσο καί στήν γενικότερη συνθηκολόγηση τῆς Σερβίας ὡς κυβέρνησης καί κράτους ἐνώπιον τῆς δυτικῆς ἰσχύος.
Τίς τελευταῖες ἑβδομάδες οἱ δύο αὐτές πτυχές παρήγαγαν νέα θλιβερά γεγονότα, μάλιστα ἐπί ἑλληνικοῦ ἐδάφους, μέ θύμα ἕναν Σέρβο ἱερέα, τόν π. Συμεών Διλόφσκι, μεταπτυχιακό φοιτητή στή Θεολογική Σχολή τῆς Θεσσαλονίκης.
Ἡ ἐπί τῆς οὐσίας ἐγκατάλειψη τοῦ σερβικοῦ πληθυσμοῦ τοῦ Κοσσυφοπεδίου ἀπό τήν δυτικόστροφη κυβέρνηση Τάντιτς δέν μποροῦσε νά μείνει ἀναπάντητη ἀπό τόν ἐπίσκοπο Ράσκας καί Πριζρένης Ἀρτέμιο, ὁ ὁποῖος μάχεται γιά τήν ἐπιβίωση τοῦ σερβικοῦ ἔθνους στήν ἱστορική του κοιτίδα πού ἔχει παραδοθεῖ ἀπό τό ΝΑΤΟ στούς Ἀλβανοκοσοβάρους.
Ἡ ὑπερήφανη στάση τοῦ Ἄρτεμίου προκάλεσε τήν ὀργή τῆς Δύσης, πού πλέον μέ τόν πιό ἐπίσημο τρόπο (μέ τήν ἐπίσκεψη 5 πρέσβεών της!) ζήτησε στό Βελιγράδι ἀπό τήν κυβέρνηση καί τήν Ἱερά Σύνοδο τήν ἀπομάκρυνσή του.
Καί πράγματι, οἱ ἤδη δρομολογημένες ἐνέργειες κατά τοῦ Ἀρτεμίου κλιμακώθηκαν, μέ ἀποτέλεσμα τήν ἀπαλλαγή του ἀπό τά διοικητικά του καθήκοντα καί τήν τοποθέτηση τοποτηρητοῦ στό Πρίζρεν τοῦ παλαιόθεν δηλωμένου ἀντιπάλου του, π. Ἀθανασίου Γέφτιτς.
Ἦταν ἡ ...πρώτη ἐνέργεια τοῦ νεοεκλεχθέντος Πατριάρχη τῆς Σερβίας! Παράλληλα ξεκίνησε «ἔρευνα» γιά τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖον ἀξιοποιήθηκαν κονδύλια ἀπό δωρεές τῆς σερβικῆς Διασπορᾶς, προκειμένου νά ἀποκατασταθοῦν τά μοναστήρια πού καταστράφηκαν ἀπό τό ἀλβανικό μένος τό 2004.
Στά πλαίσια τῆς ὑπόθεσης αὐτῆς, κι ἐπειδή οὐδείς στήν περιοχή θά δεχόταν κατηγορίες κατά τοῦ λαοφιλοῦς ἐπισκόπου, οἱ κατηγορίες στράφηκαν έναντίον τοῦ π. Συμεών, πού ἦταν τό δεξί του χέρι.
Γιά τόν ἴδιον τόν Ἀρτέμιο ἐτέθησαν περιορισμοί στίς μετακινήσεις του: ἀρχικά σέ ὅλες, ἀργότερα στίς ἐντός τῆς ἐπισκοπῆς (π.χ. τοῦ ἀπαγορεύτηκε νά ἐξομολογήσει μοναχούς σέ μοναστήρια τοῦ Κοσσυφοπεδίου) ἐνῷ τόν τελευταῖο καιρό ἡ προσβλητική αὐτή συμπεριφορά ἔχει ὑποχωρήσει. Τό παιχνίδι παίζεται πιά πρωτίστως στήν πλάτη τοῦ π. Συμεών.
Ἔτσι λοιπόν, τό ἀνώτερο δικαστήριο τοῦ Βελιγραδίου ἐξέδωσε τόν Φεβρουάριο διεθνές ἔνταλμα σύλληψης τοῦ 47χρονου ἀρχιμανδρίτη Συμεών Διλόφσκι, ὁ ὁποῖος σπουδάζει στό ΑΠΘ καί τόν περασμένο Γενάρη προσπάθησε νά ἐνταχθεῖ στόν κλῆρο τῆς ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας, στήν Ἱερά Μονή Ζωοδόχου Πηγῆς τῆς μητρόπολης Πειραιῶς.
Τελικά οἱ πιέσεις πού φαίνεται ὅτι ἀσκήθηκαν δέν ἐπέτρεψαν τήν ἐξέλιξη αὐτή, παρά τή γνωστή παρρησία τοῦ μητροπολίτη Πειραιῶς κ. Σεραφείμ. Στίς 11 Μαρτίου ὁ π. Συμεών, πού δέν εἶχε κἄν εἰδοποιηθεῖ σχετικά καί πληροφορήθηκε τό γεγονός ἀπό τίς ἐφημερίδες, συνελήφθη καί κρατήθηκε στήν Περαία τῆς Θεσσαλονίκης, προκειμένου νά κινηθεῖ ἡ διαδικασία τῆς ἔκδοσής του στή Σερβία γιά τήν ὑπόθεση κονδυλίων ὕψους 350.000 εὐρώ τά ὁποῖα ἀφοροῦσαν τήν ἀνοικοδόμηση ἐκκλησιῶν τοῦ Κοσόβου.
Ὁ ἴδιος ἀρνεῖται κάθε ἐμπλοκή (δέν ἦταν κἄν διαχειριστής τῶν χρημάτων αὐτῶν), ἐπισημαίνει τά κυρίως πολιτικά κίνητρα τῆς ὑπόθεσης καί τίς μεθοδεύσεις πού δείχνουν τήν ἀπουσία συνθηκῶν μιᾶς δίκαιης δίκης (στό Βελιγράδι τοῦ ἔχουν ὁρίσει δικηγόρο καί δέν γίνεται δεκτός αὐτός πού θέλει ὁ ἴδιος!) καί θά ἀναμένει φυσικά τήν ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου Ἐφετῶν (ἀκόμη δέν ἔχει ἔρθει ὁ φάκελος τῆς ὑπόθεσής του ἀπό τό σερβικό ὑπουργεῖο Δικαιοσύνης) γιά τήν ἔκδοσή του ἤ μή στή Σερβία.
Ὁ π. Συμεών εἶχε στοχοποιηθεῖ ἀπό μῆνες ἀπό τούς δωσίλογους τῆς Δύσης καί τοῦ οἰκουμενισμοῦ, μέ τόν «βοηθό ἐπίσκοπο» Θεοδόσιο πού εἶχαν κουβαλήσει στό Κόσοβο καί ἄλλους καλοθελητές. Στήν τελευταία φάση διεξήγετο ἔρευνα ἀπό εἰδική Ἐπιτροπή τῆς Ἱερᾶς Συνόδου γιά «οἰκονομικές ἀτασθαλίες» τῆς Ἐπισκοπῆς Ράσκας καί Πριζρένης, ὅμως ὁ Ἀρτέμιος, ἀντιλαμβανόμενος τά σχέδια τῶν πολιτικῶν καί ἐκκλησιαστικῶν του ἀντιπάλων, στήριζε τόν πρωτοσύγγελό του καί ἀμφισβητοῦσε τίς ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου.
Παράλληλα ἀντιστεκόταν στίς ἀποφάσεις τῆς Ἱεραρχίας πού ἀφοροῦσαν τήν διοίκηση τῆς ἐπαρχίας του κι ἐμφανίστηκε τελικά ἐνώπιόν της στίς 11/2. Ἐκεῖ τοῦ ἀνακοινώθηκε ὅτι τοῦ ἀφαιρεῖται ἡ ἄσκηση τῶν διοικητικῶν του καθηκόντων κι ἔκανε ὑπακοή, παρότι ἡ ἀπόφαση ἦταν προδήλως ἀντικανονική (ἀφοῦ δέν ἔχει καταδικαστεῖ γιά τίποτε!). Ὅταν πρό ἡμερῶν ἔγινε ὀγκῶδες συλλαλητήριο στή Μητρόβιτσα ὑπέρ τοῦ Ἀρτεμίου, ὁ τελευταῖος κατηγόρησε ἀνοιχτά τόν Τάντιτς ὅτι προδίδει τόν σερβικό λαό. Σ
ήμερα στή Γκρατσάνιτσα ἐπικρατεῖ πραγματική τρομοκρατία. Ὁ Ἀρτέμιος, πού κατηγορήθηκε περίπου ὡς σχισματικός, πιέστηκε ἐπί ἕναν σχεδόν μήνα νά βγεῖ καί νά καλέσει τόν λαό νά δεχθεῖ τόν τοποτηρητή τῆς Ἱεραρχίας.
Στό τέλος τό ἔπραξε λέγοντας «δέν συμφωνῶ μά ἀποδέχομαι τίς ἀποφάσεις».
Ὁ σερβικός λαός στό Κόσοβο ἐξακολουθεῖ νά τόν ἀγαπᾶ καί νά τόν βλέπει ὡς ἐθνάρχη καί ἐπίσκοπο πού τηρεῖ τίς ὀρθόδοξες παραδόσεις.
Εἶναι ὅμως πραγματικά μεγάλη ἡ δική μας θλίψη νά βλέπουμε Σέρβους ἐπισκόπους (καί τέκνα ἐπίσης τοῦ ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς) νά ἀκολουθοῦν ἀντίθετες πορεῖες.
Ποῦ εἶναι ὁ Μαυροβουνίου Ἀμφιλόχιος, ὁ Μπάτσκας Εἰρηναῖος, ὁ Ἐρζεγοβίνης Ἀθανάσιος καί ἄλλοι, πού τόσες ἐλπίδες γέννησαν πρίν 15-20 χρόνια;
(Eφημερίδα "Αντιφωνητής" Κομοτινής, 1-4-10)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου