Σημαντικές διαφορές τιμών σε πληθώρα προϊόντων καταγράφονται ανάμεσα σε ηλεκτρονικά και... πραγματικά καταστήματα, με τα πρώτα να είναι σαφώς φθηνότερα λόγω μειωμένων λειτουργικών εξόδων. Μάλιστα την τελευταία περίοδο εταιρείες που δραστηριοποιούνται και στα δύο «τερέν»- το εικονικό και το πραγματικό- κάνουν προσφορές στις online αγορές. O πόλεμος για να... προσελκύσουν οι επιχειρήσεις κοινό που να πραγματοποιεί αγορές από το Διαδίκτυο έχει ανάψει για τα καλά: εταιρεία κινητής τηλεφωνίας προσφέρει κινητά με σύνδεση κατά 50 ευρώ φθηνότερα όταν η αγορά γίνεται μέσω του σάιτ της και όχι από τα παραρτήματά της. Ακόμα, αλυσίδα καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έχει στις ιστοσελίδες της ειδικό τμήμα με «web προσφορές», όπου οι εκπτώσεις σε σχέση με τις τιμές στα φυσικά παραρτήματα ξεπερνούν ακόμη και το 30%.«Θα ήταν παράλογο αν τα online shops δεν είχαν φθηνότερες τιμές από τα κανονικά. Το ηλεκτρονικό κατάστημα έχει ελάχιστο κόστος λειτουργίας και συντήρησης» λέει ο κ. Απόστολος Καρκούλης, μηχανικός λογισμικού που ειδικεύεται στις διαδικτυακές εφαρμογές και την κατασκευή ιστοσελίδων.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα παπουτσιών, τα οποία σε κατάστημα της Αθήνας πωλούνται προς 155 ευρώ, ενώ σε online κατάστημα των ΗΠΑ διατίθενται προς 94,9 δολάρια (63 ευρώ)χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα αποστολής στην Ελλάδα.Νόμισμα με δύο όψεις«Οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα είναι ένα νόμισμα με δύο όψεις. Από τη μια πλευρά καταγράφεται διαρκής αύξηση των καταναλωτών που προτιμούν τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Ήδη σήμερα, σχεδόν 1.300.000 Έλληνες βρίσκουν στο Διαδίκτυο άμεση σύγκριση τιμών, χαμηλότερες τιμές στα ίδια προϊόντα και μάλιστα με πολλές περισσότερες ευκολίες», επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο αντιπρόεδρος του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας δρ Γιάννης Λάριος. «Η άλλη όψη του νομίσματος είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις. Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (1-9 εργαζόμενοι) έχουν μικρή ηλεκτρονική παρουσία (μόλις το 5% εξ αυτών) και πωλήσεις μέσω Διαδικτύου που ούτε καν αγγίζουν το 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους. Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις (περισσότεροι από 10 εργαζόμενοι) η κατάσταση είναι καλύτερη (12% πωλεί ηλεκτρονικά), αλλά καθόλου καλή συγκριτικά με άλλες χώρες της Ε.Ε. Εμφανίζεται έτσι το παράδοξο κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο αρκετοί Έλληνες καταναλωτές αλλά να μην υπάρχουν πολλά ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα που θα μπορούσαν να επωφεληθούν» λέει ο δρ Λάριος.
5+1 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Οι έξι συμβουλές για online αγορές που δίνει το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας είναι οι εξής:
1.Να προτιμώνται καταστήματα που επιτρέπουν σε κάθε προϊόν την αξιολόγηση από προηγούμενους πελάτες.
2.Χρειάζεται προσοχή στην περιγραφή των προϊόντων, στους όρους αγοράς, στην εγγύηση που δίδεται για κάθε προϊόν και στις δυνατότητες και τους όρους επιστροφής του προϊόντος, όπως παρουσιάζονται στο ηλεκτρονικό κατάστημα.
3.Πριν από οποιαδήποτε αγορά από ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι χρήσιμο ο καταναλωτής να αναζητήσει στο Ιnternet περισσότερα στοιχεία, με λέξειςκλειδιά το όνομα του καταστήματος, τη λέξη «αγορά», «πρόβλημα» κ.λπ. Έτσι θα βρει πιθανά παράπονα και κριτικές ή θετικές γνώμες άλλων καταναλωτών.
4.Ασφαλέστερη μέθοδος αγοράς παραμένει η πιστωτική κάρτα, που διασφαλίζει τον καταναλωτή μέσω της τράπεζας σε περίπτωση εσφαλμένης χρέωσης. Εναλλακτικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντικαταβολή.
5.Κατά τη στιγμή εισαγωγής των προσωπικών στοιχείων και των στοιχείων πιστωτικών καρτών, ο καταναλωτής πρέπει να είναι βέβαιος για την ασφαλή και κρυπτογραφημένη σύνδεση του υπολογιστή: αυτό εμφανίζεται είτε με την αλλαγή χρώματος της περιοχής της ηλεκτρονικής διεύθυνσης, είτε με ένα σύμβολο λουκέτου κάτω δεξιά, είτε με την αλλαγή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης από http:// σε https://
6. Στην περίπτωση προβλήματος, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο καταναλωτής μπορεί να ακυρώσει μια υπηρεσία ή να επιστρέψει ένα προϊόν, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- συνήθως επτά ημερών- γνωστό και ως cooling-off period.
Σε περίπτωση επιστροφής, πληρώνει ο ίδιος τα έξοδα αποστολής.
πηγ'η:Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου