Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009

Μια ιδέα μας έσωσε από την ανεργία» Επιχειρηματίες που ξέφυγαν από το οικονομικό αδιέξοδο ανακαλύπτοντας νέου τύπου υπηρεσίες

Όσο οι δουλειές δεν πήγαιναν καλά, έπρεπε να σκεφτώ κάτι με το οποίο θα μπορούσα να βγάζω τα προς το ζην. Σήμερα, γι΄ αυτή μου την απόφαση δικαιώνομαι. Είναι κουραστική δουλειά, αλλά όσο ο κόσμος με μαθαίνει, τόσο αυξάνεται η πελατεία».

Ντελίβερι για σιδερωμένα ρούχα

O Νίκος Πέρπας παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 29 ετών έχει ήδη ασχοληθεί με τις αλουμινοκατασκευές και άνοιξε με τη σύζυγό του κομμωτήριο στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, αλλά τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως τα περίμενε. Η ακρίβεια και η ανεργία περιόρισαν την πελατεία στο κομμωτήριο, ενώ η κρίση συνεχίζει να μαστίζει και την οικοδομή και γι΄ αυτό θα έπρεπε να επιλέξει κάποιο άλλο επάγγελμα. Έτσι, πριν από τρεις μήνες σκέφτηκε, όπως λέει .

«ΚΟΥΡΙΕΡ» ΓΙΑ ΟΛΑ
Οι επιχειρήσεις άμεσης παράδοσης εξαπλώνονται και εκτός φαγητού κάτι απλό που θα του εξασφάλιζε σίγουρη δουλειά και ικανοποιητικό εισόδημα για τα επόμενα χρόνια: σε μια μεγαλούπολη, όπως η Θεσσαλονίκη, υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι πολυάσχολοι, εργένηδες, ηλικιωμένοι και ασθενείς που δεν προλαβαίνουν ή αδυνατούν να σιδερώσουν τα ρούχα τους. Και ο 29χρονος απευθύνεται σε όλους αυτούς τους πελάτες. Το βγαλμένο από τη ζωή γνωμικό «πενία τέχνας κατεργάζεται», επανέρχεται στο προσκήνιο. Καταστηματάρχες, μικρομεσαίοι επαγγελματίες και βιοπαλαιστές που βιώνουν καθημερινά τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, της ανεργίας και της ακρίβειας στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν τα προς το ζην αναγκάζονται να κάνουν ακόμα και στην ηλικία των 50 ετών μια νέα αρχή, επιλέγοντας «έξυπνα»- πρωτότυπα επαγγέλματα, προσαρμοσμένα στις νέες απαιτήσεις της αγοράς και των καταναλωτών. Με φαντασία Ιδιοκτήτες καταστημάτων οικοδομικών υλικών, ηλεκτρολογικού υλικού, καφετεριών, κομμωτηρίων και ιδιωτικοί υπάλληλοι επιχειρήσεων μπροστά στον κίνδυνο να μείνουν χωρίς δουλειά, με πολλή φαντασία και τόλμη αποφασίζουν να ρισκάρουν αλλάζοντας τα πάντα στη ζωή τους. Κάποιοι από τους τολμηρούς που εγκαταλείπουν τα «προβληματικά» παραδοσιακά επαγγέλματα αναλαμβάνουν το σιδέρωμα ρούχων, άλλοι την εξόφληση λογαριασμών και την τακτοποίηση εκκρεμοτήτων πελατών τους σε τράπεζες και Εφορίες και ορισμένοι κάνουν χρυσές δουλειές με το «ντελίβερι» μπαταριών σε αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες ή ακόμα οδηγώντας ταξί... σκύλων. Όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανθρωπίνου δυναμικού Creme de la creme, κ. Μιχάλης Σερασκέρης, τους τελευταίους μήνες η διεθνής τάση στην αγορά εργασίας είναι οι... καινοτόμες δουλειές! «Επαγγέλματα τα οποία υπήρχαν, αλλά πλέον τα βλέπουμε σε άλλες μορφές και που είναι συνυφασμένα με την παροχή υπηρεσιών. Η έλλειψη χρόνου για να κάνουμε διάφορες δουλειές ευνοεί τέτοιες εναλλακτικές εργασίες. Κατά το προσεχές διάστημα, για παράδειγμα, θα εμφανιστούν ξανά οι ατομικές πωλήσεις, εκείνοι δηλαδή οι επαγγελματίες οι οποίοι έφερναν στην πόρτα σου τα προϊόντα, όπως για παράδειγμα σεντόνια και πετσέτες».
Μπαταρίες μ΄ ένα τηλεφώνημα



ΜΕ «ΝΤΕΛΙΒΕΡΙ» κάθε είδους μπαταρίας αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, φορτηγών, συναγερμών, ακόμα και σκαφών αναψυχής ασχολείται ο 53χρονος Γιώργος Γιαντηρίδης, ο οποίος κάθε μήνα εξυπηρετεί εκατοντάδες ανθρώπους που «μένουν» στον δρόμο. Όσοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα τροφοδοσίας από μπαταρία και δεν διαθέτουν οδική βοήθεια, επικοινωνούν τηλεφωνικά με το κατάστημα του 53χρονου, στη Δυτική Θεσσαλονίκη, και μέσα σε λίγη ώρα οι υπάλληλοι- ηλεκτρολόγοι που κινούνται με μοτοσυκλέτεςτους εντοπίζουν. Φορτίζουν τις μπαταρίες και αν χρειάζεται τις αλλάζουν επί τόπου, ενώ αποκαθιστούν ακόμα και τυχόν ηλεκτρολογικά προβλήματα. Οι πελάτες πληρώνουν ελάχιστα, αφού ο 53χρονος είναι της άποψης ότι με την οδική εξυπηρέτηση- «ντελίβερι» διευρύνεται και ο τζίρος στο κατάστημα. Κάθε εβδομάδα εξυπηρετεί μέχρι και 20 ανθρώπους και οι περισσότεροι απ΄ αυτούς γίνονται μόνιμοι πελάτες του. Ο κ. Γιαντηρίδης αποφάσισε να ασχοληθεί με το «ντελίβερι» για να γλιτώσει από την οικονομική καταστροφή. Πριν από μερικά χρόνια επέλεξε να ασχοληθεί μόνο με πωλήσεις χονδρικής και το μόνο που κέρδισε, όπως λέει χαρακτηριστικά, ήταν ακάλυπτες επιταγές και χρέη. «Η αγορά άλλαξε. Κάποτε μας έψαχναν οι πελάτες στα μαγαζιά, τώρα πρέπει να τους ψάξουμε εμείς στους δρόμους, στα βουνά και στις θάλασσες. Όσοι δεν το καταλαβαίνουν σύντομα θα βάλουν λουκέτο», υπογραμμίζει.


Ταξί για κατοικίδια

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ, απόφοιτος της Σχολής Εμπορικού Ναυτικού, δούλεψε στα καράβια, στη συνέχεια επέστρεψε στη στεριά και έγινε διευθυντής σε χρηματιστηριακή εταιρεία, αλλά πριν από περίπου τέσσερα χρόνια τον απέλυσαν και βρέθηκε στον δρόμο, σε ηλικία 40 ετών. Τον έσωσε όμως η υπερβολική αγάπη που έχει για τα ζώα και το καλοκαίρι του 2005 κυκλοφόρησε το πρώτο pet taxi για τη μεταφορά ζώων στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Διέθεσε κάποιες οικονομίες που είχε και μαζί με τη σύζυγό του Ελένη κατάφεραν σήμερα να λειτουργούν μια πρότυπη οικογενειακή επιχείρηση. «Δεν υπήρχε περίπτωση να γυρίσω στη θάλασσα, ούτε να βρω κάποια άλλη δουλειά σ΄ αυτήν την ηλικία», λέει. Με 13 ευρώ μεταφέρει τα κατοικίδια στους κτηνιάτρους, στα εξοχικά, στον σταθμό των ΚΤΕΛ και όπου αλλού χρειαστεί. Για τα δρομολόγια εκτός Θεσσαλονίκης πληρώνεται 1 ευρώ το χιλιόμετρο, ενώ αγόρασε και δεύτερο ταξί. Μέχρι στιγμής έχει περίπου 2.000 σταθερούς πελάτες και μαζί με τη σύζυγό του, που απασχολείται στο τηλεφωνικό κέντρο και την κορούλα τους μοιράζουν καθημερινά κάρτες.


Μεταφορές και διεκπεραιώσεις

ΠΡΙΝ ΑΠΟ περίπου τρία χρόνια ο 36χρονος Νίκος Πάρταλης αναγκάστηκε να κλείσει την κρεπερί που διατηρούσε, λόγω χρεών και βρέθηκε σε απόγνωση. Από τα λίγα περιουσιακά στοιχεία που του είχαν μείνει ήταν ένα μοτοποδήλατο και ένα μικρό αυτοκίνητο Smart. Σκέφτηκε λοιπόν ότι υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι στην πόλη που πρέπει να πληρώσουν επειγόντως λογαριασμούς που λήγουν, κάποιοι άλλοι που μέσα σε μία ώρα πρέπει να παραδώσουν μια διαφημιστική μακέτα σε κάποια εταιρεία ή ακόμα και ανήμποροι ή πολυάσχολοι που αδυνατούν να κλείσουν κάποιο ραντεβού σε νοσοκομείο ή να στηθούν στις ουρές της Εφορίας. «Έπρεπε όμως να εξυπηρετώ όλους αυτούς τους πελάτες πιο γρήγορα και πιο οικονομικά από τις εταιρείες κούριερ και υπήρχε μόνο ένας τρόπος. Το τρέξιμο», υπογραμμίζει. Οι παραδόσεις και οι εξυπηρετήσεις-εξπρές που αναλαμβάνει στην πόλη της Θεσσαλονίκης, όπως λέει, πρέπει να γίνονται το πολύ μέσα σε 2 ώρες γιατί διαφορετικά δεν έχει νόημα. Για κάθε αποστολή πληρώνεται από 10 μέχρι 15 ευρώ ανάλογα με το αντικείμενο και την απόσταση, αλλά όπως λέει χαριτολογώντας οι φίλοι και οι πελάτες τον αποκαλούν «ο άνθρωπος που τρέχει γρήγορα». Αναλαμβάνει οποιαδήποτε μεταφορά (από φάκελο μέχρι έπιπλα), πληρώνει λογαριασμούς πελατών, αγοράζει και μεταφέρει στα σπίτια τρόφιμα και ποτά, φάρμακα, κλείνει ραντεβού σε ιατρεία. Αγόρασε ένα φορτηγό, ένα αυτοκίνητο και ένα ακόμα μοτοποδήλατο και απασχολεί τέσσερις υπαλλήλους, αφού η δουλειά πηγαίνει πολύ καλά.


πηγή:ΝΈΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: