Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021

Η χαρά της Ανακομιδής

 

Η συνέχεια...

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η διδασκαλία του συγκεκριμένου γέροντος περί εμψυχώσεως του εμβρύου από τον 3ο μήνα κύησης και μετά δίνει το τέλειο επιχειρήμα στους εμβολιολάγνους....

Προϋπόθεση Αγιότητας είναι η Ορθόδοξη Πίστη και όχι το χρώμα του κρανίου...

Ανώνυμος είπε...

Τελικώς δεν ήρθε το πολυπόθητο ναι από
το Φανάρι δια τους Βατοπεδινούς...
Ηχηραί απουσίαι όλοι οι ηγούμενοι των
μονών που αναγέννησε ο παπαΕφραίμ της
Φιλοθέου και κατόπιν Αριζόνας.
Κατά τα άλλα σύμπας ο χορός των όντως
τέκνων του γέρο-Ιωσήφ αλλά και των εν
εσχάτοις κολαούζων π.χ. Καλαμαριάς κλ.π.
Το όλο σκηνικό όμως βαρύ και πομπωδώς
δημοσιευμένο.Ο Θεός να τον αναπαύσει...

Ι.

Στέφος Κυκλάδης είπε...

Στο θέμα αυτό έχει απαντήσει ο Π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος. Ο γέροντας είχε κάνει λάθος όπως και πολλοί άλλοι στηριζόμενοι σε μια λανθασμένη ερμηνεία του Θεοδώρητου Κύρου.

Ανώνυμος είπε...

Το χρώμα του κρανίου είναι μια από τις πιστοποιήσεις του Θεού ότι ο άνθρωπος αγίασε. Έτσι ήταν πάντα στην ορθοδοξία, χρειάζεσαι μετά θάνατον "τζίφρα" από το Αφεντικό για να αγιοκατατάξεις κάποιον, και όχι απλά τη γνώμη σου. Στο κομμάτι για το έμβρυο ο γέροντας είχε πλανηθεί, και θεωρώ ελεεινό το γεγονός ότι το Βατοπέδι δεν αποκηρύσσει ευθέως τη συγκεκριμένη διδασκαλία. Υπάρχουν πολύ μεγαλύτεροι άγιοι που έσφαλαν σε μεμονωμένα θέματα, στον γέροντα Ιωσήφ θα κολλήσουμε;

Ανώνυμος είπε...

Μία διόρθωση.
Απών από την τελετή στο Βατοπέδι
κι ο ηγούμενος Αγίου Νεκταρίου
Γλυφάδας Νήφων.
Γιατί άραγε;

Ι.

The Cave Dweller είπε...

Οι μοναχοί (και ο συγκεκριμένος γέροντας) έχουν προστάτη του τον Τίμιο Πρόδρομο. Σωστά ;

Όταν γιορτάζουν την σύλληψη του Τιμίου Προδρόμου, την εορτάζουν με την έννοια της ΑΚΡΑΣ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ.

Επομένως τα περί πλάνης είναι μπούρδες...

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί κανείς νά αγιάσει όσο θέλει . Αλλο αγιότητα και άλλο αγιοκατάταξη και δεν αρκεί μόνο το χρώμα του κρανίου . Οι άγιοι που έκαναν λάθη συνήθως ήταν επι θεμάτων , που η εκκλησία δεν εκφράστηκε ή οι ίδιοι δεν ήταν πληροφορημένοι. Η αγιοκατάταξη σέρνει απο πίσω της πολλές παραμέτρους όπως είναι η ωφέλεια ή η βλάβη . Φανταζόμαστε τί σύγχυση θα μπορούσε νά δημιουργήσει μία αδόκιμη αγιοκατάταξη στο επίμαχο θέμα των εκτρώσεων .

Γίνεται πάντα τόσο επίσημα η ανακομιδή λειψάνων γεροντάδων ή μήπως είναι σαν ανακομιδή λειψάνων ενός ήδη αγίου ?

Ευχόμαστε ο άνθρωπος νά είναι σεσωσμένος και αγιασμένος . Οι ενστάσεις είναι ως πρός τους επιγόνους , που μας θυμίζουν τον πάτερ Ζωσιμά του Ντοστογιέσφκυ .( κεφάλαιο των αδελφών Καραμαζώφ ).

Ανώνυμος είπε...

Δεκαπέντε χρονών έγινε μοναχός . Του ωφείλει και ο Θεός ένα σημάδι ευαρεστήσεως . Είναι φοβερό ένας άνθρωπος δια βίου νά χύνει αίμα στην άσκηση σταγόνα σταγόνα . Μετα φόβου Θεού λέμε και κρίνουμε όχι τον ίδιο τον άνθρωπο , που δεν γνωρίζουμε την ψυχή του , αλλά τις ανθρώπινες προσπάθειες συνωθήσεως και διαγκωνισμού λές και πρόκειται για προαγωγή .

Ανώνυμος είπε...

Κατ'αρχήν το σχόλιο του 3.16 μμ αναφέρεται σε προϋπόθεση αγιότητας, όχι αγιοκατάταξης. Δεύτερον, καταλαβαίνω την ένστασή σου αλλά αν η ορθόδοξη Εκκλησία συμφωνούσε μαζί σου δε θα είχε αγιοκαταταχθεί ο Άγιος Αυγουστίνος που δίδαξε ένα σωρό αιρετικά αποκυήματα της διάνοιάς του. Η αγιότητα πρέπει να αναγνωρίζεται όπου κι αν λάμψει, και η πλάνη πρέπει να επισημαίνεται όπου κι αν φυτρώσει. Εδώ υπάρχει μεγάλος Πατέρας που υποστήριζε ότι θα σωθούν όλοι ανεξαιρέτως ενώ η Εκκλησία πάντα δίδασκε περί κολάσεως. Απληροφορητος δεν ήταν σίγουρα. Απλώς δεν ήταν ούτε αλάθητος. Γι' αυτό η γνώμη της Εκκλησίας σε κάθε θέμα είναι αυτή που εκφράζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των αγίων διαχρονικά και όχι από μεμονωμένες παραφωνίες. Άλλωστε εμείς δεν γνωρίζουμε αν κάποιος παρέμεινε πλανεμένος μέχρι το θάνατό του, ο Θεός μπορεί ωστόσο να τον είχε φωτίσει.