------------------------------------------------------------------------
Ἡ πιάτσα εἶχε ρημάξει, ἀλλὰ ἡ Μαρία καὶ ἡ Πόπη, οἱ δυὸ παλιὲς πουτάνες τοῦ δρόμου, παρὰ τὰ χάλια τους κατάφερναν ἀκόμα νὰ βγάζουν τὸ ψωμί τους, παίρνοντας κάθε βράδυ τουλάχιστον δυὸ-τρεῖς μουστερῆδες.
Μέσα σὲ κείνη τὴν ἐρήμωση, κι ἐγώ!
Ἀμίλητος, μὲ τὰ χέρια στὶς τσέπες, πάνω-κάτω, πάνω-κάτω,
-Εἶναι χαφιές, σοῦ λέω, ἔλεγε ἡ Πόπη στὴ Μαρία γιὰ μένα.
-Εἶναι πολὺ κύριος , τῆς ἀπαντοῦσε ἡ Μαρία ,
κι αὐτὰ ἦταν τὰ πιὸ ἀθῶα λόγια μεταξύ τους, γιατὶ τὶς πιὸ πολλὲς φορὲς βρίζονταν ἄγρια, ἰδίως ὅταν ἅρπαζε ἡ μιὰ τὸν πελάτη τῆς ἄλλης.
Μιὰ μέρα ἡ Πόπη δὲ φάνηκε οὔτε τὴν ἄλλη, οὔτε τὴν παράλλη.
Ἡ Μαρία ἀνησύχησε.
Δὲν ἤξερε οὔτε τὸ σπίτι της, νὰ πάει νὰ ρωτήσει.
Ἀπάνω στὴ βδομάδα, δὲν τὴ χωροῦσε ὁ τόπος.
-Βρὲ τί ἔγινε ἡ Πόπη, βρὲ τί ἔγινε ἡ Πόπη;, ρωτοῦσε ὅλους τοὺς γνωστούς, μέχρι ποὺ ἔμαθε πὼς ἡ Πόπη εἶχε καρκίνο καὶ ἦταν στὸ νοσοκομεῖο τοῦ Κιλκίς.
Μιὰ καὶ δυὸ ἡ Μαρία, παρατάει τὴν πιάτσα καὶ τρέχει στὸ Κιλκίς.
Εἶχα μείνει ὁλομόναχος καὶ τριγυρνοῦσα σὰ συφοριασμένος, οὔτε ἡ Πόπη πιὰ νὰ μὲ σκυλοβρίζει, οὔτε ἡ Μαρία νὰ μὲ κανακεύει, «κυρ-Κώστα μου» καὶ «κυρ-Κώστα μου», καμία εἴδηση ἀπὸ πουθενά, καὶ ποιόνα νὰ ρωτήσεις, καὶ τί νὰ πεῖς.
Μετὰ ἀπὸ μῆνες πάλι ἡ Μαρία, μὲ τὴν τσάντα της καὶ τὸ μεσαῖο ξεχαρβαλωμένο δόντι,
-Ποῦ νὰ σ’ τὰ λέω, κυρ-Κώστα μου, πολὺ τὴν ψυχοπόνεσα, σὰν ἀδελφή μου, κι ἄς ἤτανε κακιὰ ἡ Πόπη.
Ἔλιωσε ἡ φουκαρού, σαράντα κιλὰ εἶχε μείνει στὸ τέλος , κακὰ στερνά, οὔτε στὸν ἐχθρό μου.
Καὶ λίγο πρὶν συχωρεθεῖ, μοῦ μίλησε καὶ γιὰ σένα.
-Λές, βρὲ Μαρία μου, νὰ ἔπεσα ἔξω μὲ κεῖνον τὸν μυστήριο; Δὲ μπόρεσα ποτὲ νὰ τὸν χωνέψω, καὶ τό ’χω βάρος στὴν καρδιά μου. Ἅμα τὸν ξαναδεῖς, πές τονα νὰ μὲ συγχωρέσει. Αὐτὸς τί ἔφταιγε, ἐγὼ ἤμουν ἡ στριμμένη.
Αὐτὰ ἡ Μαρία.
Μὰ δὲ μοῦ εἶπε πόσο τὴν περιποιήθηκε, ἀπὸ ἀλλοῦ τὰ ἔμαθα: Δυὸ μῆνες τὴ συμπαραστάθηκε τὴν Πόπη.
Κοιμότανε μαζί της στὸ νοσοκομεῖο, τὴν τάιζε, τὴν ξεσκάτωνε, τῆς πήγαινε ὅ,τι λαχταροῦσε ἡ δόλια, μέρα καὶ νύχτα πλάι της, καὶ «Πόπη μου» καὶ «Πόπη μου».
Κι ὅταν ἡ Πόπη συχωρέθηκε, τὴν πῆγε στὸ δικό της τὸ χωριὸ κι ἐκεῖ τὴν ἔθαψε, γιατὶ οἱ συχωριανοὶ τῆς Πόπης δὲν τὴ θέλαν μὲ κανένα τρόπο.
Λίγο ἀργότερα ἔχασα καὶ τὴ Μαρία.
Ἡ πιάτσα δὲν τὴ σήκωνε πιά, γέμισε ἀπὸ πονηρὲς τραβεστοῦδες, ποὺ μὲ πετροβολοῦσαν, μέχρι ποὺ ξαφανίστηκα κι ἐγώ.
Μὰ ὅποτε θυμᾶμαι τὴ Μαρία καὶ τὴν Πόπη, ἀναγαλλιάζει ἡ καρδιά μου ποὺ ἀξιώθηκα καὶ πρόλαβα τόση ἀνθρωπιὰ μὲς στὴν παραβαρδάρια πουτανιά.
.
Οι ρεμπέτες του ντουνιά 1990.
Ντίνος Χριστιανόπουλος
11 σχόλια:
...μην έχοντας μείνει
πλέον...κανείς...
λιθοβολητής...
να την κατηγορεί...
ο Χριστός τής είπε...
πήγαινε...
και... μ η κ έ τ ι
α μ ά ρ τ α ν ε...
...είναι και τινές...
φυσικά...
που θαρούνε πώς...
μπορούν να γίνουν...
πιό φιλάνθρωποι...(!)
κάτι σαν...
go...on...
κι αμάρτανε κάργα...
...έτσι κι αλλιώς...
οι φτυμένοι υποκριτές,
είναι χειρότεροι κι από σένα...
μή μασάς...βρέ...
(...μπουμπούκι@...!!!)
εδώ είμαστ'εμείς...
και με την βούλα...
τής..."υγειονομίας"...
...χα...!
...we are the best...
...'cause we're
the news...
we're the champions...!
Μα ο Κύριος δεν το είπε αυτό για τους κίναιδους, τους παθητικούς ή ενεργητικούς ομοφυλόφιλους. Το είπε μόνο για τα κατά φύσιν αμαρτήματα των πορνών και για τους τελώνες.
Αντιθέτως, είπε με ξεκάθαρα λόγια ότι όλοι οι παρά φύσιν αμαρτάνωντες την Βασιλεία του Θεού δεν θα την κληρονομήσουν...
Απορίας άξιο εσυ τι κατάλαβες από το κείμενο ;
Το κείμενο λέει μεν κάτι άλλο, όμως ο πολύ αγαπητός μου Τρελογιάννης το χωρίο αυτό το χρησιμοποιεί συχνά για τον κύριο Ντίνο Χριστιανόπουλο. Αυτό φοβάμαι πως είναι λάθος, γιατί ο ποιητής αυτός, απ ότι γνωρίζω, ήταν αμετανόητος ομοφυλόφιλος. Γι αυτό τον λόγο το χωρίο αυτό της Αγίας Γραφής δεν ταιριάζει σε αυτόν, αφού αναφέρεται σε μετανοημένους ανθρώπους που αμάρτησαν κατά φύσιν.
No time for losers 'cause we are the champions... of the world!
Εντάξει, ένα λογοτεχνικό ψήγμα είναι, με τα καλά του και τα κακά του, δεν είναι να το παίρνουμε και πολύ σοβαρά. Ο λόγος του Κυρίου φυσικά αναφέρεται σε μετανοημένες πόρνες και μετανοημένους τελώνες, και το κείμενο δεν το λες ότι έχει και θέμα του τη μετάνοια. Αλλά μη λιθοβολήσουμε τώρα και τον Τρελογιάννη που το διάλεξε.
Καλή Μεταμόρφωση φίλοι!
Μα πάλι δεν με καταλάβατε...
Κανέναν δεν θα ήθελα να λιθοβολήσω, τι ιδέα...
Απλά επειδή το χωρίο αυτό ο Τρελογιάννης το χρησιμοποιεί συχνά για το πρόσωπο του κ. Χριστιανόπουλου και επειδή κάθε φορά σκέφτομαι ότι κάνει λάθος στο σημείο αυτό, γι αυτό το ανέφερα. Για όνομα του Θεού, δεν προσέβαλα κανέναν, μία σκέψη τόλμησα να εκφράσω...
Αναφέρθηκα αποκλειστικά στον λογοτέχνη και όχι στο συγκεκριμένο κείμενο.
Καλή Μεταμόρωση σε όλους, ο Θεός βοηθός.
Σ'ευχαριστω αδερφέ μου...
με κάλυψες πλήρως...
δεν ήξερα πιά τί ν'απαντήσω
στό τόσο προφανές θέμα τής...
αμετανοησίας...
που ήταν το κεντρο
τών σκεψεων μου...
...
προσωπικά...
νομίζω πώς αντιλαμβάνομαι, που το πάει ο τρελλογιάννης...
και τον καταλαβαινω...
αλλά...
δεν τολμώ να γράψω τίποτε...
γιατί ήδη αρκετά τα μπερδεψα...
και... είμαι σίγουρος...
πώς θα τα μπερδέψω χειρότερα...
η εποχές μας είναι αρκετά θολές
και εύκολα μπλέκονται...
οι...γραμμες
και...οι...σκεψεις...
στα λογής λογης κουβάρια...
που βρίσκονται πεταμένα
εδω κι εκεί...
στο πάτωμα...
...
συγχωρέστε με...!
Ε! Δεν έγινε τίποτα! Μην πιάνεσαι απ' τη λέξη "να λιθοβολήσουμε". Όχι, δε μου έδωσες την εντύπωση ότι ήθελες κάτι τέτοιο, καθόλου. Ανωνυμία (δική μου και δική σου) + γραπτός λόγος / σύντομα σχόλια + ό,τι άλλο = κι από καμιά άστοχη έκφραση. Όλα καλά, δεν ήταν καν απαραίτητη η διευκρίνισή σου.
...αναφερομενος πάντως
"ο κυρ Κώστας"...
στις... "πονηρές τραβεστούδες"
που..."τον πετροβολουσαν"
δείχνει μία πτυχή
αντιΛΟΑΤΚΙώτικη
που ίσως και...να φανερώνει μιά
μετάνοια εν τώ κρυπτώ...
-η εστω μιά ειλικρίνεια-
αφού
ο... χορός τών ...
δεν ξερω πως να "τους" πω πιά...
ας τους πούμε... "σεξοβασανιστάδες"
είναι άνθρωποι... δεμένοι...
κι αλληλοϋποστηριζόμενοι
μεταξύ τους...
ώς μία...μαφιόζικη ...κάστα...
άρα... ο τολμών να μιλήσει έτσι εναντίον τους δ η μ ό σ ι α...
εν τινι τρόπω...
αποτάσεται
την πανίσχυρη κάστα τους
και θέτει τον εαυτό του
σε κίνδυνο...
εφόσον είναι γνωστός
και ο λόγος του
έχει μιά κάποια βαρύτητα...
και ίσως ο αδερφος μας
ο τρελλογιάννης, κάτι περισσότερο
να ξέρει από μάς...
και κάτι να θέλει να μάς
πληροφορήσει, σχετικά....
Διαβασα ένα κείμενο άκρως συγκινητικό.Ανθρωποι με πονεμένο βιογραφικό και της ταλαιπωρίας που όμως καταλαβαινονται και συμπονουν ο ένας τον άλλον..δεν κρύβουν τα παθοι τους αλλά ούτε τα ευλογούν.τουλαχιστον περιγράφεται μια αλήθεια...Μέσα στο τόσο ψέμα της δικιά μας εποχής και έτοιμοι να φάμε ο ένας τον άλλον..Χριστιανοί και μη ... Πάντως εάν δεν διάβαζα τα σχόλια δεν θα ήξερα ότι Χριστιανοπολος ήταν από τους άλλους ...
Κατερίνα
Πράγματι, άκρως συγκινητικό κείμενο!
Κι'αν το τελικό κριτήριο είναι...
"ασθενής...", "γυμνός...","ξένος...";
Δημοσίευση σχολίου