Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

Λόγος παρηγορητικὸς γιὰ τὴν πανδημία ή πλήρη διαστρέβλωση του Ευαγγελίου του Χριστού ;;

Εκφράζουμε την πλήρη απογοήτευση μας για το ατυχέστατο κείμενο που προσπαθεί να δικαιολόγηση τα αδικαιολόγητα και να εναρμονιστεί φυσικά με την λογική των συγχρόνων Επισκόπων ,κρίμα Γέροντα Ζαχαρία ,κρίμα! 


Αποτέλεσμα εικόνας για Ἀρχιμ Ζαχαρία, Ἱ. Μ. Τιμίου Προδρόμου Ἔσσεξ Ἀγγλίας,
Ἀρχιμ Ζαχαρία, Ἱ. Μ. Τιμίου Προδρόμου Ἔσσεξ Ἀγγλίας, 17.03.2020
  
Ἐξ αἰτίας τῆς ἀπειλῆς τοῦ κορωνοϊοῦ ποὺ ἐξαπλώθηκε στὴν οἰκουμένη,πολλοὶ ἄνθρωποι βρίσκονται σὲ σύγχυση καὶ ἄλλοι σὲ πανικό. Νομίζω ὅμως ὅτι δὲν θὰ ἔπρεπε, διότι ὅσα κάνει ὁ Θεὸς γιὰ ἐμᾶς, τὰ κάνει ἀπὸ ἀγάπη. Ὁ Θεὸς τῶν Χριστιανῶν εἶναι ἀγαθὸς Θεός, εἶναι Θεὸς ἐλέους, οἰκτιρμῶν καὶ φιλανθρωπίας.
Ὁ Θεὸς μᾶς ἔπλασε ἀπὸ ἀγαθότητα γιὰ νὰ μοιραστεῖ τὴ ζωή, καὶ τὴ δόξα Του ἀκόμη, μαζί μας. Ὅταν πέσαμε στὴν ἁμαρτία, ἐπέτρεψε νὰ εἰσέλθει ὁ θάνατος στὴ ζωή μας πάλι ἀπὸ ἀγαθότητα, γιὰ νὰ μὴν γίνουμε ἀθάνατοι μὲ τὴν κακία μας, ἀλλὰ νὰ ἐκζητήσουμε ὁδὸ σωτηρίας. Παρόλο ποὺ πέσαμε, ὁ Θεὸς δὲν σταμάτησε νὰ προνοεῖ γιὰ ἐμᾶς, ὄχι μόνο ὑλικὰ ἀγαθὰ γιὰ τὴ συντήρηση τοῦ γένους μας, ἀλλὰ ἔστειλε Προφῆτες καὶ Δικαίους, ἑτοιμάζοντας τὴν ὁδό Του γιὰ νὰ ἔλθει καὶ νὰ λύσει τὴν τραγωδία μας· καὶ ἔφερε τὴν αἰώνια σωτηρία μὲ τὸν Σταυρὸ καὶ τὴν Ἀνάσταση τῆς ἀπερινόητης ἀγάπης Του. Ἦλθε ὁ Ἴδιος, πῆρε πάνω Του τὴν κατάρα τῆς ἁμαρτίας καὶ ἔδειξε τὴν ἀγάπη Του μέχρι τέλους: «Ἀγαπήσας τοὺς ἰδίους τοὺς ἐν τῷ κόσμῳ εἰς τέλος ἠγάπησεν αὐτούς» (Ἰωάν. 13,1). Ὅλα ὅσα ἔκανε ὁ Θεός, ὅταν μᾶς δημιούργησε, ὅταν προνοοῦσε ἀγαθὰ γιὰ τὴ συντήρηση τοῦ κόσμου, ὅταν ἑτοίμαζε τὴν ὁδό Του γιὰ νὰ ἔλθει στὴ γῆ, ὅταν ἦλθε ὁ Ἴδιος αὐτοπροσώπως καὶ ἐργάσθηκε μὲ φρικτὸ τρόπο τὴ σωτηρία μας, ὅλα τὰ ἔκανε ἀπὸ ἀγαθότητα. Ἡ ἀγαθότητά Του εἶναι ἀτελεύτητη, μᾶς σώζει καὶ μακροθυμεῖ, ὡσότου ἔλθουμε «εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας» (Α’ Τιμ. 2,4) καὶ προσφέρουμε ἀληθινὴ μετάνοια, ὥστε νὰ εἴμαστε μαζί Του αἰώνια.
Ἔτσι, ὁ Θεός μας σὲ κάθε στάδιο τῆς σχέσεώς Του μὲ τὸν ἄνθρωπο δείχνει μόνο τὴ χρηστότητα καὶ τὸ ἔλεός Του, «μέγα καὶ κρείσσων ὑπὲρ ζωάς». Ἡ Φύση Του εἶναι ἀγαθὴ καὶ ὅλα τὰ κάνει γιὰ τὴν ὠφέλεια τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὴ σωτηρία του.
Ἑπομένως, ὅταν θὰ ἔλθει πάλι νὰ κρίνει τὸν κόσμο, θὰ τὸν κρίνει ἄλλος Θεός; Δὲν θὰ εἶναι ὁ Ἴδιος ἀγαθὸς Θεός, ὁ Θεὸς τοῦ ἐλέους, τῶν οἰκτιρμῶν καὶ τῆς φιλανθρωπίας; Ἀσφαλῶς, δὲν θὰ ἐμφανισθοῦμε ἐνώπιον ἄλλου Θεοῦ ἀπὸ Αὐτὸν ποὺ μᾶς ἔπλασε καὶ μᾶς ἔσωσε. Ἄρα καὶ πάλι μὲ ἔλεος καὶ ἀγάπη θὰ μᾶς κρίνει. Ἔτσι, δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ πανικοβαλλόμαστε, οὔτε νὰ σαλευόμαστε, διότι ὁ Ἴδιος Θεὸς θὰ μᾶς προσλάβει στὴν ἄλλη ζωὴ καὶ θὰ μᾶς κρίνει πάλι μὲ ἀγαθότητα καὶ ἐπιείκεια.
Κάποιοι φοβοῦνται ὅτι φθάνει ἡ ὥρα τοῦ τέλους τους. Ἡ μάστιγα αὐτὴ τοῦ κορωνοϊοῦ ἔχει καὶ μία θετικὴ πλευρά, διότι ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ θὰ μᾶς προσβάλει μέχρι τὸ τέλος μας, μεσολαβοῦν μερικὲς ἑβδομάδες. Ἑπομένως, ἔχουμε κάποιον χρόνο ποὺ μποροῦμε νὰ ἀφιερώσουμε στὴν προετοιμασία γιὰ τὴ συνάντησή μας μὲ τὸν Θεό, ὥστε νὰ μὴ γίνει ἡ φυγή μας ἀπρόοπτα ἢ ἀπροετοίμαστα, ἀλλὰ ἀφοῦ διέλθουμε κάθε φορὰ στὴν παράσταση τῆς προσευχῆς μας μπροστὰ στὸν Θεὸ ὅλη τὴ ζωή μας, ἄλλοτε μὲ εὐχαριστία μέχρι τέλους, γιὰ ὅ,τι ὁ Θεὸς ἔκανε γιὰ ἐμᾶς, καὶ ἄλλοτε μὲ μετάνοια ζητώντας τὴ συγχώρεση ὅλων τῶν πλημμελημάτων μας. Τίποτε δὲν μπορεῖ νὰ μᾶς ζημιώσει μὲ ἕναν Τέτοιο Θεό, ποὺ ὅλα τὰ παραχωρεῖ ἀπὸ τὴν ἀγαθότητά Του. Ἁπλῶς χρειάζεται νὰ κρατήσουμε μέχρι τέλους τὴν εὐχαριστία καὶ τὴν ταπεινὴ προσευχὴ τῆς μετανοίας γιὰ τὴ συγχώρηση τῶν παραπτωμάτων μας.

Ἐμένα ἡ μάστιγα αὐτὴ μὲ βοηθᾶ. Ποθῶ νὰ ξαναβρῶ ἐκείνη τὴν προσευχὴ ποὺ εἶχα, μὲ τὴν ὁποία νὰ διατρέξω ὅλη μου τὴ ζωὴ ἀπὸ τὴ γέννησή μου μέχρι τώρα, εὐχαριστώντας τὸν Θεὸ γιὰ ὅλες τὶς εὐεργεσίες Του, «ὑπὲρ πάντων ὧν ἴσμεν καὶ ὧν οὐκ ἴσμεν, τῶν φανερῶν καὶ ἀφανῶν εὐεργεσιῶν»·Του. Ἐπίσης νὰ διατρέξω πάλι ὅλη μου τὴ ζωὴ μετανοώντας γιὰ ὅλες τὶς ἁμαρτίες καὶ τὰ πλημμελήματά μου. Εἶναι ὑπέροχο νὰ μπορέσεις νὰ διατρέξεις τὴ ζωή σου μὲ προσευχή, κομίζοντας τὰ πάντα ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ἐμμένοντας στὴ προσευχή. Τότε νιώθεις ὅτι ἐξαγοράζεται ἡ ζωή σου. Γι’ αυτὸ ὅλη ἡ κατάσταση αὐτὴ μὲ βοηθᾶ πραγματικά. Δὲν πανικοβάλλομαι, ἀλλὰ θὰ «μεριμνήσω ὑπὲρ τῆς ἁμαρτίας μου» (Ψαλμ. 37, 19).

Πρέπει νὰ δοῦμε τὴν ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ σὲ ὅλα αὐτὰ ποὺ γίνονται. Οἱ Πατέρες εἶδαν τὴ χρηστότητά Του. Παρόμοια ἐπιδημία παρουσιάστηκε τὸν 4ο αἰῶνα στὴν ἔρημο τῆς Αἰγύπτου, ἡ ὁποία θέρισε πάνω ἀπὸ τὸ ἕνα τρίτο τῶν μοναχῶν, καὶ οἱ ὅσιοι Πατέρες ἔλεγαν μὲ μεγάλη ἔμπνευση ὅτι, «ὁ Θεὸς θερίζει ψυχὲς ἁγίων γιὰ τὴ Βασιλεία Του», καὶ δὲν σαλεύθηκαν. Ὁ Ἴδιος ὁ Κύριος μιλᾶ στὸ Εὐαγγέλιο γιὰ τὶς ἔσχατες ἡμέρες, γιὰ τὶς δοκιμασίες καὶ τὰ δεινὰ ποὺ θὰ περάσει ὁ κόσμος πρὶν τὸν ἐρχομό Του. Ἐντούτοις, δὲν διακρίνουμε ἐκεῖ καμία νοσηρὴ λύπη ἢ ἀπελπισία. Ὁ Κύριος, ποὺ στὸν κῆπο τῆς Γεθσημανῆ προσεύχεται μὲ αἱματηρὸ ἱδρώτα γιὰ τὴ σωτηρία ὅλου τοῦ κόσμου, λέει ὅτι, ὅταν δοῦμε τὰ φοβερὰ ποὺ προηγοῦνται τῆς Δευτέρας Παρουσίας Του, νὰ ὑψώσουμε μὲ ἔμπνευση τὶς κεφαλές μας, διότι ἡ ἀπολύτρωσή μας εἶναι ἐγγύς (βλ. Λουκ. 21,28).

Μερικοὶ μοῦ λένε, «ὁ Θεός νὰ βάλει τὸ χέρι Του». Μά, ἀκριβῶς αὐτὸ ἤδη εἶναι τὸ χέρι τοῦ Θεοῦ. Ἐκεῖνος θέλει τὴ σωτηρία μας καὶ ἐργάζεται «πολυμερῶς καὶ πολυτρόπως» (Ἑβρ. 1,1). «Ὁ Πατήρ Μου ἕως ἄρτι ἐργάζεται κἀγὼ ἐργάζομαι» (Ἰωάν. 5,17). Ἴσως ὁ ἰὸς αὐτὸς νὰ εἶναι ἕνα μέσο ποὺ χρησιμοποιεῖ ὁ Θεός, γιὰ νὰ φέρει πολλοὺς ἀνθρώπους σὲ ἐπίγνωση καὶ μετάνοια, καὶ νὰ θερίσει πολλὲς ἕτοιμες ψυχές, νὰ κάνει μία συγκομιδὴ ψυχῶν γιὰ τὴν αἰώνια Βασιλεία Του. Ἑπομένως, γιὰ ὅσους ἐμπιστεύονται καὶ παραδίδονται στὴν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ, ὅλα θὰ συνεργήσουν στὸ ἀγαθό: «Τοῖς ἀγαπῶσι τὸν Θεὸν πάντα συνεργεῖ εἰς ἀγαθόν» (Ρωμ. 8,28).

Δὲν ὑπάρχει λοιπὸν χῶρος γιὰ νοσηρὴ ἀπογοήτευση. Δὲν θὰ ἔπρεπε οὔτε νὰ ἀντιστεκόμαστε στὰ μέτρα ποὺ λαμβάνει ἡ πολιτεία γιὰ νὰ μειώσει τὴν ἔκταση τῶν δεινῶν ποὺ παρατηροῦνται τώρα στὴ ζωὴ πολλῶν ἀνθρώπων. Εἶναι λάθος νὰ πᾶμε ἐνάντια στὶς ἀρχές κάθε χώρας. Ὅ,τι πεῖ ἡ Κυβέρνηση πρέπει νὰ τὸ κάνουμε, διότι δὲν μᾶς ζητοῦν νὰ ἀρνηθοῦμε τὴν πίστη μας, ἁπλῶς μᾶς ζητοῦν νὰ λάβουμε μερικὰ μέτρα γιὰ τὸ κοινὸ ὅφελος ὅλου τοῦ κόσμου, ὥστε νὰ παρέλθει καὶ αὐτὴ ἡ δοκιμασία. Αὐτὸ δὲν εἶναι καθόλου παράλογο. Κάποιοι τὸ παίρνουν πολὺ ὁμολογιακά, στήνουν σημαῖες καὶ νομίζουν ὅτι κάνουν τοὺς μάρτυρες καὶ τοὺς ὁμολογητές. Δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία γιὰ ἐμᾶς, καθαρὰ θὰ δείξουμε ὑποταγὴ στὸ πρόσταγμα τῆς Κυβερνήσεως. Εἶναι ἄδικο νὰ μὴν κάνουμε αὐτὰ ποὺ μᾶς λέει ἡ Κυβέρνηση, διότι ὅταν ἀρρωσταίνουμε, τρέχουμε στὰ νοσοκομεῖα τους καὶ ἐκεῖνοι ἀναλαμβάνουν ὅλα τὰ ἔξοδα καὶ τὴν περίθαλψή μας. Γιατί νὰ μὴν ἀκούσουμε καὶ ἐμεῖς αὐτὰ ποὺ λένε;

Αὐτὸ εἶναι τὸ ἦθος τοῦ Χριστοῦ, ποὺ μᾶς ἔδειξε ὁ Ἴδιος στὴν ἐπίγεια ζωή Του καὶ αὐτὴ εἶναι ἡ ἀποστολικὴ ἐντολὴ ποὺ ἔχουμε, «ὑπομίμνῃσκε αὐτοὺς ἀρχαῖς καὶ ἐξουσίαις ὑποτάσσεσθαι, πειθαρχεῖν, πρὸς πᾶν ἔργον ἀγαθὸν ἑτοίμους εἶναι, μηδένα βλασφημεῖν, ἀμάχους εἶναι, ἐπιεικεῖς, πᾶσαν ἐνδεικνυμένους πραΰτητα πρὸς πάντας ἀνθρώπους» (Τίτ. 3,1-2)· καὶ «ὑποτάγητε πάσῃ ἀνθρωπίνῃ κτίσει διὰ τὸν Κύριον, εἴτε βασιλεῖ ὡς ὑπερέχοντι...» (Α’ Πέτρ. 2,13). Ἂν δὲν ὑπακούσουμε στοὺς κυβερνῆτες ποὺ δὲν ζητοῦν πολύ, πῶς θὰ ὑπακούσουμε στὸν Θεὸ ποὺ μᾶς δίνει νόμο θεϊκό, ὁ ὁποῖος ὑπερέχει κάθε ἀνθρώπινο νόμο; Ἂν τηρήσουμε τὸν νόμο τοῦ Θεοῦ εἴμαστε πάνω ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπινους νόμους, ὅπως ἔλεγαν οἱ Ἀπολογητὲς τοῦ 2ου αἰῶνα στὴ Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία ποὺ καταδίωκε τοὺς Χριστιανούς.
Εἶναι ἐκπληκτικὸ νὰ βλέπουμε στὴ χώρα ποὺ ζοῦμε, στὸ Ἡνωμένο Βασίλειο, τοὺς ποδοσφαιριστὲς νὰ δείχνουν τέτοια σύνεση καὶ διάκριση, καὶ πρῶτοι νὰ παραιτοῦνται ἀπὸ τὶς δραστηριότητές τους μὲ εὐπείθεια στὶς προτροπὲς τῆς Κυβερνήσεως γιὰ προληπτικὰ μέτρα. Θὰ ἦταν θλιβερὸ ἐμεῖς οἱ θρησκευόμενοι ἄνθρωποι νὰ μὴ φθάσουμε στὰ μέτρα τῶν ποδοσφαιριστῶν καὶ νὰ μὴν ἔχουμε τὴν ἴδια εὐπείθεια στὶς ἀρχὲς καὶ ἐξουσίες, γιὰ τὶς ὁποῖες ἡ Ἐκκλησία μας προσεύχεται.
Ἂν μᾶς ζητήσουν νὰ σταματήσουμε τὶς Ἀκολουθίες μας, ἂς παραδιδόμαστε μόνο καὶ ἂς εὐλογοῦμε τὴν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ. Ἄλλωστε αὐτὸ μᾶς θυμίζει μιὰ παλαιὰ παράδοση ποὺ εἶχαν οἱ Πατέρες στὴν Παλαιστίνη. Τὴ Μ. Τεσσαρακοστὴ τὴν Κυριακὴ τῆς Τυρινῆς, μετὰ τὴν ἀλληλοσυγχώρηση, ἔβγαιναν στὴν ἔρημο γιὰ σαράντα ἡμέρες χωρὶς νὰ λειτουργηθοῦν. Παρέμεναν μόνο σὲ νηστεία καὶ προσευχή, ὥστε νὰ ἑτοιμασθοῦν καὶ νὰ ἐπιστρέψουν τὴν Κυριακὴ τῶν Βαΐων, γιὰ νὰ ἑορτάσουν θεοπρεπῶς τὸ Πάθος τοῦ Κυρίου καὶ τὴν Ἀνάστασή Του. Ἑπομένως, τώρα οἱ περιστάσεις μᾶς σπρώχνουν νὰ ξαναζήσουμε αὐτὸ ποὺ ὑπῆρχε μέσα στοὺς κόλπους τῆς Ἁγίας Ἐκκλησίας τοὺς παλαιοὺς καιρούς. Νὰ ζήσουμε δηλαδὴ πιὸ ἡσυχαστικά, μὲ περισσότερη προσευχή, ἡ ὁποία ὅμως θὰ ἀναπληρώσει καὶ τὴν ἔλλειψη τῆς Θείας Λειτουργίας καὶ θὰ μᾶς προετοιμάσει νὰ ἑορτάσουμε μὲ μεγαλύτερο πόθο καὶ ἔμπνευση τὸ Πάθος καὶ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ. Καὶ θὰ κάνουμε τὴ μάστιγα αὐτὴ ἕναν θρίαμβο τοῦ ἡσυχασμοῦ. Οὕτως ἢ ἄλλως ὅ,τι ὁ Θεὸς ἐπιτρέψει στὴ ζωή μας εἶναι ἀπὸ ἀγαθότητα γιὰ τὸ συμφέρον τοῦ ἀνθρώπου καὶ δὲν θέλει ποτὲ νὰ ζημιωθεῖ τὸ πλάσμα Του.

Βεβαίως, ἂν μεσολαβήσει ἕνα μεγαλύτερο διάστημα ποὺ δὲν θὰ ἔχουμε Θεία Λειτουργία, μποροῦμε νὰ τὸ ὑπομείνουμε. Διότι στὴ Λειτουργία τί λαμβάνουμε; Μεταλαμβάνουμε τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ ποὺ εἶναι γεμάτα μὲ τὴ χάρη Του. Αὐτὸ γιὰ ἐμᾶς εἶναι μεγάλη τιμὴ καὶ μεγάλη ὠφέλεια, ἀλλὰ τὴ χάρη τοῦ Κυρίου τὴ λαμβάνουμε ἐπίσης μὲ πολλοὺς ἄλλους τρόπους.
Ὅταν ἀσκοῦμε τὴν ἡσυχαστικὴ προσευχή, μένουμε στὴν Παρουσία τοῦ Θεοῦ μὲ τὸν νοῦ στὴν καρδιά μας ἐπικαλούμενοι τὸ ἅγιο Ὄνομα τοῦ Χριστοῦ. Τὸ Θεῖο Ὄνομα προσκομίζει σὲ μᾶς τὴ χάρη τοῦ Χριστοῦ, διότι εἶναι ἑνωμένο μὲ τὸ Πρόσωπό Του καὶ μᾶς εἰσάγει στὴν Παρουσία Του. Αὐτὴ ἡ Παρουσία τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία εἶναι καθαρτική, μᾶς καθαρίζει ἀπὸ τὰ πταίσματα καὶ τὶς ἁμαρτίες μας, μᾶς ἀνακαινίζει καὶ ἐπιφέρει τὸν φωτισμὸ τῆς καρδιᾶς μας, οὕτως ὥστε νὰ μορφωθεῖ ἐκεῖ ἡ εἰκόνα τοῦ Σωτῆρος Θεοῦ, τοῦ Χριστοῦ.

Ἂν δὲν θὰ ἔχουμε Πάσχα στὴν Ἐκκλησία, ἂς θυμηθοῦμε ὅτι κάθε ἐπαφὴ μὲ τὸν Χριστὸ εἶναι Πάσχα. Χάρη παίρνουμε στὴ Θεία Λειτουργία, διότι ἐκεῖ εἶναι Παρὼν ὁ Κύριος Ἰησοῦς, καὶ Αὐτὸς ἐπιτελεῖ τὸ Μυστήριο καὶ ὁ Ἴδιος μεταδίδεται στοὺς πιστούς. Ἀλλὰ καὶ ὅταν ἐπικαλούμαστε τὸ Ὄνομά Του, εἰσερχόμαστε στὴν ἴδια Παρουσία τοῦ Χριστοῦ καὶ ἔχουμε τὴν ἴδια χάρη. Ἑπομένως, ἄν στερηθοῦμε τὴ Λειτουργία, τὸ Ὄνομά Του τὸ ἔχουμε πάντοτε, δὲν στερούμαστε τὸν Κύριο.
Ἐπίσης ἔχουμε τὸν λόγο Του, προπαντὸς τὸν Εὐαγγελικό Του λόγο. Ἂν ὁ λόγος Του εἶναι συνεχῶς ζωντανὸς μέσα στὴν καρδιά μας, ἂν τὸν μελετοῦμε καὶ τὸν προσευχόμαστε, ἂν γίνεται ἡ γλῶσσα μας μὲ τὴν ὁποία μιλοῦμε στὸν Θεό, ὅπως Ἐκεῖνος μίλησε σὲ ἐμᾶς, τότε θὰ ἔχουμε πάλι τὴ χάρη τοῦ Κυρίου. Διότι τὰ λόγιά Του εἶναι «ῥήματα ζωῆς αἰωνίου» (Ἰωάν. 6,68), εἶναι λόγος ζωῆς καὶ πάλι τὸ ἴδιο μυστήριο ἐπιτελεῖται, δεχόμαστε τὴ χάρη Του καὶ ἁγιαζόμαστε.
Ἀκόμη, κάθε φορὰ ποὺ δείχνουμε καλοσύνη στοὺς ἀδελφούς μας, εὐαρεστεῖται ὁ Κύριος, θεωρεῖ ὅτι τὸ κάναμε γιὰ Ἐκεῖνον καὶ μᾶς ἀνταποδίδει. Ἐμεῖς δείχνουμε καλοσύνη στοὺς ἀδελφούς μας καὶ ὁ Κύριος μᾶς ἀνταποδίδει τὸν μισθὸ τῆς χάριτός Του. Νά, ἀκόμη ἕνας τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο μποροῦμε νὰ ζοῦμε στὴν Παρουσία τοῦ Κυρίου. Μποροῦμε νὰ ἔχουμε τὴ χάρη τοῦ Κυρίου μὲ τὴ νηστεία, μὲ τὴν ἐλεημοσύνη καὶ μὲ κάθε ἀγαθοεργία.
Ἔτσι, ἂν κατ’ ἀνάγκη θὰ πρέπει νὰ ἀφήσουμε τὶς κοινὲς συναθροίσεις, μποροῦμε νὰ εἴμαστε ἑνωμένοι στὸ πνεῦμα καὶ σὲ αὐτὲς τὶς ἅγιες ἀρετὲς ποὺ εἶναι γνωστὲς μέσα στὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τὴν Ἁγία Ἐκκλησία, καὶ διατηροῦν τὴν ἑνότητα τῶν πιστῶν μὲ τὸν Χριστὸ καὶ μὲ ὅλα τὰ μέλη τοῦ Σώματός Του. Ὅλα αὐτὰ ποὺ κάνουμε γιὰ τὸν Θεὸ εἶναι Λειτουργία, ἱερουργοῦν τὴ σωτηρία μας. Ἡ Θεία Λειτουργία βεβαίως εἶναι τὸ μεγάλο γεγονὸς τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας, μέσα στὸ ὁποῖο οἱ πιστοὶ ἔχουν τὴ δυνατότητα νὰ ἀνταλλάξουν τὴ μικρὴ ζωή τους μὲ τὴν ἄπειρη ζωὴ τοῦ Θεοῦ. Ἀλλὰ ἡ δύναμη τοῦ γεγονότος αὐτοῦ ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν προετοιμασία ποὺ κάνουμε, ἀπὸ ὅλα τὰ ἄλλα ποὺ ἀπαριθμήσαμε, τὴν προσευχή, τὶς ἀγαθοεργίες, τὶς νηστεῖες, τὴ φιλαδελφία, τὴ μετάνοια.

῾Επομένως, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, δὲν χρειάζεται οὔτε νὰ κάνουμε ἡρωικὲς ἐξομολογήσεις ἐναντίον τῆς πολιτείας γιὰ τὰ προληπτικὰ μέτρα ποὺ παίρνει γιὰ τὴν ὠφέλεια ὅλων τῶν ἀνθρώπων, οὔτε νὰ ἀπελπιζόμαστε· ἀλλὰ μὲ σύνεση νὰ μηχανευόμαστε τρόπους, ὥστε νὰ μὴ χάνουμε τὴ ζωντανὴ ἐπικοινωνία μὲ τὸ Πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ. Τίποτε δὲν μπορεῖ νὰ μᾶς ζημιώσει, ἁπλῶς πρέπει νὰ κάνουμε ὑπομονὴ γιὰ ἕνα μικρὸ χρονικὸ διάστημα καὶ ὁ Θεὸς θὰ δεῖ τὴν ὑπομονή μας, θὰ ἀπομακρύνει κάθε ἐμπόδιο, κάθε πειρασμὸ καὶ πάλι θὰ ἀνατείλουν ἡμέρες χαρμόσυνες καὶ θὰ πανηγυρίζουμε τὴν κοινὴ ἐλπίδα καὶ ἀγάπη ποὺ ἔχουμε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ.

σχόλιο:  Γέροντα  Ζαχαρία  τάκανες Ρωσική σαλατα,λόγια λόγια χωρίς τη μάχαιρα και το πυρ που ο Κύριος λέει πως ήρθε να βάλει στη γη !

33 σχόλια:

Γεωργιος είπε...

Εγω πλεον ησυχασα. Οτι βρεξει ας κατεβασει. Εμεις στο κατω κατω θελουμε να εκκλησιαστουμε αλλα μας το αποκλειουν. Ο Θεος θα μας το μετρησει σαν να λειτουργηθηκαμε. Εμπρος λοιπον στρωτες και κομποσχοινι φωτια. Και αυριο τους Χαιρετισμους στο μπαλκονι οπως γινεται ο καθενας. Καλο Πασχα απο Θεσσαλονικη σε ολους

Ανώνυμος είπε...

Ναι, Γεώργιε...όπως τα λες! ..θα κάθομαι σπίτι...εκτός των άλλων υπάρχει μια πολυ καλοστημένη σειρά στο ΝΕΤΦΛΙΞ για τον ΜΕΣΣΙΑ ..Να τη δείτε...να προετοιμάζομαστε...ΕΡΧΕΤΑΙ!

Φαίη είπε...

Νάνι, νάνι, νάνι, το παιδί να κάνει...

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Ίδωμεν!

Όλοι μας θα δώσουμε εξετάσεις...

Ανωνυμος είπε...

Αν στο σπιτι σας έχετε μόνο Netflix και όχι εικονοστάσι, να σας στείλουμε ένα.

Ανωνυμος είπε...

Ξύπνα εσύ Φαίη να μας σώσεις.

Ανωνυμος είπε...

Ερμηνεία Παλαιάς Διαθήκης είναι το σχόλιο περί μάχαιρας και πυρός. Η κάθε συνάντηση με τους αδελφούς μας και το σκύψιμο στην καρδιά μας είναι ο πόλεμος . Μάχη να οδηγηθούμε σε πράξη αγάπης . Απορώ τι έχετε καταλάβει από την εθελούσια Σταύρωση του Κυρίου.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

ας ακούμε τι λένε και πως ερμηνεύουν οι άγιοι τουλάχιστον και ας σιωπούμε εε; :https://trelogiannis.blogspot.com/2020/03/blog-post_487.html

Ανωνυμος είπε...

Κάποτε του είπα ότι οι Ρώσοι μοναχοί βρίσκονταν σε μεγάλη ταραχή, λόγω της τυραννίας των μπολσεβίκων στην ρωσική εκκλησία του Θεού. Τότε αυτός απήντησε: «Και εγώ στην αρχή είχα ταραχή γι’ αυτό το θέμα. Μετά όμως από πολλή προσευχή μου ήρθαν οι εξής λογισμοί: «Ο Κύριος αγαπά ανέκφραστα όλους». Εκείνος γνωρίζει τα σχέδια όλων και τον καιρό του καθενός. Ο Κύριος επέτρεψε τον διωγμό στον ρωσικό λαό για κάποιο μελλοντικό καλό. Εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω ούτε να το σταματήσω. Αυτά λέω στους αδελφούς που έχουν ταραχή: «Εσείς μπορείτε να βοηθήσετε την Ρωσία μόνο με την προσευχή και την αγάπη. Μου μένει μόνο η προσευχή και η αγάπη. Ο θυμός και οι κραυγές εναντίον των άθεων δεν διορθώνουν τα πράγματα»».

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Ανώνυμος είπε...

δεν μιλαμε για κραυγες εναντιων των αθεων μιλαμε για τη αναγκη μετάνοιας των βαπτισμένων ,τους μιλας για μετανοια και δεν ξερουν τι θα πει αυτό !όταν συνβαινουν τετοια γεγονοτα και οι εκκλησιαστικοι σου λενε για την "υποχρεωση" να κανουμε υπακοή στον καίσαρα ε τοτε εχει χαθει η μπαλα ...
τρελογιαννη πολλες φορες αναρωτιέσαι για την ποιότητα των αναγνωστών σου ,καλά κάνεις ειωαι για κλαματα...είμαστε για τα μπαζα!
Σωτήριος

Ανωνυμος είπε...

Κλαψτε λοιπόν ποιοτικέ αναγνωστα και για μενα που εχετε μετανοια. Και συμβουλεψτε με πως να σκεφτομαι τι φραση "απόδοτε τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ"

Ανώνυμος είπε...

Μια απορια εχω μονο ,στον πειρασμο που ζουμε ολοι μας.Συμφωνα με την τοποθετηση του π.Ζαχαρια θα πρεπει να υπακουσουμε στις αρχες κ τις εξουσιες του κοσμου τουτου κ να σταματησουμε οχι μονο τις ακολουθιες αλλα κ τις Θειες Λειτουργιες αφου αυτο αποφασισαν.Μαλιστα τα επιχειρηματα του τα στηριζει κ σγιογραφικα.Αν ειναι σωστη αυτη η τοποθετηση τοτε κακως οι Χριστιανοι των χρονων των διωγμων λειτουργουσαν στις κατακομβες κ δεν υπακουσαν στους νομους των αρχοντων τους.Επικαλειται κ την απομακρυνση των πατερων στην ερημο κ την επιστροφη τους την Κυριακη των Βαιων μονο που αυτο γινοταν με την θεληση τους .

Ο Χριστος ειπε : Τα τω Καισαρι τω Καισαρι κ τα τω Θεω τω Θεω.Η Θεια Λειτουργια δεν αφορα κανενα καισαρα του κοσμου τουτου κ αλλο ηταν το ηθος κ η παραδοση της εκκλησιας σε τετοιες καταστασεις μεχρι κ τις σημερινες καινοφανεις κ πρωτογνωρες αποφασεις

Μαρία

Ανωνυμος είπε...

Αγαπητή Μαρία, και γω διαφωνώ με την απόφαση της Συνόδου μας. Πιστεύω έπρεπε να κλειστούν οι Ιερείς μέσα με τον ψάλτη και τον νεοκορο και να κάνουν όλες τις ακολουθίες και Θ. Λειτουργίες. Αλλά η Σύνοδος της Εκκλησίας αποφάσισε αλλιώς ,να εναρμονιστεί με τις εντολές του κράτους. Η υπακοή λοιπόν πλέον είναι προς την Εκκλησία και όχι προς τον Καίσαρα. Άρα ησυχαζουμε και προσευχόμαστε . Οποιος θελει λοιπον ας προχωρήσει σε επεισόδια , αποτοιχησεις κτλ κτλ

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

ΓΙΑ πια υπακοη βρε ανοητε μιλας;;

Ανώνυμος είπε...

προς Ανωνυμο - 2:12 μ.

μΑνεφερες υπακοη στην Συνοδο ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη λοιπον.Η Διαρκης Ιερα Συνοδος που αποτελειται απο 12 επισκοπους κ τον Αρχιεπισκοπο συνεδριασε κ αποφασισε την τελεση της Θειας Λειτουργιας τις Κυριακες σε ολες τις ενοριες απο τις 7 μεχρι τις 8 το πρωι.Οι υπολοιπες ακολουθιες αποδειπνα χαιρετισμοι κ Προηγιασμενες να σταματησουν. Υπηρχε βεβαιως παροτρυνση προς ολους κ ειδικα ηλικιωμενους κ ανηκοντες σε ευπαθεις ομαδες να μεινουν σπιτι τους.Εντωμεταξυ αυτο ειχε ηδη συμβει κ οι εκκλησιες ειχαν σχεδον αδειασει στους β" Χαιρετισμους.Κατοπιν ηρθε η αυθαιρετη αποφαση της κυβερνησης να μη γινει καμια ακολουθια ουτε κ η Θεια Λειτουργια εστω κ με 3 ατομα.Μετα απο αυτο ποτε εγινε Συνοδος ολης της Ιεραρχιας κ δεχτηκε τις αποφασεις της κυβερνησης;;;;Αν εγινε κ δεν το εμαθα δηλωνω ελλειπη ενημερωση με ευθυνη προσωπικη. Αν ομως δεν εγινε κ ειναι σωστη η ενημερωση μου τοτε οφειλουμε να κανουμε υπακοη στην αποφαση της ΔΙΣ στις 16/3 /20κ ετσι να γινει σε καθε εκκλησια την ερχομενη Κυριακη 7 με 8 η Θεια Λειτουργια.Οπως καταλαβαινεις καθε συζητηση για αποτειχηση κ επεισοδια δεν ευσταθει.

Μαρία

Ανωνυμος είπε...

Ανόητε;

Ανωνυμος είπε...

Έχετε απόλυτο δίκαιο αυτή ήταν η τελευταία απόφαση της Συνόδου .7-8 το πρωί Θ. Λειτουργία. Εφόσον όμως δεν απάντησαν στον Πρωθυπουργό σημαίνει ότι εναρμονιστηκαν με την απόφαση. Αν έχει Λειτουργία θα πάμε .Αν δεν εχει δεν θα πάμε. Τοσο απλο μου φαινεται. Και η πνευματικη ευθυνη ειναι δική τους. Η δικη μου ειναι να εκμεταλλευτώ το χρονο μου οσο καλυτερα μπορω.

Ανώνυμος είπε...

Χαιρομαι που ξεκαθαρισε η αληθινη πορεια των γεγονοτων αλλα δεν μπορω να το δω οσο απλο το παρουσιαζεται.Μεθαυριο ειναι η γιορτη της Σταυροπροσκυνησης πως να δεχτει ετσι απλα ο πιστος λαος οτι το Συμβολο της Νικης εναντια στον θανατο του απαγορευεται να το προσκυνησει; Που πηγαν τα κηρυγματα για την αξια της Σταυρικης θυσιας του Χριστου ;Μετα απο λιγο καιρο πλησιαζοντας το Πασχα αν δεν εχει γινει Θαυμα παλι κλειστες θα ειναι οι εκκλησιες τι θα μας πουνε οι εκκλησιαστικοι αρχοντες Δειτε τα Αγια Παθη απο την τηλεοραση λες κ ειναι θεατρικη παρασταση η σηριαλ;Ποναει πολυς κοσμος με αυτες τις καταστασεις κ ναι η ευθυνη βαραινει τους Ιεραρχες μας κατεξοχην αλλα ειλικρινα αναρωτιεμαι πιστευουν σε Θεο Ανασταντα η θεωρουν πως μπορουν να τον βαλουν σε " καραντινα" χωρις συνεπειες;Συμφωνοντας στην πραξη με τις εντολες της κυβερνησης να μη γινουν Θειες Λειτουργιες φοβαμαι πως αυτοαναιρουνται κ δεν θα τους χρειαζεται πια οχι ο λαος ουτε η ιδια η εκκλησια σαν Σωμα Χριστου .Ελπιζω πως δεν συμφωνουν ολοι ασχετα αν δεν τους δοθηκε καν η ευκαιρια να μιλησουν κ θα ταν πιο τιμιο να συγκληθει η Ιεραρχια για ενα τοσο κρισιμο θεμα αλλα ως εκει ας κανει ο καθενας μας οτι μπορει στο "ταμειο " του κ ο Θεος ας μας λυπηθει ολους μας.
Μαρια

Λωρίτου Ελένη είπε...

Μία απόφαση του ποδαριού της Ιεράς Συνόδου ή υποτελής ή καθαρού προδοτικού συσχηματισμού . Ώφειλαν οι επίσκοποι νά πούν στους πολιτικούς , οτι οι ναοί δεν έσφιζαν και τόσο πολύ απο νέους ανθρώπους και πρίν τον κορονοιό . Άν ήταν στους δέκα ένας νέος . Οι δε ηλικιωμένοι μέ το που προέκυψε ο κορονοιός απο τον φόβο τους έκατσαν στά σπιτια τους πρίν υπάρξουν οι απαγορεύσεις . Την περασμένη Κυριακή άν ήταν παρόν το ένα δέκατο του εκκλησιάσματος , ίσως λέω πολύ . Σε ένα μικρό ναό ζήτημα να υπήρχαν 10 άνθρωποι . Συνεπώς δεν υπήρχε συνωστισμός στους ναούς απλώς και μόνο απο τον φόβο του ιού. Δεν χρειαζόταν οι απαγορεύσεις για νά επιτευχθεί αυτό . Είναι φανερό οτι ο στόχος δεν ήταν ο συνωστισμός που έτσι και αλλιώς δεν υπήρχε , αλλά η Θεία Κοινωνία . Και καλά οι πολιτικοί είναι άθεοι και δεν πιστεύουν στο ιερό Μυστήριο , όμως οι εκκλησιαστικοί ? Ιδού το ερώτημα !

Λωρίτου Ελένη είπε...

Δεν είπαμε πουλάκι μου , οτι θα βάλουμε μέσα σε ένα καλσόν στάχτη απο το τζάκι και θα αρχίσουμε νά θυμιάζουμε παριστάνοντας τους παπάδες ! Αυτό το κάναμε παιδιά και διασκεδάζαμε . Ή οτι θα βάλουμε το χαρτί υγείας για "ωράριο " και θα παριστάνουμε τους διάκους ! Παρήλθαν οι χρόνοι για τέτοια ! Αν δεν καταφέρουμε κάτι καλύτερο σπίτια μας θα κάτσουμε ! Όμως αυτό νά το βλέπεις ως αξιοποίηση χρόνου ! Μήπως είναι και αναισθησία ; Θέλει λίγο ψάξιμο !

Ανώνυμος είπε...

Οι επίσκοποι που κάνουν απόλυτη υπακοή στις αντίχριστες αποφάσεις της κυβέρνησης, εκτός από αρνητές του Κυρίου Ιησού Χριστού, έχουν πέσει και στην αίρεση του Σεργιανισμού. Βέβαια με τον οικουμενισμό, το Κολυμπάρι και το Ουκρανικό έπρεπε να το περιμένουμε δυστυχώς. Ανάξιοι!

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Αυτή είναι η πικρή αλήθεια δυστυχώς ,και πολυ φοβόμαστε ότι είναι η αρχή θα επιβεβαιωθεί ο άγιος Μόρφου που είπε οτι εαν οι Επισκοποι δεν σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να κυρητουν μετάνοια ωστε με τηη θεραπευτική δύναμη να δυναμώσουν οι ψυχες των αδελφών μας , δεν θα τους έχει αναγκη η Εκκλησία..πλήρη κατά άνθρωπο απογοήτευση ,κατώτεροι την σημερινής οδυνηρής πραγματικότητας .

Ανωνυμος είπε...

Κι έλεγα δεν θα πεταχτεί κάποιος να μας πει πάλι για το Κολυμπάρι .

Ανωνυμος είπε...

Έχουμε καλούς Επισκόπους και κακούς Επισκόπους .Όπως έχουμε και καλούς χριστιανούς και κακούς χριστιανούς . Όλοι είμαστε ένα σώμα. Κρατάμε την ενότητα , λέμε την άποψη μας με αγάπη και προχωράμε όλοι μαζί.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Ναι έχουμε καλούς Επισκόπους καλούς ,μα είναι μουγκοί,και φοβούνται τους δημοσιογράφους ...άρα;;

Λωρίτου Ελένη είπε...

Ούφ ! Χριστιανέ μου ! Ενότητα και ενότητα ! Αυτή η ενότητα αποτελεί κανένα δόγμα ή είναι μία ευσεβίστικη επινόηση των οικουμενιστών για νά κρατάνε τους πιστούς απο τα γκέμια ? Πώς φαίνεσαι οτι είσαι παπάς μπορεί και δεσπότης ! Πού την βρήκατε στα χαρτιά αυτή την ενότητα ? Υπάρχουν χολέρες στην εκκλησία πολύ χειρότερες απο τον κορονοιό και φορείς τους είστε εσείς οι παπάδες ! Τί νά μας κάνει ο κορονοιός , όταν μέσα στην εκκλησία υπάρχει άπλετος κορακοιός ! Άντε ! Μέ ενότητα όλοι μαζί στα σπίτια σας! Είστε ανάξιοι !

Ανωνυμος είπε...

Την ευχή μου να χεις αλλά παπάς δεν είμαι . Μπορει να χρειάζομαι ξύρισμα από τη καραντίνα αλλα αν θυμαμαι καλα ευχομαστε για την ενότητα σε κάθε Θ. Λειτουργία. Γιατί δεν φτιάχνεις εσυ μια δική σου εκκλησια χωρίς Δεσποτες και παπαδες. Ή αν βρεις τέλειους , και τότε δεν θα χρειάζεται και να παρακαλάς για άφεση αμαρτιών . Θα είστε μια εκκλησια ήδη σωσμενη , άρα Χριστό δεν θα χρειάζεστε, άρα απλά θα ζείτε σε ένα "παράδεισο" χωρίς Θεο.Εχετε ξεφυγει και νομιζετε οτι ειστε πηγη αλήθειας .Ώρα Καλή.

Ανωνυμος είπε...

Πώς προτείνετε να βοηθησουμε;

Λωρίτου Ελένη είπε...

Ποιά ενότητα βρέ αστοιχείωτε , επικαλούμαστε μέσα στους ναούς ; Αγνοούμε πράγματα στοιχειώδη και σας έμαθαν μόνο νά πιπιλάτε την καραμέλα της ενότητας . Ενότητα έχουν και οι συμμορίες των κακοποιών . Μήπως η εκκλησία μιλά για την ενότητα μέ τον δεσπότη που μπορεί νά είναι και αιρετικός ; Όλα τα δόγματα καταπίπτουν , μόνο η ενότητα μέ τον δεσπότη νάναι καλά ! Αυτά σας μαθαίνουν οι νομοταγείς παπάδες , όπου καλά κρατεί ο νόμος του δεσπότη . Για τον Δεσπότη Χριστό έχετε νά μας πείτε κάτι ;

Ανωνυμος είπε...

Ο ένας ανόητε ,ο άλλος αστοιχειωτε, έχετε πολυ πλάκα ... για διαβασμένους χριστιανούς. Οχι αγαπητη μου ευχομαστε για την ενοτητα των Χριστιανών και φυσικα με το Δεσποτη Χριστο. Προσευχόμαστε για την ενότητα και την επιθυμούμε Όχι φυσικά εις βάρος των Δογμάτων και των Οικουμενικών μας Συνόδων. Τι ακριβώς προτείνεται δεν καταλαβαίνω ,Ως Ορθόδοξο τρόπο πίστης. Μόνο άρνηση , φωνές , εκεινος ετσι ο αλλιως γιουβέτσι , κανεις δεν μας κανει. Μονο να βγαλουμε το ονομα του Δεσποτη απο την Λειτουργια και να λεμε αοριστα αν καπου υπαρχει καποιος στα μέτρα μας. Το εχετε καταλαβει οτι γίνατε Φαρισαιοι; Μας πειραζει που ειναι Σαββατο,μας πειραζει που ειπε παρε το κρεβατι σου και φυγε... ολα μας πειραζουν, αγαπη όμως πουθενά, προσευχή πουθενά , ταπείνωση πουθενά, μετάνοια πουθενά. Γιατί αν υπήρχαν αυτά δεν θα ήμουν ανόητος άσχετος κτλ

Ανωνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Το ιστορικό_Ήρθε απ την παράγκα μας έγραψε την άποψη του και ήθελε να μην δημοσιευτεί ,γιατι;; Τι έγραψε ότι κοινοποίησε την παρούσα ανάρτηση με τους λόγους του Γέροντα Ζαχαρια σε πολλούς φίλους αλλά διαπίστωσε εκ των υστέρων ότι σχολιάσαμε στην αρχή και αλλάξαμε τον τίτλο ,και ότι θεώρησε ότι αυτό είναι ανάρμοστη συμπεριφορά !Τώρα διαπιστώνουμε πως διέγραψε το σχολιο ο αφελής..

Εμείς κοινοποιούμε την απάντηση μας.:
Αγαπητέ λόγο πληθώρας των θεμάτων τούτες τις πονηρές μερες και λογο του οτι ο Γεροντας Ζαχαριας μας ειναι ιδιαίτερα αγαπητός, δημοσιεύσαμε το κείμενο του χωρίς οι ταλαίπωροι να το διαβάσουμε ...Όταν λοιπόν το επόμενο πρωινό και με επισήμανσοεις αναγνωστών μας καθίσαμε να δούμε ενδελεχώς τον παρηγορητικό λογο του πατρος μας ηρθε η κεραμιδα στο κεφαλι ! Δεν πιστεύαμε τι διαβάζαμε ...για το δικό μας ήθος και την παράδοση ττων πατερων μας έτοια κείμενα είναι νανουριστικά και αποπροσανατολιστικά δεν είναι λόγου χαρη ο ξεκάθαρος λογος του Αγιου Μορφου και Λεμεσου !
Έτσι είχαμε δυο επιλογές πράγμα που κάνουμε συχνά όταν συμβαίνει ή να αφήσουμε το κείμενο γράφοντας δυο λόγια στην αρχή ή να το κατεβάσουμε .
Λυπουμσατε εάν σε απογοητεύσαμε για καποιους κάθε μας κίνηση είναι πολλά περισσότερα αλλά στην παράγκα μας έτσι λειτουργούμε …
Νασαι καλα

Λωρίτου Ελένη είπε...

Έξυπνε , σου προτείνουμε νά κάνεις ένα δικό σου ιστολόγιο και νά πουλάς εκεί τις μ...περί αγάπης , ενότητος , υπακοής ....Όχι εδώ που όπως βλέπεις δεν περνάνε !