Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας συμμετείχε στη Σύνοδο της Κρήτης με 25 Ιεράρχες της συμπεριλαμβανομένου και του Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίου. Από τους 25 Ιεράρχες, οι 17 δεν υπόγραψαν το τελικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης. Αυτό δεν προβληματίζει;
Δεν
πρέπει να εστιάζομε το πρόβλημα μόνο στην παραβίαση της Συνοδικής αρχής
της ομοφωνίας, αλλά και στο ότι δικαίωμα ψήφου είχαν μόνο οι
Προκαθήμενοι των Τοπικών Εκκλησιών. Η περίπτωση των Ιεραρχών της
Ορθόδοξης Εκκλησίας της Σερβίας, που παρευρέθηκαν στη Σύνοδο της Κρήτης
και δεν υπόγραψαν το τελικό κείμενο μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Είναι
δυνατό η συντριπτική πλειοψηφία των Ιεραρχών της Ορθόδοξης Εκκλησίας της
Σερβίας, που παρευρέθηκαν στη Σύνοδο της Κρήτης, να μη υπογράψουν το
τελικό κείμενο και αυτή η στάση τους να μην έχει καμιά ισχύ; Αυτό δεν
προβληματίζει;
Οι Ιεράρχες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Σερβίας, που υπέγραψαν το τελικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης
Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος
Ο Αχρίδος και Σκοπίων Ιωάννης
Ο Μπρανιτσέβου Ιγνάτιος
Ο Ζαχουμίου και Ερζεγοβίνης Γρηγόριος
Ο εν Δυτική Αμερική Μάξιμος
Ο εν Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία Ειρηναίος
Ο εν Αυστρία και Ελβετία Ανδρέας
Ο Φραγκφούρτης και πάσης Γερμανίας Σέργιος
Οι Ιεράρχες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Σερβίας, που δεν υπέγραψαν το τελικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης
Ο Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας Αμφιλόχιος
Ο Ζάγκρεπ και Λουμπλιάνας Πορφύριος
Ο Σιρμίου Βασίλειος
Ο Βουδιμίου Λουκιανός
Ο Νέας Γκρατσάνιτσας Λογγίνος
Ο Μπάτσκας Ειρηναίος
Ο Σβορνικίου και Τούζλας Χρυσόστομος
Ο Ζίτσης Ιουστίνος
Ο Βρανίων Παχώμιος
Ο Σουμαδίας Ιωάννης
Ο Δαλματίας Φώτιος
Ο Μπίχατς και Πέτροβατς Χρυσόστομος
Ο Νίκσιτς και Βουδίμλιε Ιωαννίκιος
Ο Βαλιέβου Μιλούτιν
Ο Κρούσεβατς Δαβΐδ
Ο Σλαυονίας Ιωάννης
Ο Τιμοκίου Ιλαρίων
Δεν
θα ήταν άσκοπο να αναφερθούμε και στην Ιερά Σύνοδο της Ορθόδοξης
Εκκλησίας της Σερβίας, την οποία αποτελούν εκτός από τον Πατριάρχη
Σερβίας Ειρηναίο, ο οποίος είναι ο Πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου, ο Σιρμίου
Βασίλειος, επί των θεμάτων Οικονομίας και Εκκλησιαστικού Δικαστηρίου (δεν υπέγραψε), ο Σβορνικίου και Τούζλας Χρυσόστομος, υπεύθυνος του τομέως των Εκδόσεων και Ενημερώσεως (δεν υπέγραψε), ο Σουμαδίας Ιωάννης, υπεύθυνος επί της Γραμματείας (δεν υπέγραψε), ο Ράσκας και Πριζρένης Θεοδόσιος, επί κεφαλής των Διεκκλησιαστικών και Εξωτερικών Σχέσεων (δεν συμμετείχε). Αναπληρωματικά μέλη της Ιεράς Συνόδου, είναι ο Μπάτσκας Ειρηναίος (δεν υπέγραψε) και ο Νίκσιτς και Βουδίμλιε Ιωαννίκιος (δεν υπέγραψε).
Παρατηρούμε
ότι εκτός από τον Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίο και τον Ράσκας και
Πριζρένης Θεοδόσιο που δεν συμμετείχε, τα υπόλοιπα μέλη της Ιεράς
Συνόδου δεν υπέγραψαν. Αυτό δεν προβληματίζει; Διασφαλίζεται η
δογματική αλήθεια Συνοδικώς μόνο με τη αρχή της ψήφου των Προακαθημένων
και την παραβίαση της αρχής της ομοφωνίας;
Πρέπει
να συνυπολογίσομε στην στάση των Ιεραρχών φυσικά της Ορθόδοξης
Εκκλησίας της Σερβίας και την απόφαση της το έτος 1997, για αποχώρηση
από το Π.Σ.Ε., απόφαση την οποία επικαλέστηκε πρόσφατα Μητροπολίτης
Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας Αμφιλόχιος, ζητώντας την αποχώρηση από το
Π.Σ.Ε. Αυτά δεν προβληματίζουν;
1 σχόλιο:
Ο καθηγητής εκκλησιαστικής ιστορίας Β.Φειδάς (που ήταν μαζί με τον Πατριάρχη και τον μ. Ζηζιούλα οι κύριοι διοργανωτές της συνόδου) μας αποκαλύπτει ότι οι επίσκοποι της διασποράς είπαν ότι είναι αδύνατον να γυρίσουν στις επισκοπές τους χωρίς την αναγνώριση εκκλησιαστικότητας στους Καθολικούς. Συγκεκριμένα ο "Ορθόδοξος τύπος" αναφέρει:
"..Ἀκόμη, ἰδιαιτέρως ἀποκαλυπτικός ὑπῆρξε ὅταν ἀνέφερε ὅτι τό "μυστικό" τῆς τελικῆς "ἀποτυχίας" τῶν δύο Σέρβων Ἐπισκόπων, τοῦ Μαυροβουνίου κ. Ἀμφιλοχίου καί τοῦ Μπάτσκας κ. Εἰρηναίου, νά παρεμποδίσουν καί ἀποτρέψουν τήν προώθηση συγκεκριμένων Κειμένων καί Ἀποφάσεων ἐξασφαλίσθηκε μέ τήν ἐπιλογή τοῦ Πατριάρχου τῆς Σερβίας νά συμμετάσχουν στή Σερβική ἀντιπροσωπεία Ἐπίσκοποι τῆς Διασπορᾶς μέ ἄντικρυς διαφορετικές πρός ἐκείνους θέσεις! Αὐτοί ἀποτελοῦσαν τήν πλειοψηφία καί ἔτσι διευκολύνθηκε ἡ ἐπίτευξη συμφωνίας. Πρόκειται γιά τήν περίπτωση τῶν Ἐπισκόπων ἐκείνων οἱ ὁποῖοι ὑποστήριξαν ὅτι εἶναι ἀδύνατον νά γυρίσουν στίς ἐπισκοπές των, ὅπου συνυπάρχουν μέ τούς Ρωμαιοκαθολικούς, ἔχοντας ἀποφασίσει ὅτι ὁ Ρωμαιοκαθολικισμός δέν εἶναι Ἐκκλησία!"
Επίσης μας λέει ότι στο εξωτερικό το 92% των γάμων είναι μικτοί.Και ότι όλοι οι Ορθόδοξοι της διασποράς αλλά και η πλειοψηφία στις Ορθόδοξες χώρες θεωρούν τους παπικούς Εκκλησία.
Με λίγα λόγια είναι σαν να μας λένε οι υποστηρικτές της συνόδου, ότι είμαστε εκτός τόπου και χρόνου. Ότι τα γεγονότα μας έχουν ήδη ξεπεράσει και η σύνοδος απλά τα επικυρώνει.
Έχουμε φτάσει όντως σε ένα σημείο προχωρημένης αποστασίας, και συγκρητισμού σε όλα τα επίπεδα.Υπάρχει μια γενική κατρακύλα και το ζητούμενο πια στον σημερινό αποστατημένο "χριστιανικό" κόσμο, είναι μια "εκκλησία" για γάμους βαπτίσεις μνημόσυνα και "πανηγύρια"/φιέστες, και θεωρείται ότι με λίγες αλλαγές σε εκκλησιαστικά τυπικά ή διοικητικά θέματα θα ενωθούμε και τυπικά, χωρίς να ασχοληθούμε με δογματικά θέματα.
Δυστυχώς αδέρφια η αλήθεια χάνεται.Μπαίνουμε σε πολύ χειρότερες καταστάσεις ακριβώς γιατί δεν υπάρχει άμεσος και φανερός δογματικός πόλεμος (όπως παλαιότερα), αλλά όλα περιβάλονται εσκεμμένα με θολούρα και ασάφεια, αναμιγνύεται η αλήθεια με το ψεύδος αφού μόνο του δεν μπορεί να σταθεί, και με πρόσχημα τις κοινωνικές απαιτήσεις των καιρών και την ίδια την πραγματικότητα όλα προχωρούν..
Εύχομαι σε όλους να είναι Καλός και ευλογημένος ο χρόνος που έρχεται, και ο Θεός να μας φωτίζει να βλέπουμε τουλάχιστον τι συμβαίνει, να διακρίνουμε τι συντελείται.. να αγρυπνούμε και να αγωνιστούμε όσο μπορούμε για την "άπαξ παραδοθείσα πίστη".
Χρόνια πολλά σε όλους.
Δημοσίευση σχολίου