Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΡΗΤΗΣ:«Η ΜΟΣΧΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΤΑ ΠΡΩΤΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ»

 
Δέχεται υπό όρους τούς διαλόγους ο Τίμιος; 
Ποιούς όρους. 
Αυτούς πού έχουν ήδη υπογραφεί; 
Δέν μπορεί νά καταλάβει ο Τίμιος ότι τό Αλάθητο στηρίζεται καί προυποθέτει τό Πρωτείο; 
Ποιό πρωτείο διεκδικεί ο Βαρθολομαίος; 
 Ενα πρωτείο τό οποίο στηρίζεται στήν ιστορία τού Πατριαρχείου; 
Ενα πρωτείο διά τού οποίου θά καταργηθεί η πνευματική παράδοση τής ορθοδοξίας καί θά αντικατασταθεί μέ τήν ιστορική παράδοση τού Φαναρίου; 
Στήν οποία θά τιμώνται οι Πατριάρχες, άλλος γιά τήν επιβλητική του προσωπικότητα καί άλλος επειδή φιλιέται μέ τούς πάπες; 
Ξέρει τί λέει ο Τίμιος ή είναι απλώς συγκινημένος μέ τήν τιμή πού γίνεται στήν εκκλησία τής Κρήτης; 
Ανήκει στήν εκκλησία τού Χριστού ή χάθηκε στό δρόμο; 

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Για ποια "πρωτεία" ομιλείτε άγιε Κρήτης;
Δε γνωρίζετε ότι οι σχετικοί ιεροί κανόνες έχουν καιρικό χαρακτήρα και αντικατοπτρίζουν συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες;
Μας "ζαλίσατε" με τα "πρωτεία" και τα "προνόμια" οι Φαναριώτες και τα "εξαπτέρυγά" τους!
Τότε επικαλείσθε τους σχετικούς ιερούς κανόνες!
Τους οποίους, όμως, "λησμονείτε", όταν πρόκειται για τις σχέσεις Ορθοδόξων και αιρετικών.
Επιλεκτική μνήμη έχετε!
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Το πατριαρχείο της Πόλης σήμερα εκπροσωπεί μικρό μέρος του ορθόδοξου κόσμου παγκοσμίως. Ας μην επικαλείται λοιπόν τους ιερούς κανόνες για να κατοχυρώσει πρωτεία.

Ανώνυμος είπε...

Aπό την αρχή της ανακοίνωσης για τη διεξαγωγή της Συνόδου ξεκίνησαν στις εκκλησίες να διαβάζονται τις Κυριακές διάφορες ανακοινώσεις, οι οποίες κατέληγαν με παράκληση για προσευχή, και παρακίνηση σε όποιον έχει ενστάσεις ή διαφωνίες σε οτιδήποτε να τις διατυπώσει τοπικά στην ενορία του, ή μέσω διαδικτύου, ως εποικοδομητική παρέμβαση, ώστε η Σύνοδος να αποβεί η συνολική έκφραση των Ορθοδόξων.
Αναρωτιόμαστε όμως, μετά από τόσες ημερίδες, συζητήσεις, ανακοινώσεις επισκόπων, μοναχών, καθηγητών κτλ.. άλλαξε κάτι; Ποιος εισακούσθηκε; Μόνο από το γενικό κλίμα και τους δικαιολογημένους προβληματισμούς που διατυπώθηκαν αλλά και την άρνηση συμμετοχής θα έπρεπε τουλάχιστον να αναβληθεί.
Εμείς όλοι, δεν απευθυνόμαστε στον τοπικό επίσκοπο, το πολύ πολύ να μιλήσουμε με τον ιερέα. Επειδή έχει συμβεί και με άλλα θέματα (όπως ηλεκτρονική κάρτα, για την οποία πάλι διάβαζαν καθησυχαστικές ανακοινώσεις) η απάντηση ήταν ότι στην Εκκλησία υπάρχει η Σύνοδος που αποφαίνεται δια Πνεύματος Αγίου. Αν πούμε περισσότερα υποτίθεται ότι μπαίνουμε σε γνωστικό αντικείμενο που δεν είναι της αρμοδιότητάς μας, και πρέπει να κάνουμε υπακοή. Τι να κάνει τώρα ο κάθε άνθρωπος; Yπομονή και μακροθυμία μέχρι να δούμε που θα πάει η κατάσταση;
Περιμέναμε μια ενιαία εκκλησιαστική φωνή και θέση για το σύμφωνο ομοφυλόφιλων (ας αφήσουμε την οικονομική κρίση, την ανεργία, την απόγνωση και τις αυτοκτονίες, την συσσώρευση χρεών στην εφορία που θα καταλήξει σε εκποίηση όλης της χώρας από τους δανειστές μέσω της σύνδεσης των δημόσιων εσόδων με την εξυπηρέτηση του χρέους εκτός από το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.. έστω ότι σε όλα αυτά δεν ήθελαν να παρέμβουν για άλλους λόγους..), την οποία δεν είδαμε.
Περιμέναμε επίσης αντίσταση στις αχρειότητες του Φίλη στην Παιδεία.. Oύτε και αυτήν την είδαμε..
Φοβούνται το διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους; Tους μισθούς των χιλιάδων ιερέων με οικογένεια και παιδιά; Ωραία τα καταλαβαίνουμε όλα αυτά, αλλά αν αυτοί που είναι υποτίθεται οι φύλακες των δογμάτων και της πίστης δεν αντιδρούν τότε που θα φτάσουμε;
Στο θέμα των σχέσεων με τις άλλες "ομολογίες", επιδιώκουν κοσμικές καλές σχέσεις για να έχουν τις πλάτες του Πάπα απέναντι στην απειλή του Ισλάμ, ή για να λειτουργήσει η θεολογική σχολή της Χάλκης; Kαι που θα πάει αυτό; Mια διαρκής υποχώρηση μέχρι να γίνουμε αγνώριστοι; Μέχρι να απορροφηθούμε πλήρως και σε πολιτικό και σε θρησκευτικό επίπεδο από την Δύση; Kαι έστω ότι από την Πολιτεία δεν περιμένουμε τίποτα εδώ που έφτασαν τα πράγματα και με τους πολιτικούς που έχουμε. Από την διοίκηση της Εκκλησίας δεν πρέπει να υψωθεί ανάχωμα με κάθε κόστος; Τι έχει μεγαλύτερη αξία τα υλικά-κοσμικά οφέλη ή τα πνευματικά;

Ανώνυμος είπε...

Συνέχεια

O Αρχ. Ειρηναίος είναι ένας ταπεινός άνθρωπος με πολύ λιτή ζωή, με μεγάλο κοινωνικό έργο, και συμμετοχή σε πολλούς κοινωνικούς αγώνες. Από την άλλη όλη η Εκκλησία της Κρήτης έχει μια "ευαισθησία" με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Πάντα αναφέρεται η μαρτυρικότητα όσων έχουν να κάνουν με το Τουρκικό κράτος (συμπεριλαμβάνεται και η Κύπρος), ξυπνούν σύνδρομα μικρασιατικής καταστροφής και μνήμης χαμένων πατρίδων, αφηγήσεις παππούδων από την εποχή της Τουρκοκρατίας (που στην Κρήτη κράτησε σχεδόν 100 χρόνια ακόμα) κτλ..
Αλλά που θα πάει αυτό; Όλα θα "κουκουλώνονται" με το προκάλλυμα της "μαρτυρικότητας" και του "όφελους των διωκόμενων χριστιανικών πληθυσμών". Θα κινούμαστε με κοσμικό τρόπο καλών δημόσιων σχέσεων με "ετερόδοξους" ή έστω με υποτιθέμενη χριστιανική αγάπη.. και δεν θα βλέπουμε τις κοσμοϊστορικές ραγδαίες όχι απλά αλλαγές αλλά ανατροπές που είναι προφητευμένες ηδη από τον πρ. Δανιήλ που είπε ότι το "θηρίο" το αντι-χριστο κοσμικό σύστημα θα διανοηθεί "να αλλάξει καιρούς και νόμους" να στραφεί εναντίον του Υψίστου και εναντίον των Αγίων του Υψίστου τους οποίους θα "παλαιώσει" (βλέπουμε ήδη κατάργηση γιορτών όπως των 3 Ιεραρχών και νέες παγκόσμιες νεοεποχίτικες γιορτές όπως των ζώων, της υγείας κτλ..).
Δεν γίνεται να είμαστε στον κόσμο μας, πρέπει όλα αυτά να τα δούμε. Αν κάποιοι άνθρωποι είναι σε μεγάλη ηλικία, δεν παρακολουθούν το παγκόσμιο γίγνεσθαι και έχουν μια συναισθηματική στάση αποδοχής θεσμικών οργάνων θεωρώντας ότι όλα διεξάγονται δια Πνεύματος Αγίου, οφείλουμε εμείς να αρχίσουμε επιτέλους να μιλάμε. Με εποικοδομητικό τρόπο και σε συνεργασία με όσους ήδη αντιλαμβάνονται τι γίνεται ώστε να έχουμε και κάποια "θεολογική κατοχύρωση" (όχι για μας αλλά για όσους είναι δύσπιστοι).
Όπως βλέπουμε τα πράγματα δυσκολεύουν. Η αδιαφορία και η απραξία θα συντελέσει σε όλα αυτά. Ξέρουμε ότι "εδόθη στο θηρίο να νικήσει". Ο Άγιος Παϊσιος είπε "που ξέρετε μπορεί η επόμενη γενιά να είναι καλύτερη" με την έννοια της δυνατότητας. Ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να γίνει. Φυσικά το ήξερε και ο Άγιος γι΄αυτό είπε για τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα. Είμαστε σε εσχατολογικά χρόνια (τα οποία μπορεί να έχουν μεγάλη διάρκεια, αυτό δεν μπορούμε να το ξέρουμε). Η αντίσταση λοιπόν δεν έχει να κάνει με την οριστική ματαίωση κάποιων πραγμάτων αλλά με την αφύπνιση του κόσμου. Ο Πάπας έχει πει ήδη ότι "το τσιπάρισμα ανθρώπων" είναι πολύ χρήσιμο για διάφορους λόγους και "ποιος είναι αυτός που θα κρίνει ομοφυλόφιλους".. Κάπου εκεί θα καταλήξουν τα πράγματα. Τουλάχιστον να αφυπνιστεί ο κόσμος σε προσωπικό επίπεδο πλέον.
Από την άλλη μεριά στην εκκλησία μας, στη θεία λειτουργία υπάρχει ευλογία και θεία Χάρη που την ζούμε την βιώνουμε ψυχικά και σωματικά. Ο Θεός δίνει ακόμα το Άγιο Φως. Πρέπει λοιπόν να εξαντλήσουμε τα πάντα ώστε να διατηρηθεί αυτός ο ευλογημένος χώρος στο τελευταίο χωριό και τελευταίο βουνό εν μέσω ενός κόσμου που έχει κατακλυστεί από την αθεία, απιστία, υλισμό, συγκριτισμό, ανατολίτικες δοξασίες και αστρολογία, και κάθε είδους δαιμονικές αιρέσεις. Να μην γίνουμε χίλια κομμάτια, να μην κάνει καθένας "του κεφαλιού του". Όλα με σωστό αγιοπνευματικό τρόπο, συντεταγμένα και όσο μπορούμε όλοι μαζί με ενότητα και ορθοτόμηση της αλήθειας.