Στιγμιότυπo από τα γυρίσματα, για το επεισόδιο με τίτλο "Ταξίδι στη Μεσόγειο", της τηλεοπτικής μουσικής εκπομπής "Αλάτι της Γης", που προβλήθηκε από την ΕΡΤ1 στις 10 Νοεμβρίου 2019.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ
ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη»
που αντιγράφουμε τα δικά σας ,
χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη
«δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
8 σχόλια:
Ως ακραίος
και ενίοτε
βαρετός αργολόγος
αισθάνομαι την
ανάγκη να υπενθυμίσω
σχετικά με την
τροπική λεγόμενη μουσική
που βρίσκουμε
ζωντανή στις
παραδόσεις λαών
από τους Κέλτες
της Ιρλανδίας
έως τα βάθη της Περσίας
πως,
πρώτη επιστημονική
μελέτη και καταγραφή, των
οκτώ τρόπων της, γίνεται
από τον Πυθαγόρα
που μας δίνει και τις
οκτώ ονομασίες, που
επιβιώνουν κάπου μέχρι λίγο πρίν το μπαρόκ
και ξανα ανακαλύπτονται από τους Γάλλους συνθέτες
του ύστερου ρομαντισμού
και γίνονται η βάση της
μουσικής θεωρίας στην τζαζ.
Πλην,
οι ονομασίες των
τρόπων, κάπου στον μεσαίωνα ανακατεύονται
και στούς συνθέτες της
αναγέννησης στα περί των ονομάτων
και των χαρακτήρων των
τρόπων, επικρατεί μία σύγχυση.
Ανάλογη σύγχυση, επικρατεί και στους
μουσικούς της ανατολής
όπου όμως
έναι οι αραβοπερσικές
ονομασίες που έχουν
ανακατωθεί -από τόπου
εις τόπον-.
Στα καθ'ημάς,
ο Αγ.Ιωάννης
ο Δαμασκηνός
αναμόρφωσε,
κι έδωσε της ονομασίες
που γνωρίζουμε απο την
βυζαντινή μουσική
ώς ήχους (α',β',γ',δ'...κλπ...)
που παραμένουν
ως σήμερα οι ίδιοι.
Ταμείον παράδοσης λοιπόν
η Ρωμηοσύνη
και παρόλη την προσπάθεια
να παραβιασθεί
και ν'αλλοτριωθεί
η συνείδηση του
νεοέλληνα γραικύλου
έτοιμος πιά να τουρκέψει
για μιά
...χούφτα δολλάρια
ο Θεός θα κρατήσει
αλόβητους πιστεύω
όσους
θέλουν
επιθυμούν
προσπαθούν
και ζητάνε
να γίνουν το προζύμι
-η μαγιά-
για ν'αναστηθεί
συν Θεώ
το γένος μας...
...γένοιτω...
Γενοίμην , γένοιο , γένοιτο !
Για πολλούς λόγους ! Άν ήταν μακρό "ω" θα τονιζόταν " γενήτω " . Παρασύρεστε απο το " γενηθήτω " . Σε όλους μας συμβαίνει προιούσης της ηλικίας . Κάποτε θυμόμασταν την γραμματική σελίδα πρός σελίδα .... άσχετον ...!
Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός παρέλαβε την ελληνική μουσική και όχι την Κέλτικη . Τώρα ποιός γέννησε το αυγό θα σας γελάσω . Η κότα ή το αντίθετο ; Στην ευρωπαική μουσική επεβίωσαν η φυσική κλίμακα και η μινόρε . Στην ελληνοβυζαντινή και σύγχρονη λαική επεβίωσε μία ποικιλία τρόπων ή δρόμων , οι γνωστές κλίμακες της βυζαντινής μουσικής . Ας μήν μπερδευόμαστε δεν είναι τα πράγματα τόσο περίπλοκα όσο ακούγονται . Η μουσική είναι ένα ενιαίο πράγμα που διέπεται από ορισμένους νόμους . Τίποτα περισσότερο . Λίγο λαρύγγι νά υπάρχει . Άν ενδιαφερόμασταν για μιά ελληνική παιδεία θα έπρεπε η εκκλησιαστικές τέχνες μουσική και ζωγραφική νά ενταχθούν στην βασική παιδεία . Διδασκόμενα τα παιδιά τις εκκλησιαστικές τέχνες διδάσκονται τις ελληνικές .
Η γραφή με στυλό
ή μολύβι
έχει νομίζω μιά
κάποια μνήμη
στα δάχτυλα(;)
και μιά καλή
ας πουμε
μίνιμουμ..."παπαγαλία"
λίγο σαν την
μνήμη με
πιάνο
κιθάρα κλπ
που στο πληκτρολόγιο χάνονται...
Κάνω συνέχεια λάθη
που ήταν πράγμα πολύ σπάνιο κάποτε
και για
λιγότερο καλούς
μαθητές
-σαν ελόγου μου-
(στη γλώσσα
γινόσουν αστέρι
ήθελες δεν ήθελες)
...ευτυχώς!)
Και χρειάζεται και να
ρωτάω συνέχεια
τη σύζυγο και τα παιδιά...
Ευχαριστώ πάντως
αδερφέ...
Καλή δυναμη!
Στη δύση οι κλίμακες
είναι
συγκερασμένες
και απεικονίζονται
στο πιάνο,
με τα 12
ίσα ημιτόνια
Ντο-ντο#,
ντο#-ρε,
ρε-ρε#...
κλπ
στο "κανονάκι"
(τον κανόνα
της βυζαντινής
μουσικής)
υπάρχουν πολλά περισσότερα
απ'οτι νομίζεις.
Μάλλον έμαθες
βυζαντινή
στο πιάνο...
Τέλος παντων.
(Ά! η κέλτικη λύρα
είναι πολύ κοντά
ως διαστήματα
και ρυθμίσεις
με το κανονάκι,
αλλα ας μην το μπερδέψουμε
άλλο τώρα...
Θάρθει καιρός
και γι αυτά).
Το βιολί έχει ό,τι διαστήματα θέλεις . Όμως δεν είναι εκεί το θέμα . Και τό πιάνο μέ τά ίσα ημιτόνια αποδίδει τά τριημιτόνια της χρωματικής κλίμακας . Δεν χάλασε ο κόσμος στά μόρια . Το πιάνο ως μουσικό όργανο έχει τα προσόντα του . Απλώς σας είπα για την Κέλτικη , γιατί καταλαβαίνω οτι η ιστορία της μουσικής ίσως αναφέρει την Κέλτικη ως πρωταρχή της μουσικής και αποσιωπά την ελληνική πηγή . Απο ποιόν αιώνα παρακαλώ ; Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός έζησε τον 8ο αιώνα και ξεκαθάρισε την ήδη υπάρχουσα ελληνική μουσική , που λέτε οτι καθόρισε ο Πυθαγόρας . Τώρα ποιός πήρε απο ποιόν ; Οι Κέλτες απο τους Έλληνες ή το αντίθετο . Καλά , ίσως είναι μιά ανοησία νά ασχολούμαστε με μωρές γενεαλογίες . Δεν το λέμε γι αυτό , αλλά πρός αναζήτησιν της αληθείας .
Νάσαι καλά αδερφέ καθυστερημενα το βλέπω...
επειδή σήμερα
υπερτονίζεται
ο αρχαϊκός, μαγικός
χαρακτηρας των κέλτικων
παραδόσεων,
θελει
προσοχή.
Εγώ είχα κατά νού
το ρόλο που έπαιξαν
οι Άγιοι των Κελτικών
νήσων, στον εκχριστισνισμό
των Βρετανικών νήσων πρώτα
κι έπειτα των βόρειων
παραλίων της Ευρώπης,
που δεμένα στην ειδωλολατρεία
κνδύνευαν από
τον ψευδοχριστιανισμό
του αρειανισμού.
Τα περίφημα
κέλτικα ορθόδοξα
χειρόγραφα
με την ιδιομορφία τους
λόγω μικρής επαφής με τον
ελληνορωμαϊκό κόσμο
έχουν μια χαριτωμένη
λαϊκότητα
και μαρτυρούν
για το οτι
ο χριστιανισμός
εξάγνισε και τις
ψυχές των
απολίτιστων βαρβάρων
που ζούσαν χωμένοι
στη μαγεία
Ok. Ευχαριστώ !
Δημοσίευση σχολίου