1. Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἡ ΑΛΗΘΕΙΑ. Ἡ πρόσφατη σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου συντάχθηκε μέ τήν Ἀλήθεια;
2. Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἡ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Ἡ πρόσφατη σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου συντάχθηκε μέ τήν Δικαιοσύνη;
3. Τί χειρότερο ἔκανε ὁ Πόντιος Πιλᾶτος πού ἐνῶ γνώριζε τήν ἀθωότητα τοῦ Χριστοῦ, ἐπέλεξε νά "νίψει τάς χεῖρας του";
4. Γιατί τό Φανάρι δέν τόλμησε κἄν νά προτείνει τό ἐλάχιστο αὐτονόητο; Ἐφόσον ἡ διαδικασία τῆς δίκης ὑπῆρξε διάτρητη νομικά, γιατί δέν ἐπέστρεψε τήν ὑπόθεση στήν ἐκκλησία τῆς Κύπρου για νά γίνει σωστά ἡ ὅλη διαδικασία: Κατηγορητήριο, ἀπολογία, σωστή ἀνακριτική καί ἀκροαματική διαδικασία, αἰτιολογημένη ἀπόφαση μέ βάση τούς ἱερούς κανόνες;
5. Ἀληθεύει ὅτι τό Φανάρι ὑποχώρησε στούς ἔμμεσους ἐκβιασμούς τῶν διωκτῶν τοῦ μητροπολίτη Πάφου κ. Τυχικοῦ: "Ἤ ἐπικυρώνετε τήν καταδίκη του, ἤ ξεχνᾶτε τήν οἰκονομική μας στήριξη καί τήν συμπαράστασή μας στό Οὐκρανικό";
6. Μήπως τό Φανάρι δέν ἔχει ἀνάγκη πιά ἀπό πραγματικούς ἤ φανταστικούς ἐχθρούς, πού τό ἐπιβουλεύονται γιά νά ὑποσκάψουν τό κῦρος καί τό μεγαλεῖο του, μιά καί καταφέρνει πολύ ἐπιτυχημένα καί μόνο του, νά δίνει δικαιώματα στούς ἐπικριτές του;
7. Μήπως γιά τίς ἑπόμενες δεκαετίες ἡ φράση "Ἀπευθύνω ἔκκλητο προσφυγή στό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο γιά νά ἀπονείμει δικαιοσύνη", θά προξενεῖ θυμηδία, σέ κάθε νοήμονα ἄνθρωπο;
8. Εἶναι δυνατόν νά ἀπαιτεῖται νά καταδικαστεῖ ἡ ἱεροκανονική ἀποτείχιση; Ὅποιος ἀπαιτεῖ κάτι τέτοιο, εἴτε λαϊκός, εἴτε κληρικός, ἀκόμη καί πατριάρχης, στέκεται ὁ ἴδιος του ἀπέναντι στούς ἱερούς κανόνες. Εἶναι ἄλλο πρᾶγμα ἡ πιθανῶς ζηλωτική καί φανατική στάση μίας μερίδας ἀποτειχισμένων καί ἄλλο πρᾶγμα ἡ συλλήβδην καταδίκη τῆς ἀποτειχίσεως, ἡ ὁποία ἀποτείχιση μάλιστα, ἐφαρμόστηκε συχνά άπό μεγάλους ἁγίους καί ὁμολογητές στήν παλαιότερη καί σύγχρονη ἐκκλησιαστική ἱστορία. Τό νά ζητεῖται μάλιστα ρητή καταδίκη της ἀπό ἐκείνους πού καταπατοῦν ἀσύστολα πλῆθος Ἱερῶν Κανόνων ἀναφορικά μέ τίς σχέσεις Ὀρθοδοξίας καί αἵρεσης καί βαρύνονται μέ τήν ἀναγνώριση ὡς "ἐκκλησίας", τοῦ θλιβεροῦ οὐκρανικοῦ μορφώματος, δέν συνιστᾶ τουλάχιστον ὑποκρισία;
Γιά τήν ἀντιγραφή
Φιλόθεος Κεμεντζετζίδης

1 σχόλιο:
Και ένας επιπλέον λόγος για τον οποίο καταδικάστηκε η αποτείχιση :
“Επιλαμβανόμεθα της ευκαιρίας διά να επαναλάβουμε την αδελφικήν πρόσκλησίν μας, την οποίαν αποστείλαμε ήδη γραπτώς, προς τον άγιον Ιεροσολύμων, όπως συνεορτάσωμεν την 28ην προσεχούς μηνός Νοεμβρίου, εις Νίκαιαν, την 1700ην επέτειον από της συγκλήσεως της Α´ Οικουμενικής Συνόδου μαζί με τον Αγιώτατον Πάπαν Ρώμης Λέοντα ΙΔ´ και τους Μακαριωτάτους και πεφιλημένους αδελφούς Πατριάρχας Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρον και Αντιοχείας κ. Ιωάννην και όπως τιμήσωμεν την 30ην Νοεμβρίου, εις Φανάριον, την ιεράν μνήμην του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, του και ιδρυτού της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως.
Εις το ιστορικόν αυτό γεγονός, απτήν εκδήλωσιν ενότητος Ανατολικής και Δυτικής Χριστιανοσύνης, των τεσσάρων Πατριαρχών της Ανατολής και του Πατριάρχου της Δύσεως, της Πενταρχίας των Πατριαρχών, δεν δυνάμεθα να διανοηθούμε απόντα τον διάδοχον Ιακώβου του Αδελφοθέου. Προσευχόμεθα και αναμένομεν την θετικήν ανταπόκρισιν του Μακαριωτάτου αδελφού Πατριάρχου Θεοφίλου, ανταπόκρισιν εις την ιστορικήν ευθύνην και εκείνου «υπέρ της των πάντων ενώσεως». “
https://www.orthodoxianewsagency.gr/patriarxeia/oikomeniko_patriarxio/oikoumenikos-patriarxis-gia-ton-eortasmo-tis-nikaias-den-dynametha-na-dianoithoume-aponta-ton-diadoxon-iakovou-tou-adelfotheou/
Δημοσίευση σχολίου