Οι συνειδητοί άθεοι ισχυρίζονται ότι η ύπαρξη του Θεού αντιτίθεται στη λογική τους. Πρόκειται για τη βασική θέση του ορθολογισμού, στον οποίον η αθεΐα εξακολουθεί να εμμένει. Μέσα μου, όμως, κάτι μου λέει πως μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, ότι δηλαδή η αθεΐα είναι αντίθετη προς τη λογική. Αυτό θα σας το αποδείξω με έναν απλό τρόπο. Η λογική επιτάσσει στον άνθρωπο να επιδιώκει και να πράττει πάντοτε εκείνο το οποίο είναι το συμφέρον γι' αυτόν σε κάθε περίπτωση. Γι' αυτό εκείνον ο οποίος πράττει εναντίον των συμφερόντων του, όποια κι αν είναι αυτά, τον λέμε στο τέλος παράλογο. Η πίστη στον Θεό είναι πάντα συμφέρουσα στον άνθρωπο ακόμη και με την απλή συλλογιστική του συνοικιακού παντοπώλη, ο οποίος λογαριάζει κατεβάζοντας το μολύβι από το αυτί ως εξής: Αν υπάρχει Θεός και πιστεύω σ' Αυτόν, δεν έχω να χάσω τίποτε• και αν η πίστη μου είναι όπως πρέπει, όπως δηλαδή θέλει Εκείνος, τότε έχω και κέρδος, την ανταμοιβή μου στην άλλη ζωή. Αν όμως δεν πιστεύω, τότε θα βγω ζημιωμένος, γιατί θα τιμωρηθώ για την απιστία μου. Επομένως το συμφέρον μου επιτάσσει να πιστεύω, διότι πιστεύοντας δεν έχω να χάσω τίποτε, αν τελικώς αποδειχθεί στην άλλη ζωή ότι δεν υπάρχει Θεός, ενώ θα είμαι κερδισμένος αν αποδειχθεί ότι υπάρχει. Όπως και να 'χει λοιπόν το πράγμα, το συμφέρον μου, δηλαδή η λογική, μου επιβάλλει την πίστη!
Η λογική όμως μας επιβάλλει να πιστέψομε και για έναν άλλο λόγο. Δική της είναι η αρχή σύμφωνα με την οποία όλα τα φαινόμενα, φυσικά και μη, έχουν αιτία, η οποία είναι καθολικής ισχύος. Επομένως ισχύει πρωτίστως για το σύμπαν ολόκληρο, συνεπώς δε και για τον άνθρωπο. Έχει λοιπόν κι ο άνθρωπος αιτία. Ποιά όμως είναι η αιτία του ανθρώπου; Επ' αυτού έχουν διατυπωθεί πολλές απόψεις. Κατά την αρχαία ελληνική φιλοσοφία, η επικρατέστερη άποψη ήταν του Αριστοτέλη, σύμφωνα με την οποία αιτία των πάντων, συνεπώς και του ανθρώπου, είναι «το πρώτον κινούν αίτιον». Ποίον όμως είναι αυτό το πρώτον κινούν αίτιον δεν προσδιορίζεται από την ελληνική φιλοσοφία. Κατά την χριστιανική διδασκαλία το πρώτον κινούν αίτιον είναι ο Θεός! Κατά δε τους αθέους πρώτον κινούν αίτιον των πάντων είναι το «μηδέν». Που λοιπόν βρίσκεται η αλήθεια στο τεράστιο αυτό ζήτημα σύμφωνα πάντα με τη λογική; Το πρώτον κινούν αίτιον της ελληνικής φιλοσοφίας είναι απροσδιόριστο, όπως είπαμε. Παραπέμπει αορίστως σε κάτι το οποίον κείται εκτός του ανθρώπου, το «άνωθεν ενεργούν», το οποίον ως απροσδιόριστο είναι ακατάληπτον και γι' αυτό απορρίπτεται από τη λογική. Το «μηδέν» των αθέων, σύμφωνα με τα όσα είπαμε ήδη στα προηγούμενα, δεν θεωρείται παράγων δημιουργίας και γι' αυτό απορρίπτεται κι αυτό από τη λογική μας. Άλλωστε και οι ίδιοι οι άθεοι βρίσκονται επ' αυτού σε πλήρη σύγχυση όπως προκύπτει και από την γνωστή ρήση του Νίτσε: «Ο άνθρωπος σύντομα θα προτιμήσει το μηδέν από το τίποτα!» Τι απομένει λοιπόν; Να αποδεχθεί η λογική μας ως πρώτον κινούν αίτιον των πάντων μόνον τον Θεό! Δυστυχώς όμως οι άθεοι φαίνεται ότι στερούνται κι αυτής ακόμη της απλής λογικής, κι ας λένε πως είναι τάχα ορθολογιστές.
(Βασίλειος Ευτ. Νικόπουλος, Πρόεδρος Αρείου Πάγου ε.τ. Δ.Ν., "Η δυστυχία του να είσαι άθεος", εκδ.Αρμός, σελ.30-32)
4 σχόλια:
... κι ἐδῶ εἶναι ποὺ... ἀς ποῦμε εὐϕυῶς... (δικηγορίστικα)
ἤ καὶ δολίως ἴσως,
ἐμπρός στὸ ἀδιέξοδο,
ὁ "λευτερο"σκεπτῖτης,
ἀρπάζεται ἀπὸ τὸ τ υ χ α ῖ ο...
κρεμᾶ τὰ πάντα στὸ ἄπειρο... (ἄπειρα, λέει, σύμπαντα ὁ δυστυχής, μακαρῖτης πιὰ, Χῶκινς)
κι ἔτσι... γλυτώνει στρίβοντας διὰ τοὺ αρραβῶνος...
κι ἄντε ψηλάϕα ἐσύ στὸ ἄπειρο
μὲ μικροσκόπιο καὶ μὲ μεζούρα
νὰ βρεῖς τὴν ἄκρη,
ἀλλ' ἐν τῷ μεταξύ
πάει τὸ πουλάκι τὸ ἔξυπνο...
λευτέρωσε τὸ μυταράκι του
ποὺ 'χε πιαστεῖ... στο δόκανο
καὶ πέταξε πέρα
στὶς πιθανότητες
καὶ τὴν ἀσάϕεια
ποὺ παγιδεύουν τὰ μυαλά ὑμῶν τῶν ἀδαῶν
ποὺ... λέμε πὼς...
μὰ... δὲν μπορεῖ...
τὸ λέει ἡ ἐπιστήμη...
ὅμως.., τὸ λέει σίγουρα... ;
Ουδείς Άθεος καλοπροαίρετος υπάρχει. Αν υπάρχει, κάποια στιγμή θα συγκρουστεί μετωπικά μετά τής Χάριτος και θα πάψει.
Οπότε για τον επί σκοπού Άθεο τζάμπα μελάνι χαλάμε, έχει κίνητρο σκοτεινό μαριονέτα επί της κοινής μάζας της ανθρωπότητας από όπου υποκινείται.
ο Άγιος προφήτης-ποιητής
το ξεκαθάρισε με 2 κουβέντες:
"είπε στην καρδιά του...
ποιός; ο άφρων, ο τρελλός ,
αυτός που ο νους του δεν λειτουργεί σωστά,
...ότι δεν υπάρχει Θεός".
Μάθαμε από τους ερημίτες αββάδες( Χαιρημονας),οτιΟ Θεός κατά την δημιουργία μας προίκισε με το " κατ' εικόνα"!
Από αυτό (μας είπε ο Αββάς) ότι εκπηγαζει
η απαρχή καλής θελήσεως.
Ο Θεός μας ελεει επειδή δείχνουμε μια απαρχή καλής θελήσεως η φθάνουμε στην απαρχή καλής θελήσεως χάρη στο έλεος Του Θεού;
Τι θα λέγαμε για το διώκτη Παύλο πρξ9) και για τον τελώνη Ματθαίο(9,9);
Αυτοί προσελκυθηκαν στην σωτηρία ενώ ο πρώτος έδιωκε τους χριστιανούς, ο δεύτερος, προσελκυθηκε με τις βιαιοτητες και τις αρπαγές του δημοσίου.
Ο προφήτης Ησαιας κατηγορεί με το στόμα Θεού,την τύφλωση ,όχι την φυσική αλλά την θεληματική για να μην αποδώσει στη φύση αλλά στην θέληση τηντύφλωση τους.
Ενω Ο Κύριος στο κατά Ματθ.Ευαγγελιο λέει ότι,
ενώ " κοιτάζουν δεν βλέπουν και ενώ έχουν αυτιά δεν ακούν ούτε καταλαβαινουν( 13,13).
Είναι πολυποίκιλη η Σοφία Του Θεού και ανεξερεύνητες οι κρίσεις Του και ανεξιχνίαστοι οι τρόποι με τους οποίους προσελκύει το ανθρώπινο γένος!!!
Σε εκείνον που δεν γνωρίζει τους τρόπους να βρει τη σωτηρία αλλά την επιθυμεί ,του το υποδεικνύει με καλοσύνη.´
" Εάν πιστέψεις,θα δεις την Δόξα Του Θεού.Ιωαν 11,40).
Για άλλους όμως η άβυσσος Του ελέους Του ειναι κλειστή,αφού μας το λέει ο Ευαγγελιστής.
" Και δεν μπορούσε εκεί να κάνει κανένα θαύμα,εξαιτίας της απιστίας τους".Μαρκ 6,5-6).
***
Να λοιπόν που το έλεος Του Θεού,συμβαδίζει με την δύναμη της ανθρώπινης πιστης.
Όμως η Χάρη Του Θεού καλεί τον ανθρωπο!!!
... ο Απ.Παυλος ξεκάθαρα τόνισε ότι από την Χάρη Του Θεού έλαβε το αποστολικό αξίωμα και ότι με την Χάρη Του Θεού είναι ο,τι είναι ΑΚορνθ 15,10) και στη συνέχεια ότι αυτή η Χάρη δεν έμεινε άκαρπη αλλά κόπιασε περισσότερο από όλους,όχι όμως αυτός ,αλλά η Χάρη Του Θεού,που είναι μαζί του.ΑΚρνθ 15-10)
Και όταν λέει ότι εκοπιασε υποδηλώνει την προσπάθεια της δικής του ελευθέρας βούλησης.
Δημοσίευση σχολίου