Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021

Το φαινόμενο και η νοημοσύνη του Ιωάννη Καποδίστρια




5:35 πρωί 27 Σεπτεμβρίου 1831 δολοφονήθηκε ένας οικουμενικός Έλληνας που αγάπησε όσο τίποτε την ελληνική υπόθεση κι έδωσε τα πάντα ο Ιωάννης Καποδίστριας, από τον Κωνσταντίνο και Γεώργιο Μαυρομιχάλη, έξω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα στο Ναύπλιο, όπου μετέβαινε για να εκκλησιασθεί.

Η άσχημη αρχή του νεοελληνικού κρατιδίου που πλέον με τη κατάπτυστη αυτή πραξη, σαφέστατα έξωθεν υποκινούμενη, σφράγισε τη μοίρα του ως προτεκτοράτο της Δύσης κάτι που ως συνέπεια φτάνει στο ιστορικό μας παρόν. Θα 'ταν άλλη η εξέλιξη αν ο Ιωάννης Καποδίστριας ζούσε.

Αιώνια η μνήμη του Πρώτου Εθνικού μας Κυβερνήτη. 

«Εάν οι εποχές, οπού υπόσχονταν στη πατρίδα μας το πιο αξιοπρεπές μέλλον, πέρασαν παίρνοντας μαζί τους, τις καλύτερες ελπίδες, αυτό οφείλεται στο ότι οι άνθρωποι, από τους οποίους αυτή η πατρίδα επρόκειτο να αποτελείται, δεν ήταν ακόμη έτοιμοι, ούτε να ακούν τη σεβάσμια φωνή της αλήθειας, ούτε να εισακούονται από τη μάζα των συμπολιτών. Λίγα φώτα, καμία εμπειρία, καθόλου χρήση του κόσμου(έμψυχου δυναμικού) κι ακόμη λιγότερα ήθη, αποτελούσαν όλη τη κληρονομιά εκείνων των εποχών.» (Μετάφραση από επιστολή του, γραμμένη στα γαλλικά)

Ο Ιωάννης Καποδίστριας

Ν. Λυγερός - Post March 18, 2019

Ο Ιωάννης Καποδίστριας

γεννήθηκε λίγο πριν

την Επανάσταση

της Αμερικής το 1776,

έμαθε στο μοναστήρι

Λατινικά, Ιταλικά και Γαλλικά,

σπούδασε ιατρική, νομική

και φιλοσοφία και στη συνέχεια

άρχισε τη δράση του στα νησιά

και συνεργάστηκε

με τους αρματολούς

υπό την προστασία

των Ρώσων ουσιαστικά.

Το φαινόμενο του τύπου Καποδίστρια 


Φανταστείτε ότι η τεχνολογία και η επιστήμη είναι ικανή να παράγει εντελώς συνθετικό αίμα. Ότι δεν έχουμε ανάγκη να κάνουμε πια καμία αιμοδοσία. Φανταστείτε το σαν ιδέα. Δηλαδή έχουμε μια καλλιέργεια, όπως έχουμε καλλιέργεια κυτταρική, μπορούμε να κάνουμε μια καλλιέργεια με όλα τα στοιχεία που αποτελούν το αίμα, αυτό γίνεται με έναν σύνθετο τρόπο.


Το πρώτο πράγμα που θα καταλάβετε, οι σύλλογοι, είναι ότι θα εξαφανιστείτε. Το ερώτημα είναι αν θα είναι καλό. Θα μου πείτε μα αυτός είναι ο στόχος οι άνθρωποι να έχουν πρόσβαση σε αυτό το αίμα. Ενώ λέμε με άλλες τεχνικές πιο ανθρώπινες, πιο μαιευτικές ότι αυτό θα είναι μια πρώτη πράξη βαρβαρότητας. Διότι δεν θα έχουμε πια την δυνατότητα να κάνουμε κάτι που πραγματικά μας χαρακτηρίζει ως ανθρώπους.

Πολύ συχνά αναρωτιόμαστε πια είναι η διαφορά μεταξύ των ανθρώπων με τα ζώα. Ένα από τα στοιχεία που μας χαρακτηρίζει είναι η αιμοδοσία. Πολύ απλό κριτήριο δεν είναι; Όπως το έχουμε, ας πούμε με το θέμα της ανάγνωσης, μπορούμε να πούμε ότι έτσι θα εισέλθουμε σε μια συλλογική μνήμη, εδώ το θέμα της αιμοδοσίας, δεν έχουμε δει κανέναν ζώο που να το κάνει. Τώρα να το κάνει επιπλέον συστηματικά όπως το κάνουμε εμείς αυτό είναι εντελώς αδιανόητο.

Έχει ενδιαφέρον λοιπόν ότι άμα σκεφτείτε σε κάποια φάση ότι η ωριμότητα της τεχνολογίας ή της επιστήμης καταφέρνει να κάνει αυτό το πράγμα θεωρώντας ότι ούτως ή άλλως όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι άχρηστοι με την έννοια ότι δεν θα δώσουν ποτέ το αίμα τους, άρα δεν είναι ανάγκη να το παλεύουμε ας κάνουμε ένα συνθετικό και θα το δίνουμε.

Τότε ξαφνικά εφόσον θα σας το απαγορέψουν με έναν τρόπο έμμεσο, μετά αυτοί που έδιναν το αίμα τους τόσα χρόνια θα αναρωτηθούν αν είναι πια άνθρωποι. Π.χ. έχετε ένα παιδί που δεν του αρέσει να διαβάζει ξαφνικά του λέτε ούτως η άλλως απαγορεύεται να κοιτάξεις οποιοδήποτε βιβλίο ούτε καν να το διαβάσεις, να το κοιτάξεις. Θα δείτε βέβαια ότι θα έχουμε γρήγορα ένα φαινόμενο του τύπου Καποδίστρια, απαγορεύουν τις πατάτες τότε τις θέλω άμα τις δώσουν λέω γιατί να τις φάω.

Εδώ είναι ακριβώς το ίδιο δεν καταλαβαίνουμε ότι είναι μια δυνατότητα που μας προσφέρετε από την Ανθρωπότητα και όχι από την κοινωνία να κοινωνήσουμε με ένα τρόπο ο οποίος όχι μόνο είναι ανθρώπινος αλλά ακολουθεί μερικές διδαχές.


στρατηγικός αναλυτής και γεννήθηκε...

Γιατί δεν θυμάσαι - Ν. Λυγερός

Γιατί δεν θυμάσαι πως ο Καποδίστριας

αντιμετώπισε την επιδημία που εμφανίστηκε

το 1828 η λεγόμενη πανούκλα των φτωχών

και πως βοήθησε ο Ελβετός Louis-André Gosse

διότι και τότε υπήρξαν μέτρα. March 26, 2020


Ο Ιωάννης Καποδίστριας (Κέρκυρα, 10 Φεβρουαρίου 1776 – Ναύπλιο, π.ημ. 27 Σεπτεμβρίου / ν.ημ. 9 Οκτωβρίου 1831) Έλληνας πολιτικός και διπλωμάτης. Διετέλεσε Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας και πρώτος Κυβερνήτης του ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους, το οποίο ίδρυσε εκ θεμελίων και με την προσωπική του περιουσία.

Ειδοποιήθηκε πως θα τον σκοτώσουν όταν θα πάει στην εκκλησία, κάθε Κυριακή καθώς πήγαινε. Έλειψε μια Κυριακή. Πριν την επόμενη ξαναπληροφορείται πάλι πως όταν θα πηγαίνει στην εκκλησία για τον όρθρο, θα του την έχουν στημένη, και θα τον σκοτώσουν.

Η απάντηση του Καποδίστρια:

«Αδυνατώ να λείψω δύο συνεχόμενες Κυριακές από την εκκλησία, ας με σκοτώσουν...»
 

Στις 5:35 το πρωί της 27ης Σεπτεμβρίου 1831 ο Ιωάννης Καποδίστριας δέχθηκε δολοφονική επίθεση από τον Κωνσταντίνο και τον Γεώργιο Μαυρομιχάλη έξω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, όπου μετέβαινε για να εκκλησιασθεί και έπεσε νεκρός. Ο μόνος που τον συνόδευε ήταν ο μονόχειρας σωματοφύλακάς του, ονόματι Κοκκώνης.

Ο Κωνσταντίνος Μαυρομιχάλης εφονεύθη επί τόπου από τους προστρέξαντες, οι οποίοι κυριολεκτικώς τον λιντσάρισαν. Ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης ζήτησε προστασία στη Γαλλική Πρεσβεία. Κατόπιν επιμόνου απαιτήσεως του συγκεντρωμένου πλήθους, που απείλησε ότι θα κάψει την πρεσβεία, ο αντιπρεσβευτής βαρόνος Ρουάν τον παρέδωσε στις αρχές. 

Ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης καταδικάσθηκε σε θάνατο από στρατοδικείο και εθανατώθη δια τουφεκισμού το πρωί της 10ης Οκτωβρίου 1831.


Η ελληνική πολιτεία τίμησε τον Κυβερνήτη, δίνοντας το όνομά του σε δημόσιους χώρους και ιδρύματα, όπως στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο επίσημος τίτλος του οποίου είναι Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ακόμη, ο Ιωάννης Καποδίστριας απεικονίζεται στο κέρμα των 20 λεπτών της ελληνικής έκδοσης του ευρώ.

Η αποστολή της Δανίας 

Ν. Λυγερός - Post May 11, 2017

Η ιδέα ήταν απλή, όχι όμως απλοϊκή. Για να ζήσει η Επανάσταση ενώ είχε ακόμα τόσους εχθρούς χρειαζόταν πράξεις στρατηγικής διότι η εμβέλεια ήταν απαραίτητη όχι μόνο για την επιβίωση αλλά και για την ίδια τη ζωή του Έθνους.

Η δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια δεν είχε αφήσει περιθώρια. Και η αποτυχία ενός βασιλιά που ποτέ δεν θέλησε να μάθει τους Έλληνες, είχαν γίνει μαθήματα για τον Κωνσταντίνο Κανάρη.

Έτσι ο επόμενος έπρεπε να είναι διαφορετικός και να έχει τις προδιαγραφές των Στρατηγιστών για να μπορέσει να δώσει στην πατρίδα τα εδάφη που είχε χάσει. Έπρεπε η δύναμή του να είναι η αγάπη του λαού.

Έτσι κι αν δεν υπήρχε αυτός ο βασιλιάς έπρεπε να τον φτιάξουν. Με άλλα λόγια έπρεπε να είναι ο πρώτος βασιλιάς των Ελλήνων για να μην είναι περιορισμένος από τα τότε όρια της πατρίδας. 

Η τριανδρία ως προσωρινή κυβέρνηση πήρε την απόφασή της. Και θα έστελνε ως επικεφαλής της αποστολής τον ίδιο τον Κωνσταντίνο Κανάρη για να δει από κοντά στη Δανία τις ικανότητες του νέου βασιλιά. Διότι η πατρίδα ήθελε σταθερότητα όσες και να ήταν οι κυβερνήσεις. Έτσι αυτός πρότεινε τον θρόνο για να συνεχιστεί το έργο της απελευθέρωσης του Ελληνισμού.

Ο Κωνσταντίνος Κανάρης έφερε τον Γεώργιο Α’ όταν αυτός δεν ήταν ακόμα αυτός που θα γινόταν δηλαδή ο βασιλιάς των Ελλήνων για πενήντα χρόνια, ο βασιλιάς που έφερε τα Ιόνια νησιά στην πατρίδα από την αρχή της πορείας του.

Σοφία Ντρέκου

Δεν υπάρχουν σχόλια: