Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

Ή ιστορία τής ελληνικής σημαίας

 Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο
Ή πρώτη ελληνική σημαία μέ τόν λευκό σταυρό σέ γαλάζιο φόντο, σχεδιάστηκε, υφάνθηκε, ευλογήθηκε καί υψώθηκε στήν Μονή Ευαγγελίστριας στήν Σκιάθο τό 1807.
Σ’ αυτήν ό μοναχός Νήφωνας όρκισε τούς οπλαρχηγούς Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Ανδρέα Μιαούλη, Παπαθύμιο Βλαχάβα, Γιάννη Σταθά, Νικοτσάρα κι άλλους, μετά από σύσκεψη πού έκαναν, γιά νά καταστρώσουν τό σχέδιο δράσης τους.
Ήταν τό 1822 όταν ή ελληνική σημαία καθορίστηκε μέ τήν επίσημη μορφή της από τό Σύνταγμα τής Επιδαύρου καί είχε τόν σταυρό ώς σύμβολο τής ορθοδοξίας.
 Πολύ γρήγορα ό σταυρός επιβλήθηκε ώς θρησκευτικό καί πολιτικό έμβλημα τού υποταγμένου έθνους, σέ τέτοιο μάλιστα βαθμό, ώστε κληρικοί ετίθεντο επικεφαλής εξεγέρσεων χρησιμοποιώντας ώς σημαίες τά ιερά λάβαρα τών εκκλησιών τους.
Τί συμβολίζει ή ελληνική σημαία;
Ή Εθνική Σημαία τής Ελλάδος, αποτελείται από εννέα (9) ίσου πλάτους οριζόντιες, παράλληλες γραμμές, πέντε (5) κυανές και τέσσερις (4) λευκές, σέ διαδοχή, έτσι ώστε ή πρώτη καί ή τελευταία νά είναι κυανές. Στό πάνω αριστερό τμήμα σχηματίζεται ένα κυανό τετράγωνο πού καταλαμβάνει τίς πέντε πρώτες γραμμές, μέσα στό οποίο υπάρχει λευκός Σταυρός.
Ό λευκός σταυρός συμβολίζει τήν Εκτίμηση αλλά καί τήν Πίστη τών Ελλήνων πρός τήν Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη καί τήν Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία καί υπογραμμίζει τόν κύριο καί καθοριστικό ρόλο πού διαδραμάτισε ό Χριστιανισμός καί ή Ορθοδοξία στήν δημιουργία τού σύγχρονου Ελληνικού κράτους.
Τά χρώματα τής Σημαίας, γαλάζιο καί λευκό, συμβολίζουν τό γαλάζιο τής Ελληνικής θάλασσας καί τό λευκό των αφρισμένων κυμάτων. Άλλη εκδοχή είναι ότι τό κυανό συμβολίζει τήν δικαιοσύνη, τήν πίστη καί τήν σοβαρότητα τών αγωνιστών τού (1821), ενώ τό λευκό τήν αγνότητα και την ηθική τους καθαρότητα.
Ό Ηρόδοτος επίσης έλεγε ότι τό γαλάζιο καί τό λευκό είναι τά χρώματα τών Ελλήνων, πού συμβολίζουν τό ομόγλωσσον, τό ομόθρησκον, τό ομότροπον καί τό όμαιμον (κοινό γαλάζιο αίμα) μας, καί τό ήξερε αυτό ή Συνέλευση τής Επιδαύρου όταν τό (1822) όρισε τή Σημαία νά συμβολίζει τήν «πάρεδρον τού Θεού σοφίαν, τήν Ελευθερίαν καί τήν Πατρίδα».
Οί οριζόντιες γραμμές είναι εννέα (9), όσες καί οί συλλαβές τού συνθήματος τής Ελληνικής Επανάστασης,
 «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ», πού ήταν τό σύνθημα τών επαναστατημένων καί αγωνιζομένων Ελλήνων κατά τήν διάρκεια τής Ελληνικής Επανάστασης τής 25ης Μαρτίου 1821 εναντίον τής Τουρκικής Οθωμανικής αυτοκρατορίας.
 Αυτή ή φράση έδιδε δύναμη καί αποφασιστικότητα στήν ψυχή τών αγωνιζομένων Ελλήνων καί τούς γέμιζε μέ θάρρος γιά νά πολεμήσουν καί κερδίσουν τήν πολυπόθητη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ τους καί κατάφεραν τελικά νά αποτινάξουν τετρακοσίων (400) χρόνων σκλαβιά.
Άς μάθουμε όλοι στά παιδιά μας νά αγαπούν καί νά σέβονται τήν Ελληνική καί Εθνική μας σημαία ... υπάρχουν δάκρυα καί άπειρες σελίδες ιστορίας πίσω από αυτό τό "πανί" ... σεβασμός καί υπερηφάνεια τής αξίζει !!!

3 σχόλια:

  1. Πάρεδρος του Θεού Σοφίας μεταξύ άλλων σημαίνει και ο συγκαθήμενος παρά την Έδρα, ο βοηθός Βασιλέα, ή Άρχοντα. Είναι δηλαδή αξιοσημείωτη η μεγάλη Ισχύς Και Εξουσία που προσδόθηκε στην Αγία Εκκλησία Του Χριστού και στον Αρχηγό Της, επί Του Έθνους Των Ελλήνων, από τότε, και μέχρι σήμερα στα 200 έτη ιστορίας του Συντάγματος. 

    Όλες αυτές οι εξουσίες, προλογισμένες και θεμελιωμένες στην προοιμιακή συνθήκη της επίκλησης της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος, -- (προοίμιο = ερμηνευτικά σημαίνει εισαγωγή, άρχομαι επικαλούμενο Θεό,  προανάκρουσμα, πρόασμα, ύμνος, επί νόμων σημαίνει αιτιολογική έκθεσις),--  συμπυκνώθηκαν από τους Συνταγματικούς νομοθέτες στο Σύνταγμα της Ελλάδας, σε μια υπερθεμελιώδη, και μεγαλειώδη έννοια, για να επιφέρουν την προσδοκία για την Κραταιά Προστασία Της Ελλάδος, και ο Χριστός μέχρι σήμερα δεν επέτρεψε την αλλαγή αυτής της συνθήκης, και ας έγιναν συζητήσεις από τους Βουλευτές  τής αναθεώρησης του Συντάγματος, που πρότειναν την αντικατάσταση της επικρατούσας,  με την λέξη "Επίσημος". Άλλο η επίσημη και άλλο η επικρατούσα. Η πρώτη είναι ένα άνεργο επίθετο, η δεύτερη έχει ενεργή παρουσία και συνεχή  διάρκεια.

    Επιπρόσθετα θα πρέπει εξετάσουμε την ερμηνεία της έννοιας ¨επικρατούσα¨, και πως συνδέεται ιστορικά και νομοθετικά με το Σύνταγμα της Ελλάδας, κατά τις απόψεις των ειδικών και ιστορικών. Ο Κος Γ. Ανδρουτσόπουλος, λέκτορας του Εκκλησιαστικού δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών, γράφει,¨ Στο άρθρο 1 εδ. Α ορίζεται ότι «η επικρατούσα θρησκεία εν Ελλάδι, είναι της Ανατολικής Ορθοδόξου Του Χριστού Εκκλησίας». Ο όρος επικρατούσα γραφτηκε για πρώτη φορά στο Συνταγμα του Ηνωμένου Κράτους, των Ιονίων Νήσων 1817, στο οποίο μεταφέρθηκε από το Σύνταγμα της Επτανήσου Πολιτείας 1806, και στη συνέχεια απαντάται ο όρος στα επαναστατικά Συντάγματα του 1821 από τη δωδεκαμελή Γερουσία του Αρείου Πάγου.¨ 

    Προκειμένου να είμαστε ακριβέστεροι, θα πρέπει να ανατρέξουμε στην γλώσσα της εποχής, τήν καθαρεύουσα για να ερμηνεύσουμε τόν όρο ¨επικρατούσα¨. Σύμφωνα με αυτή την αναγκαία προϋπόθεση, «επικρατούσα»,  είναι ο πολύ δυνατός ρηματικός τύπος,  η  μετοχή του  ενεστώτα, του συνηρημένου μεταβατικού ρήματος «επικρατέω επικρατώ», που προσδίδει διάρκεια, ενεργητική διάθεση, και σημαίνει κατά LIDDEN & SCOTT «είμαι Άρχων, Κυβερνήτης, Άρχω, υπερισχύω,». 

    Στο λεξικό της αρχαίας Ελληνικής του   Ιωάννη Σταματάκου, το ρήμα  «επικρατέω -ώ» σημαίνει: «Κυβερνώ, Διοικώ, Άρχω, έχω Δύναμην Κράτους, Ισχύν, υπερισχύω, επικρατώ, εξουσία», έτσι και η μετοχή ¨επικρατούσα¨ μετέχει των ιδιοτήτων του ρήματος. Μεγάλη  σοφία επέδειξαν οι Συνταγματικοί νομοθέτες, και συγκέντρωσαν τόσο συμπυκνωμένα και υψηλά νοήματα στην μετοχή "επικρατούσα", που είναι αυστηρά τυπική, λακωνική, προσδίδει πολλές εξουσίες στην Ελλάδα, προερχόμενες από την Αγία Ανατολική Ορθόδοξο Εκκλησία Του Χριστού, ήτοι να είναι Κυβερνήτης, Ισχυρά προστασία, Κραταιά προστασία, από το χτές, στο σήμερα, στο αύριο, και συνεχώς. 

    Περιφραστικά σημαίνει: 

    Η Αγία Εκκλησία Του Χριστού είναι η Ισχύς της Ελλάδας. 

    Η Αγία Εκκλησία είναι Εθναρχούσα στην Ελλάδα. 

    Η Αγία Εκκλησία Του Χριστού είναι η εξουσία της Ελλάδας. 

    Η Αγία Εκκλησία Του Χριστού είναι η Κραταιά Προστασία της Ελλάδας. 

    Η Αγία Εκκλησία Του Χριστού είναι  Κυβερνήτης Της Ελλάδας. 

    Η Αγία Εκκλησία Του Χριστού είναι  Άρχων της Ελλάδας. 

    Η Αγία Εκκλησία Του Χριστού, είναι η Δύναμης Της Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε συνέχεια..
    Αλλά και αντίστροφα, να ισχύει η αρχή της αμεσότητας και της αμφίδρομης σχέσης της Συνταγματικής /  νομοθετικής εξουσίας της Ελλάδας, έτσι ώστε να ενεργοποιείται η αρχή της συναλληλίας, τουτέστιν μεθερμηνευόμενον, τής υποχρέωσης του θεσμικού Κράτους, να αναγνωρίζει με νομική ισχύ υπέρτερη από κάθε άλλο κανόνα δικαίου, ως υπερθεμελιώδη αξία τη Θρησκεία της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας, και με όποιες  θεσμικές νομοκανονιστικές κατοχυρώσεις να φροντίζουν για την ελεύθερη, ακώλυτη λειτουργική Ζωή των Ορθοδόξων στην Ελλάδα.

    Για την υποστήριξη με παραπομπές περί αυτής της Αλήθειας, πως η Αγία Εκκλησία του Χριστού, Επι-Κρατεί στην Ελλάδα, ήτοι είναι Άρχων και Άρχει, είτε Κυβερνήτης, εξουσία κραταιά, Δύναμη, Ισχύς, Κραταιά Προστασία, Παντοδυναμία.   ¨Και μετά γενικής όπως συντάσσεται  στο Σύνταγμα του 1817 και 1821 και μετέπειτα, ερμηνευόμενο,  πως ωσαύτως, γίνεται κύριος τινός, τής Ελλάδας, εν προκειμένω.¨ (Κατά Αρ. Πανώτη στο Συνοδικό της εν Ελλάδι Εκκλησίας εκδ. Σταμούλη 2008), ο οποίος αναφέρει πως ¨ο ιστορικός ρόλος τής Εθναρχούσας Εκκλησίας στη σωτηρία του Γένους, ήταν αυτός που επέβαλε την αναγόρευσή της σε «επικρατούσα», ως διαρκή έκφραση της Εθνικής ευγνωμοσύνης, δικαιοσύνης, διακυβέρνησης και προστασίας¨.

    Εν κατακλείδι,
    Είναι υπέρμετρα θαυμαστό το γεγονός τής ενσωμάτωσης στο Άγιο Πανί της Σημαίας μας ο Τίμιος Σταυρός!

    Και πόσο βοήθησε τους αγώνες των Ελλήνων;
    Μάς βοήθησε σκανδαλωδώς πολύ και για αυτό φθόνησε πολύ ο διάβολος, και αντί να αποδίδουμε ως λαός που έχουμε ευεργετηθεί τις πρέπουσες τιμές, όλες οι βιοτεχνίες παραγωγής προϊόντων την έβαλαν πάνω στα προϊόντα τους, έτσι ώστε ο αποχαυνωμένος λαός αφού ανοίξει την συσκευασία, θα την πετάξει μαζί με την τιμώμενη σημαία στον κάλαθο τών αχρήστων! Και έτσι οι χωματερές έχουν γεμίσει σημαίες και ο διάβολος πάει στον Θείο Θρόνο τού Δεσπότη μας Ιησού Χριστού, και τού λέει.
    -Σήκωσε Την Χάρη σου από τους Κλέφτες Χριστιανούς που τους σκεπάζεις, δεν βλέπεις πως την Σταυρική Σου Θυσία μαζί με το τιμημένο πανί τα έχουν πετάξει στά αποχωρητήρια;

    Και συνεχίζει ο διάβολος,
    -Τα έργα των Χριστιανών δείχνουν πως δεν θέλουν Εσένα οι Χριστιανοί, αλλά θέλουν εμένα, οπότε για τους λόγους της δικής σου δικαιοσύνης, δώσε μου όλη την εξουσία να αναλάβω την ανθρωπότητα.

    Και τι απαντάει ο Χριστός;
    -Όσο θα υπάρχουν 15 Χριστιανοί που θα αγωνίζονται κατά την δύναμη, την αυταπάρνηση και το φρόνημα το δικό Μου, δεν θα πάρεις την εξουσία στη γη.

    Και τι απάντησε ο διάβολος;
    Για να δούμε αυτοί οι 15 χριστιανοί για πόσο ακόμη θα σε λατρεύουν, καί έφυγε ο διάβολος και έριξε όλη την μανία του, και το μίσος του να εγκρεμνίσει τούς 15 ζωντανούς Χριστιανούς πού για χάριν τους, κρατάει ο Χριστός ολάκερη την ανθρωπότητα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ... ὅσοι ϕροντίσανε νὰ γίνει σύμβολο ὁ σταυρός τοῦ νέου μας κράτους

    ἀντιστεκόμενοι στὴν μπαυαρέζικη εἰσαγόμενη ὕπουλα ἀρχαιοπληξία,

    εἴχανε μέσα στὴν καρδιά τους,
    ζωντανό
    αὐτὸ τὸ σύμβολο δόξης καὶ νίκης ἐπί τοῦ θανάτου

    ποὺ κράτησε ὅρθιο τὸ Γέ ν ο ς στήν ζωή

    παρά τὴν γύρω του

    ἀσϕυκτική μαυρῖλα...

    ποὺ ἔτρωγε σὰν κόρακας τὶς σᾶρκες του
    ἐξισλαμίζοντας μολύνοντας καὶ κλέβοντας ψυχές...

    ὅσους κατάϕερνε νὰ ἀρπάξει δηλαδή ἐπάνω στὴν ἀνάγκη τους

    τὸ... ὁλο πιό σαθρό
    και κάλπικο θηρίο...

    ἀλλά σιγά-σιγά καὶ λίγο-λίγο, ὑπουλα
    μὲ κάλπικη ἐλευθερία...

    ἀλά ϕράγκα...

    μὲ παραμύθια γιὰ ἐπίγειους παράδεισους, γεμάτους μὲ ζαχαρωτά, καραμελίτσες καὶ λαμπιόνια...

    παραδοθήκαμε...

    κι ἔγινε μ έ σ α μας πιά
    ἕνα σύμβολο, κενό νοήματος
    γιὰ τ'ἀλλαγμένα μας μυαλά

    τὶς ἄδειανές μας συλημμένες συνειδήσεις

    ποὺ χάσκουν πιὰ, μπροστά σ' ὅ,τι γυαλίζει... και... λαμπιονίζει...

    ϕοβούμενοι... καθῶς εκπαιδευτήκαμε ἐπιτήδεια

    νὰ τρέμουμε, μὴν καὶ βρεθοῦμε

    λέει... (οἱ ταλαίπωροι)

    στὸ ἔλεος... τοῦ θεοῦ...

    ...



    ΑπάντησηΔιαγραφή