Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

Βγήκα ψηλά στα διάσελα

13 σχόλια:

  1. Καλλίφωνος ο ιερέας. Όμως πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα.

    Δεν μπορεί ο λειτουργός του Υψίστου που τελεί τα Αχραντα Μυστήρια, να βγαίνει στα κανάλια και να τραγουδάει και οι άλλοι να χορεύουν.

    Όταν ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός είπε: «ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα έχει ζωήν αιώνιον, και εγώ αναστήσω αυτόν εν τη εσχάτη ημέρα...»

    Οι περισσότεροι Ιουδαίοι ακροατές Του θεώρησαν αυτές τις ύψιστες διακηρύξεις για το Πρόσωπό Του σκληρές και είπαν: τι θα γίνουμε ανθρωποφάγοι;
    Και άρχισαν σχεδόν όλοι να αποχωρούν.
    Τότε ο Κύριος μας , δεν έσπευσε να δώσει εξηγήσεις δεν φοβήθηκε μήπως φύγει ο κόσμος από κοντά Του και χάσει τους οπαδούς Του, αλλά στράφηκε προς τους μαθητάς Του και τους ερώτησε:
    Μη και υμείς θέλετε υπάγειν; (Μήπως θέλετε να τους ακολουθήσετε, και απάντησε ο Απόστολος Πέτρος αυτές τις αιώνιες αλήθειες τον Κύριο μας).

    Ίσως κάποιοι πούνε: ε μην είμαστε και ακραίοι.

    Κι όμως Ὁ Χριστός μᾶς θέλει δικούς του ὁλοκληρωτικά, ὄχι μέ διαλείμματα.

    Ἦταν ἀκραῖος καί ζηλωτικός ὁ Χριστός πού δέν οἰκονόμησε τόν ἄνθρωπο νά πάει νά θάψει τόν πατέρα του καί νά ἐπιστρέψει;
    Δέν ὑπάρχουν μεσότητες στήν χριστιανική ζωή. Ἤ θά εἶσαι μέ τόν Χριστό ἤ θά εἶσαι μέ τόν Διάβολο·
    ἤ θά εἶσαι κρύος ἤ θά εἶσαι ζεστός.
    Τούς χλιαρούς καί μέσους θά τούς ἐμέσει ὁ Κύριος, ὅπως λέγει ἡ Ἀποκάλυψη: «Οἶδα σου τά ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρός εἶ οὔτε ζεστός· ὄφελον ψυχρός ἦς ἤ ζεστός· οὕτως ὅτι χλιαρός εἶ, καί οὔτε ζεστός οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου»





    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδερφέ μου αφού ξεμπερδέψουμε από τους λοιμοξιολόγους ζήτησε από τον Χαρδαλιά να σε πάρει δίπλα του να αποκαθάρετε τον λαό από τη ρωμαίικη παράδοσή του.

      Διαγραφή
  2. Να ακούσετε οπωσδήποτε την ομιλία που είναι λίγο πιο κάτω

    ο Ομολογητής παππούλης.

    Έτσι ομιλούν όσοι έχουν το Πνεύμα το Άγιον μέσα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι έτσι το θέμα αδελφοί απο απόψεως πνευματικής ζωής . Ναί μέν αλλά ! Το δημοτικό τραγούδι και ο χορός μέσα στο χάλι που έχει επικρατήσει μοιάζει μέ ύμνο . Ο τρόπος ψυχαγωγίας είναι ένας δείκτης πνευματικότητος . Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός λέει οτι οι χοροί και τα τραγούδια μολύνουν το Μυστήριο του γάμου . Δέν αμφισβητώ αυτό που διδάσκει αυτός ο γλυκύς άγιος . Είθε νά υπάρχει αυτό το πνευματικό επίπεδο κανείς νά αρκεσθεί σε ένα σεμνό Μυστήριο και σε μία σεμνή γαμήλια δεξίωση και άς πούνε ό,τι θέλουν οι
    συμπεθέροι . Αλλωστε είναι πολλά αυτά που στην περίπτωση μοιάζουν μέ καρναβάλια . Έχω μία απορία . Στον γάμο της Κανά τί έκαναν ? Διάβαζαν τον Ησαία ? Ή μήπως η Παναγία παρευρέθηκε -- έλαβε και ενεργό ρόλο -- λόγω μιάς κοινωνικοπρέπειας σε μία ανθρώπινη συμβατικότητα ? Ο έρωτας και ο εξ αυτού γάμος είναι ένα " μυστήριο " Μυστήριο ! Απο την μιά μολύνει και απο την άλλη ευλογείται . Η πρώην ερωμένη υψώνεται στην αξιότιμο σύζυγο και αποκτά ιερότητα . Τά έχει κανείς χαμένα ! Ίσως γι αυτό λέγεται Μυστήριο ! Μακάρι όλα τα παιδιά νά συλλαμβάνοντο όπως ο Ιωακείμ και η Αννα συνέλαβαν την Παναγία , δηλαδή
    μέ φυσικό τρόπο . Όλα αυτά καλά ! Η εκκλησία όμως υποδεικνύει την άρνηση του κόσμου και την ασκητικότητα , τα οποία θέτει ως προαιρετικά . Νομίζω οτι υπάρχει μία μεγάλη ελαστικότητα στο θέμα , απο το πολύ ξεχείλωμα μέχρι το πολύ στρίκτ , μέ την δυναμική νά πάει πρός τα άνω . Αυτή η δυναμική πρέπει νά μήν καταστρέφεται απο οθνείες διδασκαλίες . Όλα τα άλλα απο ό, τι φαίνεται επιτρέπινται και ευλογούνται . Μάλλον ο ιός είναι εχθρός του έρωτα , του γάμου , της τεκνοποιήσεως και όχι η εκκλησία . Σιγά σιγά θα μας πούνε οτι τα παιδιά θα συλλαμβάνονται μέ τηλε- έρωτα , μέ εμβόλιο , δεν ξέρω πώς !!! Ο γάμος φαίνεται οτι είναι η λελογισμένη ισορροπία των πραγμάτων και ο παπούλης φαίνεται νά είναι έγγαμος . Υπάρχει ένα νεορθόδοξο παράδοξο παπάδες άγαμοι νά μιλούν και νά διδάσκουν περί έρωτος ενώ κομίζουν το μήνυμα της αγαμίας , άν το κομίζουν !

    Το δημοτικό τραγούδι φαίνεται νά ανθίσταται στην χυδαία εμπορευματοποίηση και νά υπεραμύνεται της παραδόσεως . Υπο αυτή την έννοια εγώ δεν καταδικάζω τον παπούλη . Στην ίδια κατηγορία ανήκει και το λαικό τραγούδι , το οποίο εγώ τουλάχιστον έχω μάθει νά εκτιμώ . Εννοείται , επειδή έχουν μία ηδυπάθεια , δεν προάγουν ιδιαιτέρως και την πνευματική ζωή ....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται δεν θα τραγουδήσουμε δημοτικά τραγούδια ή λαικά αντί για Απόδειπνο ! Στην κλίμακα όμως της πνευματικής τελειώσεως ακόμα και η εκκλησιαστική μουσική " αντενδείκνυται " κατα κάποιο τρόπο στην καθαρή νοερά προσευχή ! Μέχρι του βαθμού που οι " πνευματικοί πατέρες " της Ιεράς Συνόδου , αρχιεπίσκοπος και βάλε , έκλεισαν τους ναούς ώστε νά μας αποκαθάρουν απο την εκκλησιαστική μουσική και νά αποκτήσουμε την " χάρη " ! Ενδιαφέρονται για την άσκησή μας ! Διαλέχτε και πάρ'τε ! Άλλωστε σύμφωνα μέ την θεωρία της εκκλησιαστικής μουσικής οι Πατέρες την κοσμική μουσική της εποχής, δηλαδή την αρχαία Ελληνική, πήραν και την αποκάθαραν απο την ηδυπάθεια , ώστε νά υπηρετήσει την Θεία Λατρεία . Τώρα πόσο απαλλαγμένη είναι η οκτάηχος ρωτήστε και εμάς , που " την βρίσκουμε " ! Δεν αμφισβητώ οτι η στέρηση των αισθήσεων απο οτιδήποτε τις τρέφει είναι ένα πνευματικό αγώνισμα χρήσιμο για την πνευματική άσκηση . Αυτό είναι μιά αλήθεια ! Εξ ίσου όμως αλήθεια είναι οτι η μουσική παρηγορεί τον άνθρωπο στά καθημερινά του βάσανα . Είναι ένας αγωγός μεταφοράς μηνυμάτων ακόμα και ιδεολογιών στην περίπτωση της στρατευμένης μουσικής . Είναι μάλλον ένδειξη φιλανθρωπίας νά μήν στερήσουμε το τραγούδι και την χαρά απο τα χείλη των ανθρώπων ! Ο Θεός δεν το στέρησε και στην περίοδο της δοκιμασίας , πείνας , φτώχειας κ.τ.λ. από την Γερμανική κατοχή και μετά έδωσε όλα αυτά τα απίθανα ταλέντα συνθετών , τραγουδιστών κ.τ.λ. Άν κάποιος επιθυμεί την άσκηση , ιδού στάδιον λαμπρόν !

      Διαγραφή
  4. Ο αρσιβαρίστας δεν σηκώνει με τη μία 200 κιλά

    Η άσκηση ξεκινάει με τα λίγα που μπορούμε

    αλλά στην πορεία κι ανεβάζοντας τον πήχη
    φτανουμε στ'αδύνατα

    που όμως γίνονται δυνατά

    με τη β ο ή θ ε ι α

    τού Θ ε ο ύ !

    Σ τ α τ ι κ ή πνευματική

    ζ ω ή δεν υπάρχει!


    Ή ανεβαίνουμε
    ή κατεβαινουμε...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρέος της εκκλησίας είναι νά καλλιεργεί στον άνθρωπο την αγάπη για την άσκηση . Τα πατερικά βιβλία υποδεικνύουν την εσωστρέφεια , περισυλλογή , όχι γέλια και νταούλια , αλλά πόνο και δάκρυα για τις αμαρτίες μας , " εξαγοραζόμενοι " τον καιρόν . Θυμάμαι κάποτε είχε έρθει ο π. Θεόκλητος ο Διονυσιάτης σε μία κατασκήνωση και παρατηρώντας ένα κλίμα ψευτοχαράς , μας είπε : μήν γελάτε ! Νά έχετε περισυλλογή ! Πόσο δίκιο είχε ο άνθρωπος του Θεού ! Αυτή είναι η ορθοδοξία ! Όποιος κατάλαβε και έπιασε το μήνυμα , κατάλαβε ! Αυτό δίνει την εντύπωση της στηλιτεύσεως οποιουδήποτε κοσμικού πράγματος . Ίσως είναι μία ψευδαίσθηση . Κυρίως οι οργανώσεις στην προσπάθειά τους νά καλλιεργήσουν ένα αυστηρό ήθος απαγορεύουν δια ροπάλου την λαική μουσική . Απαγορεύεται ο Τσιτσάνης , ο Ζαμπέτας , ο Πλέσσας , ο Λοίζος , όμως επιτρέπεται ο Μπάχ και ο βιβάλντι ! Δηλαδή αντί για άσκηση καλλιεργούμε τον ελιτισμό . Το κακό είναι οτι δεν δίνουν το ασκητικό υπόβαθρο και περιεχόμενο , η προσπάθεια μένει στον ηθικισμό και τελικά μένουν σε κάτι τραγουδάκια μ.... Αυτά τα χαζοτράγουδα πρέπει νά εξοριστούν τελείως απο τα όρια και τα μεθόρια της εκκλησίας . Είναι τόσο ανόητα και χωρίς καμμία μουσική αξία . Άς έχουμε μία ισορροπία στα πράγματα ! Μέ αυτά δεν λέμε τις μοντέρνες απόψεις θεολόγων τινων στο μάθημα των θρησκευτικών τα παιδιά νά ακούνε Ριάνα ! Ποιά είναι αυτή ! Το 80% των Ελλήνων και καθ" ολοκληρίαν της μέσης ηλικίας και άνω ούτε ξέρουμε ποιά είναι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επειδή για όλα χρειάζεται διάκριση, μέσα σε λίγες σειρές ενός σχολίου δεν μπορούν να αναλυθούν τα πάντα.

    Το πρώτο θαύμα που έκανε ο Κύριος μας δεν ήταν η θεραπεία ενός λεπρού, ή χολού ή λεπρού.
    Αλλά το θαύμα στον γάμο της Κανά, και δεν γίνεται τίποτα τυχαίο.

    Όπως και όταν ξεκίνησε ο Κύριος μας την διδασκαλία Του η πρώτη παραβολή που Είπε, ήταν αυτή η παραβολή του σπορέως.
    Για να μας δείξει ότι δυστυχώς 1 στους 4 σπόρους θα καρποφορήσει.
    Όμως το παρήγορο είναι ότι αυτός ο ένας σπόρος θα δώσει καρπό 30πλάσιο, 70πλάσιο, ακόμα και 100πλάσιο.

    Τώρα θα επανέλθω στον γάμο της Κανά, ο Κύριος μας δεν ήθελε να μείνει η χαρά του γάμου στη μέση για αυτό και μετέτρεψε το νερό σε κρασί.

    Με αυτό θέλει να μας δείξει ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός ότι μας θέλει να είμαστε πάντοτε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι και να μην σταματάει ποτέ η χαρά μας.

    Ο διάβολος μας θέλει να είμαστε δυστυχισμένοι, απελπισμένοι και να ερχόμαστε σε απόγνωση.

    Για αυτό και θα γελάμε και θα τραγουδάμε ακόμα και θα χορεύουμε.

    ΌΜΩΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΌΛΑ, ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ.

    Δεν μπορείς όμως να βλέπεις έναν Ιερέα ή έναν μοναχό να χορεύει ή να τραγουδάει.

    Και θα κλείσω με αυτό:

    Όταν στρέφουμε τα βλέμματά μας στον ουρανό να είμαστε πάντα χαρούμενοι ο Κύριος μας δεν μας θέλει κατσούφιδες.

    Ποιός εἶπε, λοιπόν, ὅτι ὁ χριστιανισμὸς δὲν ἔχει χαρά; «Καὶ τὴν χαρὰν ὑμῶν οὐδεὶς αἴρει ἀφ᾽ ὑμῶν», εἶπε ὁ Χριστός (Ἰω. 16,22).

    Και επειδή γνωρίζω λίγα πράγματα και σχεδόν ότι γράφω δεν είναι ΤΊΠΟΤΕ δικό μου αλλά όλα τα αντιγράφω.

    ΔΙΑΒΆΣΤΕ ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΉ ΧΑΡΆ ΤΟΥ ΑΝΘΡΏΠΟΥ

    http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=78629






    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τρελλέ τί έγινε ? Λειτουργήσατε κανένα άγιο Νεκτάριο ? Όλο παραβάσεις είστε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γειά σου παπά λεβεντιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητοί, πρέπει να ομολογήσουμε μία πικρά αλήθεια.
    Οι πιστοί, που αγωνίζονται για να κρατήσουν την Ορθοδοξία, είναι ολίγοι!
    Το ρεύμα το μεγάλο και το απέραντο είναι εκείνο που σιγά – σιγά έχουν απομακρυνθεί από την Ορθόδοξο πίστη!
    Θα πω ένα λόγο, που ποτέ δεν τον είπα.
    Θα τον πείτε εγωιστικό, αλλά σας δίνω μια ζυγαριά, για να ζυγίσετε παπάδες, δεσποτάδες και όλο τον κλήρο και όλους τους θεολόγους.
    Η ζυγαριά αυτή ποια είναι;

    Ποιο είναι το γνώρισμα του παπά;
    Να μαζεύει πρόσφορα;
    Να κάνει ωραίες ακολουθίες;
    Να κηρύττει χαριτωμένα και να χρηστολογεί από του άμβωνος και να δακρύζουν τα μάτια μερικών δεσποιναρίων για τους στοχαστικούς του λογισμούς;
    Ποιο είναι το γνώρισμα του παπά και του δεσπότη σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια;
    Το γνώρισμα του δεσπότη και του παπά είναι η μαχητικότης, η παρρησία!

    Μη μου λέτε, ότι αυτός είναι καλός, αυτός είναι θεολόγος σπουδαίος, αυτός κάνει διαλεκτική, αυτός άνοιξε ακαδημία του Πλάτωνος και άμα τον ακούσεις είναι θαύμα!…
    Μέτρησε τον αν έχει μία σπίθα από το Μάρκο τον Ευγενικό, αν έχει μία σπίθα από τον ιερό Φώτιο, αν έχει μία σπίθα από τον Κηρουλάριο, αν έχει μία σπίθα από τον Παπουλάκο (ο αγράμματος αυτός στάθηκε απέναντι ολόκληρου του κόσμου)!!

    http://ethnegersis.blogspot.com/2020/06/blog-post_66.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. με την ιδια λογικη των υποστηρικτων (παραπανω) της ενεργειας αυτης του παπα, σε 100 χρονια θα βρεθουνε παπαδες να ερμηνευουν τα παραδοσιακα του εθνους σκυλαδικα και θα ειναι τοτε παραδοση και σεμνοτητα μπροστα στα μελλοντικα εκτραχηλισμενα μουσικα ηθη;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα παραδοσιακά έχουν τόσο
      κακοποιηθει,

      όπως και η ψαλμωδία,

      γιατί... εκ κορακος ...

      κρά...

      ...

      Τι σόϊ παραδοση να
      "ζωντανέψει" ο αποστάτης;

      Ο συγκεκριμένος πάντως,
      μάλλον τιμά τα ράσσα του
      και νομίζω πως και η ψαλτική του θα δημιουργει

      κατάνυξη

      και οχι γλυκερούς συναισθηματισμούς

      ή χασμουρητά...

      Τώρα πως βρέθηκε στην
      γλετζέδικη κονσέρβα
      του Σερ Μενουμεσπίτη...
      ...
      ...ουδείς αναμάρτητος...!

      Διαγραφή